23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 133-239767
Offentliggjort
13.07.2016
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Aarhus Kommune

Vindere

(13.07.2016)
KMD A/S
Lautrupparken 40
2750 Ballerup

Leveringsaftale iht. SKI Rammeaftale 02.19 ASP og Cloud-SaaS Services vedrørende løn, fravær og personale


Aarhus Kommune

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Aarhus Kommune
Rådhuspladsen 2
Aarhus
8000
Danmark
Kontaktperson: Jan Trosborg
Telefon: +45 89402150
E-mail: jt@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.aarhus.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Leveringsaftale iht. SKI Rammeaftale 02.19 ASP og Cloud-SaaS Services vedrørende løn, fravær og personale.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Aarhus Kommune har til hensigt at indgå leveringsaftale iht. SKI Rammeaftale 02.19 ASP og Cloud-SaaS Services. Leveringsaftalen omfatter Aarhus Kommunes ERP-system, herunder systemer til håndtering af løn, fravær og personale.

 

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 80 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72200000
72240000
72250000
72260000
72300000
72510000
72514000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Se beskrivelse i punkt II.1.4).

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40 %
Pris - Vægtning: 60 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Leveringsaftalen indeholder optioner om gennemgang af Aarhus Kommunes nuværende opsætning, testmiljø, anvendelsessupport og exit fra leveringsaftalen.

 

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

 

Aarhus Kommune har gennemført miniudbud af kommunens administrative it-system (ERP-systemet). Miniudbuddene er gennemført i forbindelse med, at Aarhus Kommune hjemtager opgaven med bl.a. varetagelsen af kommunens lønsystem.

Miniudbud af ERP-systemet indeholder udbud af leveringsaftale vedrørende løn, fravær og personale.

Aarhus Kommune har i forbindelse med miniudbuddet lagt vægt på, at der indkøbes eksisterende løsninger, som rummer hovedparten af de ønskede funktionaliteter. Herudover har Aarhus Kommune været nødsaget til at skærpe kravene i miniudbudsmaterialet til kommunens særlige behov, herunder tilpasse miniudbudsmaterialet til kommunens digitale processer på løn, og personaleområdet, integration med øvrigt it-systemer og databehov mv.

Det gennemførte miniudbud udspringer af en udbudt SKI rammeaftale (rammeaftale nr. 2.19), hvorfor det er Aarhus Kommunes vurdering, at leveringsaftalen vedrørende løn, fravær og personale er en udbudt kontrakt. Det er desuden Aarhus Kommunens vurdering, at de gennemførte ændringer i miniudbudsmaterialet kan rummes inden for de i rammeaftalen beskrevne rammer for tilpasninger af miniudbudsmaterialet. Herudover er det Aarhus Kommunes vurdering, at ændringerne udgør en ikke-væsentlig ændring af miniudbudsmaterialet. Nærmere oplysninger om de konkrete ændringer kan rekvireres hos kontaktpersonen i punkt I.1).

 

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2014/S 069-119099

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Betegnelse:

 

Leveringsaftale vedrørende løn, fravær og personale

 

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten/beslutningen om tildeling af koncession:
08/07/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
KMD A/S
26911745
Lautrupparken 40
Ballerup
2750
Danmark
NUTS-kode: DK01
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 80 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Opmærksomheden henledes på, at den i punkt V.2.1) angivne dato er datoen for beslutning om tildeling af leveringsaftalen. Leveringsaftalen vil først blive indgået efter udløbet af standstill-perioden.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I tilfælde, hvor ordregiver forud for kontraktindgåelsen har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, hvoraf det fremgår, at ordregiveren agter at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed, og denne bekendtgørelse indeholder en begrundelse for ordregivers beslutning om at tildele kontrakten, uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, og når kontrakten ikke er indgået inden udløbet af 10 kalenderdage regnet efter dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, skal klage i forbindelse med ordregivers beslutning om, at ordregiveren har til hensigt at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Udbudsregler
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
08/07/2016

Send til en kollega

0.046