23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 209-659779
Offentliggjort
30.10.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

It-drift


Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
CVR-nummer: 17472437
Postadresse: Pakkerivej 6
By: Valby
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Emilie Wiborg Petersen
E-mail: ewp@ski.dk
Telefon: +45 33427000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ski.dk
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten tildeles af en indkøbscentral
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Indkøbscentral
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Centraliserede indkøbsaktiviteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

It-drift

Sagsnr.: 02.22
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

SKI udbyder hermed et dynamisk indkøbssystem for it-drift (02.22 It-drift). Det er frivilligt for de kunder, som fremgår af bilag B, Kundeliste, at gøre brug af det dynamiske indkøbssystem, når de skal anskaffe it-driftsydelser.

Det dynamiske indkøbssystem indeholder én samlet kategori.

Overordnet set indeholder det dynamiske indkøbssystem følgende syv ydelsesområder, med dertilhørende underliggende ydelser, tværgående ydelser og bestillingsydelser, som kunden kan anskaffe på tværs af:

• Clouddrift

• Datacenterdrift

• Co-Location

• Netværksdrift

• Applikationsdrift

• Slutbrugerservices

• Sikkerhedsservices

Under de syv ydelsesområder er der mulighed for at anskaffe kapacitet - eksempelvis cloudkapacitet og server- og storagekapacitet.

Der henvises i øvrigt til Bilag C, Systemets genstand for uddybning af de 7 ydelsesområder, som Systemets genstand består af.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 9 400 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72300000 Datatjenester
72900000 Computer backup og katalogkonvertering
72500000 Servicevirksomhed i forbindelse med datamater
72600000 Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
72253000 Help-desk og støttetjenester
72315200 Drift af datanetværk
72317000 Datalagring
72910000 Backup-service
72251000 Retablering efter katastrofe
72220000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik
72700000 Datamatnetværkstjenester
72311000 Behandling og tabulering af data
72252000 Edb-arkivering
72320000 Databasevirksomhed
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 Danmark
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Systemets sortiment omfatter alle former for it-driftsydelser, som både traditionelle on-premise løsninger samt cloud-baserede løsninger og hybride løsninger.

Systemet omfatter it-driftsydelser under de syv ydelsesområder som er oplistede nedenfor og uddybet i Bilag C, Systemets genstand.

Herudover er leverandøren ansvarlig for, som led i sin levering af it-driftsydelser til kunden, at foretage de nødvendige operationelle tilpasninger og konfigurationer samt levere tværgående ydelser og bestillingsydelser relateret til it-driftsydelserne.

Leverandøren er bl.a. ansvarlig for at drifte, vedligeholde og administrere it-driftsydelserne og foretage de nødvendige småjusteringer, op-/nedskaleringer, konfigurationer, patchning, mv. og varetage service management processerne, herunder dokumentation, rapportering, ITIL-processerne og deltagelse i kundens governance-organisation som led i leveringen af it-driftsydelser til kunden. Leverandøren skal ligeledes sikre, at leverandørens it-driftsydelser har en høj grad af sikkerhed, hvilket leverandøren skal inkorporere i sine it-driftsydelser og sikre den nødvendige overvågning og kontrol med.

Leverandøren skal i forbindelse med de konkrete indkøb på systemet levere en transition ind-ydelse og i forbindelse med Leveringskontraktens hele eller delvise ophør ligeledes levere en transition ud-ydelse. Fælles for begge transitionsydelser er, at leverandøren skal varetage, drive og planlægge disse faser og bistå kunden, den afgivende leverandør og den modtagende leverandør i nødvendigt omfang, for at sikre en succesfuld transition.

Det er muligt at købe forskellige former for it-driftsydelser, der alle supplerer hinanden. Systemet har en høj grad af fleksibilitet og indeholder mange forskellige brugsscenarier, der gør det muligt at købe it-ydelser så som eksempelvis: offentligt tilgængelige cloud-værktøjer samt managed cloud services og administration af cloud-platforme, storage, backup, computing, fysisk gulvplads i et datacenter, racks til it-udstyr, WiFi-løsninger til kontorer, netværkskabler til datacentre, managed netværksløsninger, VPN-løsninger, drift af standard og specialudviklede applikationer, databasedrift, middlewaredrift, leje af computere, tablets, pc-skærme, headsets og dertilhørende mobile device management samt service desk, Security Operations Centre (SOC), drift af moderne kontor-applikationer herunder e-mail, samarbejdsplatforme, arkiveringssystemer, mv.

Overordnet set indeholder systemets kategori følgende syv ydelsesområder, med dertilhørende underliggende ydelser, tværgående ydelser og bestillingsydelser, som kunden kan anskaffe på tværs af:

• Clouddrift

• Datacenterdrift

• Co-Location

• Netværksdrift

• Applikationsdrift

• Slutbrugerservices

• Sikkerhedsservices

Under de syv ydelsesområder er der mulighed for at anskaffe kapacitet - eksempelvis cloudkapacitet og server- og storagekapacitet.

Der henvises i øvrigt til Bilag C, Systemets genstand for uddybning af de 7 ydelsesområder, som systemets genstand består af.

II.2.5) Tildelingskriterier
Omkostningskriterium - Navn: Bedste forhold mellem pris og kvalitet / Vægtning: 100%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Der blev oprettet et dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 233-671723
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 02.22
Betegnelse:

02.22 SKI's indrapportering af konkret indkøb fra Sundhed.Dk

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
02/06/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: PROGRESSIVE A/S
CVR-nummer: 25223330
Postadresse: Tonsbakken 16, 3.
By: Skovlunde
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2740
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 32 302 838.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 02.22
Betegnelse:

02.22 SKI's indrapportering af konkret indkøb fra Albertslund Kommune

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
14/06/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Nuuday A/S
CVR-nummer: 40075291
Postadresse: Teglholmsgade 1
By: København SV
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2450
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 29 190 575.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 02.22
Betegnelse:

02.22 SKI's indrapportering af konkret indkøb fra Sydtrafik

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
09/08/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 23
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Unit IT A/S
CVR-nummer: 15660945
Postadresse: Strandvejen 7
By: Middelfart
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 5500
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 4 158 697.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 02.22
Betegnelse:

02.22 SKI's indrapportering af konkret indkøb fra Ankestyrelsen

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
21/09/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: DUBEX A/S
CVR-nummer: 19556603
Postadresse: Gyngemose Parkvej 50
By: Søborg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2860
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 2 299 850.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 02.22
Betegnelse:

02.22 SKI's indrapportering af konkret indkøb fra Nordjyllands Trafikselskab

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
27/09/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Fellowmind Denmark A/S
CVR-nummer: 25790936
Postadresse: Rosenørns Alle 1
By: Frederiksberg C
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1970
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 10 879 080.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 02.22
Betegnelse:

02.22 SKI's indrapportering af konkret indkøb fra Københavns Kommune

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
03/10/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: PROGRESSIVE A/S
CVR-nummer: 25223330
Postadresse: Tonsbakken 16, 3.
By: Skovlunde
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2740
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 5 318 295.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

1) Ansøger må ikke være omfattet af nogen af udelukkelsesgrundene angivet i udbudslovens §§ 134a, 135 og 136 og

§ 137, stk. 1, nr. 2. Der henvises til udbudsbetingelserne for yderligere oplysninger om udelukkelsesgrunde,

eventuel »self-cleaning« og udfyldelse af ESPD.

2) Hvis ansøger støtter sig på støttende enheder, skal disse enheder aflevere støtteerklæring eller anden

dokumentation, der dokumenterer, at ansøger faktisk råder over disse enheders formåen. Dokumentationen

skal afleveres sammen med ansøgningen om optagelse i systemet i overensstemmelse med udbudslovens §

151, stk. 2.

3) SKI afholder informations- og spørgemøde for interesserede ansøgere, jf. nærmere oplysninger herom i udbudsbetingelsernes punkt 9.1.1.

4) SKI forbeholder sig ret til at udbyde kontrakter, rammeaftaler eller dynamiske indkøbssystemer med et

sammenfaldende sortiment, som dette dynamiske indkøbssystem (02.22), så længe det ikke forfølger et

usagligt formål.

5) SKI’s abonnenter, anført i bilag B kan benytte det dynamiske indkøbssystem frivilligt, og har

således en ret – men ikke en pligt – til at anvende systemet. Det bemærkes, at offentlige ordregivere, der tegner

abonnement hos SKI efter offentliggørelse af denne bekendtgørelse - efter aftale med SKI - vil kunne få adgang

til nærværende dynamiske indkøbssystem. SKI vil sikre, at offentliggørelse af nye ordregivere/abonnenter/

kunder i systemet sker i overensstemmelse med udbudslovens regler.

6) Hvis ansøgeren er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal disse påtage sig at

hæfte solidarisk.

Ad II.2.9): Antal ansøgere er angivet som et specifikt tal. Tallet er ikke udtryk for en begrænsning, men at der kræves et talformat i bekendtgørelsen. Der er ikke en begrænsning på antallet af økonomiske aktører, der kan optages i systemet.

Ad II.1.5): Den skønsmæssige vurdering af det dynamiske indkøbssystems anslåede værdi er angivet i punkt II.1.5). Den er blandt andet baseret på:

- Omsætning og omsætningsudvikling for den tidligere rammeaftale 02.22 (2018) It-driftskapacitet

- Kundesammensætningen og systemets frivillige natur

- Historisk forbrug på indkøbsområdet, Indkøbsdata og markedskendskab

- Forventninger til udviklingen og det fremtidige forbrug på indkøbsområdet

- Udvikling på cloudmarkedet

- Markedsanalytiske vurderinger af systemets forventede andel af hele den offentlige sektors indkøb af it-driftsydelser.

Der er tale om en 10-årig aftaleperiode, hvilket giver en vis usikkerhed om markedsudviklingen generelt, da systemet vedrører et marked i hastig udvikling og dermed giver det også usikkerhed om Systemets samlede potentiale.

Skønnet indebærer derfor både en vurdering af den anslåede værdi af systemet, og en vurdering af systemets maksimale værdi. På den baggrund er systemets maksimale værdi fastsat til DKK 13.800 mia. Denne værdi anses ikke for klart usandsynlig. Den maksimale værdi kan dog ændres i henhold til de enhver tid gældende udbudsregler.

Forskellen mellem systemets anslåede værdi og maksimale værdi er begrundet i usikkerheden om, hvad Systemets værdi ender med at blive. I den forbindelse er der blandt andet lagt vægt på følgende forhold:

- Overgangen fra en tidligere rammeaftale til et dynamisk indkøbssystem med den medfølgende fleksibilitet i sortiment og mulighed for at favne teknologisk udvikling

- Løbende leverandøroptag kan bidrage til at optimere konkurrencesituationen

- Teknologisk udvikling og markedets vækst

- Skønnet af systemets anslåede værdi og maksimale værdi er udtryk for SKI's mest kvalificerede og gennemsigtige saglige skøn af forbruget på udbudstidspunktet.

Ad IV.2.2): Ansøgninger om optagelse i systemet som fremsendes efter den 06. februar 2023, vil blive behandlet i løbet af 10 arbejdsdage, medmindre

særlige forhold gør sig gældende jf. udbudslovens § 105, stk. 4 og 5, hvorefter fristen for behandling kan forlænges til 15 arbejdsdage.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation, jf. § 7, stk. 1 Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer). Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen, jf. § 7, stk. 2, nr. 2 Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer). Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. Klageren skal angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25/10/2023

Send til en kollega

0.047