Fakta om udbudet
Udbyder
Direktoratet for Kriminalforsorgen — Koncern IT
Vindere
Vedligeholdelse og opgradering af ESDH system til Rigspolitiet og Direktoratet for Kriminalforsorgen
(14.02.2017)
KMD A/S
Lautrupparken 42
2750 Ballerup
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 01-12-2016
Time: 12:00
Læses:
Dato: 06-12-2016
Time: 12:00
IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 01-12-2016
Time: 12:00
Læses:
Dato: 06-12-2016
Time: 12:00
Vedligeholdelse og opgradering af ESDH system til Rigspolitiet og Direktoratet for Kriminalforsorgen
Direktoratet for Kriminalforsorgen — Koncern IT
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
53383211
Strandgade 100
København K
1401
Danmark
Kontaktperson: Kristina Fjellander
Telefon: +45 72554586
E-mail: kristina.fjellander@kriminalforsorgen.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/62294730.aspx
17143611
Polititorvet 14
København V
1780
Danmark
Kontaktperson: Christian Schougaard
Telefon: +45 41749097
E-mail: csc018@politi.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.politi.dk/da/ompolitiet/rigspolitiet/
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/62294730.aspx
Del II: Genstand
Vedligeholdelse og opgradering af ESDH system til Rigspolitiet og Direktoratet for Kriminalforsorgen.
Udbuddet omfatter en kontrakt om vedligeholdelse af eksisterende Captia ESDH-system samt efterfølgende deployment, vedligeholdelse og videreudvikling af en opdateret version af ESDH systemet til nyeste version af WorkZone. Herunder øvrige leverancer af funktionalitet og ydelser til de af udbuddet omfattede myndigheder. Udbuddet omfatter Direktoratet for Kriminalforsorgen, Justitsministeriets Departement, Civilstyrelsen og Den Uafhængige Politiklagemyndighed (underlagt Justitsministeriets It-fællesskab (JIF) v. Direktoratet for Kriminalforsorgen) samt Rigspolitiet og vil i alt omfatte ca. 3 400 brugere.
København.
Udbuddet omfatter en kontrakt om vedligeholdelse af eksisterende Captia ESDH-system samt efterfølgende deployment, vedligeholdelse og videreudvikling af en opdateret version af ESDH systemet til nyeste version af WorkZone. Herunder øvrige leverancer af funktionalitet og ydelser til de af udbuddet omfattede myndigheder. Udbuddet omfatter Direktoratet for Kriminalforsorgen, Justitsministeriets Departement, Civilstyrelsen og Den Uafhængige Politiklagemyndighed (underlagt Justitsministeriets It-fællesskab (JIF) v. Direktoratet for Kriminalforsorgen) samt Rigspolitiet og vil i alt omfatte ca. 3 400 brugere.
Kontrakten har til formål, at:
a) sikre JIF og Rigspolitiets krav til serviceniveauer i relation til vedligehold
og sikre at prissætningen heraf er konkurrencedygtig
b) JIF og Rigspolitiet i kontraktperioden løbende kan foretagex
opgraderinger af ESDH applikationerne
c) JIF og Rigspolitiet efterfølgende kan indkøbe og ibrugtage ny
funktionalitet i relation til WorkZone
d) JIF og Rigspolitiet kan få den nødvendige faglige rådgivning og sparring
om såvel anvendelse af den opgraderede løsning samt om fremtidige
videreudviklingsmuligheder samt løbende driftstøtte. Desuden at sådanne
ydelser udføres.
Udbuddet omfatter en kontrakt, der indeholder elementer af såvel en
offentlig kontrakt som en rammeaftale. Kontrakten omfatter således både
leverandørens pligt til at levere opgradering og vedligeholdelse ud fra det
ovenfor angivne, ligesom der vil indgå et element af rammeaftale i
forbindelse med ordregivernes muligheder for i kontraktperioden at bestille
konsulentydelser, herunder udviklingsarbejder relateret til de leverede
vedligeholdelsesydelser. Inkl. integrationer til f.eks. eksterne systemer og
datakilder. Omfattet heraf er ligeledes videreudvikling, så applikationerne
løbende kan tilpasses udviklingen i ordregivers forretningsmæssige behov.
I tilknytning hertil må det forventes, at der i kontraktperioden vil forekomme
ændringer i den bagvedliggende infrastruktur og ordregivers øvrige
systemportefølje, hvilket løbende vil forudsætte ændringer af de leverede
ydelser.
Kontrakten kan forlænges i 2 x 12 måneder.
Option 1: APP-baseret løsning fra mobile enheder (IOS).
Option 2: APP-baseret løsning fra mobile enheder (Android).
Option 3: ESDH-brugergrænseflade baseret på Microsoft stifinder.
Option 4: Mødemodul.
Option 5: Indsigt i sagsbehandlingsdata.
Option 6: O-Data interface.
Option 7: Workflow Management.
Option 8: Digital Post.
Option 9: Connector CPR.
Option 10: Connector CVR.
Option 11: Levering af teknisk driftskursus.
Option 12: Levering af administratorkursus.
Option 13: Levering af kursus i opsætning af skabeloner.
Option 14: Levering af superbruger kursus.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal som en del
af sit tilbud aflevere et »fælleseuropæisk udbudsdokument« (også kaldet
»ESPD-dokumentet«), hvori tilbudsgiver skal afgive erklæringer om
følgende forhold:
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens
§ 135, stk. 1-3 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om deltagelse i kriminel
organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger, hvidvaskning,
børnearbejde, ubetalt forfalden gæld mv.), og
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens
§ 136 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om interessekonflikter,
konkurrencefordrejning, groft urigtige oplysninger mv.).
Ordregiverne kan ikke tage erklæringer i betragtning, som er afgivet på
anden vis end via ESPD-dokumentet, jf. udbudslovens § 148.
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt
deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD-dokument som
omfatter ovennævnte erklæringer.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske/finansielle
formåen og/eller teknisk/faglige formåen (f.eks. underleverandører eller
enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller
datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt
ESPD-dokument som omfatter ovennævnte erklæringer.
Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud aflevere et »fælleseuropæisk
udbudsdokument« (også kaldet »ESPD-dokumentet«), hvori tilbudsgiver skal
afgive erklæringer om følgende forhold:
— Tilbudsgivers samlede omsætning i de tre seneste disponible regnskabsår
(afhængigt af, hvornår ansøger blev etableret eller startede sin
virksomhed).
— Tilbudsgivers egenkapital i det seneste disponible regnskabsår (afhængigt
af, hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed).
Ordregiverne kan ikke tage erklæringer i betragtning, som er afgivet på
anden vis end via ESPD-dokumentet, jf. udbudslovens § 148.
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt
deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD-dokument som
omfatter ovennævnte erklæringer.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle
formåen (f.eks. enheder inden for samme koncern, herunder moder-,
søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge
et særskilt ESPD-dokument som omfatter ovennævnte erklæringer.
Ved tilbud fra konsortier og tilbud med underleverandører: Der vil ved
vurderingen af den finansielle/økonomiske formåen ikke ske en
matematisk beregning og sammenlægning af deltagernes økonomiske
nøgletal med henblik på at beregne gennemsnitlige nøgletal for konsortiet
eller hovedleverandøren/underleverandøren i sin helhed.
Vurderingen af den økonomiske og finansielle formåen for et konsortium
eller for en hovedleverandør med underleverandør(er) vil derimod ske på
basis af dels en vurdering af de enkelte deltageres forhold, dels samlet
overordnet vurdering af konsortiets eller
hovedleverandøren/underleverandørens økonomiske og finansielle
formåen i sin helhed.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle
formåen, skal tilbudsgiveren og de pågældende enheder hæfte solidarisk
for kontraktens gennemførelse, jf. udbudslovens § 144, stk. 6.
Det er et mindstekrav, at ansøger i gennemsnit over de sidste 3
regnskabsår har haft en årlig omsætning på 30 000 000 DKK, afhængigt af
hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed.
Det er i forhold til egenkapitalen et mindstekrav, at tilbudsgiver kan
dokumentere en positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår,
hvis tallene herfor foreligger.
Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud aflevere et »fælleseuropæisk
udbudsdokument« (også kaldet »ESPD-dokumentet«), hvori tilbudsgiver skal
afgive erklæringer om følgende forhold:
— Forelæggelse af en liste over de betydeligste tilsvarende tjenesteydelser,
tilbudsgiver har udført i løbet af de sidste 3 år med angivelse af beløb og
modtager. Der kan af systemmæssige årsager pt. kun angives 5 referenceri eESPD. Der kan således maks. angives 5 referencer totalt — dette gælder
også for konsortier og hovedleverandører/underleverandører samlet set.
Der gøres særligt opmærksom på, at ansøger ved udfyldelsen af sine
referencer i ESPD-dokumentet i feltet »Beskrivelse« skal sørge for, at
beskrivelsen af de enkelte referencer er fyldig og fyldestgørende, således
at ordregiver kan vurdere referencerne i forhold til, hvorvidt og i hvilket
omfang de er udtryk for tilsvarende tjenesteydelser/varer.
Ordregiverne kan ikke tage erklæringer i betragtning, som er afgivet på
anden vis end via ESPD-dokumentet, jf. udbudslovens § 148.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders faglige erfaringer
vedrørende udførelsen af konkrete dele af tjenesteydelserne, skal de
pågældende konkrete dele af tjenesteydelserne udføres af den enhed, som
ansøgeren baserer sin anmodning på, jf. udbudslovens § 144, stk. 3.
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt
deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt fælleseuropæisk
udbudsdokument som omfatter ovennævnte erklæringer.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige
formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern,
herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse
enheder vedlægge et ESPD-dokument som omfatter ovennævnte
erklæringer.
Det er i forhold til tilbudsgivers forelæggelse af listen over de betydeligste
tilsvarende tjenesteydelser et mindstekrav, at tilbudsgiver kan dokumentere
erfaring med levering af tilsvarende ydelser af samme kompleksitet til
tilsvarende virksomheder.
Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører
(konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse for kontraktens
gennemførelse og udpege en fælles befuldmægtiget blandt de solidarisk
hæftende deltagere.
Såfremt kontrakten tildeles en tilbudsgiver der baserer sig på andre
enheders økonomiske og finansielle formåen (jf. punkt III.1.2)), skal hver
enkelt af disse enheder påtage sig solidarisk hæftelse for kontraktens
gennemførelse, jf. Udbudslovens § 144, stk. 6.
Kontrakten indeholder særlige betingelser for kontraktens gennemførelse.
Nærmere oplysninger fremgår af udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud, herunder til at få oplysninger om indholdet af de øvrige tilbudsgiveres tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Der er tale om et offentligt udbud.
Tilbuddet skal indeholde de erklæringer mv., der efterspørges i pkt. III.1.1),
III.1.2 og III.1.3, der udarbejdes via udfyldelse af ESPD-dokumentet.
ESPD-dokumentet kan udfyldes via eESPD, jf. vejledningen herom i
udbudsbetingelserne.
Fristen i punkt IV.2.2) er fristen for modtagelse af tilbud.
Hver tilbudsgiver kan alene afgive ét tilbud.
Til punkt II.2.7): Kontraktens varighed beregnes fra kontraktens indgåelse.
Til punkt III.1): En tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i
udbudsproceduren, såfremt de obligatoriske udelukkelsesgrunde i
udbudslovens §§ 135-136 finder anvendelse, medmindre udbudsloven
giver mulighed for at undlade at udelukke tilbudsgiveren (jf. herunder
lovens § 138).
Før ordregivers beslutning om tildeling af kontrakten skal ordregiver kræve,
at den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele til, fremlægger
dokumentation i henhold til Udbudslovens § 152 for de oplysninger, der er
afgivet i ESPD-dokumentet. Ordregiver kan på ethvert tidspunkt i
udbudsproceduren anmode en ansøger eller tilbudsgiver om at fremlægge
(endelig) dokumentation for de forhold, der er blevet erklæret i det
fælleseuropæiske udbudsdokument vedrørende udelukkelsesgrundene i
udbudslovens § 135, stk. 1 og 3, vedrørende opfyldelse af
minimumskravene til egnethed, samt vedrørende kriterierne for
udvælgelse. Tilsvarende kan ordregiver anmode en ansøger eller tilbudsgiver om at supplere eller præcisere modtaget dokumentation. I så
fald skal den efterspurgte dokumentation fremsendes inden en kortere
tidsfrist der fastsættes af ordregiver. Manglende fremsendelse af
efterspurgt dokumentation kan føre til udelukkelse af den pågældende
tilbudsgiver fra udbudsprocedure. Dokumentationen er oplistet i
udbudsbetingelserne.
Følgende dokumentation kræves ift. opfyldelse af minimumskrav til
egnethed:
For samlet omsætning: Erklæring fra revisor indeholdende de i ESPD-dokumentet
refererede tal for omsætning eller revisorpåtegnede
årsrapporter indeholdende de i ESPD-dokumentet refererede tal for
omsætning. NB: Nogle årsrapporter indeholder ikke tal for omsætning, men
kun for bruttoavance; dette er ikke tilstrækkeligt til verifikation, og i så fald
må fremlægges en erklæring fra revisor.
For egenkapital: Erklæring fra revisor indeholdende de i ESPD-dokumentet
refererede tal for egenkapital eller revisorpåtegnede årsrapporter
indeholdende de i ESPD-dokumentet refererede tal for egenkapital.
For referencer: Kontaktperson hos den enhed, som har modtaget
referencen med angivelse af kontaktpersonens navn, telefonnummer og
e-mail, således at ordregiver kan kontakte de angivne personer hos
referencerne med henblik på at få verificeret referencens indhold.
Efter tildeling af kontrakt skal Leverandøren samt de konsulenter og øvrige
personer, der deltager i opgaveløsningen, sikkerhedsgodkendes af Politiets
Efterretningstjeneste. Sikkerhedsgodkendelsen skal opretholdes i
kontraktens løbetid. Krav til sikkerhedsgodkendelse vil fremgå af udbudsmaterialet.
Til punkt IV.2.4): Sproget i nærværende udbudsforretning er dansk. Dette indebærer, at udbudsmaterialet er udarbejdet på dansk og at tilbud skal afgives på dansk, dog således at teknisk dokumentation kan være på dansk eller engelsk. Spørgsmål skal fremsættes skriftligt på dansk og vil blive besvaret på dansk.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v.(loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klager:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2 stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3 stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail er angivet i punkt VI.4.1)
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk