Fakta om udbudet
Udbyder
VisitDenmark
Vindere
Kontrakt om tilrådighedsstillelse samt drift, vedligeholdelse og support af et medieovervågningssystem til VisitDenmark
(08.12.2016)
Retriever Danmark A/S
Store Kongensgade 81, 2.
1264 København K
Kontrakten om tilrådighedsstillelse samt drift, vedligeholdelse og support af et medieovervågningssystem til VisitDenmark
VisitDenmark
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
33055331
Islands Brygge 43, 3.
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Maria Haugaard
E-mail: Maria.Haugaard@twobirds.com
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.visitdenmark.dk
Kalkbrænderiløbskaj 4
København Ø.
2100
Danmark
Kontaktperson: Maria Haugaard
E-mail: maria.haugaard@twobirds.com
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.twobirds.com/da
Del II: Genstand
Kontrakten om tilrådighedsstillelse samt drift, vedligeholdelse og support af et medieovervågningssystem til VisitDenmark.
Kontrakten vedrører tilrådighedsstillelse samt drift, vedligeholdelse og support af et medieovervågningssystem til VisitDenmark.
Systemet skal medføre en ensartet, tidssvarende og ressourcebesparende medieovervågning på tværs af alle VisitDenmarks markeder i Danmark, Norge, Sverige, Tyskland, Storbritannien, Italien, Frankrig, Holland og USA.
Systemet skal indeholde:
— Medieovervågning af trykte medier
— Medieovervågning af webmedier
— Medieovervågning af sociale medier
— Medieovervågning af radio og TV
— Daglig levering af presseklip på e-mail
— Mulighed for søgning i arkiverede presseklip
— Overvågningen skal anvendes til at kunne udarbejde rapportering og analyse i forhold til medieomtale og medieudvikling, herunder udarbejdelse af statistik og rapporter.
Leverandøren skal foretage den løbende drift og vedligeholdelse af den samlede ydelse. Systemet skal være implementeret og klar til brug i oktober 2016.
Udbuddet gennemføres som offentligt udbud, jf. udbudsloven, hvilket betyder, at enhver økonomisk aktør kan afgive et tilbud.
Den anslåede værdi er alene et estimat.
Ordregiver opdeler ikke kontrakten i flere delkontrakter, jf. punkt II.1.6), da der forventes et tæt samarbejde mellem leverandør og ordregiver, hvor det findes mest hensigtsmæssigt, at den leverandør, som stiller systemet til rådighed også samtidig vedligeholder og drifter løsningen. Ligeledes kan der ikke meningsfuldt laves en opdeling af selve systemet, da dette medfører en risiko i forhold til ansvarsfordelingen mellem leverandørerne.
Endvidere taler økonomiske hensyn for en samlet løsning, da der forventes at være besparelser ved selve udbudsprocessen samt ved den efterfølgende kontraktstyring.
Der vil være mulighed for forlængelse af kontrakten op til 2 gange af hver 12 måneders varighed.
Der vil være mulighed for forlængelse af kontrakten op til 2 gange af hver 12 måneders varighed, jf. pkt. II.2.7).
Der er endvidere optioner på:
— Public opinion data til måling af aktiviteter på sociale medier
— Stakeholder analyse
— Medieovervågning i Kina.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal oplyse følgende vedrørende økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142 (ESPD del IV, afsnit B):
1) Forsikret beløb i gyldig erhvervsansvarsforsikring.
Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen:
1) Erhvervsansvarsforsikring med et forsikret beløb på minimum 5 000 000 DKK.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud udfylde den offentliggjorte ESPD kaldet »espd-request« på følgende måde:
— Højreklik på ESPD-filen
— Gem filen på din computer, eksempelvis på et lokal drev eller på skrivebordet.
— Åben linket https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/
— Vælg »dansk« som sprog
— Marker »Jeg er en økonomisk aktør«
— Marker »Importere ESPD«
— Upload ESPD-filen, som du har gemt på din computer
— Vælg Danmark som land (hvis du er en dansk ansøger)
— Udfyld ESPD'et med de oplysninger, som er angivet i udbudsbekendtgørelsen, herunder del II.A, II.C, III.A, III.B, III.C, IV.B og V.
— Bemærk at Tilbudsgiver skal aflevere flere ESPD'er, hvis Tilbudsgiver udgør en sammenslutning af virksomheder eller baserer sig på andre økonomiske aktørers kapacitet.
— Når ESPD'et er udfyldt kan det udskrives som PDF samt eksporteres og gemmes. ESPD'et afleveres fysisk samt elektronisk på en USB i xml-format.
Tilbudsgiver skal i ESPD'et oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt Tilbudsgiver er en mikrovirksomhed, en lille eller en mellemstor virksomhed samt hvorvidt Tilbudsgiver deltager i udbudsproceduren sammen med andre (ESPD del II.A).
Tilbudsgiver skal oplyse de efterspurgte oplysninger i udbudsbekendtgørelsens del III.
Tilbudsgiver skal bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135, stk. 1 — 3 og 136 (ESPD del III, afsnit A, B og C).
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 og 2 (ESPD del III, afsnit C).
Hvis Tilbudsgiver deltager i udbudsproceduren sammen med andre, navnlig som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal alle berørte deltagere indsende et særskilt ESPD.
Alle de krævede oplysninger under del III skal afgives for hver deltager i konsortiet. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ikke konditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Endvidere skal hver deltager i det individuelle ESPD angive den økonomiske aktørs rolle i gruppen, de øvrige økonomiske aktører, der deltager i proceduren samt i givet fald navnet på den deltagende gruppe (ESPD del II.A).
Hvis Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske kapacitet, skal der vedlægges en særskilt ESPD med udfyldt del II, afsnit A samt del III, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder (ESDP del II, afsnit C). Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være den samlede egnethed, der vurderes.
Tilbud skal afgives på dansk. Alene bilagsmateriale af general karakter som teknisk dokumentation, produktblade o. lign. kan være på engelsk. Såfremt Ordregiver anmoder om det, skal Tilbudsgiver sørge for oversættelse af bilagsmateriale på engelsk til dansk. Oversættelsen skal i givet fald ske for Tilbudsgivers regning.
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer) gælder følgende klagefrist i relation til gennemførelse af udbud:
Klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at Ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at Ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. lovens§ 7, stk. 2, nr. 1. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Ordregiver om, at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk