23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 060-175601
Offentliggjort
24.03.2023
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

NOVAFOS A/S

Vindere

Rammeaftale om pumpestationer, Primærentreprenør

(22.09.2023)
HIDROSTAL A/S
Petersmindevej 25
5000 Odense C

Rammeaftale om pumpestationer, Primærentreprenør

(22.09.2023)
XYLEM WATER SOLUTIONS DENMARK APS
Ejby Industrivej 60
2600 Glostrup

Rammeaftale om pumpestationer, Primærentreprenør

(22.09.2023)
Grundfos DK A/S
Martin Bachs Vej 3
8850 Bjerringbro

Rammeaftale om pumpestationer


NOVAFOS A/S

Udbudsbekendtgørelse

Bygge- og anlægsarbejder

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: NOVAFOS A/S
CVR-nummer: 31884993
Postadresse: Blokken 9, 1.
By: Birkerød
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3460
Land: Danmark
Kontaktperson: Benedikte Nørfelt Stellinger
E-mail: bns@novafos.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.novafos.dk/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.comdia.com/novafos/tenderinformationshow.aspx?Id=133468
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Forsyning af vand og spildevand

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeaftale om pumpestationer

Sagsnr.: 133468
II.1.2) Hoved-CPV-kode
45232431 Spildevandspumpestation
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omfatter indkøb af afløbspumper, præfabrikerede afløbspumpestationer, renoveringsarbejder i eksisterende afløbspumpebrænde og dertil hørende rådgivning og dokumentation for pumpestationer.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 140 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45232423 Bygge-anlægsarbejde: kloakpumpestationer
31681200 Elektriske pumper
50511000 Reparation og vedligeholdelse af pumper
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter indkøb af afløbspumper, præfabrikerede afløbspumpestationer, renoveringsarbejder i eksisterende afløbspumpebrænde og dertil hørende rådgivning og dokumentation for pumpestationer.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation og bemanding / Vægtning: 30%
Kvalitetskriterium - Navn: Metode / Vægtning: 30%
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 140 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Rammeaftalen indgås for en periode på 2 år med kontraktstart forventeligt fra 1.8.2023 ogkontraktudløb 31.7.2025, med option på forlængelse op til 12 mdr. to gange.<br>

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ordregiver ønsker at indgå aftale med 3 økonomiske aktører i alt, såfremt der bliver afgivet mindst 3 konditionsmæssige bud. Afgives der f&aelig;rre konditionsmæssige bud end 3 forbeholder Ordregiver sig ret til at indgå kontrakt med disse. Den anslåede maksimale værdi af Rammeaftalen er sat til 161 mio. DKK (eksklusive moms). Beregning af den anslåede maksimale værdi tager udgangspunkt i forventningen om evt. øget behov for fremtidig renovering af pumper.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen ved fremlæggelse af årsregnskab indeholdende tilbudsgiveres samlede omsætning samt egenkapital og aktiver i det senest tilgængelige regnskabsår.Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

• Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på 20% i det senest tilgængelige regnskabsår.• Tilbudsgiver skal have en årlig omsætning på 70 mio. kr. i det senest tilgængelige regnskabsår.<br>

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Som dokumentation for Tilbudsgivers tekniske kapacitet skal Tilbudsgiver angive:1. Referenceliste med beskrivelse af tilsvarende eller lignende leverancer, som Tilbudsgiveren har udført i løbet af de sidste 5 år. Ordregiver ser gerne, at beskrivelsen indeholder følgende:a. Kundens navn, adresse, telefonnummer og kontaktperson.b. Dato for opgavens udførelse.c. Kort beskrivelse af opgaven og dens omfang.Såfremt opgaven ikke er afsluttet, bedes det angivet, hvilken del af opgaven der er udført.d. Beskrivelse af hvilket arbejde tilbudsgiveren selv har leveret under referencen.<br>

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

• Tilbudsgiver skal som minimum have 3 referencer for lignende arbejder med levering og renovering af pumper og pumpestationer.&nbsp;Referencerne skal være leveret indenfor de sidste de sidste 5 år.Med ’lignende type arbejder’ menes der referencer indeholdende alle følgende punkter:• rammeaftale eller løbende kontraktforhold, hvor tilbudsgiver løbende har leveret ydelser af en varighed på 6 mdr.• vedrøre levering af pumper og renovering af pumpestationer• indeholde dimensioneringsarbejde for pumperne• indeholde erfaring med installation af leverede pumper.Ovenstående punkter skal rummes i én og samme reference.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Kontrakten indeholder sociale klausuler som oplistet i rammeaftalen. Kontrakten indeholder en arbejdsklausul som oplistet i rammeaftalen. Udbuddet indeholder en klausul om overholdelse af restriktioner som følge af krigen i Ukraine. Tilbudsgivere, der står til at få tildelt en kontrakt, vil sammen med dokumentation for ESPD blive bedt om at aflevere en tro og loveerklæring om overholdelse af restriktioner som følge af krigen i Ukraine. Skabelon for erklæringen er vedlagt udbudsmaterialet.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 3
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 08/05/2023
Tidspunkt: 14:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 08/05/2023
Tidspunkt: 14:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der er ikke adgang til at være fysisk til stede ved åbning af tilbud.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver skal bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § §134 a, § 135, stk. 1 til 3 og § 136. Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-5. I nærværende udbud vil følgende dokumentation være tilstrækkelig som dokumentation:Tilbudsgivers personlige forhold: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske tilbudsgivere. Revisorpåtegnet årsregnskab indeholdende tilbudsgivers egenkapital, aktiver, omsætning og soliditetsgrad i det senest disponible regnskabsår. I forhold til referencer udgør referencelisten i ESPD'et den endelige dokumentation, og tilbudsgiver skal i så fald ikke fremsende yderligere dokumentation for referencerne.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21/03/2023

Send til en kollega

0.05