Fakta om udbudet
Udbyder
Københavns Universitet
Vindere
Kontrakt om tilrådighedsstillelse af jobportal for Københavns Universitets studerende og alumner samt levering af tilknyttede rekrutteringsserviceydelser
(29.10.2016)
Graduateland ApS
Njalsgade 23, 1. sal
2300 København S
Kontrakt om tilrådighedsstillelse af jobportal for Københavns Universitets studerende og alumner samt levering af tilknyttede rekrutteringsserviceydelser
Københavns Universitet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Nørregade 10
København K
1165
Danmark
Telefon: +45 35337736
E-mail: matt@adm.ku.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ku.dk
Del II: Genstand
Kontrakt om tilrådighedsstillelse af jobportal for Københavns Universitets studerende og alumner samt levering af tilknyttede rekrutteringsserviceydelser.
Københavns Universitet udbyder en kontrakt vedrørende tilrådighedsstillelse af en jobportal for Københavns Universitets studerende og alumner samt levering af tilknyttede rekrutteringsserviceydelser. Som led i tilrådighedsstillelsen af jobportalen skal leverandøren hoste, drive, supportere og vedligeholde løsningen, herunder levere konsulentydelser med henblik på bl.a. konfiguration og kundespecifik udvikling af jobportalen samt levere rekrutteringsserviceydelser. Nærmere om ydelserne følger af pkt. II.2.4).
1. Baggrund og karakteristika:
Københavns Universitet udbyder en kontrakt vedrørende tilrådighedsstillelse af en jobportal for Københavns Universitets studerende og alumner samt levering af tilknyttede rekrutteringsserviceydelser. Københavns Universitet er med sine ca. 40 000 studerende og 9 000 medarbejdere en af Nordens største forsknings- og uddannelsesinstitutioner. De seks fakulteter udbyder over 200 uddannelser inden for humaniora, jura, natur- og biovidenskab, samfundsvidenskab, sundhedsvidenskab og teologi. Årligt dimitterer omkring 4 000 kandidatstuderende fra Københavns Universitet, mens der gennemsnitlig bliver optaget ca. 6 500 nye bachelorstuderende.
Da en jobportal er et vigtigt redskab i karrieremodningen, ønsker Københavns Universitets fortsat at tilbyde en portal, hvor studerende og alumner får mulighed for at søge blandt faglige relevante opslag inden for kategorier som projekt, praktik, studiejob og det første fuldtidsjob. Derudover ønsker Københavns Universitet i tilknytning til jobportalen at tilbyde offentlige og private virksomheder og organisationer rådgivning og ydelser, der baner vejen for det rette match i rekrutteringen af KU's studerende og alumner. For at sikre en tilgængelig oplevelse for de studerende er det essentielt, at portalen integreres med universitets IT-landskab med henblik på brugerstyring og på at markedsføre tilbuddet på de interne kommunikationskanaler, som de studerende anvender i forbindelse med deres studie.
2. De udbudte ydelser:
De udbudte ydelser, som Leverandøren skal levere, består overordnet set af tilrådighedsstillelse, hosting, drift, support og vedligeholdelse af jobportalen. Ydermere skal leverandøren levere konsulentydelser i form af bl.a. konfiguration og kundespecifik udvikling af jobportalen samt levere rekrutteringsserviceydelser med henblik på at rådgive virksomheder i rekruttering af Kundens studerende og alumner, herunder ved udformning af stillingsopslag og indhold til vejledning i brug af portalen.
Jobportalen skal formidle opslag og information til universitetets danske og internationale studerende og alumner. Jobportalen skal være et relevant mødested mellem virksomheder og studerende/alumner og dimittender. Jobportalen skal sikre, at brugerne har en effektiv, nem og intuitiv adgang til jobportalen. Jobportalen skal således være brugervenlig og sikre en høj tilgængelighed for brugerne. Rekrutteringsserviceydelserne skal sikre et match mellem virksomheder og målgrupperne, studerende samt alumner og således afføde kvalificerede opslag og relevant indhold på jobportalen. Rekrutteringsserviceydelsen skal samtidig indeholde tilstrækkelig vejledning og rådgivning i brug af jobportalen for at sikre, at alle brugere kan anvende den optimalt. Jobportalen skal indeholde mulighed for at få indsigt i brugeradfærd og markedsudvikling gennem statistik og analyser af interaktioner og være i stand til at kunne forvalte forretningsdata og brugergrupperne på en sikker og gennemsigtigt måde.
Ovennævnte udgør alene en overordnet beskrivelse af ydelserne. Ydelsernes nærmere indhold fremgår af udbudsmaterialet. Det bemærkes i øvrigt relation til punkt II.2.6), at den anslåede værdi er angivet som eksklusive moms, men at fakturering for kundens andel af omsætningen fsva. rekrutteringsserviceydelserne, jf. også punkt III.2.2) vil være inklusive moms. Nærmere herom følger af udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges op til 2 gange af 12 måneders varighed.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles ikke krav om optagelse i relevant fagligt-/erhvervsregister eller handelsregister.
Tilbudsgiver skal vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument med angivelse af følgende oplysninger:
1) Tilbudsgiverens samlede årsomsætning for de seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår tilbudsgiveren blev etableret eller startede sin virksomhed. Dette angives i ESPD'en, Del IV, Afsnit B, Økonomisk og Finansiel Formåen, underpunktet »Samlet årsomsætning«. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom.
2) Tilbudsgiverens samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår tilbudsgiverens blev etableret eller startede sin virksomhed. Dette angives i ESPD'en, Del IV, Afsnit B, Økonomisk og Finansiel Formåen, underpunktet »Finansielle nøgletal «. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom.
Ad 1) og 2) Ved det »seneste disponible regnskabsår« forstås det seneste regnskab afsluttet i overensstemmelse med de regler og den praksis, der gælder for tilbudsgiverens regnskabsaflæggelse.
Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, skal dette anføres i det fælles europæiske udbudsdokument, Del II, underpunktet »Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet«, jf. i øvrigt punkt. VI.3) Yderligere oplysninger nedenfor. Den eller de andre enheder skal hver udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.
Såfremt tilbudsgiver er del af et konsortium, skal dette anføres i det fælles europæiske udbudsdokument, Del II, afsnit A, og hver af de deltagende økonomiske aktører skal udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.
Som mindstekrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst 3 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som tilbudsgiverens og disse andre enheders samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår. Ordregiver beregner omsætningen ud fra de afgivne oplysninger i de modtagne ESPD, Del IV, afsnit B, underpunktet »Samlet omsætning«. Selvom oplysningerne fremgår af separate ESPD'er, vurderes de således samlet. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom.
2) Som mindstekrav kræves en positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som deltagernes samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Ordregiver beregner deltagernes samlede egenkapital ud fra de afgivne oplysninger i de modtagne ESPD'er, Del IV, afsnit B, underpunktet »Finansielle nøgletal«. Selvom oplysningerne fremgår af separate ESPD'er, vurderes de således samlet. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom.
I relation til levering af ydelser under kontrakten indgår i kontraktens vilkår en regulering af henholdsvis I) krav til samfundsansvar baseret på principperne i FN's Global Compact og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, II) krav til løn, arbejdstid og arbejdsvilkår baseret på ILO-konvention 94, jf. cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter. I relation til omsætningen der genereres, som led i levering af rekrutteringsserviceydelserne, herunder ved salg af jobydelser til virksomheder og andre aktører, deles denne ml. leverandøren og ordregiver i overensstemmelse med det i udbudsmaterialet angivne. Det bemærkes, som også anført i punkt II.2.4), at uanset at den i punkt II.2.6) anførte værdi er eksklusive moms, vil fakturering for kundens andel af omsætningen være inklusive moms. Vedr. kontraktens varighed i pkt. II.2.7) skal denne beregnes fra tidspunktet, hvor jobportalen stilles til rådighed for brugerne (Go-live).
Del IV: Procedure
Københavns Universitet.
Del VI: Supplerende oplysninger
Vedrørende ESPD:
Tilbudsgiver skal udfylde og vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-2 nævnte forhold. Der er tale om foreløbigt bevis for:
1) at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, jf. nærmere nedenfor, og
2) at tilbudsgiveren opfylder de mindstekrav til egnethed for økonomisk og finansiel kapacitet, der er fastsat i pkt. III.1.2). Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning til det fælles europæiske udbudsdokument.
En økonomisk aktør, der deltager alene og ikke baserer sig på andre enheders kapacitet for at opfylde udvælgelseskriterierne, skal kun udfylde ét fælles europæisk udbudsdokument. En økonomisk aktør, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet, skal sikre, at ordregiver modtager vedkommendes eget fælles europæiske udbudsdokument sammen med et separat fælles europæisk udbudsdokument med de relevante oplysninger for hver af de enheder, som denne baserer sig på. Når grupper af økonomiske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger, deltager i udbudsproceduren sammen, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes et særskilt fælles europæisk udbudsdokument med de oplysninger, der kræves i del II-V.
Vedrørende udelukkelsesgrundene:
Ordregiveren skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Ordregiver vil herudover udelukke tilbudsgivere fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis de er omfattet af en udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 eller nr. 6. Tilbudsgiver skal anføre oplysningerne herom i det fælles europæiske udbudsdokument, del III, afsnit A, B og C. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning til det fælles europæiske udbudsdokument.
Før ordregivers beslutning om tildeling af kontrakten skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægge dokumentation som anført i udbudslovens § 151 og § 152 for, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af de ovenfor anførte udelukkelsesgrunde som nævnt i udbudslovens § 135, stk. 1 og 3, og § 137 stk. 1, nr. 1 eller nr. 6. Dokumentation for udelukkelsesgrunde som nævnt i § 135, stk. 1, skal også fremlægges for visse fysiske personer i virksomhedens ledelse, jf. § 135, stk. 2. Som dokumentation for de ovennævnte mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen skal tilbudsgiveren fremlægge en erklæring om, at de i ESPD'en anførte oplysninger er korrekte. Dokumentationen skal fremlægges inden for en af ordregiver fastsat passende frist, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne.
Ordregiver forbeholder sig mulighed for at iværksætte en procedure om »self-cleaning«, jf. udbudslovens § 138.
Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) angående økonomisk og finansiel kapacitet, skal ansøger fremlægge støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at ansøgeren faktisk råder over denne formåen. Støtteerklæringen eller dokumentationen skal godtgøre, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøgeren, jf. udbudslovens § 144, stk. 2. Ordregiver har udarbejdet en skabelon for en støtteerklæring, som er tilgængelig på ordregivers hjemmeside for udbuddet, og som tilbudsgiver kan benytte. Den udfyldte skabelon eller anden dokumentation indleveres som del af tilbuddet ud over det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD).
Yderligere oplysninger:
I relation til pkt. II.2.6) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens løbetid baseret på den historiske omsætning i ordregivers nuværende jobportal, jf. dog pkt. III.2.2) vedrørende fakturering for rekrutteringsserviceydelserne.
Evt. spørgsmål og svar i forbindelse med afgivelse af bud vil blive offentliggjort på: http://www.alumni.ku.dk/diverse/kujobbank
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller lovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk