23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 172-309109
Offentliggjort
07.09.2016

Udbyder

Albertslund Kommune

Vindere

Udbud af EOJ/ESJ-system til tilsluttede kommuner i Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening (DSD) foruden yderligere tilsluttede kommuner til udbuddet

(28.04.2017)
Systematic A/S
Søren Frichs Vej 39
8000 Aarhus C

Opdateringer

Rettelse
(09.09.2016)

III.1.3)
Placering af det tekst, der skal ændres:Afsnit startende på 10. linje fra toppen af afsnit III.1.3)
I stedet for:
(...)
Konkret efterspørges referencer, der påviser erfaring med 1) Implementering og drift af applikationer inden for sundheds- og omsorgsområdet i den offentlige sektor i Danmark eller i et andet land med en tilsvarende sundheds- og omsorgssektor, 2) Både teknisk og organisatorisk implementering, inklusiv test og testplanlægning, af komplekse løsninger i store organisationer med mange brugere, 3) Levering af løsninger, der bygger på åbne og standardiserede snitflader, og hvor der benyttes moderne og tidssvarende arkitekturer og teknologier, 4) Levering af løsninger, hvor leverandøren demonstrer en konkret, metodisk tilgang til opnåelse af en høj grad af brugervenlighed, samt 5) Leverancer, hvor leverandøren dokumenterer erfaring med applikationsdrift af løsninger i 24/7-scenarier.
(...)
Læses:
(...)
Konkret efterspørges referencer, der påviser erfaring med 1) Implementering og drift af applikationer inden for sundheds- og omsorgsområdet og/eller socialområdet i den offentlige sektor i Danmark eller i et andet land med en tilsvarende sundheds- og omsorgssektor henholdsvis socialsektor, 2) Både teknisk og organisatorisk implementering, inklusiv test og testplanlægning, af komplekse løsninger i store organisationer med mange brugere, 3) Levering af løsninger, der bygger på åbne og standardiserede snitflader, og hvor der benyttes moderne og tidssvarende arkitekturer og teknologier, 4) Levering af løsninger, hvor leverandøren demonstrer en konkret, metodisk tilgang til opnåelse af en høj grad af brugervenlighed, samt 5) Leverancer, hvor leverandøren dokumenterer erfaring med applikationsdrift af løsninger i 24/7-scenarier.
(...)

Udbud af EOJ/ESJ-system til tilsluttede kommuner i Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening (DSD) foruden yderligere tilsluttede kommuner til udbuddet


Albertslund Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Albertslund Kommune
Nordmarks Allé
Albertslund
2620
Danmark
Kontaktperson: Cecilie Hald Andersen
E-mail: cecilie.andersen@twobirds.com
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.albertslund.dk

I.1) Navn og adresser
Allerød Kommune
Bjarkes Vej 2
Allerød
3450
Danmark
Kontaktperson: Cecilie Hald Andersen
E-mail: cecilie.andersen@twobirds.com
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.alleroed.dk

I.1) Navn og adresser
Dragør Kommune
Kirkevej 7
Dragør
2791
Danmark
Kontaktperson: Cecilie Hald Andersen
E-mail: cecilie.andersen@twobirds.com
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.dragoer.dk

I.1) Navn og adresser
Frederikssund Kommune
Torvet 2
Frederikssund
3600
Danmark
Kontaktperson: Cecilie Hald Andersen
E-mail: cecilie.andersen@twobirds.com
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.frederikssund.dk

I.1) Navn og adresser
Glostrup Kommune
Rådhusparken 2
Glostrup
2600
Danmark
Kontaktperson: Cecilie Hald Andersen
E-mail: cecilie.andersen@twobirds.com
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.glostrup.dk

I.1) Navn og adresser
Hvidovre Kommune
Hvidovrevej 278
Hvidovre
2650
Danmark
Kontaktperson: Cecilie Hald Andersen
E-mail: cecilie.andersen@twobirds.com
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.hvidovre.dk

I.1) Navn og adresser
Høje Taastrup Kommune
Bygaden 2
Høje Taastrup
2630
Danmark
Kontaktperson: Cecilie Hald Andersen
E-mail: cecilie.andersen@twobirds.com
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.htk.dk

I.1) Navn og adresser
Ishøj Kommune
Ishøj Store Torv 20
Ishøj
2635
Danmark
Kontaktperson: Cecilie Hald Andersen
E-mail: cecilie.andersen@twobirds.com
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.ishoj.dk

I.1) Navn og adresser
Rødovre Kommune
Rødovre Parkvej 150
Rødovre
2610
Danmark
Kontaktperson: Cecilie Hald Andersen
E-mail: cecilie.andersen@twobirds.com
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.rk.dk

I.1) Navn og adresser
Solrød Kommune
Solrød Center 1
Solrød
2680
Danmark
Kontaktperson: Cecilie Hald Andersen
E-mail: cecilie.andersen@twobirds.com
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.solrod.dk

I.1) Navn og adresser
Stevns Kommune
Rådhuspladsen 4
Store Heddinge
4660
Danmark
Kontaktperson: Cecilie Hald Andersen
E-mail: cecilie.andersen@twobirds.com
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.stevns.dk

I.1) Navn og adresser
Tårnby Kommune
Amager Landevej 76
Kastrup
2770
Danmark
Kontaktperson: Cecilie Hald Andersen
E-mail: cecilie.andersen@twobirds.com
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.taarnby.dk

I.1) Navn og adresser
Vallensbæk Kommune
Vallensbæk Stationstorv 100
Vallensbæk
2665
Danmark
Kontaktperson: Cecilie Hald Andersen
E-mail: cecilie.andersen@twobirds.com
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.vallensbaek.dk

I.2) Fælles udbud
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://www.twobirds.com/da/practice-areas/public-projects-and-procurement/udbud
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til følgende adresse:
Advokatpartnerselskabet Bird & Bird
Kalkbrænderiløbskaj 4, Pakhus 4
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Cecilie Hald Andersen
Telefon: +45 72241212
E-mail: cecilie.andersen@twobirds.com
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.twobirds.com

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Udbud af EOJ/ESJ-system til tilsluttede kommuner i Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening (DSD) foruden yderligere tilsluttede kommuner til udbuddet.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Udbuddet omhandler en it-løsning, der kan understøtte arbejdsgange og funktionalitet for Sundhed, Omsorg og Social inden for området elektronisk borgerjournal (EOJ og ESJ).

Det findes hensigtsmæssigt, at den leverandør, som leverer systemet, også efterfølgende drifter og vedligeholder løsningen. Dette er baggrunden for, at ordregiver ikke opdeler kontrakten i flere delkontrakter, jf. punkt II.1.6), ligesom det ikke findes meningsfuldt, at selve systemet har flere forskellige leverandører, da dette kunne skabe en stor risiko vedrørende ansvarsfordelingen mellem leverandørerne. Endvidere taler økonomiske hensyn for en samlet løsning, da der herved forventes at være besparelser både ved udbuddet ved den efterfølgende kontraktstyring.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 135 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72200000
72230000
72240000
72250000
72260000
72253100
72253200
72254000
72254100
72212200
72212211
72212311
72212310
72212450
72212451
72212482
72212517
72224100
72224200
72246000
72262000
72261000
72263000
72268000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udbuddet er initieret af Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening (DSD), der er en forening af kommuner omkring København, som gennem et samarbejde støtter hinanden på digitaliseringsområdet, f.eks. fælles projekter, vidensdeling og frivillige fælles udbud. Ud over de deltagende kommuner har DSD givet en række andre kommuner mulighed for at deltage.

Udbuddet omhandler anskaffelse, vedligeholdelse og drift af en it-løsning for elektroniske borgerjournaler, der skal understøtte arbejdsgange og funktionalitet for Sundhed, Omsorg (EOJ) og Social (ESJ). Betegnelsen ESJ dækker DHUV — Digitalisering af Handicap og Udsatte Voksen — området. Dele af området udgøres af: Det specialiserede socialområde, vidtgående fysisk og psykisk handicappede, socialpsykiatrien og bostederne.

DSD udbyder en rammeaftale med 1 leverandør af en ny løsning. De deltagende kommuner er hver forpligtet til at indgå en leveranceaftale på EOJ-systemet. En del af de deltagende kommuner har herudover forpligtet sig til køb af ESJ-systemet, således at både EOJ og ESJ indgår i disse kommuners leveranceaftale.

Det er afgørende, at løsningen er fremtidsrettet og af høj kvalitet. Det forventes, at løsningen skal 1) understøtte nye organiseringsformer og betjeningsbehov (f.eks. Fælles Sprog III og stigende brug af mobile enheder), 2) være egnet til fleksibelt samarbejde med andre løsninger, og 3) være forandringsegnet med henblik på at understøtte forskellighederne i kommunernes behov, 4) være af høj kvalitet, hvilket også gælder dens ydelser, herunder drift.

Kommunerne har haft en indledende markedsdialog, der viser, at markedet er under stærk udvikling og forventes at kunne levere en fremtidsrettet løsning med de anførte egenskaber.

Standardsystemet skal løbende videreudvikles og vedligeholdes, og der skal proaktivt ske en tilpasning efter nationale digitaliseringskrav, således at kommunerne også ved kontraktperiodens udløb har et moderne, attraktivt og brugervenligt system. Udviklingen skal omfatte, at systemet løbende bliver beriget med forenklende og arbejdsunderstøttende funktionaliteter, forbedrede betjeningsmuligheder, understøttelse af dagens teknologi og opfyldelse af de til enhver tid gældende lovkrav og nationale standarder, ligesom systemet til enhver tid skal understøtte den fælleskommunale rammearkitektur.

Kommunerne står over for indførelse af Fælles Sprog III på EOJ-området. Det er et centralt behov, at systemet ikke alene understøtter FS III, men også hjælper brugerne til at følge FS III korrekt, fejlfrit og tidsbesparende. Kommunernes fremtidige system skal understøtte korrekt opgaveløsning og sikre, at et minimum af ressourcer anvendes på dokumentation, samt reducere overflødig information.

Brugervenlighed er vigtig, og at systemet understøtter kommunernes generelle ønske om øget mobilitet i opgaveløsningen.

Af hensyn til brugernes daglige arbejde og den bedst mulige betjening af borgerne er det afgørende for kommunerne, at leverandøren yder en sikker drift af systemet, herunder smidig opgradering af systemet. Brugernes daglige opgaver skal lettes ved sømløse integrationer. Leverandøren skal tilbyde support og vedligehold af høj kvalitet, med en stærk ansvarstagen om effektiv løsning af spørgsmål, fejl og problemstillinger. En høj ansvarlighed for, at kommunerne og brugerne er tilfredse, betragtes af kommunerne som en forudsætning for det gode og langsigtede samarbejde med leverandøren, som kommunerne ønsker.

EOJ-systemet skal som minimum dække understøttelse af sammenhængende borgerforløb inden for sundheds- og serviceloven, f.eks. sagsbehandling, planlægning, dokumentation, FMK, kommunikation, Fælles Sprog III, ledelsesinformation, sikre data, relevante integrationer, effektivisering og et perspektiv om borgerinddragelse.

Kommunerne får en tidsubegrænset brugsret til systemet. De tildelte leveranceaftaler vil være gældende i 6 år fra overtagelsesdagen med mulighed for 2 års forlængelse.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 135 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Såfremt flere end 3 ansøgere opfylder ordregivers krav til egnethed, udvælger ordregiver de 3 ansøgere, som er bedst egnede til at løse opgaver af den pågældende art. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af de mest relevante referencer, set i forhold til den udbudte opgave, jf. pkt. II.1.4) og II.2.4). I forbindelse med vurderingen af en virksomheds egnethed til at løfte opgaven, vil ordregiver lægge størst vægt bred erfaring med samtlige 5 reference-områder, jf. punkt III.1.3).

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger skal vedlægge en udfyldt ESPD afsnit IV.B, der er udfyldt som beskrevet nedenfor.

Ansøgerne skal i ESPD'en afsnit IV.B oplyse følgende økonomiske nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår, jf. udbudslovens §142;

— Samlet årsomsætning i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår

— Egenkapital i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår

— EBITDA (Earnings Before Interests, Taxes, Depreciation and Amortisation) i de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

Ansøger skal i ESPD'en afsnit IV.B desuden oplyse forsikret beløb i ansøgers gyldige erhvervsansvarsforsikring.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et mindstekrav, at

— Ansøger har en samlet årsomsætning på 100 000 000 DKK i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

— Ansøger har en positiv egenkapital i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

— Ansøger har en positiv EBITDA (Earnings Before Interests, Taxes, Depreciation and Amortisation) i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

— Ansøger har en gældende og gyldig erhvervsansvarsforsikring.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger skal vedlægge en udfyldt ESPD afsnit IV.C, der er udfyldt som beskrevet nedenfor.

Ansøgerne skal i ESPD'en afsnit IV.C oplyse følgende vedrørende teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143;

Ansøgers betydeligste leverancer af lignende tjenesteydelser, jf. beskrivelsen i punkt II.1.4) og II.2.4). Ansøger skal udfylde ESPD'en med angivelse af årstal eller periode for udførelse af leverancen, beskrivelse af leverancen, modtager og kontraktværdien. Ved beregning af kontraktværdien kan medtages licens og implementeringsvederlag. Det bemærkes at for at medtage en opgave som reference, er det ikke er nødvendigt, at kontrakten er endeligt afsluttet, men den må dog ikke være påbegyndt mindre end 6 måneder før ansøgningstidspunktet.

Konkret efterspørges referencer, der påviser erfaring med 1) Implementering og drift af applikationer inden for sundheds- og omsorgsområdet i den offentlige sektor i Danmark eller i et andet land med en tilsvarende sundheds- og omsorgssektor, 2) Både teknisk og organisatorisk implementering, inklusiv test og testplanlægning, af komplekse løsninger i store organisationer med mange brugere, 3) Levering af løsninger, der bygger på åbne og standardiserede snitflader, og hvor der benyttes moderne og tidssvarende arkitekturer og teknologier, 4) Levering af løsninger, hvor leverandøren demonstrer en konkret, metodisk tilgang til opnåelse af en høj grad af brugervenlighed, samt 5) Leverancer, hvor leverandøren dokumenterer erfaring med applikationsdrift af løsninger i 24/7-scenarier.

Ansøger kan maksimalt angive 5 referencer. Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning. Dette er også gældende for konsortier eller andre sammenslutninger af virksomheder eller såfremt ansøger baserer sin tekniske formåen på en underleverandør. Såfremt ansøger har vedlagt flere end det maksimale antal reference, lægges der i vurderingen alene vægt på de 5 første angivne referencer i anmodningen.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et mindstekrav, at ansøger kan påvise mindst én (1) relevant reference indenfor de seneste 3 år vedrørende 1) Implementering og drift af applikationer inden for sundheds- og omsorgsområdet i den offentlige sektor i Danmark eller i et andet land med en tilsvarende sundheds- og omsorgssektor.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 04/10/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Såfremt man ønsker at ansøge om at deltage i denne udbudsproces, skal man udfylde den offentliggjorte ESPD kaldet »espd-request« på følgende måde:

— Højreklik på ESPD-filen

— Gem filen på din computer, eksempelvis på et lokal drev eller på skrivebordet.

— Åben linket https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/

— Vælg »dansk« som sprog

— Marker »Jeg er en økonomisk aktør«

— Marker »Importere ESPD«

— Upload ESPD-filen, som du har gemt på din computer

— Vælg Danmark som land (hvis du er en dansk ansøger)

— Udfyld ESPD'et med de oplysninger, som er angivet i udbudsbekendtgørelsen, herunder del II.A, II.B, II.C, III.A, III.B, III.C, IV.B, IV.C og V.

— Bemærk at ansøger skal aflevere flere ESPD'er, hvis ansøger udgør en sammenslutning af virksomheder eller baserer sig på andre økonomiske aktørers kapacitet.

— Når ESPD'et er udfyldt kan det udskrives som PDF samt eksporteres og gemmes. ESPD'et afleveres fysisk samt elektronisk på en USB i xml-format. Bemærk at flere af tekstboksene kan udvides efter der er trykket udskriv.

Ansøger skal i ESPD'et oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt ansøger er en mikrovirksomhed, en lille eller en mellemstor virksomhed samt hvorvidt ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre (ESPD del II.A).

Endvidere skal ansøger oplyse om navn og adresse(r) på den eller de personer, der måtte være beføjet til at repræsentere ansøger i forbindelse med denne udbudsprocedure med navn, stilling, postadresse, telefon, e-mail samt om nødvendigt detaljerede oplysninger om repræsentation (ESPD del II.B).

Ansøger skal oplyse de efterspurgte oplysninger i udbudsbekendtgørelsens del III.

Ansøger skal bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135, stk. 1 — 3 og 136 (ESPD del III, afsnit A, B og C).

Ansøger skal derudover bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 — 6 (ESPD del III, afsnit C).

De efterspurgte oplysninger danner grundlag for ordregivers vurdering af, hvorvidt ansøger er egnet til at løfte den udbudte opgave, og hvilke ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud.

Hvis ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre, navnlig som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal alle berørte deltagere indsende et særskilt ESPD.

Alle de krævede oplysninger under del III skal afgives for hver deltager i konsortiet. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ikke konditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Endvidere skal hver deltager i det individuelle ESPD angive den økonomiske aktørs rolle i gruppen, de øvrige økonomiske aktører, der deltager i proceduren samt i givet fald navnet på den deltagende gruppe (ESPD del II.A).

Hvis ansøger baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske og/eller tekniske og/eller faglige kapacitet, skal der vedlægges en særskilt ESPD med udfyldt del II, afsnit A og B samt del III, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder (ESDP del II, afsnit C). Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være den samlede egnethed, der vurderes.

Det bemærkes i forhold til punkt IV.2.4), at dokumentation, der ikke foreligger på dansk, kan afleveres på engelsk, svensk og norsk.

Det bemærkes, at ansøger alene kan indgive 1 ansøgning om prækvalifikation. Identiteten på den enhed, som ansøger om prækvalifikation, skal angives i ESPD'en. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridisk enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgivers tilbud.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12.5.2010 med senere ændringer) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud. En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Klager over rammeaftaler skal være modtaget i klagenævnet inden 6 måneder efter, at ordregiver har udsendt underretningsskrivelse om, at ordregiver har indgået rammeaftalen. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor underretningen er blevet offentliggjort.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/09/2016

Send til en kollega

0.062