Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Ishøj Kommune
Vindere
Leverance af drift, vedligehold og support af Ishøj Fællesantennenet samt leverance af indhold
(31.03.2017)
OLC Holding ApS
Åstræde 26, Strøby Egede
4600 Køge
Leverance af drift, vedligehold og support af Ishøj Fællesantennenet samt leverance af indhold
(31.03.2017)
Content Company ApS
Nordmarksvej 14C
4040 Jyllinge
Leverance af drift, vedligehold og support af Ishøj Fællesantennenet samt leverance af indhold
(31.03.2017)
Kabelplus ApS
Nordmarksvej 14C
4040 Jyllinge
Leverance af drift, vedligehold og support af Ishøj Fællesantennenet samt leverance af indhold
Ishøj Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
11931316
Ishøj Store Torv 20
Ishøj
2635
Danmark
E-mail: ishojkommune@ishoj.dk
NUTS-kode: DK012
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ishoj.dk/
Del II: Genstand
Leverance af drift, vedligehold og support af Ishøj Fællesantennenet samt leverance af indhold.
Ishøj Kommune ønsker at indgå aftale med 1 leverandør, der skal varetage drifts-, administrations- og vedligeholdsopgaven, og som del af aftalen samtidig gives brugsret til antennenettet som skitseret i kontraktudkastet. Fællesantenneanlægget dækker ca. 9 500 husstande og bruges tillige af kommunen til datatrafik. Leverandøren er forpligtet til at åbne op for, som minimum, at én anden leverandør skal have adgang til at levere indhold i antennenettet efterfølgende.
Ishøj Kommune ønsker at indgå aftale med 1 leverandør, der skal varetage drifts-, administrations- og vedligeholdsopgaven, og som del af aftalen samtidig gives brugsret til antennenettet som skitseret i kontraktudkastet. Fællesantenneanlægget dækker ca. 9 500 husstande og bruges tillige af kommunen til datatrafik. Leverandøren er forpligtet til at åbne op for, som minimum, at én anden leverandør skal have adgang til at levere indhold i antennenettet efterfølgende.
Kontrakten kan forlænges 2 gange med 2 år (i alt kan således forlænges med 4 år, hvilket giver en samlet løbetid på 8 år).
I tilfælde af, at der er flere end 3 virksomheder, der søger om prækvalifikation, som opfylder de stillede mindstekrav til udvælgelsen, begrænses antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud, til de 3 bedst egnede ansøgere. De bedst egnede ansøgere vil blive udvalgt på baggrund af en samlet vurdering af ansøgernes erfaring med udførelse af tilsvarende ydelser baseret på oplysning om referencer i ESPD. Såfremt ansøgeren vedlægger mere en 5 referencer, inddrager ordregiver alene de første 5 referencer i udvælgelsesvurderingen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ingen Krav.
Ansøger skal have tilstrækkelig økonomisk kapacitet til at løfte opgaven som beskrevet i nedenstående mindstekrav. Ansøger skal have erhvervs- og produktansvarsforsikring, der er gyldig på ansøgningstidspunktet.
Ansøgeren kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre enheder. Ansøgeren skal i givet fald som del af ansøgningen godtgøre at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten. Dette kan f.eks. ske ved som del af ansøgningen at fremsende støtteerklæring for disse enheders juridiske forpligtelse til at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I udbudsmaterialet indgår skabelon til en sådan støtteerklæring. Som del af ansøgningen skal desuden vedlægges selvstændige ESPD'er for enheder, som ansøgeren støtter sin formåen på.
1. Ansøgers specifikke årsomsætning på det forretningsområde, der er omfattet af kontrakten for seneste afsluttede regnskabsår skal være mindst 5 000 000 DKK, jf. ESPD, del IV, B, pkt. 2a.
2. Ansøgers egenkapital skal være positiv i det seneste afsluttede regnskabsår, jf. ESPD, del IV, B, pkt. 4.
3. Forsikringssum på erhvervs- og produktansvarsforsikring skal være på mindst 2 000 000 DKK pr. skade pr. år, jf. jf. ESPD, del IV, B, pkt. 5.
Ansøger skal have tilstrækkelig erfaring med opgaver inden for det forretningsområde, som er omfattet af kontrakten, til at kunne løfte opgaven, som anført som beskrevet i nedenstående mindstekrav.
Ansøgeren kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre enheder. Ansøgeren skal i givet fald som del af ansøgningen godtgøre at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten. Dette kan f.eks. ske ved som del af ansøgningen at fremsende støtteerklæring for disse enheders juridiske forpligtelse til at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I udbudsmaterialet indgår skabelon til en sådan støtteerklæring. Som del af ansøgningen skal desuden vedlægges selvstændige ESPD'er for enheder, som ansøgeren støtter sin formåen på.
Ansøger skal have leveret mindst 2 betydelige tjenesteydelser inden for de seneste 3 år inden for det forretningsområde, som er omfattet af kontrakten, jf. ESPD, del IV, C, pkt. 1b.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøgerne gøres opmærksom på, at den elektroniske version af ESPD-dokumentet anvendes ved udbuddet. ESPD-dokumentet er en del af det samlede udbudsmateriale. Indlæsningsfilen til ESPD-dokumentet ligger på udbudssiden som nævnt ovenfor og skal indlæses og udfyldes på: https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/filter?lang=da
Det udfyldte ESPD-Dokument oploades på udbudssiden som svar på anmodning om prækvalifikationen.
Hvis ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører, f.eks. et konsortium, skal aktørerne hver især angives klart og tydeligt. Aktørerne skal hæfte solidarisk og udpege en befuldmægtiget, der med bindende virkning for alle sammenslutningens parter kan indgå aftaler vedrørende kontrakten. Alle deltagere i en sammenslutning skal udfylde ESPD.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Lov om Klagenævnet for Udbud fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret: 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret forudsat at underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
(2) Klage over indgået kontrakt: 45 kalenderdage efter ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 417150000
E-mail: kfst@kfst.dk