1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Esbjerg Kommune
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Hensigt om tildeling af kontrakt på levering af et budgetopfølgningssystem til Esbjerg Kommune
Beskrivelse
:
Esbjerg Kommune har til hensigt at tildele en kontrakt til KMD A/S på levering af budgetopfølgningssystemet NemØkonomi. Denne beslutning er truffet på baggrund af, at Esbjerg Kommune vurderer, at KMD A/S er den eneste leverandør, der kan levere en løsning, som opfylder kommunens specifikke krav til et budgetopfølgningssystem indenfor den ønskede tidsramme.
Identifikator for proceduren
:
204ce92c-0f9a-4a28-bf24-287355e5c898
Intern ID
:
323870
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
48812000
Økonomi-informationssystemer
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Hensigt om tildeling af kontrakt på levering af et budgetopfølgningssystem til Esbjerg Kommune
Beskrivelse
:
Esbjerg Kommune agter at tildele en kontrakt til KMD A/S på levering af budgetopfølgningssystem (NemØkonomi). Denne beslutning er truffet på baggrund af, at Esbjerg Kommune vurderer, at KMD A/S er den eneste leverandør, der kan levere en løsning, som opfylder kommunens specifikke krav til et budgetopfølgningssystem indenfor den ønskede tidsramme.KMD A/S er efter Esbjerg Kommunes vurdering den eneste leverandør, der kan levere et budgetopfølgningssystem, som er fuldt integreret med kommunens eksisterende økonomisystem (OPUS Økonomi) og lønsystem (SD Løn), og som opfylder alle kommunens krav. Esbjerg Kommune har et indgående kendskab til budgetopfølgnings-systemerne på det kommunale marked, og har herudover kontaktet en række kommuner i forbindelse med afklaringen af, hvilke budgetopfølgningssystemer, der findes på det kommunale marked. På baggrund af ovenstående, har Esbjerg Kommune vurderet, at gennemførelsen af en udbudsprocedure efter procedurerne i udbudslovens afsnit II vil være overflødig, da ingen anden løsning end KMD NemØkonomi vurderes at kunne opfylde kommunens krav til systemets egenskaber. Derfor har Esbjerg Kommune valgt at gennemføre udbud med forhandling uden forudgående bekendtgørelse, da kommunen vurderer, at et budgetopfølgningssystem, der opfylder kommunens krav, kun kan leveres af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager, jf. udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2. <br>
Intern ID
:
323870
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
48812000
Økonomi-informationssystemer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
48440000
Programpakke til finansiel analyse og regnskabsføring
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Pris
Vægtning (procentdel, præcis)
:
100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
6 780 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
KMD A/S
Tilbud
:
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
6 780 000,00
DKK
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
1
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Esbjerg Kommune
Registreringsnummer
:
29189803
Postadresse
:
Torvegade 74
By
:
Esbjerg
Postnummer
:
6700
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Christian Meyer Vestergaard
Telefon
:
+45 76161616
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
KMD A/S
Registreringsnummer
:
26911745
Postadresse
:
Lautrupparken 40
By
:
Ballerup
Postnummer
:
2750
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 44601000
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
431db7c0-77e2-4b1b-abf5-956474659bd9
-
01
Formulartype
:
Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype
:
25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
28/08/2024
12:00:00 (UTC+1)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
519758-2024
EUT-S-nummer
:
168/2024
Offentliggørelsesdato
:
29/08/2024