23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
04.10.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Kredsløb A/S

Udbud med forhandling af kontrakt vedr. levering, vedligeholdelse og support af geografisk informationssystem (GIS)


Kredsløb A/S

598172-2024 - Resultater
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Udbud med forhandling af kontrakt vedr. levering, vedligeholdelse og support af geografisk informationssystem (GIS)
OJ S 194/2024 04/10/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Kredsløb A/S
E-mail kontakt@tohv.dk
Køberens retlige status : Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud med forhandling af kontrakt vedr. levering, vedligeholdelse og support af geografisk informationssystem (GIS)
Beskrivelse Udbuddet omhandler en kontrakt vedrørende levering, vedligeholdelse og support af et geografisk informations- og ledningsregistreringssystem. Ordregiver skal være førende på fremtidens marked for cirkulær ressourcehåndtering og grøn varme og energi, herunder sikker affaldshåndtering og varmeforsyning og driften skal være kendetegnet ved forsyningssikkerhed, effektivitet og grøn omstilling. Disse overordnede strategier medfører at Ordregiver har påbegyndt en større omstilling, hvor nye produktionsmetoder, effektivisering og nye mulige forretningsområder afsøges. Denne omstilling skal understøttes med en styrkelse af Ordregivers virksomhed – udtrykt bl.a. ved Ordregivers Digitaliseringsstrategi, og den herunder hørende GIS- og Geodata strategi. Det er således nødvendigt for Ordregiver at opnå et moderniseret GIS- og ledningsregistreringssystem, som kan efterleve de overordnede mål i Kundens GIS- og Geodata strategi. Den totale volumen er estimeret til 13-15 mio. DKK ekskl. moms. Volumen er udelukkende vejledende og baserer sig på historiske tal, hvorfor de ikke kan tages som udtryk for en garanteret fremtidig omsætningsstørrelse. Ordregiver garanterer dog at aftage et antal timer årligt til varetagelse af Ydelser, herunder Udviklingsopgaver, øvrige konsulentydelser og vedligeholdelsesopgaver, som ikke er omfattet af det faste vedligeholdelsesvederlag jf. Kontraktbilag 08 – Vederlag og betalingsplan, i Kontraktens løbetid. Ordregiver garanterer at aftage henholdsvis: 500 timer i år 1 efter Overtagelsesdagen 400 timer i år 2 efter Overtagelsesdagen 300 timer årligt i år 3 til og med 7 efter Overtagelsesdagen.
Identifikator for proceduren 3cbe31ca-e8d7-4677-bb92-fcb40784af77
Tidligere bekendtgørelse : ca93b5f8-748c-49b7-8f99-cc4378ba532a-01
Intern ID Udbud med forhandling af kontrakt vedr. levering, vedligeholdelse og support af geografisk informationssystem (GIS)
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 38221000   Geografiske informationssystemer (GIS eller tilsvarende), 48000000   Programpakker og informationssystemer, 72212517   Udvikling af it-programmel, 72250000   System- og supporttjenester, 72261000   Programmelsupport
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Udbud med forhandling af kontrakt vedr. levering, vedligeholdelse og support af geografisk informationssystem (GIS)
Beskrivelse : Udbuddet omhandler en kontrakt vedrørende levering, vedligeholdelse og support af et geografisk informations- og ledningsregistreringssystem. Ordregiver skal være førende på fremtidens marked for cirkulær ressourcehåndtering og grøn varme og energi, herunder sikker affaldshåndtering og varmeforsyning og driften skal være kendetegnet ved forsyningssikkerhed, effektivitet og grøn omstilling. Disse overordnede strategier medfører at Ordregiver har påbegyndt en større omstilling, hvor nye produktionsmetoder, effektivisering og nye mulige forretningsområder afsøges. Denne omstilling skal understøttes med en styrkelse af Ordregivers virksomhed – udtrykt bl.a. ved Ordregivers Digitaliseringsstrategi, og den herunder hørende GIS- og Geodata strategi. Det er således nødvendigt for Ordregiver at opnå et moderniseret GIS- og ledningsregistreringssystem, som kan efterleve de overordnede mål i Kundens GIS- og Geodata strategi. Den totale volumen er estimeret til 13-15 mio. DKK ekskl. moms. Volumen er udelukkende vejledende og baserer sig på historiske tal, hvorfor de ikke kan tages som udtryk for en garanteret fremtidig omsætningsstørrelse. Ordregiver garanterer dog at aftage et antal timer årligt til varetagelse af Ydelser, herunder Udviklingsopgaver, øvrige konsulentydelser og vedligeholdelsesopgaver, som ikke er omfattet af det faste vedligeholdelsesvederlag jf. Kontraktbilag 08 – Vederlag og betalingsplan, i Kontraktens løbetid. Ordregiver garanterer at aftage henholdsvis: 500 timer i år 1 efter Overtagelsesdagen 400 timer i år 2 efter Overtagelsesdagen 300 timer årligt i år 3 til og med 7 efter Overtagelsesdagen.
Intern ID : Udbud med forhandling af kontrakt vedr. levering, vedligeholdelse og support af geografisk informationssystem (GIS)
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 38221000   Geografiske informationssystemer (GIS eller tilsvarende), 48000000   Programpakker og informationssystemer, 72212517   Udvikling af it-programmel, 72250000   System- og supporttjenester, 72261000   Programmelsupport
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 7   År
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Underkriteriet vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af Underbilag 08A – Tilbudsliste. Tilbudsgivers anførte priser ekskl. moms, men inkl. alle øvrige omkostninger, blive lagt til grund for evalueringen.
Vægtning (procentdel, præcis) : 15

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Delleverance 1
Beskrivelse : Underkriteriet “Delleverance 1" vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af Kontraktbilag 03 – Leverancebeskrivelse, herunder følgende konkurrenceparametre (KP) som hver især udgør delkriterier til underkriteriet: - KP 03.01, som vægter 7 %, - KP 03.02, som vægter 10 %, - KP 03.03, som vægter 10 %, - KP 03.04, som vægter 5 % , - KP 03.05, som vægter 5 %, - KP 03.06, som vægter 10 %, - KP 03.07, som vægter 5 %, - KP 03.08, som vægter 5 %, - KP 03.09, som vægter 5 %, - KP 03.10, som vægter 5 %, - KP 03.11, som vægter 7 %, - KP 03.12, som vægter 8 %, - KP 03.13, som vægter 8 %, og - KP 03.14, som vægter 10 %.
Vægtning (procentdel, præcis) : 40

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Delleverance 2
Beskrivelse : Underkriteriet “Delleverance 2” vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af Kontraktbilag 03 – Leverancebeskrivelse, herunder følgende konkurrenceparametre (KP) som hver især udgør delkriterier til underkriteriet: - KP 03.23, og - KP 03.24 .
Vægtning (procentdel, præcis) : 8

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Metode
Beskrivelse : Underkriteriet ”Metode” vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af de konkurrenceparametre (KP) som er tilknyttet følgende Kontraktbilag, som hver især udgør delkriterier til underkriteriet: - Kontraktbilag 01 – Tidsplan, - Underbilag 02A – Driftmiljø - Kontraktbilag 05 – Vedligeholdelse og support, - Kontraktbilag 06 - Servicemål - Kontraktbilag 09 – Prøver, og - Kontraktbilag 11 – Udviklingsproces og metode. Særligt vedrørende delkriteriet Underbilag 02A – Driftsmiljø: - Den samlede evaluering af delkriteriet ”Driftsmiljø” til underkriteriet ”Metode”, skal opnå minimum fire (4) point jf. udbudsbetingelsernes punkt 5.2.1, for at tilbuddet medtages i den endelige evaluering.
Vægtning (procentdel, præcis) : 12

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Samarbejdsorganisation
Beskrivelse : Underkriteriet ”Samarbejdsorganisation” vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af de konkurrenceparametre (KP) som er omfattet af Kontraktbilag 07 – Samarbejdsorganisation.
Vægtning (procentdel, præcis) : 15

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Uddannelse
Beskrivelse : Underkriteriet “Uddannelse” vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af Kontraktbilag 03 – Leverancebeskrivelse, herunder følgende konkurrenceparametre (KP) som hver især udgør delkriterier til underkriteriet: - KP 03.15, - KP 03.16, - KP 03.17, - KP 03.18, - KP 03.19, - KP 03.20, - KP 03.21, og - KP 03.22. KP 03.15 - 03.20 vægter samlet 55 %, mens KP 03.21 - 03.22 samlet vægter 45 %.
Vægtning (procentdel, præcis) : 10
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. En klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Kredsløb A/S
Organisation, der udfører betalingen Kredsløb A/S
Organisation, der underskriver kontrakten Kredsløb A/S
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 16 090 220,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Geoinfo A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Geoinfo A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Kontrakt vedr. levering, vedligeholdelse og support af geografisk informationssystem (GIS)
Titel Kontrakt vedr. levering, vedligeholdelse og support af geografisk informationssystem (GIS)
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 11/09/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 02/10/2024
Organisation, der underskriver kontrakten Kredsløb A/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Kredsløb A/S
Registreringsnummer : 40844244
Postadresse : Karen Blixens Boulevard 7    
By : Brabrand
Postnummer : 8220
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Enhed : Christina Lyneborg
E-mail : kontakt@tohv.dk
Telefon : 53360036
Internetadresse : https://www.kredslob.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : ORG-37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Klagenævnet for Udbud
Telefon : +45 72405708
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : ORG-10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Geoinfo A/S
Registreringsnummer : 15524286
Postadresse : Stationsparken 37    
By : Glostrup
Postnummer : 2600
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Telefon : +4539965900
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 77e0b06c-1b8c-4866-8391-8f68fa46a6c0   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 02/10/2024   13:17:36 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 02/10/2024   13:19:23 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 598172-2024
EUT-S-nummer : 194/2024
Offentliggørelsesdato : 04/10/2024

Send til en kollega

0.063