23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 224-705281
Offentliggjort
21.11.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

ØSS samarbejdet c/o DTU

Indkøb af et studieinformationssystem (SIS)


ØSS samarbejdet c/o DTU

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: ØSS samarbejdet c/o DTU
CVR-nummer: 30 06 09 46
Postadresse: Lundtoftevej 150
By: Kgs. Lyngby
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2800
Land: Danmark
Kontaktperson: David Fajnzylber
E-mail: dafaj@dtu.dk
Telefon: +45 93596840
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://oess.dk/front/front.php
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/165863
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aalborg Universitet
CVR-nummer: 29102384
Postadresse: Frederik Bejers Vej 5
By: Aalborg
NUTS-kode: DK050 Nordjylland
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: David Fajnzylber
E-mail: dafaj@dtu.dk
Telefon: +45 93596840
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aau.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Copenhagen Business School
CVR-nummer: 19596915
Postadresse: Højen 13
By: Frederiksberg
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2000
Land: Danmark
Kontaktperson: David Fajnzylber
E-mail: dafaj@dtu.dk
Telefon: +45 93596840
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.cbs.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: IT-Universitetet
CVR-nummer: 29057753
Postadresse: Rued Langgaards Vej 7
By: København
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: David Fajnzylber
E-mail: dafaj@dtu.dk
Telefon: +45 93596840
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.itu.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Roskilde Universitet
CVR-nummer: 29057559
Postadresse: Universitetsvej 1
By: Roskilde
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4000
Land: Danmark
Kontaktperson: David Fajnzylber
E-mail: dafaj@dtu.dk
Telefon: +45 93596840
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://ruc.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Danmarks Tekniske Universitet
CVR-nummer: 30060946
Postadresse: Anker Engelunds Vej 1
By: Kgs. Lyngby
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 2800
Land: Danmark
Kontaktperson: David Fajnzylber
E-mail: dafaj@dtu.dk
Telefon: +45 93596840
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.dtu.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Københavns Universitet
CVR-nummer: 29979812
Postadresse: Nørregade 10
By: København
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 1017
Land: Danmark
Kontaktperson: David Fajnzylber
E-mail: dafaj@dtu.dk
Telefon: +45 93596840
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ku.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Syddansk Universitet
CVR-nummer: 29283958
Postadresse: Campusvej 55
By: Odense
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5230
Land: Danmark
Kontaktperson: David Fajnzylber
E-mail: dafaj@dtu.dk
Telefon: +45 93596840
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.sdu.dk/
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Uddannelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Indkøb af et studieinformationssystem (SIS)

Sagsnr.: 6744
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Syv danske universiteter (herefter refereret til som “Ordregiver”) ønsker at købe et studieinformationssystem.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 789 680 280.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72200000 Programmering af software og konsulentvirksomhed
72212210 Udvikling af programmel til netværk
72230000 Udvikling af kundespecificeret programmel
72240000 Systemanalyse og programmering
72250000 System- og supporttjenester
72253100 Help-desk-tjenester
72253200 Systemsupport
72254000 Programmeltestning
72260000 Programmelrelaterede tjenester
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Anskaffelse og implementering af et studieadministrativt system til de syv Universiteter nævnt i denne bekendtgørelses sektion I. Løsningen skal leveres som Cloudservice. Anskaffelsen er organiseret som et fælles projekt samt syv underliggende implementeringsprojekter. Målet for anskaffelsesprojektet er overordnet set at kvalitetsudvikle og effektivisere det studieadministrative område via bedre it-understøttelse.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Løsning / Vægtning: 40
Kvalitetskriterium - Navn: Levering / Vægtning: 30
Pris - Vægtning: 30
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Der skal som option tilbydes en integrationsplatform, som Kunden og de enkelte Universiteter kan gøre brug af, såfremt de måtte ønske dette. Optionen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialets bilag 3.1 afsnit 4.12.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

I evalueringsøjemed opgøres værdien over en længere aftaleperiode end 48 mrd. Dette med henblik på at sikre den rette vægt mellem implementering og drift, i en tidubegrænset kontrakt. Oplysning om kontraktens samlede værdi i denne bekendtgørelse er baseret på evalueringsværdien.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 093-255534
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Indkøb af et studieinformationssystem (Nyt SIS)

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
27/10/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget elektronisk: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Fluido Denmark A/S
CVR-nummer: 36478179
Postadresse: Strandvejen 125
By: Hellerup
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 2900
Land: Danmark
E-mail: claus.riis.pedersen@fluidogroup.com
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 330 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 789 680 280.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Udbudsbekendtgørelsen offentliggøres med forbehold for Folketingets finansudvalgs tilslutning til, at programfællesskabet mellem de syv universiteter kan igangsætte it-projektet ”Nyt SIS”. Endelig aftale kan dermed ikke indgås før denne tilslutning er opnået

Såfremt det ønskes at ansøge om deltagelse i denne udbudsproces, skal det tilhørende ESPD udfyldes. ESPD’et til denne udbudsproces kan findes i EU-Supply. Ansøgninger må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde jf. lov nr. 1564 af 15 december 2015 (udbudsloven) §§ 135, stk. 1-3 og 136. Derudover må ansøger ikke være omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde anført i udbudslovens § 137 nr. 1, 2 og 4.

ESPD’et skal udfyldes i EU-Supply. Bemærk venligst følgende: - En ansøger, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør), skal sikre, at der til ansøgningen vedlægges, såvel ansøgerens eget ESPD, samt et separat ESPD for hver af de enheder, som denne ønsker at basere sig på med en udfyldt del II: ”Oplysninger om den økonomiske aktør” og del III: ”Udelukkelsesgrunde” samt relevant information vedrørende del IV: ”Udvælgelseskriterier” og del V: ”Begrænsning af antallet af kvalificerede ansøgere”. Det vedlagte ESPD fra disse andre enheder bør være behørigt udfyldt og underskrevet. Herudover skal der i forbindelse med fremlæggelse af endelig dokumentation yderligere vedlægges dokumentation for disse enheders/underleverandørers forpligtelse i så henseende i form af støtteerklæring.

Når grupper af økonomiske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger, ansøger sammen, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes et fuldt ESPD særskilt med de krævede oplysninger. Herudover skal der i forbindelse med den endelige dokumentation yderligere vedlægges konsortieerklæring, hvormed parterne erklærer at udgøre et konsortium eller anden form for sammenslutning, som hæfter solidarisk, ubetinget og direkte for opfyldelse af den udbudte opgave.

Hvis samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger - er Ordregiver berettiget til at anmode ansøger om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse i flere ansøgninger ikke har medført en begrænsing af konkurrencen i strid med konkurrenceloven, herunder godtgøre at det ikke har medført en mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgivers tilbud.

Tilbud skal afgives på dansk. Tilbudsgivers eget bilagsmateriale (præsentationsmateriale, datablade o. lign.), der ikke foreligger på dansk, kan dog leveres på engelsk.

Ordregiver yder et vederlag på 100.000 DKK ekskl. Moms til de prækvalificerede, men ikke vindende tilbudsgivere under forudsætning af følgende:

- Tilbudsgiveren har indleveret et fyldestgørende indledende tilbud. Ved fyldestgørende skal her forstås et tilbud, hvor alle efterspurgte bilag er udfyldt, således at disse kan indgå i evalueringen og

- At tilbudsgiveren har gennemført en løsningsdemonstration jf. Udbudsbetingelsernes Bilag B og

- At tilbudsgiveren har deltaget i den indledende forhandlingsrunde, forudsat en sådan gennemføres.

Det følger af Investeringsscreeningsloven, Lov nr. 842 af 10. maj 2021, at økonomiske aktører,

i) som ikke er hjemmehørende i EU (”udenlandsk aktør”), eller

ii) som er en dattervirksomhed eller filial til en udenlandsk aktør, eller

iii) som er kontrolleret af eller underlagt betydelig indflydelse fra en udenlandsk aktør,

i visse tilfælde på forhånd skal ansøge Erhvervsstyrelsen om tilladelse til at indgå ”særlige økonomiske aftaler” eller anmelde indgåelsen. Ansøger/Tilbudsgiver der falder i en af de nævnte kategorier, opfordres derfor til at afklare, hvorvidt en aftaleindgåelse om ”Nyt SIS” vil være en ”særlig økonomisk aftale”. Der henvises generelt til Erhvervsstyrelsen hjemmeside for nærmere information.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til Kapitel 3 i Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud, LBK nr. 593 af 2. juni 2016 (tilgængeligt ved www.retsinformation.dk), gælder følgende tidsfrister for udfyldelse af klage:

En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter Ordregivers underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. jf. § 7(1) Bekendtgørelsen om Klagenævnet for Udbud, forudsat at meddelelsen inkluderer en kort beskrivelse af de relevante årsager for beslutningen.

Andre klager skal i overensstemmelse med § 7(2) Bekendtgørelsen for Klagenævnet for Udbud udfyldes af Klagenævnet for Udbud indenfor:

1) Inden 45 kalenderdage fra datoen efter at Ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse om kontraktindgåelse Den Europæiske Unions Tidende (med effekt fra dagen efter offentliggørelsesdatoen):

Klager skal, senest samtidig med indleveringen af klagen til Klagenævnet for Udbud, skriftligt informere Ordregiver om klagen, herunder oplyse om klagen er blevet indleveret i standstillperioden, jf. Bekendtgørelsens § 6(4). Hvis klagen er indleveret i standstillperioden, skal klageren dertil oplyse om der er anmodet om at klagen tillægges opsættende virkning, jf. Bekendtgørelsens § 12(1).

E-mailen til Klagenævnet for Udbud er oplyst i sektion VI.4.1.

Klagenævnet for Udbuds retningslinjer vedrørende klager er ligeledes tilgængelige på internetadressen oplyst i sektion VI.4.1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16/11/2023

Send til en kollega

0.031