Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=353280&B=REGIONSYDDK
Udbyder
Region Syddanmark, Projektorganisationen for Nyt OUH
Dynamisk indkøbssystem vedr. indkøb af laboratorieudstyr og –inventar til det nye Odense Universitetshospital
Region Syddanmark, Projektorganisationen for Nyt OUH
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Glisholmvej 2A
By: Odense s
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5260
Land: Danmark
Kontaktperson: Projektdirektør Kenneth Holm
E-mail: nyt.ouh@rsyd.dk
Telefon: +45 76631263
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/181055
Del II: Genstand
Dynamisk indkøbssystem vedr. indkøb af laboratorieudstyr og –inventar til det nye Odense Universitetshospital
Region Syddanmark udbyder et dynamisk indkøbssystem vedrørende indkøb af løst og teknisk laboratorieudstyr og –inventar til en række afdelinger og områder på tværs af delprojekter på det nye Odense Universitetshospital (det nye OUH), herunder delprojekterne DP03-04 Vidensaksen og Behandlings- og sengeafsnit, DP05-08 Klyngerne og DP09 Servicebyen.
I det dynamiske indkøbssystem er laboratorieudstyret og –inventaret opdelt i følgende 6 kategorier:
1. Måleudstyr
2. Apparatur til laboratorier
3. Ventilerede skabe
4. Laboratorieinventar
5. Autoklaver og laboratorieopvaskemaskiner
6. Medicinlagerautomater
Den anslåede værdi af alle kategorierne tilsammen er angivet i punkt II.1.5).
Den maksimale værdi af alle kategorier tilsammen er DKK 195.800.000 ekskl. moms (inkl. optioner).
Kategori 1 - Måleudstyr
5260 Odense S
Kategori 1 kan bl.a. omfatte nedenstående artikler, men er ikke begrænset til disse:
- Partikeltællere
Alle ansøgere, der opfylder minimumskravene til egnethed, jf. punkt III.1.2) og III.1.3), og som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, jf. punkt III.1.1), vil blive optaget i systemet på anmodning herom.
Følgende optioner kan indgå i forbindelse med de konkrete anskaffelser (ikke-udtømmende liste):
• Option på tilkøb af yderligere enheder/udstyr/inventar
• Option på installation
• Option på validering
• Option på uddannelse
• Option på udvidelse af afhjælpningsperiode (garanti)
• Option på serviceaftale (i op til 10 år fra godkendt afleveringstidspunkt / leveringstidspunkt)
• Option på reservedelsforsikring / reservedelsaftale
Den anslåede værdi af den udbudte kategori er angivet ovenfor i punkt II.2.6).
Den maksimale værdi af den udbudte kategori er DKK 3.950.000 ekskl. moms (inkl. optioner).
Kategori 2 - Apparatur til laboratorier
5260 Odense S
Kategori 2 kan bl.a. omfatte nedenstående artikler, men er ikke begrænset til disse:
- Køleskabe
- Frysere
- Ismaskine
- Inkubatorer
- Præcisionsvægte
- Analysevægte
Alle ansøgere, der opfylder minimumskravene til egnethed, jf. punkt III.1.2) og III.1.3), og som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, jf. punkt III.1.1), vil blive optaget i systemet på anmodning herom.
Følgende optioner kan indgå i forbindelse med de konkrete anskaffelser (ikke-udtømmende liste):
• Option på tilkøb af yderligere enheder/udstyr/inventar
• Option på installation
• Option på validering
• Option på uddannelse
• Option på udvidelse af afhjælpningsperiode (garanti)
• Option på serviceaftale (i op til 10 år fra godkendt afleveringstidspunkt / leveringstidspunkt)
• Option på reservedelsforsikring / reservedelsaftale
Den anslåede værdi af den udbudte kategori er angivet ovenfor i punkt II.2.6).
Den maksimale værdi af den udbudte kategori er DKK 35.700.000 ekskl. moms (inkl. optioner).
Kategori 3 - Ventilerede skabe
5260 Odense S
Kategori 3 kan bl.a. omfatte nedenstående artikler, men er ikke begrænset til disse:
- Stinkskabe
- LAF bænke
- Sikkerhedsbænke
Alle ansøgere, der opfylder minimumskravene til egnethed, jf. punkt III.1.2) og III.1.3), og som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, jf. punkt III.1.1), vil blive optaget i systemet på anmodning herom.
Følgende optioner kan indgå i forbindelse med de konkrete anskaffelser (ikke-udtømmende liste):
• Option på tilkøb af yderligere enheder/udstyr/inventar
• Option på installation
• Option på validering
• Option på uddannelse
• Option på udvidelse af afhjælpningsperiode (garanti)
• Option på serviceaftale (i op til 10 år fra godkendt afleveringstidspunkt / leveringstidspunkt)
• Option på reservedelsforsikring / reservedelsaftale
Den anslåede værdi af den udbudte kategori er angivet ovenfor i punkt II.2.6).
Den maksimale værdi af den udbudte kategori er DKK 90.700.000 ekskl. moms (inkl. optioner).
Kategori 4 - Laboratorieinventar
5260 Odense S
Kategori 4 kan bl.a. omfatte nedenstående artikler, men er ikke begrænset til disse:
- Slusebænk
- Laboratoriehylde
- Laboratorieskabe & reoler
- Medicinskab
- Laboratorieskuffeunderskab
- Mikroskopiborde
- Laboratorieborde
- HPLC skab
- Demonstrationsbord
- Organbord
- Sektionsbord
Alle ansøgere, der opfylder minimumskravene til egnethed, jf. punkt III.1.2) og III.1.3), og som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, jf. punkt III.1.1), vil blive optaget i systemet på anmodning herom.
Følgende optioner kan indgå i forbindelse med de konkrete anskaffelser (ikke-udtømmende liste):
• Option på tilkøb af yderligere enheder/udstyr/inventar
• Option på udvidelse af afhjælpningsperiode (garanti)
Den anslåede værdi af den udbudte kategori er angivet ovenfor i punkt II.2.6).
Den maksimale værdi af den udbudte kategori er DKK 51.600.000 ekskl. moms (inkl. optioner).
Kategori 5 - Autoklaver og laboratorieopvaskemaskiner
5260 Odense S
Kategori 5 kan bl.a. omfatte nedenstående artikler, men er ikke begrænset til disse:
- Bordautoklaver
- Gennemgangsautoklaver
- Laboratorieopvaskemaskiner
- Tørreskabe
Alle ansøgere, der opfylder minimumskravene til egnethed, jf. punkt III.1.2) og III.1.3), og som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, jf. punkt III.1.1), vil blive optaget i systemet på anmodning herom.
Følgende optioner kan indgå i forbindelse med de konkrete anskaffelser (ikke-udtømmende liste):
• Option på tilkøb af yderligere enheder/udstyr/inventar
• Option på installation
• Option på validering
• Option på uddannelse
• Option på udvidelse af afhjælpningsperiode (garanti)
• Option på serviceaftale (i op til 10 år fra godkendt afleveringstidspunkt / leveringstidspunkt)
• Option på reservedelsforsikring / reservedelsaftale
Den anslåede værdi af den udbudte kategori er angivet ovenfor i punkt II.2.6).
Den maksimale værdi af den udbudte kategori er DKK 6.950.000 ekskl. moms (inkl. optioner).
Kategori 6 - Medicinlagerautomater
5260 Odense S
Kategori 6 kan bl.a. omfatte nedenstående artikler, men er ikke begrænset til disse:
- Medicinlagerautomater
Alle ansøgere, der opfylder minimumskravene til egnethed, jf. punkt III.1.2) og III.1.3), og som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, jf. punkt III.1.1), vil blive optaget i systemet på anmodning herom.
Følgende optioner kan indgå i forbindelse med de konkrete anskaffelser (ikke-udtømmende liste):
• Option på tilkøb af yderligere enheder/udstyr/inventar
• Option på installation
• Option på validering
• Option på uddannelse
• Option på udvidelse af afhjælpningsperiode (garanti)
• Option på serviceaftale (i op til 10 år fra godkendt afleveringstidspunkt / leveringstidspunkt)
• Option på reservedelsforsikring / reservedelsaftale
Den anslåede værdi af den udbudte kategori er angivet ovenfor i punkt II.2.6).
Den maksimale værdi af den udbudte kategori er DKK 6.900.000 ekskl. moms (inkl. optioner).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal som en del af ansøgningen fremsende Appendiks 1, ”Standardformular for det fælles europæiske udbudsdokument” (herefter ”ESPD”), i udfyldt stand. Dette dokument er et foreløbigt bevis for, at ansøger ikke er omfattet af en af de udelukkelsesgrunde, som gælder for dette udbud, jf. nedenfor, og at ansøger opfylder eventuelle minimumskrav til egnethed og formåen, jf. punkt III.1.2) og III.1.3) nedenfor.
Ansøger skal udfylde og fremsende ESPD i CTM som en del af ansøgningen. Bemærk at ESPD skal udfyldes direkte i CTM. For nærmere information om udfyldelse af ESPD, henvises der til prækvalifikationsbetingelsernes punkt 8.2.1.1.
Deltagelse i udbudsprocessen er udelukket, hvis et af forholdene i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1-6 (ESPD del III, afsnit A eller B), er til stede.
Deltagelse i udbudsprocessen er ligeledes udelukket, hvis et af forholdene i udbudslovens § 136, er til stede (ESPD, del III, afsnit C).
For at godtgøre, at en eller flere af udelukkelsesgrundene nævnt i ESPD del III ikke er til stede, skal ansøger udfylde ESPD'et og medsende ansøgningen/tilbuddet.
Ansøgere, der befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135 og § 136 er afskåret fra at afgive tilbud.
Ansøger skal derfor erklære, at ansøger ikke befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135 og § 136.
Erklæringen afgives ved at udfylde ESPD del III, afsnit A og B (og dele af ESPD del III, afsnit C).
Ansøger gøres for en god ordens skyld opmærksom på, at visse obligatoriske udelukkelsesgrunde i medfør af udbudslovens § 136 figurerer som frivillige udelukkelsesgrunde i ESPD’et del III, afsnit C).
Herudover er deltagelse i udbudsprocessen udelukket, hvis ansøger befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, nr. 2, nr. 3 og nr. 5, som omfatter følgende situationer:
• Region Syddanmark kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventioner mv. (nr. 1)
• Ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs, eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, tvangsakkord, hvis ansøgers/tilbudsgivers aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis ansøgers/tilbudsgivers erhvervsvirksomhed er blevet indstillet, eller hvis ansøger/tilbudsgiver befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren/tilbudsgiveren er hjemmehørende. (nr. 2)
• Region Syddanmark har tilstrækkeligt plausible indikationer til at konkludere, ansøgeren eller tilbudsgiveren har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning. (nr. 3)
• Region Syddanmark kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren uretmæssigt har forsøgt at påvirke Region Syddanmarks beslutningsproces, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt ansøgeren eller tilbudsgiveren groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt (nr. 5)
Ansøger skal derfor erklære, at ansøger ikke befinder sig i disse frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, nr. 2, nr. 3 og nr. 5. Erklæringen afgives ved at udfylde ESPD del III, afsnit C, jf. den relevante rubrik.
Ansøger skal være opmærksom på, at ESPD del III, afsnit D, ikke kræver udfyldelse.
Ansøgere skal – for at blive erklæret egnet – opfylde følgende minimumskrav vedrørende økonomisk og finansiel formåen.
For at blive optaget i systemet skal ansøgere i hele systems løbetid leve op til følgende minimumskrav:
• Ansøgere skal som minimum have en positiv egenkapital i de seneste tre (3) disponible regnskabsår.
• Ansøgere skal som minimum have en positiv soliditetsgrad i de seneste tre (3) disponible regnskabsår. Soliditetsgraden beregnes på følgende måde (egenkapital / værdi af samlede aktiver) x 100.
Ved de seneste tre (3) disponible regnskabsår forstås:
• Ved ansøgning i forbindelse med etablering af systemet: de seneste tre (3) disponible regnskabsår i forhold til datoen for udbuddets offentliggørelse.
• Ved ansøgning om optagelse i systemets løbetid: de seneste tre (3) disponible regnskabsår i forhold til datoen for ansøgningen om optagelse.
• Ved Region Syddanmarks anmodning om et ajourført ESPD: de seneste tre (3) disponible regnskabsår i forhold til datoen fra Region Syddanmarks anmodning.
Oplysninger herom skal angives i ESPD-formularens Del IV, afsnit B, jf. om ESPD i prækvalifikationsbetingelsernes punkt 7.3 og punkt 8.2.1. Krav til dokumentationen for de ovenfor oplistede egnethedskrav er angivet i prækvalifikationsbetingelsernes punkt 14.
Såfremt en ansøger i relation til oplysningerne baserer sig på andre enheders økonomiske og faglige formåen henvises til prækvalifikationsbetingelsernes punkt 8.2.1 om ESPD og punkt 8.2.2 om støtteerklæring.
I medfør af udbudslovens § 144 kan ansøger basere sig på andre enheders økonomiske/finansielle formåen. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske/finansielle formåen tager Region Syddanmark forbehold om at kræve solidarisk hæftelse for kontrakternes gennemførelse, jf. udbudslovens § 144, stk. 6.
Såfremt ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium) henvises til prækvalifikationsbetingelsernes punkt 8.2.1 om ESPD og punkt 8.2.3 om konsortieerklæring.
Opfylder en ansøger ikke ovenstående krav til økonomisk og finansiel formåen, på de kategorier som ansøgeren anmoder om optagelse i, vil ansøgeren ikke blive optaget i systemet for den pågældende kategori. En ansøger kan dog på et hvilket som helst tidspunkt på ny ansøge om optagelse i en, flere eller alle af systemets kategorier såfremt ansøgerens økonomiske forhold ændrer sig.
Ansøger skal – for at blive erklæret egnet – opfylde følgende minimumskrav vedrørende teknisk og faglig formåen.
For at blive optaget i systemet skal ansøgere i hele systems løbetid leve op til følgende minimumskrav:
Det er et minimumskrav, at Ansøgeren har relevant erfaring inden for den eller de kategorier, der ansøges om prækvalifikation til, dokumenteret ved tre (3) referencer inden for de seneste tre (3) år.
Med relevant erfaring inden for kategorierne forstås lignende opgaver/leverancer, som omfatter levering til både den offentlige og private sektor, såvel som enkeltleverancer og leverancer i henhold til rammeaftaler. Referencerne skal indeholde følgende oplysninger:
• Beskrivelse af leverancen
• Kundens navn
• Værdi
• Leveringsdato og/eller leveringsperiode i henhold til rammeaftalen (start- og slutdato)
Ved de seneste tre (3) år forstås:
• Ved ansøgning i forbindelse med etablering af systemet: tre (3) år forud for datoen for udbuddets offentliggørelse.
• Ved ansøgning om optagelse i systemets løbetid: tre (3) år forud for datoen for indlevering af ansøgning om optagelse.
• Ved Region Syddanmarks anmodning om et ajourført ESPD: tre (3) år forud for datoen fra Region Syddanmarks anmodning.
Oplysninger herom skal angives i ESPD-formularens Del IV, afsnit C, jf. om ESPD i prækvalifikationsbetingelsernes punkt 7.3 og punkt 8.2.1. Krav til dokumentationen for de ovenfor oplistede egnethedskrav er angivet i prækvalifikationsbetingelsernes punkt 14.
Såfremt ansøger i relation til oplysningerne baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen henvises til prækvalifikationsbetingelsernes punkt 8.2.1 om ESPD og punkt 8.2.2 om støtteerklæring.
Såfremt ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium) henvises til prækvalifikationsbetingelsernes punkt 8.2.1 om ESPD og punkt 8.2.3 om konsortieerklæring.
Opfylder en ansøger ikke ovenstående krav til teknisk og faglig formåen, på de kategorier som ansøger anmoder om optagelse i, vil ansøgeren ikke blive optaget i systemet for den pågældende kategori. En ansøger kan dog på et hvilket som helst tidspunkt på ny ansøge om optagelse i en, flere eller alle af systemets kategorier.
Særlige kontraktvilkår kan bl.a. omfatte følgende (ikke-udtømmende liste):
- Betalingsvilkår
- Prisregulering
- Aflevering / levering
- Optioner
- Tidsplan - udskydelse af terminer
- Afhjælpningsperiode
- Underleverandører
- Forsikring
- Sociale klausuler, herunder arbejdsklausul og klausul vedr. praktikanter og lærlinge
- Russisk ejerdeltagelse
Der henvises til prækvalifikationsbetingelsernes punkt 6.1.1 for en uddybning af ovenstående liste.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet, herunder prækvalifikationsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM fra EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=353280&B=REGIONSYDDK. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via CTM fra EU-Supply i overensstemmelse med prækvalifikationsbetingelserne - og ikke via Region Syddanmarks ovenfor oplyste e-mail.
Såfremt din virksomhed er interesseret i at deltage i udbuddet kræver det online registrering i EU-Supply's CTM. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet.
Bemærk venligst, at både Region Syddanmark og Ansøgers handlinger logges i systemet.
Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14 eller mail til dksupport@eu-supply.com
Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til Region Syddanmark via CTM. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle.
***
Ad punkt II.2.9) Antal ansøgere er angivet til 1. Tallet er ikke et udtryk for en begrænsning på 1, men der skal angives et talformat i bekendtgørelsen. I et dynamisk indkøbssystem er der ikke en begrænsning på antallet af økonomiske aktører, der kan optages i systemet.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt.
Klager over udbuddet eller beslutninger skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.
Se mere om indgivelse af klager på klagenævnets hjemmeside: www.klfu.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/