Fakta om udbudet
Udbyder
Norddjurs Kommune
Vindere
Tildeling af Økonomisystem
(20.09.2023)
KMD A/S
Lautrupparken 40-42
2750 Ballerup
Profylaksebekendtgørelse vedrørende tildeling af ERP system der varetager områderne økonomi og debitor til Norddjurs Kommune. Tildeling er sket via SKI rammeaftale 02.19 SaaS-Cloud
Norddjurs Kommune
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29189986
Postadresse: Torvet 3
By: Grenaa
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8500
Land: Danmark
Kontaktperson: Amalie Jacobsen Uldbæk
E-mail: ajul@norddjurs.dk
Telefon: +45 89593301
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.norddjurs.dk/
Del II: Genstand
Profylaksebekendtgørelse vedrørende tildeling af ERP system der varetager områderne økonomi og debitor til Norddjurs Kommune. Tildeling er sket via SKI rammeaftale 02.19 SaaS-Cloud
Norddjurs Kommune har behov for et Økonomi og Debitorsystem (ERP).
Leveringsaftalen tildeles iht. de i SKI rammeaftale 02.19 Saas-Cloud angivne retningslinjer. Serviceområdet er Y67 Myndighedens Økonomi.
Hovedområde er Økonomi
Opgaveområdet er Myndighedsbudgettering, Økonomisk orientering, Finansiel controlling, Kreditor- og debitoradministration, Kontoafstemning og omkontering, Regnskab, Økonomisupport, Økonomiske autorisationer og bemyndigelser, Kasse og likviditet, Låneadministration
Grundlaget for leverandørvalg er sket på baggrund af Norddjurs Kommunes udarbejdede behovsopgørelse. SKI FORM/STORM udvælgelsessystem, SKI vejledning på 02.19, Leverandørernes materiale fra www.ski.dk, Tekniskafklaring med potentielle leverandører på SKI 02.19, Værktøjer på www.SKI.dk.
Nærmere beskrivelse af tjenesteydelsens art, er gengivet i punkt II.2.4.
Norddjurs Kommune har brug for et økonomi- og debitorsystem, som effektivt kan understøtte behovet for udarbejdelse af budgetter og den løbende opfølgning på budgetoverholdelsen samt give et overblik over det forventede regnskab. Kommunen har behov for at udarbejde budgetter, der kan anvendes til styring i forhold til det politiske niveau samt i forhold til de administrative behov på forskellige niveauer. Lederne skal gives et godt redskab for at foretage deres løbende/månedlige økonomistyring direkte i økonomisystemet. Systemet skal understøtte udvikling af arbejdsgange både decentralt og centralt til at være mindre manuelle og mere systemunderstøttede for derved at øge effektiviteten og kvaliteten. Dette skal ske igennem høj grad af automatisering og digitalisering i flest mulige processer. Systemet skal kunne understøtte følgende punkter:
Generelle behov,
- Adgangskanaler og standarder,
- Vidensdeling, samarbejde og søgning,
- Rapporter, Data og dokumentation af data til kommunens BI løsning,
- Dataudtræk til eksterne myndigheder
Kontoplan
Budgetprocessen,
- Etablering af grundlag for nyt budget med budgetår og minimum 3 budgetoverslagsår,
- Opdatering af pris- og lønskøn,
- Indarbejdelse af ændringer i budgetgrundlag: Budgetforslag og vedtaget budget,
- Teknisk budgetvedtagelse
Budgetopfølgning,
- Budgetopfølgningsrapporter,
- Indberetning af tillægsbevillinger/omplaceringer
Prognose for indeværende og kommende års lønudgifter m.v. – Forventet regnskab
Anlæg,
- Anlægsstyring,
- Anlæg – vedligeholdelse af stamdata,
- Rapportering
Regnskabsprocessen,
- Årsregnskabet – regnskabsaflæggelse,
- Anlægsaktiver,
- Afstemning,
- Købsmoms og registreret moms,
- Snitflader til fagsystemer og andre 3. parts systemer,
- Ledelsestilsyn, -efterkontrol, -bilagskontrol,
- Automatisk bilagshåndtering og kontering,
- Økonomiske udlæg på mobile devices
Planformsstyring,
- Brugerstyring,
- Organisatorisk styring,
- Personalestyring
Debitor,
- Selvbetjening,
- Aftaler,
- Udlæg,
- Tilbageholdelse af udbetaling til borger,
- Kassefunktion – til pas/kørekort/udlægsforretninger
Behovsopgørelsen er udarbejdet på baggrund af Norddjurs Kommunes saglige og objektive kriterier, der blandt andet også har inddraget kommunens arbejdsgange. Behovsopgørelsen er omsat til SKIs FORM/STORM udvælgelsessystem.
Forlængelse af kontrakten med 2 x 24 måneder
Arkivering: 1 gang pr. år
Aflevering til Danmarks Statistik: 6 gang pr. år
Ledelsesinformation: 52 gange pr. år
Seniorkonsulent: 20 timer
Chefkonsulent: 5 timer
Superbrugeruddannelse (train-the-trainer): 4 personer
Superbrugeruddannelse: 30 personer
Slutbrugeruddannelse: 181 personer
Krav omkring behovsopgørelse til Norddjurs Kommunes kommende Økonomi- og Debitorløsning, er oplyst i punktform jf. pkt. II.2.4 - Beskrivelse af udbuddet. Detaljeret beskrivelse af krav/behov kan rekvireres hos Norddjurs Kommune - mail: Indkoeb@norddjurs.dk
Udbuddets samlede værdi - pkt. II.1.7 -, forudsætter en kontraktlængde på samlet 10 år.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Tildelingen på Økonomi- og debitorsystem til Norddjurs Kommune er sket som en direkte tildeling, ud fra de angivne retningslinjer på SKI rammeaftale 02.19. hvorfor der ikke kræves en bekendtgørelse på ny.
Ordregiver har en række specifikke og konkrete behov, som er gengivet i punktform under pkt. II.2.4.
Flere af disse specifikke og konkrete behov er ufravigelige saglige mindstekrav, som Ordregiver er nødt til at få opfyldt, for at kunne udføre sin forvaltningsmæssige opgave. jf. SKI vejledning - Bilag B, pkt. 3.6 - har Ordregiver gjort anvendelse af en teknisk afklaring med potentielle leverandører på SKI 02.19, som kan levere den omtalte service. Se yderligere oplysninger omkring FORM/STORM, Behovsopgørelse og tildeling jf. pkt.:
• II 1.4
• II 2.4
• II 2.14
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Økonomi- og debitorsystem til Norddjurs Kommune
CVR-nummer: 26911745
Postadresse: Lautrupparken 40-42
By: Ballerup
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2750
Land: Danmark
E-mail: ski_kmd@kmd.dk
Internetadresse: www.kmd.dk
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbuddets samlede værdi - pkt. V.2.4 -, er under forudsætning af en kontraktlængde på samlet 10 år. Der er 3 måneders opsigelse for Norddjurs Kommune
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Ved offentliggørelse af nærværende bekendtgørelse med henblik på forudgående gennemsigtighed træder en frivillig standstill-periode på 10 dage i kraft jf. § 4, stk. 1 i Lov om Klagenævnet for Udbud (LBK nr. 593 af 2. juni 2016). Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, jf. lovens § 7, stk. 3. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/