23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 149-474876
Offentliggjort
04.08.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

ARWOS SERVICE A/S - Arwos Vand A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakt - Udbud af fjernaflæste vandmålere


ARWOS SERVICE A/S - Arwos Vand A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: ARWOS SERVICE A/S - Arwos Vand A/S
CVR-nummer: 33046480
Postadresse: Forsyningsvejen 2
By: Aabenraa
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6200
Land: Danmark
Kontaktperson: Marianne Friis
E-mail: mfr@arwos.dk
Telefon: +45 76930000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/179069299.aspx
I.6) Hovedaktivitet
Vand

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Bekendtgørelse om indgåede kontrakt - Udbud af fjernaflæste vandmålere

Sagsnr.: 598508
II.1.2) Hoved-CPV-kode
38421100 Vandmålere
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omhandler levering af fjernaflæste vandmålere, netværkskomponenter samt etablering/opsætning og hosting af netværk.

Tilbuddet skal indeholde følgende:

- Tilbudsgiver skal afgive tilbud på antennenetværk og hjemtagningssystem

- Tilbudsgiver skal afgive tilbud på levering af 7.000 enheder af fjernaflæselige vandmålere

- Tilbudsgiver skal afgive tilbud på installation af 6.500 fjernaflæselige vandmålere

Tilbudsgiver skal levere en samlet løsning, som sikrer, at data leveres sikkert fra vandmålerne til Arwos Vand A/S, herunder datasikkerhed og backup. 

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
51210000 Installation af måleudstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Arwos Vand A/S ønsker at etablere ca. 7.000 elektroniske fjernaflæselige vandmålere og dertil et netværk og hjemtagningssystem til indhentning af data fra vandmålerne.

Arwos Vand A/S' udbud omfatter således:

Del A Antennenetværk og hjemtagningssystem

Del B Indkøb af elektroniske vandmålere

Del C Installation af elektroniske vandmålere

Udbudsbetingelserne sætter rammerne for ansøgning om prækvalifikation og efterfølgende tilbudsgivning. Udbudsbetingelserne indeholder følgende:

- En beskrivelse af udbuddets indhold

- En beskrivelse af Arwos Vand A/S' krav i udbuddet, herunder krav til indholdet af tilbuddet

- En beskrivelse af de formelle regler for ansøgning om prækvalifikation og de mindstekrav til egnethed, som ansøgere skal opfylde i udvælgelsesprocessen under udbud med forhandling

- En beskrivelse af forhandlingsproceduren og de følgende tilbudsrunder

- En beskrivelse af de tildelingskriterier og de evalueringsmetoder, som Arwos Vand A/S vil anvende i forbindelse med tildeling af kontrakten

Alle henvendelser vedrørende udbuddet skal foregå skriftligt og på dansk igennem Mercell. Der kan således ikke rettes telefonisk eller personlig henvendelse vedrørende udbuddet.

Kontrakten omhandler levering og opsætning af fjernaflæste vandmålere og netværkskomponenter samt etablering og hosting af netværk. Tilbuddet skal indeholde følgende:

- Tilbudsgiver skal afgive tilbud på antennenetværk og hjemtagningssystem (bemærk at der her er to løsningsmuligheder til etablering at netværk. Disse er beskrevet i afsnit 2.1 i kravspecifikationen)

- Tilbudsgiver skal afgive tilbud på levering af 7.000 enheder af fjernaflæselige vandmålere, jf. kravene til tilbudte målere i bilag 3.3 (Kravspecifikation), afsnit 3.

- Tilbudsgiver skal afgive tilbud på installation af 6.500 fjernaflæselige vandmålere.

Tilbudsgiver skal levere en samlet løsning, som sikrer, at data leveres sikkert fra vandmålerne til Arwos Vand A/S, herunder datasikkerhed og backup.

Yderligere specifikationer af mængder og krav til målere er beskrevet i bilag 3.3 Kravspecifikation.

Kontrakten på levering af vandmålere og hjemtagningssystem træder i kraft, når begge parter har underskrevet kontrakten. Det forventes af alle målere er købt og monteret inden udgang af 2024.

Fra indgåelse af kontrakten og 5 år frem, forbeholder Arwos Vand A/S sig, på aftalens betingelser, ret til at anskaffe vandmålere og netværkskomponenter til de i tilbudslistens oplyste og indeksede priser, jf. Bilag 3.3d Tilbudslisten. Anskaffelsen af måleenheder og komponenter, forventes kun at finde sted i et begrænset omfang, hvor udskiftning af defekte produkter er nødvendig, eller hvor Arwos Vand A/S' forsyningsområde skal udvides jf. kontraktens bestemmelser.

Desuden gælder den tilknyttede support- og hostingaftale på netværket fra kontraktens indgåelse til dens opsigelse. Dette forventes at dække en 10-årig periode.

Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling med forudgående indkaldelse af tilbud, jf. forsyningsvirksomhedsdirektivets artikel 47 (implementeret ved BEK nr. 1624 af 15/12/2015 Bekendtgørelse om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester), hvilket betyder, at enhver der ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, jf. punkt III 1.1 og opfylder eventuelle mindstekrav til egnethed og formåen, kan ansøge om at deltage i udbuddet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation, support og service / Vægtning: 30 %
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet, funktion og garanti / Vægtning: 30 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 164-467339
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

Tilbudsfasen udbud af fjernaflæste målere

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
23/05/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: DIEHL METERING GmbH
Postadresse: Industriestrasse 13
By: Ansbach
NUTS-kode: DE Deutschland
Postnummer: 91522
Land: Tyskland
E-mail: metering-denmark-info@diehl.com
Telefon: +45 76134300
Fax: +45 76134301
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
V.2.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Ad afsnit IV.2.4 Eventuelle bilag kan afleveres på engelsk.

Udbudslovens § 134a. En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optagetpå EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktionerog ikke har tiltrådt WTO's Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark tilat åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/08/2023

Send til en kollega

0.047