23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 109-194478
Offentliggjort
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Syddjurs Kommune

Outsourcing af Syddjurs Kommunes datacenter ved cloud serverdrift


Syddjurs Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Syddjurs Kommune
29189978
Lundbergsvej 2
Ebeltoft
8400
Danmark
Kontaktperson: Karin Sonne
Telefon: +45 87535775
E-mail: indkob@syddjurs.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.syddjurs.dk

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Outsourcing af Syddjurs Kommunes datacenter ved cloud serverdrift.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Der er indgået kontrakt om en cloud-baseret leverance, forstået som »infrastructure as a service« (IaaS), leveret som en privatecloud med reserveret kapacitet.

Leverancen består af 2 dele:

1) Etablering og transistion af den tekniske løsning

2) Et løbende samarbejde omkring drift og vedligeholdelse af den anskaffede løsning.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 5 140 833.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
48820000
72311100
72315200
72220000
72500000
72600000
72253000
72252000
72315100
72317000
72310000
72910000
72251000
72700000
72311000
72300000
72320000
72514100
50324100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Syddjurs Kommune ønskede, på baggrund af en beslutning om at rømme kommunens eksisterende datacenter,at indgå en aftale om outsourcing af den tekniske drift af kommunens ca. 227 servere med tilhørende storage. Man ønskede en cloud-baseret leverance, forstået som »infrastructure as a service« (IaaS), leveret som en privatecloud med reserveret kapacitet.

Den leverance, man ønskede at anskaffe består af 2 dele:

1) Etablering og transistion af den tekniske løsning

2) Et løbende samarbejde omkring drift og vedligeholdelse af den anskaffede løsning.

Den eksisterende tekniske platform hos Syddjurs Kommune er baseret på en omfattende anvendelse af servervirtualisering igennem anvendelse af VM Ware's produkter. De ydelser man ønskede at anskaffe, består af teknisk drift af en tilsvarende platform i et sikret fysisk miljø, herunder backup af data. Der kan forventes enårlig vækst i datamængder på 35 % som følge af forvaltningernes øgede anvendelse af digitale arbejdsgange i sagsbehandlingen.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet — teknisk, processer, samarbejde 40 %, implementering 20 % / Vægtning: 60 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option 1 — Optioner 1 — konsolideret internetforbindelse inkl. Cap-IP til KMD — er tilkøbt fra kontraktstart.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 043-070184
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/06/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 4
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 0
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
GlobalConnect A/S
26759722
Hørskætten 3
Taastrup
2630
Danmark
NUTS-kode: DK021
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 5 400 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 5 140 833.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage, regnet fra dagen efter,at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/06/2016

Send til en kollega

0.031