Fakta om udbudet
Udbyder
Norddjurs Kommune
Vindere
Tildeling af Lønsystem
(20.09.2023)
KMD A/S
Lautrupparken 40-42
2750 Ballerup
Profylaksebekendtgørelse vedrørende tildeling af Løn og vagtplansystem til Norddjurs Kommune. Tildeling er sket via SKI rammeaftale 02.19 SaaS-Cloud
Norddjurs Kommune
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29189986
Postadresse: Torvet 3
By: Grenaa
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8500
Land: Danmark
Kontaktperson: Amalie Jacobsen Uldbæk
E-mail: ajul@norddjurs.dk
Telefon: +45 89593301
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.norddjurs.dk/
Del II: Genstand
Profylaksebekendtgørelse vedrørende tildeling af Løn og vagtplansystem til Norddjurs Kommune. Tildeling er sket via SKI rammeaftale 02.19 SaaS-Cloud
Norddjurs Kommune har behov for et Løn og vagtplansystem.
Leveringsaftalen tildeles iht. de i SKI rammeaftalen 02.19 Saas-Cloud angivne retningslinjer.
Serviceområdet: Y60 Myndighedens personale og frivillige
Hovedområde: Løn, Personale
Opgaveområdet: Personaleopgaver vedrørende ansættelse og fratrædelse, Løntillæg, honorarer og personalegoder, Personalets ferie og fravær, Arbejdstidstilrettelæggelse, Lønindrapportering, Lønkørsel og lønudbetaling, Lønadministration vedrørende variabler ydelser, Lønrefusion, Lønadministration vedrørende fratrædelser, Lønstyring, Afstemning og overførsel af lønposter, Myndighedernes arbejdsgiverbidrag
Grundlaget for leverandørvalg er sket på baggrund af Kommunens udarbejdede behovsopgørelse, SKI FORM/STORM udvælgelsessystem, SKI vejledning på 02.19, Leverandørernes materiale fra www.ski.dk, Tekniskafklaring med potentielle leverandører på SKI 02.19, Værktøjer på www.SKI.dk.
Nærmere beskrivelse af tjenesteydelsens art, er gengivet i punkt II.2.4.
Norddjurs Kommune har behov for et løn og vagtplansystem, som skal være procesorienteret og understøtte forskellige arbejdsprocesser digitalt, herunder at der er være en automatisk løsning til afstemning af lønkonti samt afstemninger mellem økonomi og lønsystemet, således flest mulige manuelle arbejdsgange skæres væk.
Systemet skal sikre, at der bliver færre rutineprægede manuelle arbejdsgange. Systemet skal understøtte, at de økonomiansvarlige får et fuldgyldigt overblik over det lønbudget, de har ansvar for. Når data først er registreret ét sted, skal de være til rådighed i hele organisationen. Systemet skal yderligere kunne anvendes til organisering af personale. Systemet skal kunne understøtte følgende punkter:
Generelle behov:
- Adgangskanaler og standarder,
- Vidensdeling, søgning og samarbejde,
- Rapporter,
- Datasammenhæng til kommunens ledelsesinformation og dataanvendelse
Løn- og personaleadministration overordnet
Afstemninger
Dagpengerefusion
Ferie og barsel
Tjenestemandspension
Afregning af arbejdsgiverudgifter
Decentral indberetning, opfølgning og fraværsadvisering
Vagtplan
Personalemappe
Ledelsestilsyn
Behov for sammenhæng mellem løn-, personale og vagtplanssystem til økonomisystemet og øvrige systemer
Behovsopgørelsen er udarbejdet på baggrund af Norddjurs Kommunes saglige og objektive kriterier, der blandt andet også har inddraget kommunens arbejdsgange. Behovsopgørelsen er omsat til SKIs FORM/STORM udvælgelsessystem.
Forlængelse af kontrakten med 2 x 24 måneder
Arkivering: 1 gang pr. år
Aflevering til Danmarks Statistik: 6 gang pr. år
Ledelsesinformation: 52 gang pr. år
Juniorkonsulent: 5 timer
Konsulent: 5 timer
Seniorkonsulent: 30 timer
Chefkonsulent: 5 timer
Superbrugeruddannelse (train-the-trainer): 4 personer
Superbrugeruddannelse: 20 personer
Slutbrugeruddannelse: 402 personer
Krav omkring behovsopgørelse til Norddjurs Kommunes kommende Løn- og vagtplansløsning, er oplyst i punktform jf. pkt. II.2.4 - Beskrivelse af udbuddet. Detaljeret beskrivelse af krav/behov kan rekvireres hos Norddjurs Kommune - mail: Indkoeb@norddjurs.dk
Udbuddets samlede værdi - pkt. II.1.7 -, forudsætter en kontraktlængde på samlet 10 år.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Tildelingen på Løn og vagtplansystem til Norddjurs Kommune er sket som en direkte tildeling, ud fra de angivne retningslinjer på SKI rammeaftale 02.19. hvorfor der ikke kræves en bekendtgørelse på ny.
Ordregiver har en række specifikke og konkrete behov, som er gengivet i punktform under pkt. II.2.4.
Flere af disse specifikke og konkrete behov er ufravigelige saglige mindstekrav, som Ordregiver er nødt til at få opfyldt, for at kunne udføre sin forvaltningsmæssige opgave. jf. SKI vejledning - Bilag B, pkt. 3.6 - har Ordregiver gjort anvendelse af en teknisk afklaring med potentielle leverandører på SKI 02.19, som kan levere den omtalte service. Se yderligere oplysninger omkring FORM/STORM, Behovsopgørelse og tildeling jf. pkt.:
• II 1.4
• II 2.4
• II 2.14
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Løn- og vagtplansystem til Norddjurs Kommune
CVR-nummer: 26911745
Postadresse: Lautrupparken 40-42
By: Ballerup
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2750
Land: Danmark
E-mail: ski_kmd@kmd.dk
Internetadresse: www.kmd.dk
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbuddets samlede værdi - pkt. V.2.4 -, er under forudsætning af en kontraktlængde på samlet 10 år. Der er 3 måneders opsigelse for Norddjurs Kommune
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Ved offentliggørelse af nærværende bekendtgørelse med henblik på forudgående gennemsigtighed træder en frivillig standstill-periode på 10 dage i kraft jf. § 4, stk. 1 i Lov om Klagenævnet for Udbud (LBK nr. 593 af 2. juni 2016). Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, jf. lovens § 7, stk. 3. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/