23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
27.09.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Sjælland

Opsætning, tilpasning, implementering og support og vedligeholdelse af Oracle ERP Cloud platform til Region Sjælland


Region Sjælland

582664-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Implementering af programmel – Opsætning, tilpasning, implementering og support og vedligeholdelse af Oracle ERP Cloud platform til Region Sjælland
OJ S 189/2024 27/09/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Sjælland
Køberens retlige status : Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Opsætning, tilpasning, implementering og support og vedligeholdelse af Oracle ERP Cloud platform til Region Sjælland
Beskrivelse Dette udbud omfatter levering af opsætning, tilpasning, implementering og support og vedligeholdelse af Oracle ERP Cloud platform til Region Sjælland. Den samlede løsning består af opsætning, tilpasning af Oracle ERP Cloud, implementering og migrering fra ordregivers eksisterende Oracle løsning og efterfølgende support og vedligeholdelse af leverandørens leverancer i tilknytning til Oracle Cloud løsningen, jf. bilag 02.2 Kravspecifikation. Løsningen inklusiv tilhørende ydelser, jf. bilag 05 Dokumentation, skal sammen med ordregivers nye Oracle Cloud platform kunne opfylde bilag 02.2 Kravspecifikation. Ordregiver har et eksisterende ERP e-Business Suite fra Oracle som driftes af ordregiver selv (on-premise). Ordregiver ønsker at få opsat et tilsvarende ERP-system baseret på Oracle ERP Cloud med i vidt omfang samme funktionalitet m.v. som det nuværende system. Ordregiver har indgået aftale med Oracle vedrørende Oracle ERP Cloud licenser, og den kommende leverandør af nærværende udbud skal stå for at opsætte, tilpasse og implementere det nye system baseret på Oracle ERP Cloud med leverandørens ydelser implementeret. Aftalen med Oracle vedrørende Oracle ERP Cloud er således en aftale mellem ordregiver og Oracle, og leverandøren påtager sig intet ansvar for selve Oracle Cloud platformen og dennes performance, jf. herved bilag 10 Servicemål, pkt. 2.1. Leverandøren skal levere de tilpasninger og muligt andet software samt den dokumentation, der er specificeret i bilag 02.2 Kravspecifikation og bilag 04 Specifikation af etableringsvederlag, herunder programmel og dokumentation med priser, der tilsammen med ordregivers nye Oracle Cloud platform opfylder kravene i bilag 02.2 Kravspecifikation for så vidt angår Oracle delen. Løsningen skal besidde de egenskaber og opfylde de krav, der fremgår af udbuddets hovedkontrakt, navnlig af bilag 02.2 Kravspecifikation.
Identifikator for proceduren 8f78079c-f75b-4cf6-a600-f2648830689f
Tidligere bekendtgørelse : 560151-2022
Intern ID EMN-2024-05856
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling, jf. udbudslovens §§ 61-66, hvilket indebærer, at udelukkende økonomiske aktører, der anmoder om deltagelse, og på baggrund heraf opfordres til at afgive tilbud, kan afgive et gyldigt tilbud. Det samlede udbudsmateriale er tilgængeligt via udbudssystemet, hvorfra udbudsmaterialet, herunder evt. spørgsmål/svar og rettelsesblade til udbudsmaterialet, kan downloades, og hvortil ansøgninger og tilbud skal uploades. Alle henvendelser vedrørende dette udbud, med undtagelse af spørgsmål vedrørende brugen af udbudssystemet, skal fremsendes til ordregiver på dansk, norsk eller svensk via spørgsmål/svar i udbudssystemet. Ordregiver opfordrer ansøgere og tilbudsgivere til at stille opklarende spørgsmål, såfremt de er i tvivl om forståelsen af udbudsmaterialet eller processen i øvrigt. Ordregiver ser gerne, at spørgsmål opstilles på listeform med angivelse af det sted i udbudsmaterialet, som spørgsmålet vedrører. Svar på spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i udbudssystemet, hvor de gøres tilgængelige for alle ansøgere/tilbudsgivere. Ordregiver forbeholder sig ret til at udskyde besvarelsen af spørgsmål, som er modtaget før ansøgningsfristen, til efter tidspunktet for ordregivers udsendelse af opfordring til at afgive indledende tilbud, såfremt der er tale om spørgsmål, der alene er af relevans for tilbudsafgivningen, og ikke vurderes at have direkte indflydelse på potentielle ansøgeres beslutning om deltagelse og fremsendelse af ansøgning om deltagelse. Ordregiver forbeholder sig også ret til at udskyde ansøgningsfristen eller en tilbudsfrist, såfremt der måtte opstå behov for at offentliggøre supplerende oplysninger senere end 6 dage før den pågældende frist, jf. udbudslovens § 93, stk. 4. Tidsplanen for udbuddet er angivet i udbudsbetingelserne. Tidsplanen er vejledende og omfatter kun de væsentligste tidsfrister, og ordregiver forbeholder sig ret til at foretage ændringer i den angivne tidsplan. Ansøger skal udfylde og fremsende ESPD-formularen i udbudssystemet i forbindelse med ansøgning om deltagelse. ESPD-formularen er stedet, hvor ansøger skal afgive de for ansøgningen relevante oplysninger, der ligger til grund for ordregivers udvælgelse, jf. udbudslovens § 145. Ansøgning fremsendt på anden vis end via ESPD-formularen i udbudssystemet vil ikke blive taget i betragtning. Såfremt der til en i øvrigt korrekt fremsendt ansøgning er tilføjet bilag, vil bilagene ikke blive taget i betragtning. Ordregiver afholder et informationsmøde vedrørende udbudsmaterialet. Informationsmødet vil blive afholdt fysisk hos ordregiver. Deltagere kan maksimalt deltage med 4 personer ved informationsmødet. Tilmelding bedes ske via udbudssystemet senest 2 dage før afholdelse af informationsmødet, hvor deltager bedes oplyse antal deltagere. Ordregiver forbeholder sig ret til at tildele kontrakten på baggrund af de indledende tilbud, og tilbudsgiverne kan derfor ikke påregne, at der gennemføres forhandlinger. Tilbudsgiverne skal derfor sørge for, at de indledende tilbud er fuldstændige, og at prissætningen er sket på baggrund af det udbudsmateriale, der danner grundlag for tilbudsafgivelsen. Forhandlingsfasen har som det væsentligste til formål at etablere en hensigtsmæssig ramme for dialog mellem ordregiver og tilbudsgiver om det indledende tilbud og ordregivers udbudsmateriale. Udkast til kontrakt forventes i et større eller mindre omfang at være genstand for forhandling. Der kan i tilbudsgivers indledende tilbud tages forbehold over for bestemmelserne i udkast til kontrakt. Ordregiver gør dog opmærksom på, at der ikke kan ske tildeling på baggrund af et indledende tilbud, såfremt det indledende tilbud indeholder et forbehold for en eller flere af bestemmelserne i udkast til kontrakt. Ordregiver opfordrer derfor tilbudsgivere til, at der undlades at tage forbehold for bestemmelserne i udkast til kontrakt, og tilbudsgiver i stedet anfører den eller de pågældende bestemmelser i udbudsbilag 1 Tilbudsgivers oplæg til forhandlingspunkter. Dialogen via forhandlingerne skal sikre, at de endelige tilbud bedst muligt opfylder ordregivers behov, understøtter en effektiv og god konkurrence om kontrakten og hindrer misforståelser og fejl. Efter modtagelse af de indledende tilbud, afholder ordregiver individuelle forhandlingsmøder med alle tilbudsgivere, der rettidigt har afleveret et indledende tilbud. Ordregiver afholder forventeligt ét forhandlingsmøde med hver tilbudsgiver, og alle tilbudsgivere får tildelt den samme tid til forhandlingerne med ordregiver. Såfremt det viser sig nødvendigt, kan der efterfølgende være en skriftlig afklaring af enkelte spørgsmål, inden det reviderede udbudsmateriale sendes til tilbudsgiverne. Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode tilbudsgiverne at aflevere et revideret tilbud, og ordregiver forbeholder sig ret til at tildele kontrakten på baggrund af de reviderede tilbud. Tilbudsgiverne kan derfor ikke påregne, at der gennemføres yderligere forhandlingsrunder, men ordregiver forbeholder sig ret hertil, hvis dette vurderes nødvendigt. Ordregiver vil klart tilkendegive over for tilbudsgiverne, hvornår forhandlingerne afsluttes, og der skal afgives endeligt tilbud. Den udbudte kontrakt er ikke opdelt i delkontrakter. Begrundelsen herfor, jf. udbudslovens § 49, stk. 2, er de markedsmæssige hensyn. Ordregiver skønner, at kontraktens genstand og omfang betyder, at ordregiver ikke kan drage fordel af konkurrencesituationen, såfremt kontrakten opdeles i del-kontrakter, da de tekniske specifikationer ikke spænder så bredt, at en opdeling i del-kontrakter vil give den for ordregiver mest optimale kontrakt. Samtlige omkostninger i forbindelse med deltagelse i udbuddet påhviler ansøger og tilbudsgiver, og ordregiver yder ikke vederlag til deltagerne i forhandlingerne.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72263000   Implementering af programmel
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 48440000   Programpakke til finansiel analyse og regnskabsføring, 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support, 72212440   Udvikling af programmel til finansiel analyse og regnskab, 72224000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med projektstyring, 72227000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med integration af programmel, 72250000   System- og supporttjenester, 72261000   Programmelsupport, 72265000   Konfigurering af programmel, 72266000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med programmel
2.1.2.
Udførelsessted
By Sorø
Postnummer 4180
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 150 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger UDBUDSSYSTEM OG KOMMUNIKATION: Udbudsprocessen foregår elektronisk gennem ordregivers udbudssystem. Dette gælder således for al skriftlig korrespondance, herunder ikke mindst ordregivers besvarelse af spørgsmål og tilbudsgivers fremsendelse af ansøgninger og tilbud mv. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst udbudssystemets support ”Ethics Support” via udbudssystemet: https://support.mercell.com/space/ETHICS. FORTROLIGHED: Tilbud vil så vidt muligt blive behandlet fortroligt, men ordregivers fortrolighedstilsagn viger i den udstrækning, hvor lovgivningen forpligter ordregiver til at videregive oplysninger til tredjemand, jf. udbudslovens § 5, stk. 1. Tilbudsgivers opmærksomhed henledes på, at dokumenterne i dette udbud, herunder indkomne tilbud, er omfattet af lovgivning om aktindsigt. ANSØGNING FRA EN SAMMENSLUTNING AF VIRKSOMHEDER ELLER VED UDNYTTELSE AF ANDRE ENHEDERS KAPACITET: Såfremt ansøger udgør en sammenslutning af virksomheder (fx hvor flere virksomheder byder sammen som et konsortium), skal særskilt ESPD fremsendes for hver enkelt virksomhed i sammenslutningen. Der stilles ingen særlige krav til sammenslutningens retlige form, men der skal blandt sammenslutningens virksomheder udpeges en fælles befuldmægtiget, der kan tegne alle virksomhederne i sammenslutningen. Derudover skal virksomhederne i sammenslutningen hæfte solidarisk for opfyldelsen af kontrakten, hvis sammenslutningen tildeles kontrakten. Hvis ansøger udgør en sammenslutning af virksomheder, skal ansøgningen vedlægges et udfyldt Bilag 15 Konsortieerklæring, der statuerer, at deltagerne hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse. Erklæringen skal ligeledes indeholde oplysning om, hvilken deltager der er udpeget til at kunne indgå aftaler med ordregiver på sammenslutningens vegne. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen for at opfylde egnethedskravene, skal der afleveres et udfyldt ESPD for hver af de enheder, som ansøger baserer sig på. Hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, skal de pågældende enheder hæfte solidarisk med ansøger for kontraktens opfyldelse. Hvis ansøger baserer sig på andre enheders uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer, jf. udbudslovens § 155, nr. 7, eller faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af ydelsen (referencer), skal de konkrete dele af ydelsen udføres af den enhed, som ansøger baserer sig på, jf. udbudslovens § 144, stk. 3. Hvis ansøger vælger at basere sig på en anden enheds økonomiske og finansielle formåen eller tekniske og faglige formåen, skal ansøgningen vedlægges et udfyldt Bilag 16 Støtteerklæringer, der godtgør, at ansøgeren faktisk råder over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen eller tekniske og faglige formåen. DOKUMENTATION FOR OPLYSNINGERNE I ESPD: Forud for tildeling af kontrakt er ordregiver forpligtet til at kræve, at den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægger endelig dokumentation for oplysninger, der er afgivet i ESPD-formularen, jf. udbudslovens § 151. Denne dokumentation skal være ordregiver i hænde senest 21 dage efter, at den pågældende tilbudsgiver har modtaget anmodning herom. Det samme gælder for de virksomheder, som den vindende tilbudsgiver måtte basere sit tilbud på. Fristen vil alene blive forlænget af ordregiver i særlige tilfælde. Dokumentation vedrørende udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 153, skal være udstedt senest 6 måneder før tilbudsfristen. For en dansk tilbudsgiver er en Serviceattest relevant dokumentation. For en udenlandsk tilbudsgiver afhænger det af mulighederne i det pågældende land. Ordregiver vil så vidt muligt acceptere de former for dokumentation, der fremgår af e-Certis, når disse er dækkende for ordregiverens behov: https://ec.europa.eu/tools/ecertis/#/homePage. Ordregiver vil acceptere fremlæggelse af årsregnskaber eller uddrag heraf som dokumentation vedrørende økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 154. Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som ordregiver vurderer passende, hvis tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge årsregnskaber eller uddrag heraf. FORBUD MOD TILDELING TIL RUSSISKE VIRKSOMHEDER OG RUSSISK KONTROLLEREDE VIRKSOMHEDER: Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Ansøger skal derfor, i forbindelse med ansøgning om prækvalifikation, udfylde og vedlægge en underskrevet erklæring om ikke-tilknytning til Rusland, jf. Bilag 18 Erklæring om tilknytning til Rusland. INVESTERINGSSCREENINGSLOVEN: Ordregiver vurderer, at indgåelse af kontrakten kan være omfattet af krav om tilladelse efter § 7 i investeringsscreeningsloven (lov nr. 842 af 10. maj 2021 med senere ændringer). Tilladelse udstedes af Erhvervsstyrelsen efter ansøgning og er kun påkrævet for økonomiske aktører, som er hjemmehørende uden for EU eller EFTA, eller er under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse som defineret i loven fra en virksomhed hjemmehørende i et land uden for EU eller EFTA eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA. Ordregiver opfordrer tilbudsgivere til at afklare, om deres indgåelse af kontrakten er omfattet af krav om tilladelse i henhold til investeringsscreeningsloven. Nærmere vejledning om loven og dens anvendelsesområde findes her: https://erhvervsstyrelsen.dk/aftaler-omfattet-af-investeringsscreeningsloven. Hvis tilbudsgivers indgåelse af kontrakten er omfattet af investeringsscreeningslovens krav om tilladelse, er det tilbudsgivers eget ansvar både at ansøge om og opnå tilladelsen. Ordregivers tildelingsbeslutning træffes under forudsætning af, at den vindende tilbudsgiver senest 5 måneder efter meddelelsen af tildelingsbeslutningen: Fremlægger tilladelse fra Erhvervsstyrelsen til at indgå kontrakten, eller fremlægger bekræftelse fra Erhvervsstyrelsen på, at tilladelse ikke er påkrævet, eller skriftligt erklærer, at tilladelse ikke er påkrævet, fordi tilbudsgiveren hverken er hjemmehørende uden for EU eller EFTA eller under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse - som defineret i investeringsscreeningsloven - fra enten en virksomhed hjemmehørende i et land uden for EU eller EFTA eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA. Hvis tilladelse gives med vilkår, forudsættes det endvidere, at vilkårene kan accepteres af ordregiver. Ordregiver kan, men er ikke forpligtet til, at forlænge den ovenfor nævnte frist. Hvis forudsætningerne ikke opfyldes, bortfalder ordregivers tildelingsbeslutning, da den pågældende tilbudsgivers tilbud ikke kan tages i betragtning. KONTRAKTINDGÅELSE: Kontrakt forventes indgået med den vindende tilbudsgiver efter udløbet af standstill-perioden og modtagelse af dokumentation vedrørende investeringsscreeningsloven. Meddelelse til den vindende tilbudsgiver om, at tilbudsgivers tilbud er det vindende tilbud, er ikke et løfte om at ville indgå kontrakt med tilbudsgiveren. Endelig og bindende aftale anses således ikke for indgået, før kontrakt er underskrevet ubetinget af alle kontraktens parter, ligesom ordregiver ikke anser udbudsforretningen for afsluttet før dette tidspunkt.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2023/10   - Bekendtgørelse af udbudsloven (LBK nr 10 af 06/01/2023), som indeholder bestemmelser, der gennemfører Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EØS-relevant tekst).
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Ordregiver vil udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren befinder sig i en situation, der svarer til konkurs mv. i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Når udelukkelsesperioden ikke er fastsat ved endelig dom, jf. udbudslovens § 138, stk. 4, kan Ordregiveren ikke udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra at deltage i udbudsproceduren i mere end 3 år fra datoen for den relevante hændelse eller handling omfattet af udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Ansøgere eller tilbudsgivere, der kan dokumentere deres pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138, stk. 1-3, kan ikke udelukkes.
Konkurs Ordregiver vil udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Når udelukkelsesperioden ikke er fastsat ved endelig dom, jf. udbudslovens § 138, stk. 4, kan Ordregiveren ikke udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra at deltage i udbudsproceduren i mere end 3 år fra datoen for den relevante hændelse eller handling omfattet af udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Ansøgere eller tilbudsgivere, der kan dokumentere deres pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138, stk. 1-3, kan ikke udelukkes.
Korruption Ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for bestikkelse som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater, og artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EU-Tidende 2003, nr. L 192, side 54) og bestikkelse som defineret i den nationale ret i ansøgerens eller tilbudsgiverens medlemsstat eller hjemland eller i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret, jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 2. Ordregiveren skal også udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, når en person, der er dømt ved endelig dom eller vedtaget bødeforlæg for de handlinger, som er nævnt i stk. 1, er medlem af ansøgerens eller tilbudsgiverens bestyrelse, direktion eller tilsynsråd. Ordregiveren skal ligeledes udelukke en ansøger eller tilbudsgiver, hvis den dømte person har beføjelse til at repræsentere, kontrollere eller træffe beslutninger i ansøgerens eller tilbudsgiverens bestyrelse, direktion eller tilsynsråd, jf. udbudslovens § 135, stk. 2. Når udelukkelsesperioden ikke er fastsat ved endelig dom, jf. udbudslovens § 138, stk. 4, skal Ordregiveren udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra at deltage i udbudsproceduren i 5 år fra datoen for endelig dom eller vedtaget bødeforlæg. Ansøgere eller tilbudsgivere, der kan dokumentere deres pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138, stk. 1-3, kan ikke udelukkes.
Tvangsakkord uden for konkurs Ordregiver vil udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er under tvangsakkord, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Når udelukkelsesperioden ikke er fastsat ved endelig dom, jf. udbudslovens § 138, stk. 4, kan Ordregiveren ikke udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra at deltage i udbudsproceduren i mere end 3 år fra datoen for den relevante hændelse eller handling omfattet af udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Ansøgere eller tilbudsgivere, der kan dokumentere deres pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138, stk. 1-3, kan ikke udelukkes.
Deltagelse i en kriminel organisation Ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for handlinger begået som led i en kriminel organisation som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 (EU-Tidende 2008, nr. L 300, side 42), jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1. Ordregiveren skal også udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, når en person, der er dømt ved endelig dom eller vedtaget bødeforlæg for de handlinger, som er nævnt i stk. 1, er medlem af ansøgerens eller tilbudsgiverens bestyrelse, direktion eller tilsynsråd. Ordregiveren skal ligeledes udelukke en ansøger eller tilbudsgiver, hvis den dømte person har beføjelse til at repræsentere, kontrollere eller træffe beslutninger i ansøgerens eller tilbudsgiverens bestyrelse, direktion eller tilsynsråd, jf. udbudslovens § 135, stk. 2. Når udelukkelsesperioden ikke er fastsat ved endelig dom, jf. udbudslovens § 138, stk. 4, skal Ordregiveren udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra at deltage i udbudsproceduren i 5 år fra datoen for endelig dom eller vedtaget bødeforlæg. Ansøgere eller tilbudsgivere, der kan dokumentere deres pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138, stk. 1-3, kan ikke udelukkes.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EU-Tidende 2005, nr. L 309, side 15), jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 5. Ordregiveren skal også udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, når en person, der er dømt ved endelig dom eller vedtaget bødeforlæg for de handlinger, som er nævnt i stk. 1, er medlem af ansøgerens eller tilbudsgiverens bestyrelse, direktion eller tilsynsråd. Ordregiveren skal ligeledes udelukke en ansøger eller tilbudsgiver, hvis den dømte person har beføjelse til at repræsentere, kontrollere eller træffe beslutninger i ansøgerens eller tilbudsgiverens bestyrelse, direktion eller tilsynsråd, jf. udbudslovens § 135, stk. 2. Når udelukkelsesperioden ikke er fastsat ved endelig dom, jf. udbudslovens § 138, stk. 4, skal Ordregiveren udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra at deltage i udbudsproceduren i 5 år fra datoen for endelig dom eller vedtaget bødeforlæg. Ansøgere eller tilbudsgivere, der kan dokumentere deres pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138, stk. 1-3, kan ikke udelukkes.
Svig Ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for svig som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser, jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 3. Ordregiveren skal også udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, når en person, der er dømt ved endelig dom eller vedtaget bødeforlæg for de handlinger, som er nævnt i stk. 1, er medlem af ansøgerens eller tilbudsgiverens bestyrelse, direktion eller tilsynsråd. Ordregiveren skal ligeledes udelukke en ansøger eller tilbudsgiver, hvis den dømte person har beføjelse til at repræsentere, kontrollere eller træffe beslutninger i ansøgerens eller tilbudsgiverens bestyrelse, direktion eller tilsynsråd, jf. udbudslovens § 135, stk. 2. Når udelukkelsesperioden ikke er fastsat ved endelig dom, jf. udbudslovens § 138, stk. 4, skal Ordregiveren udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra at deltage i udbudsproceduren i 5 år fra datoen for endelig dom eller vedtaget bødeforlæg. Ansøgere eller tilbudsgivere, der kan dokumentere deres pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138, stk. 1-3, kan ikke udelukkes.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for overtrædelse af straffelovens § 262 a eller, for så vidt angår en dom fra et andet land angående børnearbejde og andre former for menneskehandel som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EU-Tidende 2011, nr. L 101, side 1), jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 6. Ordregiveren skal også udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, når en person, der er dømt ved endelig dom eller vedtaget bødeforlæg for de handlinger, som er nævnt i stk. 1, er medlem af ansøgerens eller tilbudsgiverens bestyrelse, direktion eller tilsynsråd. Ordregiveren skal ligeledes udelukke en ansøger eller tilbudsgiver, hvis den dømte person har beføjelse til at repræsentere, kontrollere eller træffe beslutninger i ansøgerens eller tilbudsgiverens bestyrelse, direktion eller tilsynsråd, jf. udbudslovens § 135, stk. 2. Når udelukkelsesperioden ikke er fastsat ved endelig dom, jf. udbudslovens § 138, stk. 4, skal Ordregiveren udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra at deltage i udbudsproceduren i 5 år fra datoen for endelig dom eller vedtaget bødeforlæg. Ansøgere eller tilbudsgivere, der kan dokumentere deres pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138, stk. 1-3, kan ikke udelukkes.
Insolvens Ordregiver vil udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er under insolvens- eller likvidationsbehandling, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Når udelukkelsesperioden ikke er fastsat ved endelig dom, jf. udbudslovens § 138, stk. 4, kan Ordregiveren ikke udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra at deltage i udbudsproceduren i mere end 3 år fra datoen for den relevante hændelse eller handling omfattet af udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Ansøgere eller tilbudsgivere, der kan dokumentere deres pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138, stk. 1-3, kan ikke udelukkes.
Aktiver, der administreres af en kurator Ordregiver vil udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgerens eller tilbudsgiverens aktiver administreres af en kurator eller af retten, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Når udelukkelsesperioden ikke er fastsat ved endelig dom, jf. udbudslovens § 138, stk. 4, kan Ordregiveren ikke udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra at deltage i udbudsproceduren i mere end 3 år fra datoen for den relevante hændelse eller handling omfattet af udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Ansøgere eller tilbudsgivere, der kan dokumentere deres pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138, stk. 1-3, kan ikke udelukkes.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, når Ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i det pågældende udbud har givet groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger eller ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3, og, hvis det er relevant, i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 eller 6, de fastsatte minimumskrav til egnethed i udbudslovens §§ 140-144 eller udvælgelsen i udbudslovens § 145, jf. udbudslovens § 136, nr. 3. Når udelukkelsesperioden ikke er fastsat ved endelig dom, jf. udbudslovens § 138, stk. 4, kan Ordregiveren ikke udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra at deltage i udbudsproceduren i mere end 3 år fra datoen for den relevante hændelse eller handling omfattet af udbudslovens § 136, nr. 3. Ansøgere eller tilbudsgivere, der kan dokumentere deres pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138, stk. 1-3, kan ikke udelukkes.
Rent nationale udelukkelsesgrunde Ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land, jf. udbudslovens § 134 a, stk. .
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, når Ordregiveren kan påvise, at en interessekonflikt, jf. udbudslovens § 24, nr. 18, i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger, jf. udbudslovens § 136, nr. 1.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, når Ordregiveren kan påvise, at en konkurrencefordrejning som omhandlet i udbudslovens § 39 som følge af den forudgående inddragelse af de økonomiske aktører i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes med mindre indgribende foranstaltninger, jf. udbudslovens § 136, nr. 2.
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, når Ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet, jf. udbudslovens § 136, nr. 4. Når udelukkelsesperioden ikke er fastsat ved endelig dom, jf. udbudslovens § 138, stk. 4, kan Ordregiveren ikke udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra at deltage i udbudsproceduren i mere end 3 år fra datoen for den relevante hændelse eller handling omfattet af udbudslovens § 136, nr. 4. Ansøgere eller tilbudsgivere, der kan dokumentere deres pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138, stk. 1-3, kan ikke udelukkes.
Ophævelse eller en lignende sanktion Ordregiver vil udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, kontrakt med en forsyningsvirksomhed eller koncessionskontrakt og misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4. Når udelukkelsesperioden ikke er fastsat ved endelig dom, jf. udbudslovens § 138, stk. 4, kan Ordregiveren ikke udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra at deltage i udbudsproceduren i mere end 3 år fra datoen for den relevante hændelse eller handling omfattet af udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4. Ansøgere eller tilbudsgivere, der kan dokumentere deres pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138, stk. 1-3, kan ikke udelukkes.
Betaling af socialsikringsbidrag Ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret, jf. udbudslovens § 135, stk. 3, medmindre ansøgeren eller tilbudsgiveren har indgået aftale med inddrivelsesmyndigheden om en afviklingsordning og denne ordning er overholdt, jf. udbudslovens § 135, stk. 4, eller ansøgeren eller tilbudsgiveren stiller sikkerhed for betaling af den del af gælden, der er på 100.000 kr. eller derover, jf. udbudslovens § 135, stk. 5, nr. 2.
Erhvervsvirksomheden er indstillet Ordregiver vil udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgerens eller tilbudsgiverens erhvervsvirksomhed er blevet indstillet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Når udelukkelsesperioden ikke er fastsat ved endelig dom, jf. udbudslovens § 138, stk. 4, kan Ordregiveren ikke udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra at deltage i udbudsproceduren i mere end 3 år fra datoen for den relevante hændelse eller handling omfattet af udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Ansøgere eller tilbudsgivere, der kan dokumentere deres pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138, stk. 1-3, kan ikke udelukkes.
Betaling af skatter og afgifter Ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter og afgifter i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret, jf. udbudslovens § 135, stk. 3, medmindre ansøgeren eller tilbudsgiveren har indgået aftale med inddrivelsesmyndigheden om en afviklingsordning og denne ordning er overholdt, jf. udbudslovens § 135, stk. 4, eller ansøgeren eller tilbudsgiveren stiller sikkerhed for betaling af den del af gælden, der er på 100.000 kr. eller derover, jf. udbudslovens § 135, stk. 5, nr. 2.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som defineret i henholdsvis artikel 1, 3 og 4 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2002, nr. L 164, side 3) som ændret ved Rådets rammeafgørelse 2008/919/RIA af 28. november 2008 om ændring af rammeafgørelse 2002/475/RIA om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2008, nr. L 330, side 21), jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 4. Ordregiveren skal også udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, når en person, der er dømt ved endelig dom eller vedtaget bødeforlæg for de handlinger, som er nævnt i stk. 1, er medlem af ansøgerens eller tilbudsgiverens bestyrelse, direktion eller tilsynsråd. Ordregiveren skal ligeledes udelukke en ansøger eller tilbudsgiver, hvis den dømte person har beføjelse til at repræsentere, kontrollere eller træffe beslutninger i ansøgerens eller tilbudsgiverens bestyrelse, direktion eller tilsynsråd, jf. udbudslovens § 135, stk. 2. Når udelukkelsesperioden ikke er fastsat ved endelig dom, jf. udbudslovens § 138, stk. 4, skal Ordregiveren udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra at deltage i udbudsproceduren i 5 år fra datoen for endelig dom eller vedtaget bødeforlæg. Ansøgere eller tilbudsgivere, der kan dokumentere deres pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138, stk. 1-3, kan ikke udelukkes.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Opsætning, tilpasning, implementering og support og vedligeholdelse af Oracle ERP Cloud platform til Region Sjælland
Beskrivelse : Dette udbud omfatter levering af opsætning, tilpasning, implementering og support og vedligeholdelse af Oracle ERP Cloud platform til Region Sjælland. Den samlede løsning består af opsætning, tilpasning af Oracle ERP Cloud, implementering og migrering fra ordregivers eksisterende Oracle løsning og efterfølgende support og vedligeholdelse af leverandørens leverancer i tilknytning til Oracle Cloud løsningen, jf. bilag 02.2 Kravspecifikation. Løsningen inklusiv tilhørende ydelser, jf. bilag 05 Dokumentation, skal sammen med ordregivers nye Oracle Cloud platform kunne opfylde bilag 02.2 Kravspecifikation. Ordregiver har et eksisterende ERP e-Business Suite fra Oracle som driftes af ordregiver selv (on-premise). Ordregiver ønsker at få opsat et tilsvarende ERP-system baseret på Oracle ERP Cloud med i vidt omfang samme funktionalitet m.v. som det nuværende system. Ordregiver har indgået aftale med Oracle vedrørende Oracle ERP Cloud licenser, og den kommende leverandør af nærværende udbud skal stå for at opsætte, tilpasse og implementere det nye system baseret på Oracle ERP Cloud med leverandørens ydelser implementeret. Aftalen med Oracle vedrørende Oracle ERP Cloud er således en aftale mellem ordregiver og Oracle, og leverandøren påtager sig intet ansvar for selve Oracle Cloud platformen og dennes performance, jf. herved bilag 10 Servicemål, pkt. 2.1. Leverandøren skal levere de tilpasninger og muligt andet software samt den dokumentation, der er specificeret i bilag 02.2 Kravspecifikation og bilag 04 Specifikation af etableringsvederlag, herunder programmel og dokumentation med priser, der tilsammen med ordregivers nye Oracle Cloud platform opfylder kravene i bilag 02.2 Kravspecifikation for så vidt angår Oracle delen. Løsningen skal besidde de egenskaber og opfylde de krav, der fremgår af udbuddets hovedkontrakt, navnlig af bilag 02.2 Kravspecifikation.
Intern ID : EMN-2024-05856
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72263000   Implementering af programmel
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 48440000   Programpakke til finansiel analyse og regnskabsføring, 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support, 72212440   Udvikling af programmel til finansiel analyse og regnskab, 72224000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med projektstyring, 72227000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med integration af programmel, 72250000   System- og supporttjenester, 72261000   Programmelsupport, 72265000   Konfigurering af programmel, 72266000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med programmel
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Ordregiveren kan bestille følgende optioner til levering til Overtagelsesdagen og efter Overtagelsesdagen: 1. Digital indkøbsassistent (chatbot), 2. Organisatorisk forandringsledelse, 3. Projekt- og teststyringsværktøj.
5.1.2.
Udførelsessted
By : Sorø
Postnummer : 4180
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Anden varighed Ubegrænset
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 150 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Oplysninger om tidligere bekendtgørelser :
ID for den foregående bekendtgørelse : 406874-2024
Yderligere oplysninger : UDBUDSSYSTEM OG KOMMUNIKATION: Udbudsprocessen foregår elektronisk gennem ordregivers udbudssystem. Dette gælder således for al skriftlig korrespondance, herunder ikke mindst ordregivers besvarelse af spørgsmål og tilbudsgivers fremsendelse af ansøgninger og tilbud mv. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst udbudssystemets support ”Ethics Support” via udbudssystemet: https://support.mercell.com/space/ETHICS. FORTROLIGHED: Tilbud vil så vidt muligt blive behandlet fortroligt, men ordregivers fortrolighedstilsagn viger i den udstrækning, hvor lovgivningen forpligter ordregiver til at videregive oplysninger til tredjemand, jf. udbudslovens § 5, stk. 1. Tilbudsgivers opmærksomhed henledes på, at dokumenterne i dette udbud, herunder indkomne tilbud, er omfattet af lovgivning om aktindsigt. ANSØGNING FRA EN SAMMENSLUTNING AF VIRKSOMHEDER ELLER VED UDNYTTELSE AF ANDRE ENHEDERS KAPACITET: Såfremt ansøger udgør en sammenslutning af virksomheder (fx hvor flere virksomheder byder sammen som et konsortium), skal særskilt ESPD fremsendes for hver enkelt virksomhed i sammenslutningen. Der stilles ingen særlige krav til sammenslutningens retlige form, men der skal blandt sammenslutningens virksomheder udpeges en fælles befuldmægtiget, der kan tegne alle virksomhederne i sammenslutningen. Derudover skal virksomhederne i sammenslutningen hæfte solidarisk for opfyldelsen af kontrakten, hvis sammenslutningen tildeles kontrakten. Hvis ansøger udgør en sammenslutning af virksomheder, skal ansøgningen vedlægges et udfyldt Bilag 15 Konsortieerklæring, der statuerer, at deltagerne hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse. Erklæringen skal ligeledes indeholde oplysning om, hvilken deltager der er udpeget til at kunne indgå aftaler med ordregiver på sammenslutningens vegne. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen for at opfylde egnethedskravene, skal der afleveres et udfyldt ESPD for hver af de enheder, som ansøger baserer sig på. Hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, skal de pågældende enheder hæfte solidarisk med ansøger for kontraktens opfyldelse. Hvis ansøger baserer sig på andre enheders uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer, jf. udbudslovens § 155, nr. 7, eller faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af ydelsen (referencer), skal de konkrete dele af ydelsen udføres af den enhed, som ansøger baserer sig på, jf. udbudslovens § 144, stk. 3. Hvis ansøger vælger at basere sig på en anden enheds økonomiske og finansielle formåen eller tekniske og faglige formåen, skal ansøgningen vedlægges et udfyldt Bilag 16 Støtteerklæringer, der godtgør, at ansøgeren faktisk råder over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen eller tekniske og faglige formåen. DOKUMENTATION FOR OPLYSNINGERNE I ESPD: Forud for tildeling af kontrakt er ordregiver forpligtet til at kræve, at den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægger endelig dokumentation for oplysninger, der er afgivet i ESPD-formularen, jf. udbudslovens § 151. Denne dokumentation skal være ordregiver i hænde senest 21 dage efter, at den pågældende tilbudsgiver har modtaget anmodning herom. Det samme gælder for de virksomheder, som den vindende tilbudsgiver måtte basere sit tilbud på. Fristen vil alene blive forlænget af ordregiver i særlige tilfælde. Dokumentation vedrørende udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 153, skal være udstedt senest 6 måneder før tilbudsfristen. For en dansk tilbudsgiver er en Serviceattest relevant dokumentation. For en udenlandsk tilbudsgiver afhænger det af mulighederne i det pågældende land. Ordregiver vil så vidt muligt acceptere de former for dokumentation, der fremgår af e-Certis, når disse er dækkende for ordregiverens behov: https://ec.europa.eu/tools/ecertis/#/homePage. Ordregiver vil acceptere fremlæggelse af årsregnskaber eller uddrag heraf som dokumentation vedrørende økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 154. Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som ordregiver vurderer passende, hvis tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge årsregnskaber eller uddrag heraf. FORBUD MOD TILDELING TIL RUSSISKE VIRKSOMHEDER OG RUSSISK KONTROLLEREDE VIRKSOMHEDER: Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Ansøger skal derfor, i forbindelse med ansøgning om prækvalifikation, udfylde og vedlægge en underskrevet erklæring om ikke-tilknytning til Rusland, jf. Bilag 18 Erklæring om tilknytning til Rusland. INVESTERINGSSCREENINGSLOVEN: Ordregiver vurderer, at indgåelse af kontrakten kan være omfattet af krav om tilladelse efter § 7 i investeringsscreeningsloven (lov nr. 842 af 10. maj 2021 med senere ændringer). Tilladelse udstedes af Erhvervsstyrelsen efter ansøgning og er kun påkrævet for økonomiske aktører, som er hjemmehørende uden for EU eller EFTA, eller er under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse som defineret i loven fra en virksomhed hjemmehørende i et land uden for EU eller EFTA eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA. Ordregiver opfordrer tilbudsgivere til at afklare, om deres indgåelse af kontrakten er omfattet af krav om tilladelse i henhold til investeringsscreeningsloven. Nærmere vejledning om loven og dens anvendelsesområde findes her: https://erhvervsstyrelsen.dk/aftaler-omfattet-af-investeringsscreeningsloven. Hvis tilbudsgivers indgåelse af kontrakten er omfattet af investeringsscreeningslovens krav om tilladelse, er det tilbudsgivers eget ansvar både at ansøge om og opnå tilladelsen. Ordregivers tildelingsbeslutning træffes under forudsætning af, at den vindende tilbudsgiver senest 5 måneder efter meddelelsen af tildelingsbeslutningen: Fremlægger tilladelse fra Erhvervsstyrelsen til at indgå kontrakten, eller fremlægger bekræftelse fra Erhvervsstyrelsen på, at tilladelse ikke er påkrævet, eller skriftligt erklærer, at tilladelse ikke er påkrævet, fordi tilbudsgiveren hverken er hjemmehørende uden for EU eller EFTA eller under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse - som defineret i investeringsscreeningsloven - fra enten en virksomhed hjemmehørende i et land uden for EU eller EFTA eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA. Hvis tilladelse gives med vilkår, forudsættes det endvidere, at vilkårene kan accepteres af ordregiver. Ordregiver kan, men er ikke forpligtet til, at forlænge den ovenfor nævnte frist. Hvis forudsætningerne ikke opfyldes, bortfalder ordregivers tildelingsbeslutning, da den pågældende tilbudsgivers tilbud ikke kan tages i betragtning. KONTRAKTINDGÅELSE: Kontrakt forventes indgået med den vindende tilbudsgiver efter udløbet af standstill-perioden og modtagelse af dokumentation vedrørende investeringsscreeningsloven. Meddelelse til den vindende tilbudsgiver om, at tilbudsgivers tilbud er det vindende tilbud, er ikke et løfte om at ville indgå kontrakt med tilbudsgiveren. Endelig og bindende aftale anses således ikke for indgået, før kontrakt er underskrevet ubetinget af alle kontraktens parter, ligesom ordregiver ikke anser udbudsforretningen for afsluttet før dette tidspunkt.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Årsomsætning for hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår
Beskrivelse Ansøger skal i ESPD, Del IV – afsnit B Økonomisk og finansiel formåen angive ansøgers årsomsætning for hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår. Ansøgers årsomsætning skal for hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår være på minimum DKK 100 mio. Såfremt ansøger er en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium) eller baserer sig på andre enheders formåen for opfyldelse af minimumskravet til årsomsætning, beregnes den samlede årsomsætning på baggrund af ansøgerens og disse andre enheders årsomsætning i hvert disponibelt regnskabsår. Undtaget herfra er, hvis ansøgeren baserer sig på en anden enhed i form af ansøgerens moderselskab, hvis ansøgerens balance og årets resultat allerede er en del af moderselskabets regnskabstal. I så tilfælde lægges moderselskabets regnskabstal til grund alene.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Gennemsnitlig soliditetsgrad for de seneste 3 disponible regnskabsår
Beskrivelse Ansøger skal i ESPD, Del IV – afsnit B Økonomisk og finansiel formåen angive ansøgers egenkapital og samlede aktiver for hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår. Ansøgers gennemsnitlige soliditetsgrad skal være på minimum 10 % for de seneste 3 disponible regnskabsår. Soliditetsgraden beregnes som forholdet mellem virksomhedens egenkapital og samlede aktiver udregnet i procent (egenkapital / samlede aktiver x 100 % = soliditetsgrad). Såfremt ansøgeren er en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium) eller baserer sig på andre enheders formåen for opfyldelse af minimumskravet til gennemsnitlig soliditetsgrad, beregnes først den årlige soliditetsgrad på baggrund ansøgerens og disse andre enheders egenkapital og samlede aktiver i hvert disponibelt regnskabsår, og derefter beregnes gennemsnittet for de seneste 3 disponible regnskabsår. Undtaget herfra er, hvis ansøgeren baserer sig på en anden enhed i form af ansøgerens moderselskab, hvis ansøgerens balance og årets resultat allerede er en del af moderselskabets regnskabstal. I så tilfælde lægges moderselskabets regnskabstal til grund alene.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse Ansøger skal i ESPD, Del IV – afsnit C Teknisk og faglig formåen angive en liste over maksimalt 5 leverancer, der er udført inden for de seneste 3 år. For hver leverance skal oplyses: Kort beskrivelse af leverancen/løsningen, herunder antal brugere af løsningen. Beskrivelse af ansøgers konkrete rolle med leverancen/løsningen. Beskrivelse af udførte opgaver inden for opsætning, tilpasning, implementering, support og vedligeholdelse. Beløb (faktureret betaling for udførte leverancer af ydelser i DKK ekskl. moms). Periode for leverance af ydelserne (startdato for påbegyndelse af leverance af ydelser og slutdato for udførelse af leverance af ydelser). Kundens navn. Kontaktperson hos kunden. Hver reference må maksimalt udgøre 2.340 tegn uden mellemrum. Tegn herudover vil ikke indgå i evalueringen. Dette omfatter tillige tegn indarbejdet i figurer, tabeller o.lign. Ordregiver stiller følgende krav til ansøgers tekniske og faglige formåen: Minimum 3 leverancer, der viser erfaring og ekspertise med levering af opsætning, tilpasning, implementering og support og vedligeholdelse af Oracle ERP Cloud platform omfattende Økonomi, Indkøb og Logistik, og som er udført inden for de seneste 3 år. I den forbindelse skal det præciseres, at hver leverance ikke skal omfatte opsætning, tilpasning, implementering og support og vedligeholdelse, men leverancerne skal tilsammen omfatte alle disse ydelser. Der skal dog være minimum 3 leverancer af ydelser i forbindelse med Oracle ERP Cloud platform omfattende Økonomi, Indkøb og Logistik. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte kunden på de referencer, som ansøger er fremkommet med.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Højeste antal udvalgte tilbud 3

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Årlige gennemsnitlige antal beskæftigede
Beskrivelse Ansøger skal i ESPD, Del IV – afsnit C Teknisk og faglig formåen angive årlige gennemsnitlige antal beskæftigede inden for Oracle ERP Cloud platform i hvert af de seneste 3 år.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Højeste antal udvalgte tilbud 3

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Beskrivelse Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 3 tilbudsgivere, der vil blive opfordret til at afgive indledende tilbud. Såfremt antallet af ansøgere, der ikke er omfattet af de angivne udelukkelsesgrunde, og som opfylder de angivne minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen samt teknisk og faglig formåen, overstiger det antal ansøgere, som ordregiver agter at prækvalificere, vil ordregiver foretage en udvælgelse blandt disse ansøgere. Denne udvælgelse vil ske på baggrund af oplysningerne om teknisk og faglig formåen. Ved vurderingen heraf vil ordregiver særligt lægge vægt på en samlet vurdering af, at ansøger dokumenterer erfaring med levering af opsætning, tilpasning, implementering og support og vedligeholde af Oracle ERP Cloud platform omfattende Økonomi, Indkøb og Logistik til kunder, som er sammenlignelige med ordregiver, herunder i størrelse og karakter, og samtidig at ansøger har den bedste og fornødne størrelse og kapacitet i medarbejderstab og organisation, som giver grundlag for løsning af den udbudte opgave.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Højeste antal udvalgte tilbud 3
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 3
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 3
Køberen forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de indledende tilbud uden yderligere forhandlinger
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Økonomi
Beskrivelse : Ordregiver vil på baggrund af de af tilbudsgiver afgivne priser i Bilag 04.1 Specifikation af vederlag, beregne en teknisk evalueringspris, som fremgår af fanen ”1. Samlede vederlag”. Ordregiver henviser til Bilag 04.1 Specifikation af vederlag for nærmere oplysninger om tilbudsgivers priser og beregningen af den tekniske evalueringspris. Underkriteriet ”Økonomi” evalueres efter en pointmodel på en skala fra 0-10. Ved evaluering af underkriteriet ”Økonomi” benyttes en lineær nulpunktsmodel, hvor udgangspunktet er, at ti (10) point gives til det tilbud med den laveste ”teknisk evalueringspris”, mens nul (0) point gives til det tilbud, hvis ”teknisk evalueringspris” ligger 100 % over den laveste ”teknisk evalueringspris”. Priserne vil således blive evalueret relativt i forhold til hinanden (relativ bedømmelse). Ordregiver vil omregne priserne til point ved anvendelse af følgende formel: Point = 10 - (10 / 100 %) * (”teknisk evalueringspris” - laveste ”teknisk evalueringspris”) / laveste ”teknisk evalueringspris”. Tilbud med priser, der er mere end 100 % dyrere end tilbuddet med den laveste ”teknisk evalueringspris”, og som efter ovenstående formel skulle tildeles negative point, vil som udgangspunkt blive tildelt nul (0) point. Hvis der er et tilbud, der er mere end 100 % dyrere end tilbuddet med den laveste ”teknisk evalueringspris”, og som samlet vil blive anset som det økonomisk mest fordelagtige tilbud, hvis Ordregiver tildeler dette nul (0) point for underkriteriet ”Økonomi” i stedet for negative point, så vil Ordregiver trinvis øge det procentuelle spænd med 5 %, indtil det økonomisk mest fordelagtige tilbud ikke har opnået en uberettiget konkurrencefordel ved at blive tildelt nul (0) point i stedet for negative point for underkriteriet ”Økonomi”. Ordregiver vil derfor kun øge det procentuelle spænd i nødvendigt omfang og ikke nødvendigvis, indtil det omfatter alle tilbud. Der kan derfor godt være tilbud, som bliver tildelt nul (0) point i stedet for negative point, når bare de ikke vil blive anset som det økonomisk mest fordelagtige tilbud ved den samlede bedømmelse.
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Implementeringsevne
Beskrivelse : Delkriteriet ”Implementeringsevne” vurderes på baggrund af tilbudsgivers besvarelse af følgende: Bilag 02.3 Leverandørens besvarelse af krav fra bilag 02.2, Underafsnit 6.2.1., Hovedafsnit 7.3. Bilag 02.4 Leverandørens uddybende besvarelse af krav (Løsningsbeskrivelse), afsnit 6.2.1. Bilag 13.1 Leverandørens løsningsforslag til Bilag 13 optioner, afsnit 3, jf. herved opfyldelsen af krav fra Bilag 02.2 Kravspecifikation, afsnit 7.3. Bilag 01 Tidsplan, afsnit 2.1.2. Bilag 01.1 Tilbudsgivers besvarelse af Bilag 01 Tidsplan. Det fremgår af evalueringskravene (EK), Bilag 02.2 Kravspecifikation, afsnit 6 og afsnit 7.3, og Bilag 01.1 Tilbudsgivers besvarelse af Bilag 01 Tidsplan, hvad der lægges vægt på i evalueringen af Tilbudsgivers besvarelse af delkriteriet ”Implementeringsevne”. Delkriteriet "Implementeringsevne" er en del af underkriteriet "Kvalitet". Ordregiver henviser til Udbudsbetingelserne for nærmere oplysninger om evalueringen af de kvalitative delkriterier og underkriteriet "Kvalitet".
Vægtning (procentdel, præcis) : 10.5

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Løsningsbeskrivelse
Beskrivelse : Delkriteriet ”Løsningsbeskrivelse” vurderes på baggrund af tilbudsgivers besvarelse af følgende: Bilag 02.3 Leverandørens besvarelse af krav fra bilag 02.2, Underafsnit 6.2.3. Bilag 02.4 Leverandørens uddybende besvarelse af krav (Løsningsbeskrivelse), afsnit 1 og afsnit 6.2.3. Det fremgår af evalueringskravene (EK) og Bilag 02.2 Kravspecifikation, afsnit 5, hvad der lægges vægt på i evalueringen af Tilbudsgivers besvarelse af delkriteriet ”Løsningsbeskrivelse”. Delkriteriet "Løsningsbeskrivelse" er en del af underkriteriet "Kvalitet". Ordregiver henviser til Udbudsbetingelserne for nærmere oplysninger om evalueringen af de kvalitative delkriterier og underkriteriet "Kvalitet".
Vægtning (procentdel, præcis) : 10.5

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Funktionalitet
Beskrivelse : Delkriteriet ”Funktionalitet” vurderes på baggrund af tilbudsgivers besvarelse af følgende: Bilag 02.3 Leverandørens besvarelse af krav fra bilag 02.2, Hovedafsnit 5.1-5.7. Bilag 02.4 Leverandørens uddybende besvarelse af krav (Løsningsbeskrivel-se), afsnit 5.1-5.7. Bilag 02.3 Leverandørens besvarelse af krav fra bilag 02.2, Hovedafsnit 5.8-5.14, Hovedafsnit 7.1. Bilag 02.4 Leverandørens uddybende besvarelse af krav (Løsningsbeskrivelse), afsnit 5.8-5.14. Bilag 13.1 Leverandørens løsningsforslag til Bilag 13 optioner, afsnit 1, jf. herved opfyldelsen af krav fra Bilag 02.2 Kravspecifikation, afsnit 7.1. Bilag 02.3 Leverandørens besvarelse af krav fra bilag 02.2, Hovedafsnit 5.15-5.18. Bilag 02.4 Leverandørens uddybende besvarelse af krav (Løsningsbeskrivelse), afsnit 5.15-5.18. Det fremgår af evalueringskravene (EK) og Bilag 02.2 Kravspecifikation, afsnit 5, hvad der lægges vægt på i evalueringen af tilbudsgivers besvarelse af delkriteriet ”Funktionalitet”. Delkriteriet "Funktionalitet" er en del af underkriteriet "Kvalitet". Ordregiver henviser til Udbudsbetingelserne for nærmere oplysninger om evalueringen af de kvalitative delkriterier og underkriteriet "Kvalitet".
Vægtning (procentdel, præcis) : 14

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Implementering i øvrigt
Beskrivelse : Delkriteriet ”Implementering i øvrigt” vurderes på baggrund af tilbudsgivers besvarelse af følgende: Bilag 02.3 Leverandørens besvarelse af krav fra bilag 02.2, Hovedafsnit 6.1, Underafsnit 6.2.2-6.2.3, Hovedafsnit 6.3-6.5, Hovedafsnit 7.2. Bilag 02.4 Leverandørens uddybende besvarelse af krav (Løsningsbeskrivelse), afsnit 6.1, 6.2.2-6.5. Bilag 13.1 Leverandørens løsningsforslag til Bilag 13 optioner, afsnit 2, jf. herved opfyldelsen af krav fra Bilag 02.2 Kravspecifikation, afsnit 7.2. Bilag 06 Kundens medvirken. Bilag 08.1 Tilbudsgivers besvarelse af Bilag 8 Prøver. Det fremgår af evalueringskravene (EK), Bilag 02.2 Kravspecifikation, afsnit 6 og afsnit 7.2, Bilag 06 Kundens medvirken og Bilag 08.1 Leverandørens besvarelse af Bilag 08 Prøver, hvad der lægges vægt på i evalueringen af tilbudsgivers besvarelse af delkriteriet ”Implementering i øvrigt”. Delkriteriet "Implementering i øvrigt" er en del af underkriteriet "Kvalitet". Ordregiver henviser til Udbudsbetingelserne for nærmere oplysninger om evalueringen af de kvalitative delkriterier og underkriteriet "Kvalitet".
Vægtning (procentdel, præcis) : 14

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Support og vedligeholdelse
Beskrivelse : Delkriteriet ”Support og vedligeholdelse” vurderes på baggrund af tilbudsgivers besvarelse af følgende: Bilag 02.3 Leverandørens besvarelse af krav fra bilag 02.2, Hovedafsnit 6.6. Bilag 02.4 Leverandørens uddybende besvarelse af krav (Løsningsbeskrivelse), afsnit 6.6. Det fremgår af evalueringskravene (EK) og Bilag 02.2 Kravspecifikation, afsnit 6, hvad der lægges vægt på i evalueringen af tilbudsgivers besvarelse af delkriteriet ”Support og vedligeholdelse”. Delkriteriet "Support og vedligeholdelse" er en del af underkriteriet "Kvalitet". Ordregiver henviser til Udbudsbetingelserne for nærmere oplysninger om evalueringen af de kvalitative delkriterier og underkriteriet "Kvalitet".
Vægtning (procentdel, præcis) : 14

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Teknologi
Beskrivelse : Delkriteriet ”Teknologi” vurderes på baggrund af tilbudsgivers besvarelse af følgende: Bilag 02.3 Leverandørens besvarelse af krav fra bilag 02.2, Hovedafsnit 6.7-6.9. Bilag 02.4 Leverandørens uddybende besvarelse af krav (Løsningsbeskrivelse), afsnit 6.7-6.9. Det fremgår af evalueringskravene (EK) og Bilag 02.2 Kravspecifikation, afsnit 6, hvad der lægges vægt på i evalueringen af tilbudsgivers besvarelse af delkriteriet ”Teknologi”. Delkriteriet "Teknologi" er en del af underkriteriet "Kvalitet". Ordregiver henviser til Udbudsbetingelserne for nærmere oplysninger om evalueringen af de kvalitative delkriterier og underkriteriet "Kvalitet".
Vægtning (procentdel, præcis) : 7
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at afgive tilbud : 06/11/2024
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Beskrivelse af den finansielle garanti : For betalinger, som skal erlægges forud for overtagelsesdagen, er det en betingelse for betaling, at leverandøren har stillet en uigenkaldelig anfordringsgaranti fra et anerkendt pengeinstitut eller forsikringsselskab til sikkerhed for tilbagebetaling af beløbet. Garantiens udformning skal forelægges ordregiver til godkendelse.
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 28/10/2024   11:00:00 (UTC)
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet :
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger : I overensstemmelse med udbudslovens § 159, stk. 5, kan ordregiveren under overholdelse af principperne i udbudslovens § 2 anmode en ansøger eller tilbudsgiver om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre ansøgningen eller tilbuddet ved at indsende relevante oplysninger eller dokumentation inden for en passende frist, hvis de oplysninger eller dokumenter, som ansøgeren eller tilbudsgiveren har indsendt i forbindelse med en ansøgning eller tilbud, er ufuldstændige eller fejlbehæftede, eller når der mangler specifikke dokumenter. Anmodningen må ikke føre til, at ansøgeren eller tilbudsgiveren fremsætter en ny ansøgning eller et nyt tilbud. Udbudslovens § 159, stk. 6, finder ikke anvendelse, da ordregiver ikke har anført i udbudsmaterialet, at en konkret fejl eller mangel vil føre til, at ansøgningen eller tilbuddet afvises.
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Ordregiver kan kræve, at driftsstart udskydes til næstkommende årsskifte, såfremt projektet forsinkes eller udskydes – uanset årsag - og overtagelsesprøven først godkendes efter det seneste aftalte tidspunkt i tidsplanen. Efter overtagelsesdagen kan kontrakten opsiges af ordregiver med 6 måneders skriftligt varsel til udgangen af en måned, dog tidligst med virkning 2 år efter overtagelsesdagen. Leverandøren kan opsige kontrakten med 18 måneders skriftligt varsel, dog tidligst med virkning 72 måneder efter overtagelsesdagen.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om finansiering og betaling Ordregiver er forpligtet til at betale i overensstemmelse med den aftalte betalingsplan under forudsætning af, at leverandøren på faktureringstidspunktet har udført alt, hvad leverandøren i henhold til den aftalte tidsplan skal have udført på dette tidspunkt. For betalinger, som erlægges forud for overtagelsesdagen, er det en betingelse for betaling, at leverandøren har stillet en uigenkaldelig anfordringsgaranti fra anerkendt pengeinstitut eller forsikringsselskab til sikkerhed for tilbagebetaling af beløbet. Garantiens udformning skal forelægges ordregiver til godkendelse. Support, vedligeholdelse og løbende licensafgifter skal betales af ordregiver som angivet i de aftalte vilkår, dog aldrig for mere end 12 måneder forud. For bestilte ydelser, der ikke fremgår af betalingsplanen, er ordregiver forpligtet til at betale for disse efter foretaget levering. Ordregiver er dog tidligst forpligtet til at betale 30 dage efter modtagelse af fyldestgørende faktura.
Oplysninger om klagefrister : En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, fx tildeling af kontrakt, skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter Ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud: https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2016/593. Klagevejledning kan findes på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: https://naevneneshus.dk/naevnsoversigt/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Region Sjælland
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Region Sjælland
Organisation, der behandler tilbud Region Sjælland
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Region Sjælland
Registreringsnummer : 29190658
Postadresse : Alléen 15    
By : Sorø
Postnummer : 4180
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
Telefon : +45 57875373
Andre kontaktpunkter :
Officielt navn : Bech-Bruun Advokatpartnerselskab
Postadresse : Værkmestergade 2    
By : Aarhus C
Postnummer : 8000
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Enhed : Anne Bergholt Sommer
Telefon : +45 72273361
Internetadresse : https://www.bechbruun.com/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Internetadresse : https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : a8e2c91c-fb75-49e0-91e6-abb035aca2bc   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 25/09/2024   13:47:12 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 25/09/2024   13:47:41 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 582664-2024
EUT-S-nummer : 189/2024
Offentliggørelsesdato : 27/09/2024

Send til en kollega

0.062