Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.comdia.com/novafos/tenderinformationshow.aspx?Id=133468
Udbyder
NOVAFOS A/S
Vindere
Rammeaftale om pumpestationer, Primærentreprenør
(22.09.2023)
HIDROSTAL A/S
Petersmindevej 25
5000 Odense C
Rammeaftale om pumpestationer, Primærentreprenør
(22.09.2023)
XYLEM WATER SOLUTIONS DENMARK APS
Ejby Industrivej 60
2600 Glostrup
Rammeaftale om pumpestationer, Primærentreprenør
(22.09.2023)
Grundfos DK A/S
Martin Bachs Vej 3
8850 Bjerringbro
Rammeaftale om pumpestationer
NOVAFOS A/S
Udbudsbekendtgørelse
Bygge- og anlægsarbejder
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 31884993
Postadresse: Blokken 9, 1.
By: Birkerød
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3460
Land: Danmark
Kontaktperson: Benedikte Nørfelt Stellinger
E-mail: bns@novafos.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.novafos.dk/
Del II: Genstand
Rammeaftale om pumpestationer
Udbuddet omfatter indkøb af afløbspumper, præfabrikerede afløbspumpestationer, renoveringsarbejder i eksisterende afløbspumpebrænde og dertil hørende rådgivning og dokumentation for pumpestationer.
Udbuddet omfatter indkøb af afløbspumper, præfabrikerede afløbspumpestationer, renoveringsarbejder i eksisterende afløbspumpebrænde og dertil hørende rådgivning og dokumentation for pumpestationer.
Rammeaftalen indgås for en periode på 2 år med kontraktstart forventeligt fra 1.8.2023 ogkontraktudløb 31.7.2025, med option på forlængelse op til 12 mdr. to gange.<br>
Ordregiver ønsker at indgå aftale med 3 økonomiske aktører i alt, såfremt der bliver afgivet mindst 3 konditionsmæssige bud. Afgives der færre konditionsmæssige bud end 3 forbeholder Ordregiver sig ret til at indgå kontrakt med disse. Den anslåede maksimale værdi af Rammeaftalen er sat til 161 mio. DKK (eksklusive moms). Beregning af den anslåede maksimale værdi tager udgangspunkt i forventningen om evt. øget behov for fremtidig renovering af pumper.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen ved fremlæggelse af årsregnskab indeholdende tilbudsgiveres samlede omsætning samt egenkapital og aktiver i det senest tilgængelige regnskabsår.Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
• Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på 20% i det senest tilgængelige regnskabsår.• Tilbudsgiver skal have en årlig omsætning på 70 mio. kr. i det senest tilgængelige regnskabsår.<br>
Som dokumentation for Tilbudsgivers tekniske kapacitet skal Tilbudsgiver angive:1. Referenceliste med beskrivelse af tilsvarende eller lignende leverancer, som Tilbudsgiveren har udført i løbet af de sidste 5 år. Ordregiver ser gerne, at beskrivelsen indeholder følgende:a. Kundens navn, adresse, telefonnummer og kontaktperson.b. Dato for opgavens udførelse.c. Kort beskrivelse af opgaven og dens omfang.Såfremt opgaven ikke er afsluttet, bedes det angivet, hvilken del af opgaven der er udført.d. Beskrivelse af hvilket arbejde tilbudsgiveren selv har leveret under referencen.<br>
• Tilbudsgiver skal som minimum have 3 referencer for lignende arbejder med levering og renovering af pumper og pumpestationer. Referencerne skal være leveret indenfor de sidste de sidste 5 år.Med ’lignende type arbejder’ menes der referencer indeholdende alle følgende punkter:• rammeaftale eller løbende kontraktforhold, hvor tilbudsgiver løbende har leveret ydelser af en varighed på 6 mdr.• vedrøre levering af pumper og renovering af pumpestationer• indeholde dimensioneringsarbejde for pumperne• indeholde erfaring med installation af leverede pumper.Ovenstående punkter skal rummes i én og samme reference.
Kontrakten indeholder sociale klausuler som oplistet i rammeaftalen. Kontrakten indeholder en arbejdsklausul som oplistet i rammeaftalen. Udbuddet indeholder en klausul om overholdelse af restriktioner som følge af krigen i Ukraine. Tilbudsgivere, der står til at få tildelt en kontrakt, vil sammen med dokumentation for ESPD blive bedt om at aflevere en tro og loveerklæring om overholdelse af restriktioner som følge af krigen i Ukraine. Skabelon for erklæringen er vedlagt udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Der er ikke adgang til at være fysisk til stede ved åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § §134 a, § 135, stk. 1 til 3 og § 136. Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-5. I nærværende udbud vil følgende dokumentation være tilstrækkelig som dokumentation:Tilbudsgivers personlige forhold: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske tilbudsgivere. Revisorpåtegnet årsregnskab indeholdende tilbudsgivers egenkapital, aktiver, omsætning og soliditetsgrad i det senest disponible regnskabsår. I forhold til referencer udgør referencelisten i ESPD'et den endelige dokumentation, og tilbudsgiver skal i så fald ikke fremsende yderligere dokumentation for referencerne.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk