1. 
  Køber 
 
 
  
   
   1.1.  
  
 
   
   Køber 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   KOMBIT A/S 
  
 
   
   Køberens retlige status
   : 
   Offentligretligt organ 
  
 
   
   Den ordregivende myndigheds aktiviteter
   : 
   Generelle offentlige tjenesteydelser 
  
 
   
 
   2. 
  Procedure 
 
 
  
   
   2.1.  
  
 
   
   Procedure 
  
 
   
   Titel
   : 
   Fælles bibliotekssystem 2.0 udbud 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   På opfordring fra og i samarbejde med en lang række kommuner stod KOMBIT i 2013 for udbud og anskaffelse af et nyt Fælles Bibliotekssystem (FBS). Alle landets 98 kommuner, samt det Danske Bibliotek i Sydslesvig, bruger i dag løsningen. Fælles Bibliotekssystem er udviklet til primært at have fokus på back-office-funktionerne til bibliotekarerne og indeholder blandt andet oplysninger om lånere, lån, reservationer og økonomiske mellemværender mellem låner og bibliotek. Fælles bibliotekssystem 2.0 (FBS 2.0) er det kommende administrationssystem for alle landets kommunernes folkebiblioteker og pædagogiske læringscentre (skolebiblioteker), samt for Dansk Centralbibliotek Sydslesvig. FBS 2.0 skal erstatte det nuværende klientbaserede system. FBS 2.0 skal være et browserbaseret System til bl.a. registrering af lånere og materialer, udlån og aflevering, samt reservationer og økonomiske mellemværende mellem borger og bibliotek. FBS 2.0 skal avendes af kommunale biblioteker, PLC’er, centralbiblioteket i Sydslesvig, samt et antal ikke-kommunale biblioteker, som de kommunale biblioteker lokalt har et samarbejde med. KOMBIT gør det desuden muligt som option for bibliotekssektoren på Færøerne og i Grønland at få en tilslutning til FBS 2.0 i den nye kontraktperiode. Baggrunden for udbuddet er at sikre, at folkebiblioteker og PLC’er får et tidssvarende og effektivt værktøj til at understøtte deres daglige arbejde. Visionen og mål for FBS 2.0 FBS 2.0 skal være browserbaseret med mulighed for adgang fra mobile enheder. Systemet skal som udgangspunkt ikke levere borgervendte brugergrænseflader til andre lånere end PLC’erne. KOMBIT har besluttet følgende vision for FBS 2.0: Systemet skal understøtte bibliotekernes arbejdsopgaver og udvikle sig med bibliotekerne, så det kontinuerligt lever op til nye behov Systemet skal understøtte samarbejde og synergier på tværs af offentlige og private virksomheder Systemet skal let kunne integreres med kommunernes og Anvenderes systemlandskab, så der gives plads til innovative og lokale løsninger Systemet skal understøtte bibliotekssektorens fokus på bæredygtighed Systemet skal uden væsentlige gener for Anvenderne kunne sendes i et genudbud Udvikling af funktionalitet i Systemet skal komme alle Brugere til gavn. KOMBIT opfordrer virksomheder, som ikke har erfaring og/eller kapacitet på alle områder dækket af kontrakten til at indgå samarbejde med 3. part. 
  
 
   
   Identifikator for proceduren
   : 
   e6ea8680-932b-45a2-87a1-636631bcc15d 
  
 
   
   Intern identifikator
   : 
   FBS 2.0 
  
 
   
   Type af procedure
   : 
   Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse 
  
 
   
   Proceduren er en hasteprocedure
   : 
   nej 
  
 
   
   Hovedpunkterne i proceduren
   : 
   Udbudsproceduren er beskrevet i udbudsbetingelserne, og det øvrige udbudsmateriale. 
  
 
   
    
    2.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens art
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    72000000
     
    It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support 
   
 
    
    Yderligere klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    48160000
     
    Programpakke til biblioteksstyring, 
    48161000
     
    System til biblioteksstyring, 
    72212160
     
    Udvikling af programmel til biblioteker, 
    72220000
     
    Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik, 
    72250000
     
    System- og supporttjenester, 
    72300000
     
    Datatjenester, 
    72500000
     
    Servicevirksomhed i forbindelse med datamater 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Postadresse
    : 
    Halfdansgade 8
     
    
     
     
   
 
    
    Postnummer
    : 
    2300 
   
 
    
    Landespecifik underafdeling (NUTS)
    : 
    Byen København
     
    (
    DK011
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    2.1.3.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    220 000 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    2.1.4.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    Udbudsbetingelserne indeholder retningslinjer for ansøgning om prækvalifikation samt udbuddet generelt. For at modtage yderligere information om dette udbud, og for at kunne afgive ansøgning om prækvalifikation, skal ansøgere registrere sig på EU-Supply via følgende hjemmeside: https://www.eu-supply.com/kombit.asp. Det bemærkes, at ansøger alene kan indgive én ansøgning om prækvalifikation. Ansøgning om prækvalifikation skal afgives på https://www.eu-supply.com/kombit.asp. Udbudsmaterialet findes på https://www.eu-supply.com/kombit.asp under det konkrete udbud under ”Dokumenter”. ESPD’et til denne udbudsproces kan findes i EU-Supply systemet. ESPD’et skal udfyldes af ansøger i EU-Supply i forhold til afgivelse af oplysninger og dokumentation.) Ad spørgsmål og svar under prækvalifikationen: Adgangen til at stille spørgsmål i prækvalifikationsfasen vil være begrænset til spørgsmål, der er direkte relevante i forbindelse med udarbejdelsen af ansøgningen, dvs. spørgsmål angående forhold, som har betydning for vurderingen af, om en virksomhed har interesse i at ansøge om prækvalifikation. Spørgsmål, der har direkte betydning for tilbudsafgivelsen, vil først blive besvaret i tilbudsfasen. Spørgsmål skal stilles via EU-Supply. Svar offentliggøres ligeledes via EU-Supply. Kontrakten indeholder visse elementer af en rammeaftale. KOMBIT har på den baggrundforetaget en vurdering og konstateret, at den anslåede værdi af den offentlige kontrakt væsentligt overstiger rammeaftalen, hvorfor kontrakten udbydes som en offentlig tjenesteydelseskontrakt. Opgørelsen af kontraktens værdi udgør et skøn og er derfor forbundet med en vis usikkerhed. Den anførte kontraktlængde regnes fra tidspunktet for driftskontraktens ikrafttræden. Ansøgning og tilbud, inklusive bilag, skal afleveres på dansk. Dokumentation af programmel, som ikke forefindes på dansk, kan afleveres på engelsk. Brugerdokumentation skal dog afleveres på dansk. KOMBIT forventer, at der afholdes 1 forhandlingsrunde. KOMBIT forbeholder sig dog retten til at tildele kontrakten på baggrund af det foreløbige indledende tilbud uden gennemførelse af forhandlinger, ligesom KOMBIT forbeholder sig ret til at afholde yderligere forhandlingsrunder. KOMBIT vil ikke begrænse antallet af deltagere undervejs. Der ydes ikke vederlag for forhandlingen. KOMBIT har valgt ikke at opdele kontrakten i flere delkontrakter, jf. Udbudslovens § 49. Baggrunden herfor er, at det er fundet hensigtsmæssigt, at den leverandør, som leverer systemet, også efterfølgende driftsafvikler og vedligeholder systemet, fordi den pågældende leverandør har betydeligt større indsigt i den udviklede løsning, herunder også rettighederne hertil. Derudover forventes der et tæt samarbejde mellem leverandør og KOMBIT, og en opdeling i flere delkontrakter vil skabe en væsentlig større risiko i forhold til ansvarsfordelingen mellem leverandørerne. Endvidere taler økonomiske hensyn for en samlet kontrakt, da der forventes at være besparelser ved selve udbudsprocessen samt ved den efterfølgende kontraktstyring. 
     
    
    Retsgrundlag
    :  
   
 
    
    Direktiv 2014/24/EU 
   
 
    
   
    
    2.1.6. 
   
 
    
    Grunde til udelukkelse
    :  
   
 
    
    Korruption
    : 
    En ansøger er udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis ansøger er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde jf. udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136. 
   
 
    
    Deltagelse i en kriminel organisation
    : 
    En ansøger er udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis ansøger er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde jf. udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136. 
   
 
    
    Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning
    : 
    En ansøger er udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis ansøger er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde jf. udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136. 
   
 
    
    Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme
    : 
    En ansøger er udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis ansøger er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde jf. udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136. 
   
 
    
    Svig
    : 
    En ansøger er udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis ansøger er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde jf. udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136. 
   
 
    
    Børnearbejde og andre former for menneskehandel
    : 
    En ansøger er udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis ansøger er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde jf. udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136. 
   
 
    
    Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure
    : 
    En ansøger er udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis ansøger er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde jf. udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136. 
   
 
    
    Rent nationale udelukkelsesgrunde
    : 
    En ansøger er udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis ansøger er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde jf. udbudslovens § 134a. 
   
 
    
    Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren
    : 
    En ansøger er udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis ansøger er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde jf. udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136. 
   
 
    
    Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure
    : 
    En ansøger er udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis ansøger er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde jf. udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136. 
   
 
    
    Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet
    : 
    En ansøger er udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis ansøger er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde jf. udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136. 
   
 
    
    Betaling af socialsikringsbidrag
    : 
    En ansøger er udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis ansøger er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde jf. udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136. 
   
 
    
    Betaling af skatter og afgifter
    : 
    En ansøger er udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis ansøger er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde jf. udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136. 
   
 
    
    Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet
    : 
    En ansøger er udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis ansøger er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde jf. udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136. 
   
 
    
   
 
   5. 
  Delkontrakt 
 
 
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0000 
  
 
   
   Titel
   : 
   Fælles bibliotekssystem 2.0 udbud 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   På opfordring fra og i samarbejde med en lang række kommuner stod KOMBIT i 2013 for udbud og anskaffelse af et nyt Fælles Bibliotekssystem (FBS). Alle landets 98 kommuner, samt det Danske Bibliotek i Sydslesvig, bruger i dag løsningen. Fælles Bibliotekssystem er udviklet til primært at have fokus på back-office-funktionerne til bibliotekarerne og indeholder blandt andet oplysninger om lånere, lån, reservationer og økonomiske mellemværender mellem låner og bibliotek. Fælles bibliotekssystem 2.0 (FBS 2.0) er det kommende administrationssystem for alle landets kommunernes folkebiblioteker og pædagogiske læringscentre (skolebiblioteker), samt for Dansk Centralbibliotek Sydslesvig. FBS 2.0 skal erstatte det nuværende klientbaserede system. FBS 2.0 skal være et browserbaseret System til bl.a. registrering af lånere og materialer, udlån og aflevering, samt reservationer og økonomiske mellemværende mellem borger og bibliotek. FBS 2.0 skal avendes af kommunale biblioteker, PLC’er, centralbiblioteket i Sydslesvig, samt et antal ikke-kommunale biblioteker, som de kommunale biblioteker lokalt har et samarbejde med. KOMBIT gør det desuden muligt som option for bibliotekssektoren på Færøerne og i Grønland at få en tilslutning til FBS 2.0 i den nye kontraktperiode. Baggrunden for udbuddet er at sikre, at folkebiblioteker og PLC’er får et tidssvarende og effektivt værktøj til at understøtte deres daglige arbejde. Visionen og mål for FBS 2.0 FBS 2.0 skal være browserbaseret med mulighed for adgang fra mobile enheder. Systemet skal som udgangspunkt ikke levere borgervendte brugergrænseflader til andre lånere end PLC’erne. KOMBIT har besluttet følgende vision for FBS 2.0: Systemet skal understøtte bibliotekernes arbejdsopgaver og udvikle sig med bibliotekerne, så det kontinuerligt lever op til nye behov Systemet skal understøtte samarbejde og synergier på tværs af offentlige og private virksomheder Systemet skal let kunne integreres med kommunernes og Anvenderes systemlandskab, så der gives plads til innovative og lokale løsninger Systemet skal understøtte bibliotekssektorens fokus på bæredygtighed Systemet skal uden væsentlige gener for Anvenderne kunne sendes i et genudbud Udvikling af funktionalitet i Systemet skal komme alle Brugere til gavn. KOMBIT opfordrer virksomheder, som ikke har erfaring og/eller kapacitet på alle områder dækket af kontrakten til at indgå samarbejde med 3. part. 
  
 
   
   Intern identifikator
   : 
   FBS 2.0 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens art
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    72000000
     
    It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support 
   
 
    
    Yderligere klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    48160000
     
    Programpakke til biblioteksstyring, 
    48161000
     
    System til biblioteksstyring, 
    72212160
     
    Udvikling af programmel til biblioteker, 
    72220000
     
    Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik, 
    72250000
     
    System- og supporttjenester, 
    72300000
     
    Datatjenester, 
    72500000
     
    Servicevirksomhed i forbindelse med datamater 
   
 
    
    Valgmuligheder
    :  
     
     Beskrivelse af mulighederne
     : 
     KOMBIT gør det muligt som option for bibliotekssektoren på Færøerne og i Grønland at få en tilslutning til FBS 2.0 via denne kontrakt. Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet. 
    
 
     
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Postadresse
    : 
    Halfdansgade 8
     
    
     
     
   
 
    
    Postnummer
    : 
    2300 
   
 
    
    Landespecifik underafdeling (NUTS)
    : 
    Byen København
     
    (
    DK011
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.3.  
   
 
    
    Anslået varighed 
   
 
    
    Varighed
    : 
    4
     
    År 
   
 
    
   
    
    5.1.4.  
   
 
    
    Fornyelse 
   
 
    
    Højeste antal fornyelser
    : 
    5 
   
 
    
    Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
    : 
    5 optioner på forlængelse af maksimalt 2 år per forlængelse 
   
 
    
   
    
    5.1.5.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    220 000 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    5.1.6.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Reserveret deltagelse
    : 
    Deltagelse uden forbehold. 
   
 
    
    Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler 
   
 
    
    Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    Udbudsbetingelserne indeholder retningslinjer for ansøgning om prækvalifikation samt udbuddet generelt. For at modtage yderligere information om dette udbud, og for at kunne afgive ansøgning om prækvalifikation, skal ansøgere registrere sig på EU-Supply via følgende hjemmeside: https://www.eu-supply.com/kombit.asp. Det bemærkes, at ansøger alene kan indgive én ansøgning om prækvalifikation. Ansøgning om prækvalifikation skal afgives på https://www.eu-supply.com/kombit.asp. Udbudsmaterialet findes på https://www.eu-supply.com/kombit.asp under det konkrete udbud under ”Dokumenter”. ESPD’et til denne udbudsproces kan findes i EU-Supply systemet. ESPD’et skal udfyldes af ansøger i EU-Supply i forhold til afgivelse af oplysninger og dokumentation.) Ad spørgsmål og svar under prækvalifikationen: Adgangen til at stille spørgsmål i prækvalifikationsfasen vil være begrænset til spørgsmål, der er direkte relevante i forbindelse med udarbejdelsen af ansøgningen, dvs. spørgsmål angående forhold, som har betydning for vurderingen af, om en virksomhed har interesse i at ansøge om prækvalifikation. Spørgsmål, der har direkte betydning for tilbudsafgivelsen, vil først blive besvaret i tilbudsfasen. Spørgsmål skal stilles via EU-Supply. Svar offentliggøres ligeledes via EU-Supply. Kontrakten indeholder visse elementer af en rammeaftale. KOMBIT har på den baggrundforetaget en vurdering og konstateret, at den anslåede værdi af den offentlige kontrakt væsentligt overstiger rammeaftalen, hvorfor kontrakten udbydes som en offentlig tjenesteydelseskontrakt. Opgørelsen af kontraktens værdi udgør et skøn og er derfor forbundet med en vis usikkerhed. Den anførte kontraktlængde regnes fra tidspunktet for driftskontraktens ikrafttræden. Ansøgning og tilbud, inklusive bilag, skal afleveres på dansk. Dokumentation af programmel, som ikke forefindes på dansk, kan afleveres på engelsk. Brugerdokumentation skal dog afleveres på dansk. KOMBIT forventer, at der afholdes 1 forhandlingsrunde. KOMBIT forbeholder sig dog retten til at tildele kontrakten på baggrund af det foreløbige indledende tilbud uden gennemførelse af forhandlinger, ligesom KOMBIT forbeholder sig ret til at afholde yderligere forhandlingsrunder. KOMBIT vil ikke begrænse antallet af deltagere undervejs. Der ydes ikke vederlag for forhandlingen. KOMBIT har valgt ikke at opdele kontrakten i flere delkontrakter, jf. Udbudslovens § 49. Baggrunden herfor er, at det er fundet hensigtsmæssigt, at den leverandør, som leverer systemet, også efterfølgende driftsafvikler og vedligeholder systemet, fordi den pågældende leverandør har betydeligt større indsigt i den udviklede løsning, herunder også rettighederne hertil. Derudover forventes der et tæt samarbejde mellem leverandør og KOMBIT, og en opdeling i flere delkontrakter vil skabe en væsentlig større risiko i forhold til ansvarsfordelingen mellem leverandørerne. Endvidere taler økonomiske hensyn for en samlet kontrakt, da der forventes at være besparelser ved selve udbudsprocessen samt ved den efterfølgende kontraktstyring. 
     
    
   
    
    5.1.9.  
   
 
    
    Udvælgelseskriterier 
   
 
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Økonomisk og finansiel formåen 
    
 
     
     Navn
     : 
     Økonomisk og finansiel formåen 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     I ESPD’et del IV.B skal ansøgerne oplyse følgende økonomiske nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår, afhængigt af hvornår ansøgeren blev etableret eller startede sin virksomhed: - Ansøger skal under "Gennemsnitlig årsomsætning" oplyse ansøgers gennemsnitlig årsomsætning for de seneste 3 afsluttede regnskabsår - Ansøger skal under ”Finansielle nøgletal” oplyse ansøgers gennemsnitlig egenkapital for de seneste 3 afsluttede regnskabsår - Ansøger skal under ”Øvrige økonomiske og finansielle krav” oplyse ansøgers gennemsnitlig EBITDA (Earnings Before Interests, Taxes, Depreciation and Amortisation) for de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Minimumskrav: - Ansøgers gennemsnitlige omsætning beregnet på grundlag af de seneste 3 afsluttede regnskabsår skal være på mindst 25.000.000 dkk. - Ansøgers gennemsnitlige egenkapital beregnet på grundlag af de seneste 3 afsluttede regnskabsår skal være på mindst 20.000.000 dkk. - Ansøgers EBITDA (Earnings Before Interests, Taxes, Depreciation and Amortisation) skal samlet set i de seneste 3 afsluttede regnskabsår være positiv. 
    
 
     
     Anvendelse af dette kriterium
     : 
     Anvendt 
    
 
    
    
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Egnethed til at udøve det pågældende erhverv 
    
 
     
     Anvendelse af dette kriterium
     : 
     Ikke anvendt 
    
 
    
    
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Teknisk og faglig formåen 
    
 
     
     Navn
     : 
     Referencer 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     KOMBIT udvælger 3 (tre) ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive tilbud. Såfremt der modtages flere end 3 (tre) konditionsmæssige ansøgninger, der ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene samt opfylder egnethedskravene, vil KOMBIT foretage en udvælgelse blandt disse ansøgere. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af de maksimalt 5 mest relevante referencer, set i forhold til den udbudte opgave. Til brug for udvælgelsen skal ansøger angive maksimalt 5 referencer for de betydeligste leverancer af lignende løsninger eller tjenesteydelser, der er udført i løbet af de seneste 3 år. Ansøger skal i ESPD'et del IV.C "For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type" oplyse følgende for hver reference: Virksomhedsnavn samt navn, titel og telefonnummer på kontaktperson til brug for verificering af anførte reference Omfanget af referencen, f.eks. varighed og kontraktværdi opdelt på drift og udvikling/videreudvikling. Bemærk i den henseende, at én kontrakt udgør én reference Kortfattet beskrivelse af løsningen/tjenesteydelsen med angivelse af referencens relevans for den udbudte kontrakt I hvilket omfang referencen kan anskueliggøre erfaring med biblioteksfaglig viden og kompetencer og forståelse for den kommunale kontekst bibliotekerne er underlagt. Ved vurderingen tages der højde for ansøgers forståelse af løsningens mål og formål. Ansøger bør have dokumenteret erfaring med bibliotekssystemer og især med den løsning som tilbydes samt dokumenteret erfaring med tilpasning til kunder. I hvilket omfang referencen omfatter erfaring med skalering i forhold til antal brugere, der anvender løsningen dvs. løsninger fra minimum 500 medarbejdere til 5000 og unikke brugere op mod 1 million. I hvilket omfang referencen omfatter erfaring med sikker drift og support af forretningskritiske it-løsninger. I forbindelse med udvælgelsen vurderes det positivt, i jo højere grad referencerne viser, at ansøger har relevant og sammenlignelig: -Erfaring med biblioteksfaglig viden og kompetencer samt forståelse for den kommunale kontekst bibliotekerne er underlagt. -Erfaring med bibliotekssystemer og især med den løsning som Tilbudsgiver tilbyder samt dokumenteret erfaring med tilpasning til kunder. - Erfaring med skalering i forhold til antal brugere, der anvender løsningen dvs. løsninger fra minimum 500 medarbejdere til 5000 og unikke brugere op mod 1 million. - Erfaring med sikker drift og support af forretningskritiske it-løsninger. 
    
 
     
     Anvendelse af dette kriterium
     : 
     Anvendt 
    
 
     
    
    Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser
    :  
     
     Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
     : 
     3 
    
 
     
     Køberen forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de oprindelige tilbud uden yderligere forhandlinger 
    
 
     
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Systemets kvalitet 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Der henvises til udbudsbetingelserne. 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     50 
    
 
    
    
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Driftsydelsernes kvalitet 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Der henvises til udbudsbetingelserne. 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     15 
    
 
    
    
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Tidsplan og leverancesikkerhed 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Der henvises til udbudsbetingelserne. 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     20 
    
 
    
    
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Pris 
    
 
     
     Navn
     : 
     Pris 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Der henvises til udbudsbetingelserne 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     15 
    
 
     
    
   
    
    5.1.11.  
   
 
    
    Udbudsdokumenter 
   
 
    
    Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på
    : 
    dansk 
   
 
    
    
   
    
    5.1.12.  
   
 
    
    Udbudsvilkår 
   
 
    
    Vilkår for indgivelse
    :  
     
     Elektronisk indgivelse
     : 
     Påkrævet 
    
 
     
     
     Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
     : 
     dansk 
    
 
     
     Elektronisk katalog
     : 
     Ikke tilladt 
    
 
     
     Alternative tilbud
     : 
     Ikke tilladt 
    
 
     
     Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse
     : 
     06/05/2024
      
     10:00:00 (UTC) 
    
 
     
    
    Betingelser for kontrakten
    :  
     
     Elektronisk fakturering
     : 
     Påkrævet 
    
 
     
    
    Oplysninger om undersøgelsesfrister
    : 
    I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (Lovbekendtgørelse nr. 492 593 af 12. juni 2016 med senere ændringer) gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1. 
   
 
    
   
    
    5.1.15.  
   
 
    
    Teknikker 
   
 
    
    Rammeaftale
    : 
    Ingen rammeaftale 
   
 
    
    Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
    : 
    Intet dynamisk indkøbssystem 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Klagenævnet for Udbud 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
    : 
    KOMBIT A/S 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
    : 
    KOMBIT A/S 
   
 
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
    Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
    : 
    KOMBIT A/S 
   
 
    
    Organisation, der behandler tilbud
    : 
    KOMBIT A/S 
   
 
    
   
 
   8. 
  Organisationer 
 
 
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0001 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   KOMBIT A/S 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   2452452345 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Halfdansgade 8
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   København S 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   2300 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   Kontaktpunkt
   : 
   Jacob Busk 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 33349400 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Køber 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline 
   
 
    
    Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse 
   
 
    
    Organisation, der behandler tilbud 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0002 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Klagenævnet for Udbud 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   37795526 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Nævnenes Hus, Toldboden 2
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Viborg 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   8800 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 72405708 
  
 
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Organisation med ansvar for klager 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0003 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   10294819 
  
 
   
   Afdeling
   : 
   . 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Carl Jacobsens Vej 35
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Valby 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   2500 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 41715000 
  
 
   
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0004 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Mercell Holding ASA 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   980921565 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Askekroken 11
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Oslo 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   0277 
  
 
   
   Landespecifik underafdeling (NUTS)
   : 
   Oslo
    
   (
   NO081
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Norge 
  
 
   
   Kontaktpunkt
   : 
   eSender 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +47 21018800 
  
 
   
   Fax
   : 
   +47 21018801 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    TED eSender 
   
 
    
   
 
   11. 
  Oplysninger om bekendtgørelsen 
 
 
  
   
   11.1.  
  
 
   
   Oplysninger om bekendtgørelsen 
  
 
   
   Identifikator for bekendtgørelsen
   : 
   f6da1c85-0b4d-42f7-82dd-ef9b501c7fca
    
   - 
   01 
  
 
   
   Formulartype
   : 
   Konkurrencevilkår 
  
 
   
   Bekendtgørelsestype
   : 
   Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen 
  
 
   
   Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
   : 
   05/04/2024
    
   09:21:56 (UTC) 
  
 
   
   Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender)
   : 
   05/04/2024
    
   14:01:16 (UTC) 
  
 
   
   Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på
   : 
   dansk 
  
 
   
  
   
   11.2.  
  
 
   
   Oplysninger om offentliggørelsen 
  
 
   
   Bekendtgørelsesnummer
   : 
   208718-2024 
  
 
   
   EUT-S-nummer
   : 
   70/2024 
  
 
   
   Offentliggørelsesdato
   : 
   09/04/2024