Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.comdia.com/aarhus-kommune/tenderinformationshow.aspx?Id=138547
Udbyder
Aarhus Kommune
Udbud af levering af vask og leje af beklædning til medarbejdere i Tandplejen, kantiner og sundhedspersonalet i Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg
Aarhus Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Rådhuspladsen 2
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Marianne Dauding
E-mail: dmaha@aarhus.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aarhus.dk
Del II: Genstand
Udbud af levering af vask og leje af beklædning til medarbejdere i Tandplejen, kantiner og sundhedspersonalet i Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg
Udbuddet omfatter levering af en vask- og lejeordning af beklædning til medarbejdere i Tandplejen, Kantiner og Sundhedspersonalet i Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg (MSO). Herudover omfatter udbuddet tilslutning til et webbaseret IT-system til de beklædningsansvarlige i Aarhus Kommune til håndtering af beklædningsordningen.
Aarhus Kommune
Udbuddet omfatter levering af en vask- og lejeordning af beklædning til medarbejdere i Tandplejen, Kantiner og Sundhedspersonalet i Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg (MSO). Herudover omfatter udbuddet tilslutning til et webbaseret IT-system til de beklædningsansvarlige i Aarhus Kommune til håndtering af beklædningsordningen.
Aarhus Kommune kan forlænge kontrakten i op til 12 måneder á to gange.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver bedes i ESPD angive nedenstående nøgletal for de seneste to afsluttede regnskabsår: - Årsomsætning - Egenkapital
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som i hvert af de seneste to afsluttede regnskabsår: Har en samlet årsomsætning på minimum 20.000.000 kr. og Har en positiv egenkapital
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som: I ESPD angiver tre referencer for de betydeligste lignende leverancer, der er udført inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen. Med udført menes referencer, der er afsluttet eller under udførelse. Med lignende leverancer forstås leverancer, som omfatter vask- og lejeordninger inkl. levering af beklædning til én eller flere medarbejdergrupper, omfattet af nærværende udbud, og hvor der er realiseret en omsætning på minimum 5 mio. kr. under den pågældende kontrakt/aftale. For hver reference angives i ESPD oplysninger om: Kunde Kontraktstart og evt. slutdato Beskrivelse af kontraktens ydelser Realiseret omsætning på den pågældende kontrakt/aftale
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som:I ESPD angiver tre referencer for de betydeligste lignende leverancer, der er udført inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen.
Der indgår krav om sociale klasuler samt krav til forsikring i kontrakten.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Det forventes, at kontrakten genudbydes forud for kontraktens ophør. Tidspunktet afhænger af, hvorvidt kontraktforlængelserne udnyttes.
Aarhus Kommune er forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134a.Aarhus Kommune er desuden forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135 - 136, hvis ikke tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138. Tilbudsgiver skal i ESPD’et i Ethics angive, hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af en obligatorisk udelukkelsesgrund iht. udbudslovens §§ 135 - 136.Aarhus Kommune er desuden forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af følgende frivillige udelukkelsesgrunde (medmindre tilbudsgiver kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138):Tilbudsgiver har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, nr. 1.Tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling, jf. Udbudslovens § 137, nr. 2.Aarhus Kommune har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiver har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, nr. 3.Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, jf. Udbudslovens § 137, nr. 4.Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver uretmæssigt har forsøgt at påvirke Aarhus Kommunes beslutningsproces, hvis tilbudsgiver har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger, jf. Udbudslovens § 137, nr. 5.Aarhus Kommune vil, i forbindelse med tildeling af kontrakten, indhente dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der fremgår af ESPD fra den tilbudsgiver, som Aarhus Kommune forventer at indgå kontrakten med. Den tilbudsgiver, som Aarhus Kommune forventer at indgå kontrakten med, skal fremsende dokumentation for ESPD inden for en passende frist, der meddeles af Aarhus Kommune. I det omfang dokumentationen omfatter en serviceattest, accepteres denne, såfremt den er maksimum 6 måneder gammel. Der gøres opmærksom på, at der kan forventes op til 2 ugers behandlingstid ved udstedelse af serviceattester.Serviceattesten kan kun indeholde oplysning om, hvorvidt virksomheder eller ledelsespersoner er dømt og/eller har vedtaget bødeforlæg for strafbare forhold, hvis de har givet samtykke til, at Erhvervsstyrelsen indhenter straffeattest. Vær derfor opmærksom på, at der aktivt skal gives dette samtykke i forbindelse med rekvirering af serviceattesten.Såfremt tilbuddet er afgivet fra virksomheder, der er udenlandske og hjemmehørende i EU, indhentes der dokumentation i henhold til E-Certis. Hvis tilbudsgivers land ikke har angivet oplysninger om dokumentation i E-Certis, anvendes fremgangsmåden i udbudslovens § 153. Med hensyn til dokumentation for økonomisk og finansiel formåen skal følgende fremlægges som endelig dokumentation, når Aarhus Kommune anmoder herom:Tilbudsgivers årsregnskaber eller uddrag heraf, for de seneste to regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtigt i det land, hvor Tilbudsgiver er etableret. Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Aarhus Kommune vurderer passende, hvis tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som Aarhus Kommune forlanger. Kravene til dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der er afgivet i ESPD gælder ligeledes konsortiedeltagere samt enheder, hvis formåen tilbudsgiver baserer sig på. For tilbud afgivet af konsortier gælder at konsortiedeltagerne afgiver tilbud i fællesskab og hæfter solidarisk og direkte i forhold til Aarhus Kommune. I forbindelse med indhentning af dokumentation for oplysninger afgivet i ESPD, vil konsortiedeltagerne skulle udfylde og underskrive en konsortieerklæring fremsendt af Aarhus kommune, hvori konsortiets sammensætning samt hæftelse bekræftes. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen, hæfter tilbudsgiver og de pågældende enheder solidarisk og direkte i forhold til Aarhus Kommune. I forbindelse med indhentning af dokumentation for oplysninger afgivet i ESPD, vil den enkelte enhed, hvis formåen tilbudsgiver baserer sig på, skulle udfylde og underskrive en erklæring fremsendt af Aarhus kommune om, at enheden stiller sine ressourcer til rådighed i forbindelse med opgaven.Det bemærkes, at i forhold til udbudsbekendtgørelsens pkt. II.1.5) vedrørende anslået samlet værdi er beløbet inkl. et skønsmæssigt fastsat beløb for udvidelse af medarbejderstaben for Tandplejen.Det bemærkes, at i forhold til udbudsbekendtgørelsens pkt. II.2.7) vedrørende kontraktperiode er der anført 7 år, med udgangspunkt i en kontraktperiode på 6 år plus en implementeringsperiode. Såfremt implemteringsperioden er længere end 1 år, vil kontraktperioden ligeledes være længere.Følgende selvejende instituationer er omfattet af udbuddet:• Plejehjemmet Sct. Olaf, Hjulbjergvej 58, 8270 Højbjerg• Plejehjemmet Kløvervangen, Kløvervangen 31 8541 Skødstrup
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Angår klagen overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, regnes klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverensunderretning om tildelings beslutningen. Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivetskalvære indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk