Fakta om udbudet
Udbyder
Direktoratet for Kriminalforsorgen
EU-udbud af rammeaftale vedrørende anskaffelse af røntgen kropsscanner samt tilhørende serviceaftale til Direktoratet for Kriminalforsorgen
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
53383211
Strandgade 100
København K
1401
Danmark
Kontaktperson: Sanne Mathiasen
E-mail: kontakt@tohv.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/60233041.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.kriminalforsorg.dk/
Del II: Genstand
EU-udbud af rammeaftale vedrørende anskaffelse af røntgen kropsscanner samt tilhørende serviceaftale til Direktoratet for Kriminalforsorgen.
Ordregiver ønsker at anskaffe røntgen kropsscannere inklusive tilhørende serviceaftale.
Ordregiver ønsker at anskaffe røntgen kropsscannere som specificeret i Rammeaftalebilag A — Kravspecifikation, inkl. serviceaftale, jf. Rammeaftalebilag D — Serviceaftale, som løber i den 2-årige garantiperiode. Ordregiver ønsker at anskaffe udstyr til scanning af personer med henblik på at afdække, om de pågældende har skjult og/eller slugt genstande eller lignende på/i kroppen. Der kan udføres scanninger med en dosisbinding inden for 10 µSv pr. undersøgelse. For yderligere detaljer vedrørende krav til anskaffelsen henvises til Rammeaftalebilag A — Kravspecifikation. I forhold til udbudslovens § 49, stk. 2 har Ordregiver valgt ikke at udbyde særskilte delkontrakter. Ordregiver har, med baggrund i stordriftsfordele for Ordregiver samt økonomiske- og markedsmæssige hensyn, vurderet, at det ikke er hensigtsmæssigt at foretage en sådan opdeling, da dette ikke skønnes at give yderligere virksomheder og SMV mulighed for at afgive tilbud.
Der er mulighed for forlængelse i 2 x 1 år.
Udbuddet indeholder følgende 2 optioner:
— 1. option: Forlængelse af serviceaftalen i Rammeaftalebilag D i 4 år, løbende fra udløbet af den 2-årige garantiperiode
— 2. option: Forlængelse af serviceaftalen i Rammeaftalebilag D i yderligere 4 år, løbende fra udløbet af 1. option.
Betingelser for forlængelse af serviceaftalen og dermed udnyttelse af optionerne fremgår af afsnit 12.2 i Rammeaftalebilag D — Serviceaftale.
Leverandøren skal være opmærksom på, at autorisation til installation og service/vedligeholdelse af røntgenapparatur i Danmark skal kunne fremvises umiddelbart før rammeaftaleunderskrift, jf. Bilag 1 — Rammeaftale, pkt. 10.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
— Oplysninger om tilbudsgivers identitet samt generelle oplysninger om tilbudsgiver, jf. ESPD del ll, punkt A: Oplysninger om den økonomiske aktør.
— Oplysninger om tilbudsgivers repræsentanter, jf. ESPD del ll, punkt B: Oplysninger om den økonomiske aktørs repræsentanter.
— Oplysninger om, hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, jf. ESPD del lll, punkt A: Grunde vedrørende straffedomme.
— Oplysninger om, hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, jf. ESPD del III B: Grunde vedrørende betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger.
— Oplysninger om, hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 136 jf. ESPD del lll, punkt C: Grunde vedrørende insolvens, interessekonflikter eller forsømmelse i forbindelse med udøvelse af erhverve.
— Oplysninger om økonomisk og finansiel formåen i medfør af udbudslovens § 140, stk. 1, nr. 2, jf. ESPD del IV, punkt B:
— Oplysning om tilbudsgivers soliditetsgrad for det seneste afsluttede regnskabsår.
Det er mindstekrav, at tilbudsgiver det seneste afsluttede regnskabsår har haft en soliditetsgrad på minimum 10 %.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af de indkomne tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal på Ordregivers opfordring og før underretning om tildeling af rammeaftalen fremlægge dokumentation i henhold til udbudslovens § 152 for de oplysninger som er afgivet i Bilag 2 — Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD).
Dokumentationen fremlægges i form af en serviceattest hvis tilbudsgiver er fra Danmark. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra Politiet (Kriminalregistret), hvorfor tilbudsgiver skal udfylde og underskrive en samtykkeerklæring, der skal uploades i forbindelse med bestillingen af serviceattesten.
For oplysninger om hvordan serviceattesten bestilles, henvises der til følgende hjemmesiden:
https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Anmod_om_serviceattest
Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra fristen for fremsendelse af serviceattesten, som fastsat af Ordregiver i opfordringsskrivelsen.
Er tilbudsgiver ikke fra Danmark og udsteder tilbudsgivers hjemland ikke de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love.
Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at anmode tilbudsgiveren om at supplere eller præcisere den modtagne dokumentation, jf. udbudslovens § 151, stk. 4.
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
Internetadresse:www.klfu.dk
Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010 som ændret ved lov nr. 1556 af 21.12.2010, lov nr. 618 af 14.6.2011, lov nr. 1231 af 18.12.2012, lov nr. 511 af 27.5.2013) med efterfølgende ændringer jf. lov nr. 1564 af 15.12.2015 (udbudsloven) fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
(2) Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
(2.1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort
(2.2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
(2.3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
(2.4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk