Fakta om udbudet
Udbyder
Danmarks Meteorologiske Institut
Rammeaftale om leverance af Meteorologiske Balloner
Danmarks Meteorologiske Institut
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
18 15 91 04
Lyngbyvej 100
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Claus Nehring
Telefon: +45 39157500
E-mail: wbprocurement@dmi.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://dmi.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale om leverance af Meteorologiske Balloner.
Den udbudte rammeaftale omfatter leverance af meteorologiske balloner til Danmarks Meteorologiske Institut (DMI). Ballonerne skal leveres i 4 forskellige størrelser og vil blive anvendt til opsendelse af radiosonder fra både land- og skibsbaserede radiosondestationer i Grønland og på Færøerne, med omliggende farvande og luftrum. De meteorologiske balloner skal være velegnede til anvendelse i det arktiske klima, hvor de vil blive opsendt og de skal kunne anvendes med såvel brint som helium (ballongas) som løftegas. De tilbudte balloner skal være i stand til at nå en gennemsnitlig sprænghøjde på minimum 20 km.
Ballonerne vil som hovedregel blive ordret til levering én gang om året, men der kan dog opstå behov for mindre ekstraleverancer. Leverance finder sted i Danmark, med henblik på ordregivers videretransport til de endelige destinationer.
Der henvises til beskrivelsen i pkt. II.1.4).
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Rammeaftale om leverance af Meteorologiske Balloner
26234344
Skelmosevej 10
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 36442444
E-mail: info@aagechristensen.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse:www.aagechristensen.dk
Del VI: Supplerende oplysninger
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 32291000
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:www.klfu.dk
I henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 med senere ændringer om Klagenævnet for Udbud (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud eller beslutninger være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2 eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk