1. 
  Køber 
 
 
  
   
   1.1.  
  
 
   
   Køber 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Danmarks Radio 
  
 
   
   Køberens retlige status
   : 
   Offentligretligt organ 
  
 
   
   Den ordregivende myndigheds aktiviteter
   : 
   Generelle offentlige tjenesteydelser 
  
 
   
 
   2. 
  Procedure 
 
 
  
   
   2.1.  
  
 
   
   Procedure 
  
 
   
   Titel
   : 
   Udbud af SAC/MDR 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   DR overgik i 2022 til Sentinel Platform og ønsker i den forbindelse at tilknytte en ekstern SAC tjeneste som aktivt monitorerer DR’s SIEM platform i døgndrift året rundt. DR ønsker en løsning, der baserer sig på Microsoft Sentinel med opsamling af data i en LightHouse løsning og som er placeret fysisk på DR’s lokation – DR Byen. DR ønsker at indgå i et gensidigt bidragende samarbejde, hvor begge parter sikrer den til enhver tid bedste løsning. DR lægger derfor vægt på, at samarbejdet indeholder løbende omkostningsoptimering, herunder at den sparring der modtages fra Leverandøren er udført af erfarne og kompetente medarbejdere. Det er ligeledes væsentligt for DR, at den ydelse der anskaffes, leveres af en højt kvalificeret leverandør, der har oparbejdet solid erfaring med udførelse af SAC på Sentinel. Denne erfaring kan være opnået ved, at leverandøren over tid har skabt høj og stabil omsætning på netop denne ydelse, ved løbende at få positiv respons fra eksisterende kunder (herunder gerne som resultat af mangeårigt samarbejde) og generelt ved at kunne beskrive en gennemarbejdet sikkerhedsløsning af høj og stabil kvalitet. Især kombinationen mellem forekomsten af mange specialistkompetencer i organisationen, erfaring med implementering og drift af løsningen hos flere kunder, og ikke mindst de resultater som er opnået hos disse kunder, er ønsker DR har til en kommende leverandør. Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud og DR forventer at indgå kontrakt med 1 leverandør for 3 år med mulighed for forlængelse på yderligere 4x1 år. 
  
 
   
   Identifikator for proceduren
   : 
   3a9069c6-e594-42f3-bb09-3d44f02ce585 
  
 
   
   Tidligere bekendtgørelse
   : 
   52ff2cc6-4d01-439c-87c2-5932960a40a0-01 
  
 
   
   Intern identifikator
   : 
   4757 
  
 
   
   Type af procedure
   : 
   Begrænset 
  
 
   
   Proceduren er en hasteprocedure
   : 
   nej 
  
 
   
    
    2.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens art
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    72000000
     
    It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Postadresse
    : 
    Emil Holms Kanal 20
     
    
     
     
   
 
    
    By
    : 
    København K 
   
 
    
    Postnummer
    : 
    0999 
   
 
    
    Landespecifik underafdeling (NUTS)
    : 
    Byen København
     
    (
    DK011
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    2.1.3.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    8 500 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    2.1.4.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Indkaldelse af tilbud er afsluttet 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    Udbudsforretningen gennemføres iht. reglerne i udbudsloven som et Begrænset udbud, og alle interesserede tilbudsgivere opfordres til at ansøge. DR vil herefter udvælge 5 ansøgere, såfremt der kommer mere end 5 ansøgninger. Der stilles mindstekrav til egnethed for både økonomisk og finansiel formåen, samt for teknisk og faglig formåen. Tilbud affattes på dansk. Tidsplanen i udbudsbetingelserne er tentativ. DR kan indgå kontrakt efter udløb af standstill perioden. Den endelige dato for udløb af standstill-perioden vil fremgå de fremsendte tildelings- og afslagsbreve. Frivillig udelukkelsesgrund §137, nr. 1 anvendes. Vedlagt findes endvidere bilag om russiske underleverandører. Kontrakten er ikke opdelt, idet ydelsens karakter kræver udførelse af samme leverandør. 
   
 
    
    Retsgrundlag
    :  
   
 
    
    Direktiv 2014/24/EU 
   
 
    
   
 
   5. 
  Delkontrakt 
 
 
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0000 
  
 
   
   Titel
   : 
   Udbud af SAC/MDR 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   DR overgik i 2022 til Sentinel Platform og ønsker i den forbindelse at tilknytte en ekstern SAC tjeneste som aktivt monitorerer DR’s SIEM platform i døgndrift året rundt. DR ønsker en løsning, der baserer sig på Microsoft Sentinel med opsamling af data i en LightHouse løsning og som er placeret fysisk på DR’s lokation – DR Byen. DR ønsker at indgå i et gensidigt bidragende samarbejde, hvor begge parter sikrer den til enhver tid bedste løsning. DR lægger derfor vægt på, at samarbejdet indeholder løbende omkostningsoptimering, herunder at den sparring der modtages fra Leverandøren er udført af erfarne og kompetente medarbejdere. Det er ligeledes væsentligt for DR, at den ydelse der anskaffes, leveres af en højt kvalificeret leverandør, der har oparbejdet solid erfaring med udførelse af SAC på Sentinel. Denne erfaring kan være opnået ved, at leverandøren over tid har skabt høj og stabil omsætning på netop denne ydelse, ved løbende at få positiv respons fra eksisterende kunder (herunder gerne som resultat af mangeårigt samarbejde) og generelt ved at kunne beskrive en gennemarbejdet sikkerhedsløsning af høj og stabil kvalitet. Især kombinationen mellem forekomsten af mange specialistkompetencer i organisationen, erfaring med implementering og drift af løsningen hos flere kunder, og ikke mindst de resultater som er opnået hos disse kunder, er ønsker DR har til en kommende leverandør. Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud og DR forventer at indgå kontrakt med 1 leverandør for 3 år med mulighed for forlængelse på yderligere 4x1 år. 
  
 
   
   Intern identifikator
   : 
   4757 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens art
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    72000000
     
    It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support 
   
 
    
    Valgmuligheder
    :  
     
     Beskrivelse af mulighederne
     : 
     Optioner som angivet i Bilag 02 - Kravspecifikation, pkt 1.22 
    
 
     
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Postadresse
    : 
    Emil Holms Kanal 20
     
    
     
     
   
 
    
    By
    : 
    København K 
   
 
    
    Postnummer
    : 
    0999 
   
 
    
    Landespecifik underafdeling (NUTS)
    : 
    Byen København
     
    (
    DK011
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.3.  
   
 
    
    Anslået varighed 
   
 
    
    Varighed
    : 
    3
     
    År 
   
 
    
   
    
    5.1.4.  
   
 
    
    Fornyelse 
   
 
    
    Højeste antal fornyelser
    : 
    4 
   
 
    
    Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
    : 
    Aftalen kan forlænges 4 x 1 år. 
   
 
    
   
    
    5.1.5.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    8 500 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    5.1.6.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler 
   
 
    
    Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    Udbudsforretningen gennemføres iht. reglerne i udbudsloven som et Begrænset udbud, og alle interesserede tilbudsgivere opfordres til at ansøge. DR vil herefter udvælge 5 ansøgere, såfremt der kommer mere end 5 ansøgninger. Der stilles mindstekrav til egnethed for både økonomisk og finansiel formåen, samt for teknisk og faglig formåen. Tilbud affattes på dansk. Tidsplanen i udbudsbetingelserne er tentativ. DR kan indgå kontrakt efter udløb af standstill perioden. Den endelige dato for udløb af standstill-perioden vil fremgå de fremsendte tildelings- og afslagsbreve. Frivillig udelukkelsesgrund §137, nr. 1 anvendes. Vedlagt findes endvidere bilag om russiske underleverandører. Kontrakten er ikke opdelt, idet ydelsens karakter kræver udførelse af samme leverandør. 
   
 
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Pris 
    
 
     
     Navn
     : 
     Pris 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Pris – Samlet tilbudssum 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     50 
    
 
    
    
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Kvalitet - Generelle krav 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Kvalitet – Generelle krav 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     25 
    
 
    
    
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Kvalitet - Omkostningsoptimering 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Kvalitet - Omkostningsoptimering 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     15 
    
 
    
    
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Tidsplan 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Kvalitet - Tidsplan 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     10 
    
 
     
    
   
    
    5.1.12.  
   
 
    
    Udbudsvilkår 
   
 
    
    Oplysninger om undersøgelsesfrister
    : 
    I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside. 
   
 
    
   
    
    5.1.15.  
   
 
    
    Teknikker 
   
 
    
    Rammeaftale
    : 
    Ingen rammeaftale 
   
 
    
    Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
    : 
    Intet dynamisk indkøbssystem 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Klagenævnet for udbud 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
    : 
    Danmarks Radio 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
    : 
    Danmarks Radio 
   
 
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
    Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
    : 
    Danmarks Radio 
   
 
    
    Organisation, der udfører betalingen
    : 
    Danmarks Radio 
   
 
    
    Organisation, der undertegner kontrakten
    : 
    Danmarks Radio 
   
 
    
   
 
   6. 
  Resultater 
 
 
  
   
   6.1.  
  
 
   
   Resultat delkontrakt-ID
   : 
   LOT-0000 
  
 
   
   Der er udvalgt mindst én vinder. 
  
 
   
    
    6.1.2.  
   
 
    
    Oplysninger om vinderne 
   
 
    
    Vinder
    :  
     
     Officielt navn
     : 
     CSIS Security Group A/S 
    
 
     
     Tilbud
     :  
    
 
     
     Tilbud – Identifikator
     : 
     4757 
    
 
     
     Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
     : 
     LOT-0000 
    
 
     
     Underentreprise
     : 
     no 
    
 
     
     Kontraktoplysninger:  
      
      Identifikator for kontrakten
      : 
      4757 
     
 
      
      Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
      : 
      16/05/2024 
     
 
      
      Dato for indgåelse af kontrakten
      : 
      29/05/2024 
     
 
      
      Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
      : 
      nej 
     
 
      
      Organisation, der undertegner kontrakten
      : 
      Danmarks Radio 
     
 
      
     
    
   
    
    6.1.4. 
   
 
    
    Statistiske oplysninger
    :  
   
 
    
    Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
    : 
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     4 
    
 
     
    
    Udvalg af tilbud
    :  
     
     Værdien af det antagne tilbud med den laveste værdi
     : 
     5 900 000,00
      
     DKK 
    
 
     
     Værdien af det antagne tilbud med den højeste værdi
     : 
     8 600 000,00
      
     DKK 
    
 
     
    
   
 
   8. 
  Organisationer 
 
 
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0001 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Danmarks Radio 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   62786515 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   DR Byen
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   København S 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   2300 
  
 
   
   Landespecifik underafdeling (NUTS)
   : 
   Byen København
    
   (
   DK011
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   Kontaktpunkt
   : 
   Tine Schultz 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   28542256 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Køber 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline 
   
 
    
    Organisation, der undertegner kontrakten 
   
 
    
    Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten 
   
 
    
    Organisation, der udfører betalingen 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0002 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Klagenævnet for udbud 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   ORG-37795526 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Toldboden 2
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Viborg 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   8800 
  
 
   
   Landespecifik underafdeling (NUTS)
   : 
   Vestjylland
    
   (
   DK041
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   Kontaktpunkt
   : 
   Klagenævnet for udbud 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 72405708 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Organisation med ansvar for klager 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0003 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   ORG-10294819 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Carl Jacobsens Vej 35
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Valby 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   2500 
  
 
   
   Landespecifik underafdeling (NUTS)
   : 
   Byen København
    
   (
   DK011
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   Kontaktpunkt
   : 
   Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 41715000 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0004 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   CSIS Security Group A/S 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   28140324 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Vestergade 2
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   København K 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   1456 
  
 
   
   Landespecifik underafdeling (NUTS)
   : 
   Byen København
    
   (
   DK011
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   29523355 
  
 
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Tilbudsgiver 
   
 
    
    Vinder af disse delkontrakter
    : 
    LOT-0000 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0005 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Mercell Holding ASA 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   980921565 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Askekroken 11
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Oslo 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   0277 
  
 
   
   Landespecifik underafdeling (NUTS)
   : 
   Oslo
    
   (
   NO081
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Norge 
  
 
   
   Kontaktpunkt
   : 
   eSender 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +47 21018800 
  
 
   
   Fax
   : 
   +47 21018801 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    TED eSender 
   
 
    
   
 
   11. 
  Oplysninger om bekendtgørelsen 
 
 
  
   
   11.1.  
  
 
   
   Oplysninger om bekendtgørelsen 
  
 
   
   Identifikator for bekendtgørelsen
   : 
   5db8b085-8d7a-4474-b007-e818bea6e240
    
   - 
   01 
  
 
   
   Formulartype
   : 
   Resultater 
  
 
   
   Bekendtgørelsestype
   : 
   Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen 
  
 
   
   Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
   : 
   04/06/2024
    
   07:30:16 (UTC) 
  
 
   
   Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender)
   : 
   04/06/2024
    
   07:45:39 (UTC) 
  
 
   
   Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på
   : 
   dansk 
  
 
   
  
   
   11.2.  
  
 
   
   Oplysninger om offentliggørelsen 
  
 
   
   Bekendtgørelsesnummer
   : 
   330198-2024 
  
 
   
   EUT-S-nummer
   : 
   108/2024 
  
 
   
   Offentliggørelsesdato
   : 
   05/06/2024