Fakta om udbudet
Udbyder
Medicoteknik
Indkøb af: 1. stk. Massespektrometer til identifikation af bakterier og svampe - Vitek MS
Medicoteknik
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: J. B. Winsløws Vej 11
By: Odense C
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Majbritt Christensen
E-mail: majbritt.christensen@rsyd.dk
Telefon: +45 99440380
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.medicoteknik-rsd.dk
Del II: Genstand
Indkøb af: 1. stk. Massespektrometer til identifikation af bakterier og svampe - Vitek MS
Indkøb af: 1. stk. Massespektrometer til identifikation af bakterier og svampe - Vitek MS
Klinisk Mikrobiologisk Afdeling; OUH Odense Universitetshospital
Winsløwsparken 21
5000 Odense
Indkøb af: 1. stk. Massespektrometer til identifikation af bakterier og svampe - Vitek MS
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
Klinisk Mikrobiologisk Afdeling, Odense Universitetshospital (KMA-OUH) har anskaffet nyt MALDI-TOFsystem med tilhørende software, database og service.
Instrumentet skal anvendes både til identifikation af kliniske isolater fra patienter og til forskning.
KMA-OUH har aktuelt 1 Vitek MS fra firmaet BioMerieux. Det nuværende Vitek MS instrument påtænkes, på
grund af apparaturets alder og slid, erstattet af nyt massespektrometer. A.h.t. arbejdsgangen i laboratoriet
ønskes et instrument som kan håndtere, at et stort antal targets med bakterieisolater løbende kan isættes,
lægges i kø i instrumentet og processeres med mulighed for at skubbe hastende targets frem i køen.
Identifikationen skal primært foretages i IVD-godkendt software og database, men ved manglende identifikation
af et spot, skal det analyserede spektrum umiddelbart kunne reanalyseres i en RUO-database hvor KMAOUH selv har mulighed for at lægge spektre for lokale stammer ind. De spektre, der indgår i databaserne,
skal være fælles for et stort antal isolater af den bakterieart der identificeres med spektret (”Superspektrum”).
Af forskningsmæssige grunde lægges der vægt på at brugeren i RUO-databasen selv kan danne et
referencespektrum (”Superspektrum”) baseret på spektre fra flere bakterieisolater. Det anskaffede system
skal efter godkendelse af identifikation automatisk kunne overføre identifikationer foretaget i IVD-systemet til
sygehusets mikrobiologi-laboratoriesystem (MADS).
KMA-OUH ønsker at anskaffe MALDI Vitek MS Prime firmaet Biomerieux. Ved dette valg er der lagt vægt på at
instrumentet både har IVD og RUO software og databaser, at samme spektrum efter analyse i IVD-databasen
umiddelbart kan analyseres i RUO-databasen, at der løbende kan loades op til 16 targets med præparerede
spots med bakterier og at prioriteringen af disse kan ændres under kørslen således at hastende targets kan
blive skubbet forrest i køen og at instrumentet og tilhørende software kan overføre resultatet af identifikationen
til KMA-OUHs laboratoriesystem (MADS).
KMA-OUH har gennem en markedsundersøgelse fundet at massespektrometer – Vitek MS Prime - fra firmaet
Biomerieux er bedst egnet til formålet og har indgået kontrakt på leveringen heraf.
Del V: Kontrakttildeling
Indkøb af: 1. stk. Massespektrometer til identifikation af bakterier og svampe - Vitek MS
Postadresse: Lautruphøj 1-3
By: Ballerup
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Internetadresse: www.klfu.dk
Klagefrister fremgår af håndhævelseslovens § 7:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvor vidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark