1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Kredsløb A/S
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud med forhandling af kontrakt vedr. levering, vedligeholdelse og support af geografisk informationssystem (GIS)
Beskrivelse
:
Udbuddet omhandler en kontrakt vedrørende levering, vedligeholdelse og support af et geografisk informations- og ledningsregistreringssystem. Ordregiver skal være førende på fremtidens marked for cirkulær ressourcehåndtering og grøn varme og energi, herunder sikker affaldshåndtering og varmeforsyning og driften skal være kendetegnet ved forsyningssikkerhed, effektivitet og grøn omstilling. Disse overordnede strategier medfører at Ordregiver har påbegyndt en større omstilling, hvor nye produktionsmetoder, effektivisering og nye mulige forretningsområder afsøges. Denne omstilling skal understøttes med en styrkelse af Ordregivers virksomhed – udtrykt bl.a. ved Ordregivers Digitaliseringsstrategi, og den herunder hørende GIS- og Geodata strategi. Det er således nødvendigt for Ordregiver at opnå et moderniseret GIS- og ledningsregistreringssystem, som kan efterleve de overordnede mål i Kundens GIS- og Geodata strategi. Den totale volumen er estimeret til 13-15 mio. DKK ekskl. moms. Volumen er udelukkende vejledende og baserer sig på historiske tal, hvorfor de ikke kan tages som udtryk for en garanteret fremtidig omsætningsstørrelse. Ordregiver garanterer dog at aftage et antal timer årligt til varetagelse af Ydelser, herunder Udviklingsopgaver, øvrige konsulentydelser og vedligeholdelsesopgaver, som ikke er omfattet af det faste vedligeholdelsesvederlag jf. Kontraktbilag 08 – Vederlag og betalingsplan, i Kontraktens løbetid. Ordregiver garanterer at aftage henholdsvis: 500 timer i år 1 efter Overtagelsesdagen 400 timer i år 2 efter Overtagelsesdagen 300 timer årligt i år 3 til og med 7 efter Overtagelsesdagen.
Identifikator for proceduren
:
3cbe31ca-e8d7-4677-bb92-fcb40784af77
Tidligere bekendtgørelse
:
ca93b5f8-748c-49b7-8f99-cc4378ba532a-01
Intern ID
:
Udbud med forhandling af kontrakt vedr. levering, vedligeholdelse og support af geografisk informationssystem (GIS)
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
38221000
Geografiske informationssystemer (GIS eller tilsvarende),
48000000
Programpakker og informationssystemer,
72212517
Udvikling af it-programmel,
72250000
System- og supporttjenester,
72261000
Programmelsupport
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud med forhandling af kontrakt vedr. levering, vedligeholdelse og support af geografisk informationssystem (GIS)
Beskrivelse
:
Udbuddet omhandler en kontrakt vedrørende levering, vedligeholdelse og support af et geografisk informations- og ledningsregistreringssystem. Ordregiver skal være førende på fremtidens marked for cirkulær ressourcehåndtering og grøn varme og energi, herunder sikker affaldshåndtering og varmeforsyning og driften skal være kendetegnet ved forsyningssikkerhed, effektivitet og grøn omstilling. Disse overordnede strategier medfører at Ordregiver har påbegyndt en større omstilling, hvor nye produktionsmetoder, effektivisering og nye mulige forretningsområder afsøges. Denne omstilling skal understøttes med en styrkelse af Ordregivers virksomhed – udtrykt bl.a. ved Ordregivers Digitaliseringsstrategi, og den herunder hørende GIS- og Geodata strategi. Det er således nødvendigt for Ordregiver at opnå et moderniseret GIS- og ledningsregistreringssystem, som kan efterleve de overordnede mål i Kundens GIS- og Geodata strategi. Den totale volumen er estimeret til 13-15 mio. DKK ekskl. moms. Volumen er udelukkende vejledende og baserer sig på historiske tal, hvorfor de ikke kan tages som udtryk for en garanteret fremtidig omsætningsstørrelse. Ordregiver garanterer dog at aftage et antal timer årligt til varetagelse af Ydelser, herunder Udviklingsopgaver, øvrige konsulentydelser og vedligeholdelsesopgaver, som ikke er omfattet af det faste vedligeholdelsesvederlag jf. Kontraktbilag 08 – Vederlag og betalingsplan, i Kontraktens løbetid. Ordregiver garanterer at aftage henholdsvis: 500 timer i år 1 efter Overtagelsesdagen 400 timer i år 2 efter Overtagelsesdagen 300 timer årligt i år 3 til og med 7 efter Overtagelsesdagen.
Intern ID
:
Udbud med forhandling af kontrakt vedr. levering, vedligeholdelse og support af geografisk informationssystem (GIS)
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
38221000
Geografiske informationssystemer (GIS eller tilsvarende),
48000000
Programpakker og informationssystemer,
72212517
Udvikling af it-programmel,
72250000
System- og supporttjenester,
72261000
Programmelsupport
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
7
År
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Underkriteriet vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af Underbilag 08A – Tilbudsliste. Tilbudsgivers anførte priser ekskl. moms, men inkl. alle øvrige omkostninger, blive lagt til grund for evalueringen.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
15
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Delleverance 1
Beskrivelse
:
Underkriteriet “Delleverance 1" vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af Kontraktbilag 03 – Leverancebeskrivelse, herunder følgende konkurrenceparametre (KP) som hver især udgør delkriterier til underkriteriet: - KP 03.01, som vægter 7 %, - KP 03.02, som vægter 10 %, - KP 03.03, som vægter 10 %, - KP 03.04, som vægter 5 % , - KP 03.05, som vægter 5 %, - KP 03.06, som vægter 10 %, - KP 03.07, som vægter 5 %, - KP 03.08, som vægter 5 %, - KP 03.09, som vægter 5 %, - KP 03.10, som vægter 5 %, - KP 03.11, som vægter 7 %, - KP 03.12, som vægter 8 %, - KP 03.13, som vægter 8 %, og - KP 03.14, som vægter 10 %.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Delleverance 2
Beskrivelse
:
Underkriteriet “Delleverance 2” vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af Kontraktbilag 03 – Leverancebeskrivelse, herunder følgende konkurrenceparametre (KP) som hver især udgør delkriterier til underkriteriet: - KP 03.23, og - KP 03.24 .
Vægtning (procentdel, præcis)
:
8
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Metode
Beskrivelse
:
Underkriteriet ”Metode” vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af de konkurrenceparametre (KP) som er tilknyttet følgende Kontraktbilag, som hver især udgør delkriterier til underkriteriet: - Kontraktbilag 01 – Tidsplan, - Underbilag 02A – Driftmiljø - Kontraktbilag 05 – Vedligeholdelse og support, - Kontraktbilag 06 - Servicemål - Kontraktbilag 09 – Prøver, og - Kontraktbilag 11 – Udviklingsproces og metode. Særligt vedrørende delkriteriet Underbilag 02A – Driftsmiljø: - Den samlede evaluering af delkriteriet ”Driftsmiljø” til underkriteriet ”Metode”, skal opnå minimum fire (4) point jf. udbudsbetingelsernes punkt 5.2.1, for at tilbuddet medtages i den endelige evaluering.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
12
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Samarbejdsorganisation
Beskrivelse
:
Underkriteriet ”Samarbejdsorganisation” vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af de konkurrenceparametre (KP) som er omfattet af Kontraktbilag 07 – Samarbejdsorganisation.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
15
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Uddannelse
Beskrivelse
:
Underkriteriet “Uddannelse” vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af Kontraktbilag 03 – Leverancebeskrivelse, herunder følgende konkurrenceparametre (KP) som hver især udgør delkriterier til underkriteriet: - KP 03.15, - KP 03.16, - KP 03.17, - KP 03.18, - KP 03.19, - KP 03.20, - KP 03.21, og - KP 03.22. KP 03.15 - 03.20 vægter samlet 55 %, mens KP 03.21 - 03.22 samlet vægter 45 %.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
10
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. En klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Kredsløb A/S
Organisation, der udfører betalingen
:
Kredsløb A/S
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Kredsløb A/S
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
16 090 220,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Geoinfo A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Geoinfo A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Kontrakt vedr. levering, vedligeholdelse og support af geografisk informationssystem (GIS)
Titel
:
Kontrakt vedr. levering, vedligeholdelse og support af geografisk informationssystem (GIS)
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
11/09/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
02/10/2024
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Kredsløb A/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Kredsløb A/S
Registreringsnummer
:
40844244
Postadresse
:
Karen Blixens Boulevard 7
By
:
Brabrand
Postnummer
:
8220
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Christina Lyneborg
Telefon
:
53360036
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
ORG-37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405708
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
ORG-10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Geoinfo A/S
Registreringsnummer
:
15524286
Postadresse
:
Stationsparken 37
By
:
Glostrup
Postnummer
:
2600
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+4539965900
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
77e0b06c-1b8c-4866-8391-8f68fa46a6c0
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
02/10/2024
13:17:36 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
02/10/2024
13:19:23 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
598172-2024
EUT-S-nummer
:
194/2024
Offentliggørelsesdato
:
04/10/2024