23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 203-639314
Offentliggjort
20.10.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Udviklingsselskabet By & Havn I/S

UNICEF Campus 4 - MHE-Bygherrerådgivning


Udviklingsselskabet By & Havn I/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Udviklingsselskabet By & Havn I/S
CVR-nummer: 3083702
Postadresse: Nordre Toldbod 7
By: København
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 1259
Land: Danmark
Kontaktperson: Carsten Helvind
E-mail: chn@emcon.dk
Telefon: +45 21483729
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.byoghavn.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Byudvikling

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

UNICEF Campus 4 - MHE-Bygherrerådgivning

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Aftale om MHE-bygherrerådgivning i forbindelse med opførelse af UNICEF Campus 4 på Ydre Nordhavn. By & Havn opfører som Bygherre faciliteten for Lejer; Udenrigsministeriet og dennes Bruger; UNICEF.

Ordregiver ønsker med udbuddet at finde en bygherrerådgiver, som i et konstruktivt og værdiskabende samarbejde med Ordregivers øvrige centrale aktører, kan varetage bygherrerådgivning.

Projektet omfatter opførelsen af et nyt distributionscenter, der skal erstatte UNICEFs eksisterende faciliteter på Oceanvej i Københavns Nordhavn.

UNICEF Campus 4 består overordnet af følgende faciliteter; administrationsbygning (domicil), to højlagre og et lavlager med automatisk lagersystem, tilhørende velfærdsfaciliteter til lavlager, forbindelsesbygning (backbone) og sprinklercentraler samt tilhørende udearealer.

Udbuddet omfatter bygherrerådgivning vedrørende automatisk lagersystem, Material Handling Equipment (MHE). Opgave- og ydelsesbeskrivelse er baseret på YBB 2019 og fremgår af Bilag 3.1.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 10 394 000.00 DKK / Højeste bud: 12 980 000.00 DKK taget i betragtning
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71248000 Projektledelse og –dokumentation
72110000 Konsulentvirksomhed vedrørende valg af maskinel
72140000 Konsulentvirksomhed vedrørende leveranceprøvning af maskinel
72220000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik
72222200 Planlægning af informationssystemer eller -teknologi
72228000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med integration af maskinel
79421100 Tilsyn med projekter, undtagen bygge- og anlægsarbejder
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011 Byen København
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud efter udbudsloven (lovbekendtgørelse nr. 10 af 6. januar 2023) §§ 56-57. Det betyder, at alle interesserede økonomiske aktører kan afgive tilbud som svar på udbudsbekendtgørelsen.

Ordregiver kan alene tildele kontrakten til aktører, der opfylder de i udbuddet fastsatte egnethedskrav og som ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde.

Den udbudte kontrakt vil blive tildelt til én tilbudsgiver. Kontrakten med den vindende tilbudsgiver vil blive indgået på de vilkår og betingelser, der fremgår af udbudsmaterialets udkast til Rådgiveraftale med bilag samt eventuelle tilpasninger som følge af spørgsmål/svar og rettelsesblade.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation og CV på nøglepersoner / Vægtning: 40%
Kvalitetskriterium - Navn: Forslag til proces / Vægtning: 30%
Pris - Vægtning: 30%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Såfremt Bygherre vælger at anvende FIDIC kontrakt-formatet som grundlag for udbud af MHE-leverancen vil dette forudsætte, at projektet tilknyttes en ’Engineer’, som iht. FIDIC-kontrakten vil have prokura efter nærmere aftale til at repræsentere Bygherren overfor MHE-leverandøren omkring ændringsaftaler, godkendelser mv.

Det forudsættes, at ydelsen som ’Engineer’ kan varetages af MHE-rådgiveren, og at denne ydelse i givet fald udgør en i option i Aftale om MHE-bygherrerådgivning.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2023/S 095-293522
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

UNICEF Campus 4 - MHE-Bygherrerådgivning

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
02/10/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Logio Consulting A/S
CVR-nummer: 32765440
Postadresse: Grusbakken 6-8
By: Gentofte
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2820
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 15 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 15 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgivere, der ønsker at afgive tilbud, skal aflevere en udfyldt Standardformular for det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD).

Det afleverede ESPD er tilbudsgivers egen tilkendegivelse af egnethed, og foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de for udbuddet gældende udelukkelsesgrunde.

Tilbudsgiver skal være opmærksom på, at det alene er tilbudsgivers ansvar, at ESPD'et er komplet og overholder alle krav.

Udfyldt ESPD indgives via Dalux. ESPD er dannet af Ordregiver specifikt for nærværende udbud og indeholder en række felter, som skal udfyldes af tilbudsgiver.

Hvis tilbudsgivers forhold kræver at flere ESPD’er udfyldes, fx at flere aktører tilbyder at byde i forening eller at tilbudsgiver benytter støttende tredjemand, bør ESPD for disse vedhæftes som udskrift i en samlet pdf-fil.

Tilbudsgiver skal i ESPD del II, afsnit A, oplyse, om tilbudsgiver deltager i udbudsprocessen sammen med andre, dvs. om ansøgningen afgives af en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium).

Såfremt spørgsmålet besvares ”ja”, skal tilbuddet omfatte et særskilt ESPD for hver af de økonomiske aktører i sammenslutningen. Derudover skal sammenslutningen vedlægge en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring, hvori deltagerne erklærer, at de hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse, og hvori de udpeger en deltager, som har bemyndigelse til at handle på sammenslutningens vegne overfor Ordregiver.

Sammenslutningen bedes her anvende den af Ordregiver udarbejdede skabelon til konsortieerklæring, der indgår i udbudsmaterialet som bilag C.1.

Tilbudsgiver skal i ESPD del II, afsnit C, oplyse, hvorvidt tilbudsgiver baserer sig på en eller flere andre enheders (f.eks. underleverandørers eller koncernforbundne selskabers) økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen. Dette kan være aktuelt i situationer, hvor tilbudsgiver ikke ønsker at byde ind som en sammenslutning af økonomiske aktører, men hvor ansøger ikke på egen hånd kan opfylde de af Ordregiver stillede krav til økonomisk og finansiel formåen og/eller teknisk og faglig formåen.

Såfremt spørgsmålet besvares med ”ja”, skal der for den støttende enhed afleveres et særskilt ESPD udfyldt afhver støttende enhed med de oplysninger, der anmodes om i ESPD del II, afsnit A og B, del III, del IV samt del VI.

Derudover skal tilbudsgiver vedlægge en udfyldt og underskrevet støtteerklæring fra den støttende virksomhed om, at den stiller sin økonomiske og finansielle formåen og/eller sin tekniske og faglige formåen til rådighed for ansøger ved dennes opfyldelse af kontrakten.

Den af Ordregiver udarbejdede ’Skabelon til støtteerklæring’, der indgår i udbudsmaterialet som bilag C.2 bedes her benyttet. For så vidt angår økonomisk og finansiel formåen indebærer støtteerklæringen, at støtteenheden erklærer at hæfte solidarisk med tilbudsgiver

for kontraktens gennemførelse. I relation til teknisk og finansiel formåen indebærer støtteerklæringen, at støtteenheden erklærer at ville stille de nødvendige ressourcer til opfyldelse af kontrakten til rådighed for tilbudsgiver i kontraktperioden.

Ordregiver vil i forbindelse med aftaleindgåelse anmode tilbudsgivere om at fremsende dokumentation for oplysningerne afgivet i ESPD.

Består tilbudsgiver af en sammenslutning af virksomheder, skal dokumentation i forhold til både udelukkelsesgrunde og egnethed fremlægges for hver af virksomhederne i sammenslutningen.

Baserer tilbudsgiver sig på en eller flere andre enheders økonomiske og finansielle og/eller tekniske og faglige formåen, skal dokumentation for udelukkelsesgrunde samt relevant dokumentation for egnethed tillige

vedlægges for støttevirksomheden eller støttevirksomhederne.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til bekendtgørelse nr. 593 af den 2. juni 2016 af lov om Klagenævnet for Udbud skal en klage over forhold, fx over ikke at være blevet tildelt kontrakten, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter ordregivers offentliggørelse af bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.

Klager skal være opmærksom på, at samtidigt med indgivelse af klage til Klagenævnet for Udbud skal klager underrette indklagede (Ordregiver) skriftligt.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16/10/2023

Send til en kollega

0.031