23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 152-483997
Offentliggjort
09.08.2023
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

Kommunikationsprodukter


Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
CVR-nummer: 17472437
Postadresse: Pakkerivej 6
By: Valby
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Serap Gökce
E-mail: seg@ski.dk
Telefon: +45 33427000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ski.dk
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten tildeles af en indkøbscentral
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Indkøbscentral
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Centraliserede Indkøbsaktiviteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kommunikationsprodukter

Sagsnr.: 50.07
II.1.2) Hoved-CPV-kode
32000000 Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S (SKI) udbyder en rammeaftale angående levering af Kommunikationsprodukter.

Rammeaftalen er opdelt i to delaftaler:

Delaftale 1: Unified Communications- og telefoniprodukter

Delaftale 2: Netværksprodukter

SKI forventer, at delaftalerne tildeles flere leverandører, jf. punkt IV.1.3), og den efterfølgende tildeling af leveringskontrakter på baggrund af rammeaftalen sker ved direkte tildeling eller miniudbud, jf. nærmere i bilag D til rammeaftalen

Rammeaftalen er forpligtende at anvende for de af SKI's kunder, som inden udbuddet har tilsluttet sig. Rammeaftalen vil endvidere være forpligtende for staten, idet det er en centralt koordineret aftale. SKI's øvrige kunder vil kunne anvende aftalen frivilligt. Nærmere beskrivelse af kunderne på aftalen fremgår af Bilag A.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Unified Communications- og telefoniprodukter

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
32500000 Telekommunikationsleverancer
32570000 Kommunikationsudstyr
32580000 Dataudstyr
48510000 Programpakke til kommunikationsformål
32250000 Mobiltelefoner
32550000 Telefonudstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Danmark

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 1 vedrører levering af Unified Communications- og telefoniprodukter.

Delaftalen omfatter følgende hovedproduktgrupper:

- Unified Communications/PBX

- Videokonference

- Video Overvågning

- Headsets

- DECT

- Management til Unified Communicatons- og telefoniprodukter

- Tilbehør til Unified Communications- og telefoniprodukter

- Tilknyttede ydelser

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Sortimentsbredde / Vægtning: 20%
Pris - Vægtning: 80%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den maksimale værdi af delaftale 1 er fastsat til DKK 693.000.000. Se nærmere om baggrunden herfor i del VI, afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Netværksprodukter

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
48210000 Programpakke til netværk
32410000 Lokalnet
32420000 Netudstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Danmark

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 2 vedrører levering af netværksprodukter

Delaftalen omfatter følgende hovedproduktgrupper:

- Switche

- Routere

- WiFi

- Brugervalideringsprodukter

- Management af netværksprodukter

- Tilbehør til netværksprodukter

- Tilknyttede ydelser

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Sortimentsbredde / Vægtning: 20%
Pris - Vægtning: 80%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den maksimale værdi af delaftale 2 er fastsat til DKK 957.000.000. Se nærmere om baggrunden herfor i del VI, afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2023/S 038-113036
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

I forbindelse med udbudsproceduren har SKI kun modtaget ikkeforskriftsmæssige tilbud. Da alle tilbudsgiverne har afgivet tilbud i overensstemmelse med de formelle krav, og opfylder kravene i udbudslovens § 159, stk. 2, 2. pkt., nr. 1-3, har SKI besluttet at overgå til udbud med forhandling uden offentliggørelse af en ny udbudsbekendtgørelse. Den nye procedure omfatter alle tilbudsgiverne, og kun dem, der deltog i den forudgående procedure.

Nedenstående fremgik af den oprindelige udbudsbekendtgørelse:

• Tilbudsgiver må ikke være omfattet af nogen af udelukkelsesgrundene angivet i udbudslovens §§ 134 a, 135 og 136 og § 137, stk. 1, nr. 2.

Ad II.1.5): Den skønsmæssige vurdering af rammeaftalens anslåede værdi er angivet i punkt II.1.5). Den er primært baseret på:

• Historisk forbrug på aftaleområdet

• Erfaringerne om omsætning og omsætningsudvikling fra den tidligere Rammeaftale 50.07 Kommunikationsprodukter – og løsningskøb (2019)

• Hvem der er kunder, og deres estimater af det kommende forbrug

Hen over den samlede varighed på 4 år, inklusive muligheder for forlængelse, samt på tværs af alle kunderne på rammeaftalen, er der således også en usikkerhed om, hvad rammeaftalens værdi ender med at blive.

Skønnet indebærer derfor både en vurdering af den anslåede værdi af rammeaftalen, og en vurdering af rammeaftalens maksimale værdi. På den baggrund er rammeaftalens maksimale værdi fastsat til DKK 1.650 mia. Denne værdi anses ikke for klart usandsynlig. Den maksimale værdi kan dog ændres i henhold til de enhver tid gældende udbudsregler.

Forskellen mellem rammeaftalens anslåede værdi og maksimale værdi er begrundet i usikkerheden om, hvad rammeaftalens værdi ender med at blive. I den forbindelse er der primært lagt vægt på det forhold, at aftalen er forsøgt skåret til for bedre at matche kundernes behov for standardiserede og let tilgængelige produkter og en simpel indkøbsmetode, hvilket kan påvirke anvendelsen af Rammeaftalen positivt. Hertil kommer endvidere blandt andet potentiel påvirkning af Rusland/Ukrainesituationen og dollarkursen.

Skønnet af rammeaftalens anslåede værdi og rammeaftalens maksimale værdi er udtryk for SKI's mest kvalificerede og gennemsigtige saglige skøn af forbruget på rammeaftalen på udbudstidspunktet inkl. muligheder for forlængelse og evt. optioner, og på tværs af alle aktører i rammeaftalen, jf. punkt IV.1.3), uanset det endelige antal heraf.

Tilbudsgiver gøres særligt opmærksom på, at tilbudsgiver i enhver henseende er ansvarlig for de tilbudte priser, uanset hvilken omsætning, der konkret opnås under rammeaftalen, dvs. også i tilfælde af, at den konkrete omsætning afviger fra estimaterne i såvel opad- som nedadgående retning.

• Ad II.2.5) I forbindelse med tildelingskriteriet på delaftale 1 gøres opmærksom på, at prisevalueringen for i alt 7 underproduktgrupper sker på baggrund af en beregnet TCO-pris (Total Cost of Ownership). Se uddybende herom udbudsbetingelsernes punkt 8.1.

• Ad II.2.9) For hver delaftale er antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til afgive tilbud, angivet til minimum 5 og maksimum 5. Antallet er angivet, da SKI agter at opfordre 5 ansøgere, hvis der modtages 5 eller flere konditionsmæssige ansøgninger fra ansøgere, der opfylder egnethedskravene. Hvis der modtages færre end 5 ansøgninger på en delaftale, vil SKI dog opfordre den eller de ansøgere, der har afgivet konditionsmæssige ansøgninger og som opfylder egnethedskravene, jf. udbudslovens § 59, stk. 4.

• Ad IV.1.3): Der gøres opmærksom på, at tallet 3 angivet som "Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen" er angivet pr. delaftale, således at det højeste antal påtænkte deltagere på hver delaftale er 3.

• Ad IV.2.4): Fagtermer og begreber, der normalt angives på engelsk, kan dog accepteres.

• Rammeaftalen er omfattet af forbuddet i artikel 5k i EU-forordning 833/2014, og SKI kræver en erklæring fra den tilbudsgiver som SKI har til hensigt at tildele rammeaftalen, jf. nærmere i udbudsbetingelsernes punkt 16.5

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Lov om klagenævnet for udbud indeholder ikke nogen frist for at klage over en beslutningen om at afslutte en procedure uden at foretage en tildeling.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
04/08/2023

Send til en kollega

0.047