5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Udelukkelsesgrunde: Ansøgere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre ansøgeren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at ansøgeren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Tilsvarende vil ansøgere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-5, blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre ansøgeren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at ansøgeren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. For god ordens skyld bemærkes, at Københavns Kommune i medfør af udbudslovens § 134 a skal udelukke en virksomhed fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis virksomhed er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Københavns Kommune vil påse udelukkelsesgrundens fravær forud for tildelingsbeslutningen. Udvælgelse: Hvis der modtages ansøgninger fra flere end tre egnede ansøgere, vil Københavns Kommune udvælge de tre ansøgere, som har dokumenteret den bedste og mest relevante erfaring. Ved udvælgelsen lægger Københavns Kommune vægt på de referencer, som ansøger har fremsendt til brug for opfyldelse af mindstekravet til teknisk og faglig formåen. Ansøger kan således ikke fremlægge særskilte/andre/flere referencer til brug for Københavns Kommunes udvælgelse. Ved vurderingen af den bedste og mest relevante erfaring lægges vægt på i hvor høj grad referencerne demonstrerer: • Forståelse for processer og arbejdsgange på byggesagsområdet vurderet på referenceprojekternes relevans, kompleksitet, omfang i forhold til byggesagsområdet. • Erfaring med udvikling og gennemførelse af innovative IT-løsninger, vurderet på baggrund af referenceprojekternes nytænkning af opgaveløsningen på byggesagsområdet herunder brug af ny teknologi, f.eks. AI • Forståelse for og anvendelse af dataanalyse i byggesagsbehandlingen herunder identifikation og anvendelse af relevante datakilder samt beskrivelse af dataanalysemodeller. Københavns Kommune foretager en samlet vurdering af de tre ovenstående kriterier. EU-Forordning 2022/576: I medfør af artikel 5k i Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine (herefter "Forordningen") gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Forbuddet omfatter også tildeling til tilbudsgivere, som anvender støttende enheder eller underleverandører, der er omfattet af Forordningens artikel 5 k, hvis værdien af en sådan støttende enheds/underleverandørs leverancer udgør mere end 10 % af kontraktværdien. Københavns Kommune kan derfor på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen kræve, at ansøgere og tilbudsgivere dokumenterer ikke at befinde sig i omstændigheder omfattet af artikel 5k i Forordningen, herunder kan Københavns Kommune anmode ansøgere og tilbudsgivere om at underskrive tro- og loverklæring om dette forhold (se udbudsmaterialets bilag B2). Det er i den forbindelse Københavns Kommunes opfattelse, at ansøger/tilbudsgiver er nærmest til at kende egne ejerforhold og egne samarbejdspartnere, og derfor også er nærmest til at dokumentere fraværet af de omstændigheder, der er omfattet af Forordningens artikel 5k. Københavns Kommune forbeholder sig retten til at afvise ansøgere/tilbudsgivere, som ikke på opfordring fra Københavns Kommune under- skriver en tro- og loveerklæring. Forhandling: Københavns Kommune anser sig for berettiget til at forhandle om alle tilbud, herunder tilbud, som må betragtes som ukonditionsmæssige og/eller indeholder forbehold (også forbehold over for Mindstekrav/grundlæggende vilkår i udbudsgrundlaget). Københavns Kommune forbeholder sig ret til at gennemføre flere forhandlingsrunder, ligesom Københavns Kommune forbeholder sig ret til at forhandle skriftligt med tilbudsgiverne, dvs. uden afholdelse af forhandlingsmøder. Hvis Københavns Kommune efter forhandlingsmøderne ønsker at ændre udbudsmaterialet, vil sådanne ændringer blive meddelt samtlige tilbudsgivere forud for den efterfølgende tilbudsfrist. Københavns Kommune foretager ingen shortlisting. Dokumentation: Vindende tilbudsgiver skal på anmodning (ikke som en del af prækvalifikationsansøgningen) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde. Københavns Kommune vil acceptere serviceattester/tilsvarende dokumentation, som er udstedt efter 1. september 2024. Tilbud skal affattes på dansk, dog accepteres dokumenter af teknisk, beskrivende karakter på engelsk.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Navn
:
Samlet årsomsætning
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktørs samlede årsomsætning for det antal regnskabsår, der anmodes om i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, er som følger: - Ansøger skal i ESPD'et give oplysninger om følgende (afhænger af hvilket af de alternative mindstekrav, som opfyldes, se længere nede): • Ansøgers omsætning i enten (i) det senest afsluttede regnskabsår, eller (ii) de tre senest afsluttede regnskabsår. Med "senest afsluttet regnskabsår" menes det mest nylige regnskabsår, for hvilket der foreligger et godkendt regnskab. Ansøgere skal opfylde ét af følgende alternative mindstekrav: • Omsætning på minimum DKK 4.000.000,00 (ekskl. moms) enten (i) i det senest afsluttede regnskabsår eller (ii) som gennemsnit (middeltal) i de tre senest afsluttede regnskabsår. Bemærk: Hvis ansøger et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet (fx underleverandører) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren. Hvis ansøger ikke kan give oplysninger vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet, fordi ansøger er etableret inden for det seneste år, skal ansøger anføre dette i ESPD'et. Dokumentation: Vindende tilbudsgiver skal på anmodning (ikke som en del af prækvalifikationsansøgningen) fremsende tilbudsgivers seneste godkendte årsregnskab eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal, såfremt Københavns Kommune ikke kan tilgå disse oplysninger på et offentligt tilgængeligt sted (virk.dk, tilbudsgivers egen hjemmeside eller lignende). For tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet til brug for opfyldelse af mindstekravene, gælder endvidere, at tilbudsgiver som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Hvis en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet, jf. foranstående, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for tilbudsgivers forpligtelser under partnerskabsaftalen.
Anvendelse af dette kriterium
:
Anvendt
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Navn
:
Gennemsnitlig årsomsætning
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktørs gennemsnitlige årsomsætning for det antal regnskabsår, der anmodes om i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, er som følger:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Navn
:
Specifik årsomsætning
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktørs specifikke årsomsætning på det forretningsområde, som er omfattet af kontrakten, for det antal regnskabsår, der anmodes om i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, er som følger:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Navn
:
Specifik gennemsnitlig omsætning
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktørs specifikke gennemsnitlige omsætning på det forretningsområde, som er omfattet af kontrakten, for det antal regnskabsår, der anmodes om i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, er som følger:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Navn
:
Etablering af virksomhed
Beskrivelse
:
Hvis oplysningerne vedrørende omsætning (samlet eller specifik) ikke er til rådighed for hele den periode, der anmodes om, angives den dato, hvor virksomheden blev etableret, eller den økonomiske aktør startede sin virksomhed:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Navn
:
Finansielle nøgletal
Beskrivelse
:
For så vidt angår de finansielle nøgletal (såsom forholdet mellem aktiver og passiver), der er anført i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, erklærer den økonomiske aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om, er som følger:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Navn
:
Erhvervsansvarsforsikring
Beskrivelse
:
Det forsikrede beløb i den økonomiske aktørs erhvervsansvarsforsikring er følgende:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Navn
:
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Beskrivelse
:
For så vidt angår eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav, som måtte være blevet anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, erklærer den økonomiske aktør, at:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Andet
Navn
:
Certifikater udstedt af uafhængige organer vedrørende kvalitetssikringsstandarder
Beskrivelse
:
Kan den økonomiske aktør fremlægge certifikater udstedt af uafhængige organer til bekræftelse af, at den økonomiske aktør opfylder de krævede kvalitetssikringsstandarder, herunder adgang for handicappede?
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Andet
Navn
:
Certifikater udstedt af uafhængige organer vedrørende miljøledelsessystemer eller -standarder
Beskrivelse
:
Er den økonomiske aktør i stand til at fremlægge certifikater udstedt af uafhængige organer til bekræftelse af, at den økonomiske aktør opfylder de krævede miljøledelsessystemer eller -standarder?
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn
:
Optagelse i et relevant fagligt register
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktør er optaget i det relevante faglige register i den medlemsstat, hvor denne er etableret, jf. bilag XI til direktiv 2014/24/EU; økonomiske aktører fra visse medlemsstater kan være nødt til at opfylde andre krav i nævnte bilag.
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn
:
Optagelse i et handelsregister
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktør er optaget i handelsregistre i den medlemsstat, hvor denne er etableret, jf. bilag XI til direktiv 2014/24/EU; økonomiske aktører fra visse medlemsstater kan være nødt til at opfylde andre krav i nævnte bilag.
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn
:
For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: særlig autorisation er nødvendig
Beskrivelse
:
Er det nødvendigt med en særlig autorisation for at kunne udføre den pågældende tjenesteydelse i den økonomiske aktørs etableringsland?
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn
:
For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: medlemskab af en bestemt organisation nødvendigt
Beskrivelse
:
Er det nødvendigt med medlemskab af en bestemt organisation for at kunne udføre den pågældende tjenesteydelse i den økonomiske aktørs etableringsland?
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse
:
Kun for så vidt angår offentlige tjenesteydelseskontrakter: I referenceperioden har den økonomiske aktør leveret følgende betydelige tjenesteydelser af den anførte type. Ordregivende myndigheder kan kræve op til tre års erfaring og tillade, at der tages hensyn til erfaring, som ikke er indhøstet inden for de seneste tre år. - Ansøger skal i ESPD'et give oplysninger om følgende: Referencer: De betydeligste tilsvarende eller lignende opgaver, ansøger har udført i løbet af de sidste fem år, gerne med angivelse af følgende (referenceliste): • Omtrentligt kontraktbeløb • Beskrivelse af arbejderne/opgaverne • Tidspunkt og varighed for opgaven/længden af projektet • Navn på den offentlige eller private modtager, samt eventuel kontaktperson, som Københavns Kommune har mulighed for at kontakte. Københavns Kommune forbeholder sig at kontakte den anførte kontaktperson for at få bekræftet omfanget af referenceopgaven. Indhold af referenceopgaverne: Ansøger opfordres til at sikre, at beskrivelsen af referenceopgaverne er fyldestgørende i forhold til det arbejde, som er udført. Samtidig opfordres ansøger til at detaljere referencebeskrivelsen i forhold til de elementer, som indgår i mindstekravet og Københavns Kommunes udvælgelse. Antal referencer: Ansøger kan maksimalt give 10 referencer. Hvis ansøgningen indeholder flere end 10 referencer, vil Københavns Kommune i vurderingen af ansøgningen alene tage de 10 førstnævnte referencer i betragtning. Ansøger opfordres til at nummerere sine referencer. Brug af bilag: Ansøgerne kan vedlægge referencerne som bilag til ESPD'et. For at give Københavns Kommune det bedste overblik over indholdet af referencer opfordres ansøgerne til at anvende den struktur, som fremgår af udbudsmaterialets bilag B1. Ansøgerne er også meget velkomne til at anvende bilag B1 – evt. som supplement til den øvrige referencebeskrivelse, som indgår i ansøgningen. Konsortier/støttende enheder: Er ansøger et konsortium/lignende sammenslutning eller baserer ansøger sig på andre enheders tekniske eller faglige kapacitet (f.eks. underleverandører), skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren. Begrænsningen på antal referencer gælder for ansøgningen som helhed, dvs. at Københavns Kommune ved en ansøgning fra et konsortium eller en ansøger, der baserer sig på underleverandører, også 'kun' vil tage de 10 førstnævnte referencer i betragtning. Ansøger opfordres til at nummerere sine referencer. Dokumentation: Referencelisten i ESPD'et, se ovenfor, anses af Københavns Kommune for at være den endelige dokumentation for vindende tilbudsgivers tekniske og faglige formåen. Såfremt vindende tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, vil vindende tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver. Ansøger skal inden for de seneste fem år forud for ansøgningsfristen have udført mindst: • En opgave vedrørende opgaveløsning på byggesagsområdet, som har forudsat forståelse for sagsgange og processer i byggesagsbehandlingen, • En opgave vedrørende rådgivning og udvikling af IT-systemer, der understøtter processerne i byggesagsbehandling, • En opgave med avanceret dataanalyse, der demonstrerer dybdegående forståelse af data, herunder datakilder, datatyper, datakvalitet og datastyring, som er relevante for byggesagsområdet, og • En opgave, som omfatter udvikling af IT-systemer, der indeholder AI (Artificial intelligens). Med "udført" forstås, at referenceopgaven skal være igangværende eller afleveret inden for de seneste fem år regnet fra ansøgningsfristens udløb. Én reference kan fremlægges til opfyldelse af flere mindstekrav. Det er således ikke et krav, at ansøger fremlægger fire forskellige referencer, hvis alle fire ovenstående opgaver er indeholdt i en og samme referenceopgave.
Anvendelse af dette kriterium
:
Anvendt
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Teknikere eller tekniske organer til kvalitetskontrol
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktør kan disponere over følgende teknikere eller tekniske organer, navnlig dem, der er ansvarlige for kvalitetskontrol. For teknikere eller tekniske organer, som ikke direkte hører til den økonomiske aktørs virksomhed, men hvis kapacitet den økonomiske aktør baserer sig på, skal der udfyldes særskilte ESPD-formularer.
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Tekniske faciliteter og foranstaltninger til kvalitetssikring
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktør anvender følgende tekniske faciliteter og foranstaltninger til kvalitetssikring, og dennes undersøgelses- og forskningsfaciliteter er som følger:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Undersøgelses- og forskningsfaciliteter
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktør anvender følgende undersøgelses- og forskningsfaciliteter:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Forvaltning af forsyningskæden
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktør vil være i stand til at anvende følgende forvaltning af forsyningskæden og eftersporingssystemer ved gennemførelsen af kontrakten:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Tilladelse til kontrol
Beskrivelse
:
For komplekse produkter eller tjenesteydelser, der skal leveres, eller undtagelsesvis for produkter eller tjenesteydelser, som kræves til et særligt formål: Vil den økonomiske aktør tillade, at der foretages kontrol af dennes produktionskapacitet eller tekniske formåen og, om nødvendigt, af de undersøgelses- og forskningsfaciliteter, som denne råder over, og af kvalitetskontrolforanstaltningerne? Kontrollen skal foretages af den ordregivende myndighed eller, hvis denne indvilliger heri, på dennes vegne af et kompetent officielt organ i det land, hvor leverandøren eller tjenesteyderen er etableret.
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer
Beskrivelse
:
Følgende uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer indehaves af tjenesteyderen eller leverandøren selv, og/eller (afhængigt af, hvilke krav der er fastsat i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne) af de ledende medarbejdere.
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Miljøledelsesforanstaltninger
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktør kan anvende følgende miljøledelsesforanstaltninger i forbindelse med gennemførelsen af kontrakten:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Antal ledende medarbejdere:
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktørs antal ledende medarbejdere gennem de sidste tre år var som følger:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Årlige gennemsnitlige antal beskæftigede
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktørs årlige gennemsnitlige antal beskæftigede gennem de sidste tre år var som følger:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Værktøj, materiel og teknisk udstyr
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktør vil kunne disponere over følgende værktøj, materiel og tekniske udstyr til gennemførelse af kontrakten:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Andel i underleverance
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktør agter eventuelt at give følgende andel (i procent) af kontrakten i underleverance. Bemærk, at hvis den økonomiske aktør har besluttet at give en del af kontrakten i underleverance og baserer sig på underleverandørens kapacitet til at udføre denne del, udfyldes et særskilt ESPD for sådanne underleverandører.
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser
:
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
:
3
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
:
3
Proceduren afvikles i successive faser. I hver fase kan nogle ansøgere blive
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren
:
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at afgive tilbud
:
11/10/2024
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Elektronisk katalog
:
Ikke tilladt
Avanceret eller kvalificeret elektronisk signatur eller segl (jf forordning (EU) nr 910/2014) er påkrævet
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse
:
07/10/2024
08:00:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse
:
I det omfang, det er relevant for Projektets realisering, indgår Parterne en særskilt databehandleraftale, eller en særskilt aftale om fælles dataansvar. Kommunen kan indstille sin deltagelse i Projektet, hvis det er åbenbart, at Projektets udviklingsmål ikke kan realiseres af Parterne. Hvis Kommunen finder, at en Fase ikke kan godkendes som afsluttet, er Kommunen berettiget til at udtræde af Partnerskabsaftalen. Partneren kan ikke rejse krav om erstatning eller anden form for godtgørelse mod Kommunen, hvis denne udtræder af Partnerskabsaftalen. Parterne beslutter i fællesskab om Projektet kan overgå til næste Fase. Kan begge Parter ikke godkende overgangen til næste Fase, ophører Partnerskabsaftalen, idet ingen af Parterne kan rette krav mod hverandre som følge af Partnerskabsaftalens ophør. Kommunen er berettiget til at opsige Partnerskabsaftalen, hvis Kommunens hjemmel til at gennemføre Projektet bortfalder. Opsigelsen får virkning fra tidspunktet for bortfaldet af hjemlen.
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
ja
Oplysninger om finansiering og betaling
:
Københavns Kommune vil forud for den endelige tilbudsfrist ”låse” Partnerens vederlag/betaling i Fase 1-5, idet tilbudsgiverne ikke konkurrerer på økonomi. Læs nærmere herom i udbudsmaterialets Bilag E_Aftaleudkast, afsnit 10.
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer)gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. jf. lovens § 7, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
:
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Organisation, der behandler tilbud
:
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA