1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Ikast-Brande Kommune - Indkøb
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Elektronisk låsesystem til Ikast-Brande Kommune
Beskrivelse
:
Ikast-Brande Kommune udbyder levering af elektronisk låsesystem. Låsesystemet skal give Ordregivers medarbejdere og samarbejdspartnere en sikker adgang, oplåsning og låsning af indgangsdøren og opgangsdøren, primært hjemme hos de borgere, som får bevilget ydelsen fra kommunen. Kontrakten omfatter levering af et elektronisk låsesystem indeholdende: • elektroniske låseenheder (Automatisk dørkontrol – ADK-enheder - ca. 785 stk. til hovedleverancen + efterfølgende suppleringskøb) samt al dertilhørende øvrigt hardware og beslag mm., der er nødvendig for montering og fuld anvendelse af omfattede enheder, samt reservedele der er nødvendige for at reparere og levetidsforlænge produkterne. • Herudover omfatter kontrakten Ordregivers brugsret til tilbudsgiverens IT-system bestående af et administrationssystem og en adgangsgivende enhed (app), samt servicering og hosting af IT-systemet – herunder også supportfunktion. • Opsætning af ADK-enheder, samt nedtagning af gamle nøglebokse, på alle de adresser hvor der skal etableres elektronisk lås på tidspunktet for implementering af kontrakten er også omfattet af kontrakten, og det samme er undervisning i implementeringsperioden, herunder undervisning i administrationssystem samt undervisning i opsætning og vedligehold af ADK-enheder, samt brug af hardware- og softwareløsningen.
Identifikator for proceduren
:
43f9bb72-de3e-401e-9c61-e3604e4342d5
Tidligere bekendtgørelse
:
166b7da6-ef2e-4c3d-9964-9d882624c4df-01
Intern ID
:
2024/4
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, jf. Udbudsloven, LBK nr. 10 af 06/01/2023, hvilket betyder, at enhver kan afgive tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Supplerende kontrakttype
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
44000000
Byggekonstruktioner og -materialer; andre byggevarer (undtagen elapparatur)
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
42961100
Adgangskontrolsystem,
44500000
Værktøj låse, nøgler, hængsler, befæstelseselementer, kæder og fjedre,
44521100
Låse,
44521120
Elektronisk sikkerhedslås,
45000000
Bygge- og anlægsarbejder,
45400000
Færdiggørelse af bygninger,
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Levering af ADK-enheder i implementeringsperioden sker inkl. montering, samt afmontering af gammel nøgleboks, på borgernes adresser i Ikast-Brande kommune. Suppleringskøb i resten af kontraktperioden sker til ordregivers centrale adresse ekskl. montering. Det tilhørende IT-system og app leveres til ordregivers IT-miljø.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
2 800 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Elektronisk låsesystem til Ikast-Brande Kommune
Beskrivelse
:
Ikast-Brande Kommune udbyder levering af elektronisk låsesystem. Låsesystemet skal give Ordregivers medarbejdere og samarbejdspartnere en sikker adgang, oplåsning og låsning af indgangsdøren og opgangsdøren, primært hjemme hos de borgere, som får bevilget ydelsen fra kommunen. Kontrakten omfatter levering af et elektronisk låsesystem indeholdende: • elektroniske låseenheder (Automatisk dørkontrol – ADK-enheder - ca. 785 stk. til hovedleverancen + efterfølgende suppleringskøb) samt al dertilhørende øvrigt hardware og beslag mm., der er nødvendig for montering og fuld anvendelse af omfattede enheder, samt reservedele der er nødvendige for at reparere og levetidsforlænge produkterne. • Herudover omfatter kontrakten Ordregivers brugsret til tilbudsgiverens IT-system bestående af et administrationssystem og en adgangsgivende enhed (app), samt servicering og hosting af IT-systemet – herunder også supportfunktion. • Opsætning af ADK-enheder, samt nedtagning af gamle nøglebokse, på alle de adresser hvor der skal etableres elektronisk lås på tidspunktet for implementering af kontrakten er også omfattet af kontrakten, og det samme er undervisning i implementeringsperioden, herunder undervisning i administrationssystem samt undervisning i opsætning og vedligehold af ADK-enheder, samt brug af hardware- og softwareløsningen.
Intern ID
:
2024/4
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Supplerende kontrakttype
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
44000000
Byggekonstruktioner og -materialer; andre byggevarer (undtagen elapparatur)
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
42961100
Adgangskontrolsystem,
44500000
Værktøj låse, nøgler, hængsler, befæstelseselementer, kæder og fjedre,
44521100
Låse,
44521120
Elektronisk sikkerhedslås,
45000000
Bygge- og anlægsarbejder,
45400000
Færdiggørelse af bygninger,
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Levering af ADK-enheder i implementeringsperioden sker inkl. montering, samt afmontering af gammel nøgleboks, på borgernes adresser i Ikast-Brande kommune. Suppleringskøb i resten af kontraktperioden sker til ordregivers centrale adresse ekskl. montering. Det tilhørende IT-system og app leveres til ordregivers IT-miljø.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
10
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
4
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Den samlede kontraktvarighed er 6 år, med mulighed for forlængelse i optil 4 gange 12 måneder. Dvs. kontraktvarighed inkl. optioner er maksimalt 10 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
2 800 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Låsesystemets samlede tilbudssum
Beskrivelse
:
Underkriteriet pris vil blive evalueret baseret på tilbudsgivers samlede tilbudssum, som beregnes på grundlag af tilbudsgivers tilbudte priser ganget med de anførte mængder/perioder i den udfyldte Tilbudsliste.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
60
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Underkriteriet kvalitet er opdelt i følgende to delkriterier (med den anførte vægtning): 1. Administrationssystemets og systemet for de adgangsgivende enheders (app) funktionalitet og brugervenlighed, samt plan for implementering af administrationssystem og app (60 %) 2. De fysiske komponenters funktionalitet og brugervenlighed, samt plan for opsætning af ADK-enheder og undervisning af Ordregivers montører i implementeringsperioden (40 %) Se yderligere beskrivelse i udbudsmaterialet.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
Klageprocedure (dansk): I henhold til LBK nr. 593 af 02/06/2016 om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrist: Klage over tildeling af en kontrakt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres om opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20.000 kr. til Klagenævnet for Udbud.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Ikast-Brande Kommune - Indkøb
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Ikast-Brande Kommune - Indkøb
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
Alle tilbud, ansøgninger om deltagelse eller projekter blev trukket tilbage eller eller ikke fundet antagelige
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Ikast-Brande Kommune - Indkøb
Registreringsnummer
:
ORG-29189617
Postadresse
:
Rådhusstrædet 6
By
:
Ikast
Postnummer
:
7430
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Britt Byrknes
Telefon
:
+4599604080
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
ORG-37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
ORG-10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
aa01167b-709f-4d5c-b40c-127707252203
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
27/08/2024
11:31:10 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
27/08/2024
11:41:10 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
516513-2024
EUT-S-nummer
:
167/2024
Offentliggørelsesdato
:
28/08/2024