Fakta om udbudet
Udbyder
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Dynamisk indkøbssystem vedrørende indkøb af møbler og inventar
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 38683470
Postadresse: Arsenalvej 55
By: Hjørring
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 9800
Land: Danmark
Kontaktperson: Emilie Clara Jensen eller Morten Denaa
E-mail: FES-KTP-UES@mil.dk
Telefon: +45 72813190
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ejendomsstyrelsen.dk/
Del II: Genstand
Dynamisk indkøbssystem vedrørende indkøb af møbler og inventar
Ejendomsstyrelsen har etableret et dynamisk indkøbssystem vedrørende indkøb af møbler og inventar. Baggrunden for at etablere dette var, at Ejendomsstyrelsen løbende har behov for at indkøbe diverse typer af inventar og møbler, som ikke allerede er aftaledækket, herunder af statslige forpligtende aftaler. Ejendomsstyrelsen anvender møbler og inventar i forbindelse med den almindelige etablissementsdrift, vedligeholdelse samt til brug for nybyggerier. Formålet med etableringen af indkøbssystemet er således at sikre, at Ejendomsstyrelsen kan afløfte udbudspligten for disse indkøb af møbler og inventar. Indkøbssystemet er opdelt i 8 kategorier, som hver især er beskrevet i udbudsbekendtgørelse 2023/S 045-132059 under pkt. II.2) og pkt. VI.3) "Yderligere oplysninger".
Kategori 1A - Inventar og møbler - Indkøb under DKK 100.000 – ”Pris”
Ejendomsstyrelsen vil gennemføre miniudbud blandt de optagede ansøgere på kategori 1A, såfremt der er tale om et indkøb indenfor anvendelsesområdet af kategori 1A til en estimeret værdi under DKK100.000, og at Ejendomsstyrelsen vurderer, at indkøbet skal tildeles på baggrund af tildelingskriteriet "Pris".
Anvendelsesområdet for det dynamiske indkøbssystem i sin helhed defineres således: Anvendelsesområdet udgør indkøb af møbler og inventar fortolket på den videst mulige måde, og alene afgrænset af, hvad der med rimelighed vurderes at være omfattet af de i nærværende udbudsbekendtgørelse anførte CPV-koder for kategorien. Ved ”indkøb af møbler og inventar” forstås både indkøb af nye og brugte produkter såvel som produkter til indendørs og udendørs brug samt standard og specialtilpassede møbler og inventar. Indkøbene kan ligeledes konkret vedrøre indkøb af møbler og inventar, der er produceret af bæredygtige materialer eller gennem bæredygtige fremstillingsmetoder. Anvendelsesområdet dækker endvidere over reservedele, service, reparation, montering samt lignende accessoriske ydelser eller ydelser, der generelt relaterer sig til møbler og inventar. Ydelser, der relaterer sig til indkøb af møbler og inventar, kunne eksempelvis være:
• Indkøb af håndværksydelser, som indgår som en del af montering eller lignende. Herunder kan eksempelvis nævnes tømrerarbejde i forbindelse med indbygning af inventar, VVS-arbejde eller el-arbejde i forbindelse med tilslutning af el til eller i forbindelse med inventar, f.eks. ved adgang til el og net i auditoriemøbler
• Rådgivning vedrørende eksempelvis indkøb af møbler og inventar, kravspecificering, behovsafdækning, indretningsforslag, rådgivning vedrørende valg af arbejdsmiljøstole samt individuel tilpasning, mv. Rådgivning kan indkøbes separat eller integreret med vareindkøbet.
Kategori 1A kan eksempelvis omfatte de typer af møbler og inventar, som følger af udbudsbetingelsernes pkt. 2.3.
Der kan under pkt. II.2.1) vedrørende supplerende CPV-koder maksimalt angives 100 CPV-koder, hvorfor samltlige af følgende CPV-koders underliggende koder ikke er angivet under pkt. II.2.1) men dog stadig er gældende:
- 39110000
- 39120000
- 39130000
- 39143000
- 39150000
- 39160000
- 39170000
- 39180000
- 39254000
- 39260000
- 39292000
- 39293000
- 39298000
- 39530000
- 39511000
- 39512000
- 39516100
- 31500000
Ydelser omfattet af følgende CPV-koder indgår i anvendelsesområdet, når ydelserne relaterer sig til indkøb af møbler og inventar. Ydelserne omfattet af CPV-koderne vil således alene blive indkøbt som led i et indkøb, hvor møbler og inventar er hovedformålet med indkøbet. CPV-koderne kan således betegnes som accessoriske i relation til de øvrige CPV-koder.
- 45310000
- 45422000
- 45451000
- 45232460
Kategori 1B - Inventar og møbler - Indkøb under DKK 100.000 – ”Bedste forhold mellem pris og kvalitet”
Ejendomsstyrelsen vil gennemføre miniudbud blandt de optagede ansøgere på kategori 1B, såfremt der er tale om et indkøb indenfor anvendelsesområdet af kategori 1B til en estimeret værdi under DKK 100.000, og at Ejendomsstyrelsen vurderer, at indkøbet skal tildeles på baggrund af tildelingskriteriet "Bedste forhold mellem pris og kvalitet".
Anvendelsesområdet for det dynamiske indkøbssystem i sin helhed defineres således: Anvendelsesområdet udgør indkøb af møbler og inventar fortolket på den videst mulige måde, og alene afgrænset af, hvad der med rimelighed vurderes at være omfattet af de i nærværende udbudsbekendtgørelse anførte CPV-koder for kategorien. Ved ”indkøb af møbler og inventar” forstås både indkøb af nye og brugte produkter såvel som produkter til indendørs og udendørs brug samt standard og specialtilpassede møbler og inventar. Indkøbene kan ligeledes konkret vedrøre indkøb af møbler og inventar, der er produceret af bæredygtige materialer eller gennem bæredygtige fremstillingsmetoder. Anvendelsesområdet dækker endvidere over reservedele, service, reparation, montering samt lignende accessoriske ydelser eller ydelser, der generelt relaterer sig til møbler og inventar. Ydelser, der relaterer sig til indkøb af møbler og inventar, kunne eksempelvis være:
• Indkøb af håndværksydelser, som indgår som en del af montering eller lignende. Herunder kan eksempelvis nævnes tømrerarbejde i forbindelse med indbygning af inventar, VVS-arbejde eller el-arbejde i forbindelse med tilslutning af el til eller i forbindelse med inventar, f.eks. ved adgang til el og net i auditoriemøbler
• Rådgivning vedrørende eksempelvis indkøb af møbler og inventar, kravspecificering, behovsafdækning, indretningsforslag, rådgivning vedrørende valg af arbejdsmiljøstole samt individuel tilpasning, mv. Rådgivning kan indkøbes separat eller integreret med vareindkøbet.
Kategori 1B kan eksempelvis omfatte de typer af møbler og inventar, som følger af udbudsbetingelsernes pkt. 2.3.
Der kan under pkt. II.2.1) vedrørende supplerende CPV-koder maksimalt angives 100 CPV-koder, hvorfor samtlige af følgende CPV-koders underliggende koder ikke er angivet under pkt. II.2.1) men dog stadig er gældende:
- 39110000
- 39120000
- 39130000
- 39143000
- 39150000
- 39160000
- 39170000
- 39180000
- 39254000
- 39260000
- 39292000
- 39293000
- 39298000
- 39530000
- 39511000
- 39512000
- 39516100
- 31500000
Ydelser omfattet af følgende CPV-koder indgår i anvendelsesområdet, når ydelserne relaterer sig til indkøb af møbler og inventar. Ydelserne omfattet af CPV-koderne vil således alene blive indkøbt som led i et indkøb, hvor møbler og inventar er hovedformålet med indkøbet. CPV-koderne kan således betegnes som accessoriske i relation til de øvrige CPV-koder.
- 45310000
- 45422000
- 45451000
- 45232460
Tildelingen af leveranceaftaler på baggrund af miniudbud gennem kategori 1B sker på baggrund af tildelingskriteriet "bedste forhold mellem pris og kvalitet". Ejendomsstyrelsen vil i forbindelse med det konkrete miniudbud vurdere vægtningen af hhv. pris og kvalitative delkriterier indenfor de i pkt. II.2.5) anførte vægtninger. Ejendomsstyrelsen fastsætter delkriterierne ud fra en vurdering af, hvilke elementer der har betydning for Ejendomsstyrelsen i den konkrete indkøbssituation.
Nedenfor er oplistet eksempler på delkriterier, som Ejendomsstyrelsen kan vælge at vurdere underkriteriet ”kvalitet” på baggrund af:
• Bæredygtighed
• Genbrug
• Funktionalitet
• Æstetik
• Leveringsvilkår
• Brugervenlighed
• Ergonomi
• Løsningsforslag
Kategori 1C - Inventar og møbler - Indkøb over DKK 100.000 – ”Pris”
Ejendomsstyrelsen vil gennemføre miniudbud blandt de optagede ansøgere på kategori 1C, såfremt der er tale om et indkøb indenfor anvendelsesområdet af kategori 1C til en estimeret værdi over DKK100.000, og at Ejendomsstyrelsen vurderer, at indkøbet skal tildeles på baggrund af tildelingskriteriet "Pris".
Anvendelsesområdet for det dynamiske indkøbssystem i sin helhed defineres således: Anvendelsesområdet udgør indkøb af møbler og inventar fortolket på den videst mulige måde, og alene afgrænset af, hvad der med rimelighed vurderes at være omfattet af de i nærværende udbudsbekendtgørelse anførte CPV-koder for kategorien. Ved ”indkøb af møbler og inventar” forstås både indkøb af nye og brugte produkter såvel som produkter til indendørs og udendørs brug samt standard og specialtilpassede møbler og inventar. Indkøbene kan ligeledes konkret vedrøre indkøb af møbler og inventar, der er produceret af bæredygtige materialer eller gennem bæredygtige fremstillingsmetoder. Anvendelsesområdet dækker endvidere over reservedele, service, reparation, montering samt lignende accessoriske ydelser eller ydelser, der generelt relaterer sig til møbler og inventar. Ydelser, der relaterer sig til indkøb af møbler og inventar, kunne eksempelvis være:
• Indkøb af håndværksydelser, som indgår som en del af montering eller lignende. Herunder kan eksempelvis nævnes tømrerarbejde i forbindelse med indbygning af inventar, VVS-arbejde eller el-arbejde i forbindelse med tilslutning af el til eller i forbindelse med inventar, f.eks. ved adgang til el og net i auditoriemøbler
• Rådgivning vedrørende eksempelvis indkøb af møbler og inventar, kravspecificering, behovsafdækning, indretningsforslag, rådgivning vedrørende valg af arbejdsmiljøstole samt individuel tilpasning, mv. Rådgivning kan indkøbes separat eller integreret med vareindkøbet.
Kategori 1C kan eksempelvis omfatte de typer af møbler og inventar, som følger af udbudsbetingelsernes pkt. 2.3.
Der kan under pkt. II.2.1) vedrørende supplerende CPV-koder maksimalt angives 100 CPV-koder, hvorfor samtlige af følgende CPV-koders underliggende koder ikke er angivet under pkt. II.2.1) men dog stadig er gældende:
- 39110000
- 39120000
- 39130000
- 39143000
- 39150000
- 39160000
- 39170000
- 39180000
- 39254000
- 39260000
- 39292000
- 39293000
- 39298000
- 39530000
- 39511000
- 39512000
- 39516100
- 31500000
Ydelser omfattet af følgende CPV-koder indgår i anvendelsesområdet, når ydelserne relaterer sig til indkøb af møbler og inventar. Ydelserne omfattet af CPV-koderne vil således alene blive indkøbt som led i et indkøb, hvor møbler og inventar er hovedformålet med indkøbet. CPV-koderne kan således betegnes som accessoriske i relation til de øvrige CPV-koder.
- 45310000
- 45422000
- 45451000
- 45232460
Kategori 1D - Inventar og møbler - Indkøb over DKK 100.000 – ”Bedste forhold mellem pris og kvalitet”
Ejendomsstyrelsen vil gennemføre miniudbud blandt de optagede ansøgere på kategori 1D, såfremt der er tale om et indkøb indenfor anvendelsesområdet af kategori 1D til en estimeret værdi over DKK 100.000, og at Ejendomsstyrelsen vurderer, at indkøbet skal tildeles på baggrund af tildelingskriteriet "Bedste forhold mellem pris og kvalitet".
Anvendelsesområdet for det dynamiske indkøbssystem i sin helhed defineres således: Anvendelsesområdet udgør indkøb af møbler og inventar fortolket på den videst mulige måde, og alene afgrænset af, hvad der med rimelighed vurderes at være omfattet af de i nærværende udbudsbekendtgørelse anførte CPV-koder for kategorien. Ved ”indkøb af møbler og inventar” forstås både indkøb af nye og brugte produkter såvel som produkter til indendørs og udendørs brug samt standard og specialtilpassede møbler og inventar. Indkøbene kan ligeledes konkret vedrøre indkøb af møbler og inventar, der er produceret af bæredygtige materialer eller gennem bæredygtige fremstillingsmetoder. Anvendelsesområdet dækker endvidere over reservedele, service, reparation, montering samt lignende accessoriske ydelser eller ydelser, der generelt relaterer sig til møbler og inventar. Ydelser, der relaterer sig til indkøb af møbler og inventar, kunne eksempelvis være:
• Indkøb af håndværksydelser, som indgår som en del af montering eller lignende. Herunder kan eksempelvis nævnes tømrerarbejde i forbindelse med indbygning af inventar, VVS-arbejde eller el-arbejde i forbindelse med tilslutning af el til eller i forbindelse med inventar, f.eks. ved adgang til el og net i auditoriemøbler
• Rådgivning vedrørende eksempelvis indkøb af møbler og inventar, kravspecificering, behovsafdækning, indretningsforslag, rådgivning vedrørende valg af arbejdsmiljøstole samt individuel tilpasning, mv. Rådgivning kan indkøbes separat eller integreret med vareindkøbet.
Kategori 1D kan eksempelvis omfatte de typer af møbler og inventar, som følger af udbudsbetingelsernes pkt. 2.3.
Der kan under pkt. II.2.1) vedrørende supplerende CPV-koder maksimalt angives 100 CPV-koder, hvorfor samtlige af følgende CPV-koders underliggende koder ikke er angivet under pkt. II.2.1) men dog stadig er gældende:
- 39110000
- 39120000
- 39130000
- 39143000
- 39150000
- 39160000
- 39170000
- 39180000
- 39254000
- 39260000
- 39292000
- 39293000
- 39298000
- 39530000
- 39511000
- 39512000
- 39516100
- 31500000
Ydelser omfattet af følgende CPV-koder indgår i anvendelsesområdet, når ydelserne relaterer sig til indkøb af møbler og inventar. Ydelserne omfattet af CPV-koderne vil således alene blive indkøbt som led i et indkøb, hvor møbler og inventar er hovedformålet med indkøbet. CPV-koderne kan således betegnes som accessoriske i relation til de øvrige CPV-koder.
- 45310000
- 45422000
- 45451000
- 45232460
Tildelingen af leveranceaftaler på baggrund af miniudbud gennem kategori 1D sker på baggrund af tildelingskriteriet "bedste forhold mellem pris og kvalitet". Ejendomsstyrelsen vil i forbindelse med det konkrete miniudbud vurdere vægtningen af hhv. pris og kvalitative delkriterier indenfor de i pkt. II.2.5) anførte vægtninger. Ejendomsstyrelsen fastsætter delkriterierne ud fra en vurdering af, hvilke elementer der har betydning for Ejendomsstyrelsen i den konkrete indkøbssituation.
Nedenfor er oplistet eksempler på delkriterier, som Ejendomsstyrelsen kan vælge at vurdere underkriteriet ”kvalitet” på baggrund af:
• Bæredygtighed
• Genbrug
• Funktionalitet
• Æstetik
• Leveringsvilkår
• Brugervenlighed
• Ergonomi
• Løsningsforslag
Kategori 2A - Køkken- og badinventar - ”Pris”
Ejendomsstyrelsen vil gennemføre miniudbud blandt de optagede ansøgere på kategori 2A, såfremt der er tale om et indkøb indenfor anvendelsesområdet af kategori 2A, og Ejendomsstyrelsen vurderer, at indkøbet skal tildeles på baggrund af tildelingskriteriet "Pris".
Anvendelsesområdet for det dynamiske indkøbssystem i sin helhed defineres således: Anvendelsesområdet udgør indkøb af møbler og inventar fortolket på den videst mulige måde, og alene afgrænset af, hvad der med rimelighed vurderes at være omfattet af de i nærværende udbudsbekendtgørelse anførte CPV-koder for kategorien. Ved ”indkøb af møbler og inventar” forstås både indkøb af nye og brugte produkter såvel som produkter til indendørs og udendørs brug samt standard og specialtilpassede møbler og inventar. Indkøbene kan ligeledes konkret vedrøre indkøb af møbler og inventar, der er produceret af bæredygtige materialer eller gennem bæredygtige fremstillingsmetoder. Anvendelsesområdet dækker endvidere over reservedele, service, reparation, montering samt lignende accessoriske ydelser eller ydelser, der generelt relaterer sig til møbler og inventar. Ydelser, der relaterer sig til indkøb af møbler og inventar, kunne eksempelvis være:
• Indkøb af håndværksydelser, som indgår som en del af montering eller lignende. Herunder kan eksempelvis nævnes tømrerarbejde i forbindelse med indbygning af inventar, VVS-arbejde eller el-arbejde i forbindelse med tilslutning af el til eller i forbindelse med inventar, f.eks. ved adgang til el og net i auditoriemøbler
• Rådgivning vedrørende eksempelvis indkøb af møbler og inventar, kravspecificering, behovsafdækning, indretningsforslag, rådgivning vedrørende valg af arbejdsmiljøstole samt individuel tilpasning, mv. Rådgivning kan indkøbes separat eller integreret med vareindkøbet.
Kategori 2A kan eksempelvis omfatte de typer af møbler og inventar, som følger af udbudsbetingelsernes pkt. 2.3.
Følgende CPV-koders underliggende koder ikke er angivet under pkt. II.2.1) men dog stadig er gældende for anvendelsesområde:
- 39722000
- 44410000
Ydelser omfattet af følgende CPV-koder indgår i anvendelsesområdet, når ydelserne relaterer sig til indkøb af køkken- og badinventar. Ydelserne omfattet af CPV-koderne vil således alene blive indkøbt som led i et indkøb, hvor køkken- og badinventar er hovedformålet med indkøbet. CPV-koderne kan således betegnes som accessoriske i relation til de øvrige CPV-koder.
- 45431000
- 45232460
- 45310000
- 45422000
Kategori 2B - Køkken- og badinventar - ”Bedste forhold mellem pris og kvalitet”
Ejendomsstyrelsen vil gennemføre miniudbud blandt de optagede ansøgere på kategori 2B, såfremt der er tale om et indkøb indenfor anvendelsesområdet af kategori 2B, og Ejendomsstyrelsen vurderer, at indkøbet skal tildeles på baggrund af tildelingskriteriet "Bedste forhold mellem pris og kvalitet".
Anvendelsesområdet for det dynamiske indkøbssystem i sin helhed defineres således: Anvendelsesområdet udgør indkøb af møbler og inventar fortolket på den videst mulige måde, og alene afgrænset af, hvad der med rimelighed vurderes at være omfattet af de i nærværende udbudsbekendtgørelse anførte CPV-koder for kategorien. Ved ”indkøb af møbler og inventar” forstås både indkøb af nye og brugte produkter såvel som produkter til indendørs og udendørs brug samt standard og specialtilpassede møbler og inventar. Indkøbene kan ligeledes konkret vedrøre indkøb af møbler og inventar, der er produceret af bæredygtige materialer eller gennem bæredygtige fremstillingsmetoder. Anvendelsesområdet dækker endvidere over reservedele, service, reparation, montering samt lignende accessoriske ydelser eller ydelser, der generelt relaterer sig til møbler og inventar. Ydelser, der relaterer sig til indkøb af møbler og inventar, kunne eksempelvis være:
• Indkøb af håndværksydelser, som indgår som en del af montering eller lignende. Herunder kan eksempelvis nævnes tømrerarbejde i forbindelse med indbygning af inventar, VVS-arbejde eller el-arbejde i forbindelse med tilslutning af el til eller i forbindelse med inventar, f.eks. ved adgang til el og net i auditoriemøbler
• Rådgivning vedrørende eksempelvis indkøb af møbler og inventar, kravspecificering, behovsafdækning, indretningsforslag, rådgivning vedrørende valg af arbejdsmiljøstole samt individuel tilpasning, mv. Rådgivning kan indkøbes separat eller integreret med vareindkøbet.
Kategori 2B kan eksempelvis omfatte de typer af møbler og inventar, som følger af udbudsbetingelsernes pkt. 2.3.
Følgende CPV-koders underliggende koder ikke er angivet under pkt. II.2.1) men dog stadig er gældende for anvendelsesområde:
- 39722000
- 44410000
Ydelser omfattet af følgende CPV-koder indgår i anvendelsesområdet, når ydelserne relaterer sig til indkøb af køkken- og badinventar. Ydelserne omfattet af CPV-koderne vil således alene blive indkøbt som led i et indkøb, hvor køkken- og badinventar er hovedformålet med indkøbet. CPV-koderne kan således betegnes som accessoriske i relation til de øvrige CPV-koder.
- 45431000
- 45232460
- 45310000
- 45422000
Tildelingen af leveranceaftaler på baggrund af miniudbud gennem kategori 2B sker på baggrund af tildelingskriteriet "bedste forhold mellem pris og kvalitet". Ejendomsstyrelsen vil i forbindelse med det konkrete miniudbud vurdere vægtningen af hhv. pris og kvalitative delkriterier indenfor de i pkt. II.2.5) anførte vægtninger. Ejendomsstyrelsen fastsætter delkriterierne ud fra en vurdering af, hvilke elementer der har betydning for Ejendomsstyrelsen i den konkrete indkøbssituation.
Nedenfor er oplistet eksempler på delkriterier, som Ejendomsstyrelsen kan vælge at vurdere underkriteriet ”kvalitet” på baggrund af:
• Bæredygtighed
• Genbrug
• Funktionalitet
• Æstetik
• Leveringsvilkår
• Brugervenlighed
• Ergonomi
• Løsningsforslag
Kategori 3A - Gardiner og solafskærmning – ”Pris”
Ejendomsstyrelsen vil gennemføre miniudbud blandt de optagede ansøgere på kategori 3A, såfremt der er tale om et indkøb indenfor anvendelsesområdet af kategori 3A, og Ejendomsstyrelsen vurderer, at indkøbet skal tildeles på baggrund af tildelingskriteriet "Pris".
Anvendelsesområdet for det dynamiske indkøbssystem i sin helhed defineres således: Anvendelsesområdet udgør indkøb af møbler og inventar fortolket på den videst mulige måde, og alene afgrænset af, hvad der med rimelighed vurderes at være omfattet af de i nærværende udbudsbekendtgørelse anførte CPV-koder for kategorien. Ved ”indkøb af møbler og inventar” forstås både indkøb af nye og brugte produkter såvel som produkter til indendørs og udendørs brug samt standard og specialtilpassede møbler og inventar. Indkøbene kan ligeledes konkret vedrøre indkøb af møbler og inventar, der er produceret af bæredygtige materialer eller gennem bæredygtige fremstillingsmetoder. Anvendelsesområdet dækker endvidere over reservedele, service, reparation, montering samt lignende accessoriske ydelser eller ydelser, der generelt relaterer sig til møbler og inventar. Ydelser, der relaterer sig til indkøb af møbler og inventar, kunne eksempelvis være:
• Indkøb af håndværksydelser, som indgår som en del af montering eller lignende. Herunder kan eksempelvis nævnes tømrerarbejde i forbindelse med indbygning af inventar, VVS-arbejde eller el-arbejde i forbindelse med tilslutning af el til eller i forbindelse med inventar, f.eks. ved adgang til el og net i auditoriemøbler
• Rådgivning vedrørende eksempelvis indkøb af møbler og inventar, kravspecificering, behovsafdækning, indretningsforslag, rådgivning vedrørende valg af arbejdsmiljøstole samt individuel tilpasning, mv. Rådgivning kan indkøbes separat eller integreret med vareindkøbet.
Kategori 3A kan eksempelvis omfatte de typer af gardiner og solafskærmning, som følger af udbudsbetingelsernes pkt. 2.3.
Følgende CPV-koders underliggende koder ikke er angivet under pkt. II.2.1) men dog stadig er gældende for anvendelsesområde:
- 39515000
- 44115700
Ydelser omfattet af følgende CPV-koder indgår i anvendelsesområdet, når ydelserne relaterer sig til indkøb af gardiner og solafskærmning. Ydelserne omfattet af CPV-koderne vil således alene blive indkøbt som led i et indkøb, hvor gardiner og solafskærmning er hovedformålet med indkøbet. CPV-koderne kan således betegnes som accessoriske i relation til de øvrige CPV-koder.
- 45310000
- 45422000
Kategori 3B - Gardiner og solafskærmning – ”Bedste forhold mellem pris og kvalitet”
Ejendomsstyrelsen vil gennemføre miniudbud blandt de optagede ansøgere på kategori 3B, såfremt der er tale om et indkøb indenfor anvendelsesområdet af kategori 3B, og Ejendomsstyrelsen vurderer, at indkøbet skal tildeles på baggrund af tildelingskriteriet "Bedste forhold mellem pris og kvalitet".
Anvendelsesområdet for det dynamiske indkøbssystem i sin helhed defineres således: Anvendelsesområdet udgør indkøb af møbler og inventar fortolket på den videst mulige måde, og alene afgrænset af, hvad der med rimelighed vurderes at være omfattet af de i nærværende udbudsbekendtgørelse anførte CPV-koder for kategorien. Ved ”indkøb af møbler og inventar” forstås både indkøb af nye og brugte produkter såvel som produkter til indendørs og udendørs brug samt standard og specialtilpassede møbler og inventar. Indkøbene kan ligeledes konkret vedrøre indkøb af møbler og inventar, der er produceret af bæredygtige materialer eller gennem bæredygtige fremstillingsmetoder. Anvendelsesområdet dækker endvidere over reservedele, service, reparation, montering samt lignende accessoriske ydelser eller ydelser, der generelt relaterer sig til møbler og inventar. Ydelser, der relaterer sig til indkøb af møbler og inventar, kunne eksempelvis være:
• Indkøb af håndværksydelser, som indgår som en del af montering eller lignende. Herunder kan eksempelvis nævnes tømrerarbejde i forbindelse med indbygning af inventar, VVS-arbejde eller el-arbejde i forbindelse med tilslutning af el til eller i forbindelse med inventar, f.eks. ved adgang til el og net i auditoriemøbler
• Rådgivning vedrørende eksempelvis indkøb af møbler og inventar, kravspecificering, behovsafdækning, indretningsforslag, rådgivning vedrørende valg af arbejdsmiljøstole samt individuel tilpasning, mv. Rådgivning kan indkøbes separat eller integreret med vareindkøbet.
Kategori 3B kan eksempelvis omfatte de typer af gardiner og solafskærmning, som følger af udbudsbetingelsernes pkt. 2.3.
Følgende CPV-koders underliggende koder ikke er angivet under pkt. II.2.1) men dog stadig er gældende for anvendelsesområde:
- 39515000
- 44115700
Ydelser omfattet af følgende CPV-koder indgår i anvendelsesområdet, når ydelserne relaterer sig til indkøb af gardiner og solafskærmning. Ydelserne omfattet af CPV-koderne vil således alene blive indkøbt som led i et indkøb, hvor gardiner og solafskærmning er hovedformålet med indkøbet. CPV-koderne kan således betegnes som accessoriske i relation til de øvrige CPV-koder.
- 45310000
- 45422000
Tildelingen af leveranceaftaler på baggrund af miniudbud gennem kategori 1D sker på baggrund af tildelingskriteriet "bedste forhold mellem pris og kvalitet". Ejendomsstyrelsen vil i forbindelse med det konkrete miniudbud vurdere vægtningen af hhv. pris og kvalitative delkriterier indenfor de i pkt. II.2.5) anførte vægtninger. Ejendomsstyrelsen fastsætter delkriterierne ud fra en vurdering af, hvilke elementer der har betydning for Ejendomsstyrelsen i den konkrete indkøbssituation.
Nedenfor er oplistet eksempler på delkriterier, som Ejendomsstyrelsen kan vælge at vurdere underkriteriet ”kvalitet” på baggrund af:
• Bæredygtighed
• Genbrug
• Funktionalitet
• Æstetik
• Leveringsvilkår
• Brugervenlighed
• Ergonomi
• Løsningsforslag
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Dencon A/S er optaget på det dynamiske indkøbssystems kategori 1A, 1B, 1C og 1D.
By: Skive
NUTS-kode: DK Danmark
Land: Danmark
Del V: Kontrakttildeling
Vines Erhvervsmøbler A/S er optaget på det dynamiske indkøbssystems kategori 1A, 1B, 1C og 1D.
By: Skive
NUTS-kode: DK Danmark
Land: Danmark
Del V: Kontrakttildeling
Daarbak Group A/S er optaget på det dynamiske indkøbssystems kategori 1A, 1B, 1C, 1D, 2A, 2B, 3A og 3B.
By: Herlev
NUTS-kode: DK Danmark
Land: Danmark
Del V: Kontrakttildeling
Holmris B8 A/S er optaget på det dynamiske indkøbssystems kategori 1A, 1B, 1C og 1D.
By: Bjerringbro
NUTS-kode: DK Danmark
Land: Danmark
Del V: Kontrakttildeling
Kinnarps A/S er optaget på det dynamiske indkøbssystems kategori 1A, 1B, 1C og 1D.
By: Brøndby
NUTS-kode: DK Danmark
Land: Danmark
Del V: Kontrakttildeling
Rubæk & Co. ApS er optaget på det dynamiske indkøbssystems kategori 1A, 1B, 1C, 1D, 2A og 2B.
By: Stenløse
NUTS-kode: DK Danmark
Land: Danmark
Del V: Kontrakttildeling
Input Interior Denmark A/S er optaget på det dynamiske indkøbssystems kategori 1A, 1B, 1C, 1D, 2A, 2B, 3A og 3B.
By: Brøndby
NUTS-kode: DK Danmark
Land: Danmark
Del V: Kontrakttildeling
Gardingruppen Gardinmontøren ApS er optaget på det dynamiske indkøbssystems kategori 3A og 3B.
By: Odense
NUTS-kode: DK Danmark
Land: Danmark
Del V: Kontrakttildeling
BITO Storage Systems Nordic A/S er optaget på det dynamiske indkøbssystems kategori 1A, 1B, 1C og 1D.
By: Odense SØ
NUTS-kode: DK Danmark
Land: Danmark
Del V: Kontrakttildeling
Deco Group A/S er optaget på det dynamiske indkøbssystems kategori 3A og 3B.
By: Greve
NUTS-kode: DK Danmark
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte tilbudsgivere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudsloven § 171, stk. 2.
I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 2 skal klage være indgivet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Der gøres opmærksom på, at der som udgangspunkt ikke afholdes en standstill-periode ved tildeling af leveranceaftaler på baggrund af det dynamiske indkøbssystem. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i pkt. VI.4.1).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk