23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
09.10.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Rigspolitiet

Udbud af kontrakt af Automatisk biometri-identifikations-system (ABIS) og udstyr til dansk politi.


Rigspolitiet

606964-2024 - Resultater
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Udbud af kontrakt af Automatisk biometri-identifikations-system (ABIS) og udstyr til dansk politi.
OJ S 197/2024 09/10/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Rigspolitiet
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Køberen er en ordregivende enhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Offentlig orden og sikkerhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af kontrakt af Automatisk biometri-identifikations-system (ABIS) og udstyr til dansk politi.
Beskrivelse Nærværende udbud omfatter anskaffelse af en standard biometriløsning til håndtering, optagelse og behandling af personaftryk (finger- og håndaftryk) og sporaftryk. Løsningen skal varetage søgning, analyse og sammenligning af person- og sporaftryk samt opgavestyring. Udbuddet omfatter endvidere implementering af nationale tilpasninger, udvikling, integrationer, support, vedligehold og videreudvikling af en samlet løsning bestående af software og udstyr til optagelse af finger- og håndaftryk, der skal understøtte, at dansk politi kan identificere personer ved hjælp af person- og sporaftryk. Løsningen er anvendelig i efterforskningen, men også i retsprocessen, beredskabet, på udlændingeområdet m.m.
Identifikator for proceduren 3397ecc5-3b76-40ea-8b35-846b7c0cca06
Tidligere bekendtgørelse : 551358-2022
Intern ID 1
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 30200000   Edb-maskiner og -artikler, 30233310   Fingeraftrykslæsere, 38520000   Scannere, 48000000   Programpakker og informationssystemer, 72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed, 72230000   Udvikling af kundespecificeret programmel, 72250000   System- og supporttjenester, 72263000   Implementering af programmel, 72265000   Konfigurering af programmel, 72267000   Programmelvedligeholdelses- og reparationstjenester, 72268000   Levering af programmel
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Ejby Industrivej 125-135    
By Glostrup
Postnummer 2600
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2009/81/EF
Forsvars- og sikkerhedsdirektivet   - Udbuddet er gennemført som et udbud med forhandling efter reglerne i direktiv 2009/81/EF (Forsvars- og sikkerhedsdirketivet), jf. artikel 26.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Udbud af kontrakt af Automatisk biometri-identifikations-system (ABIS) og udstyr til dansk politi.
Beskrivelse : Nærværende udbud omfatter anskaffelse af en standard biometriløsning til håndtering, optagelse og behandling af personaftryk (finger- og håndaftryk) og sporaftryk. Løsningen skal varetage søgning, analyse og sammenligning af person- og sporaftryk samt opgavestyring. Udbuddet omfatter endvidere implementering af nationale tilpasninger, udvikling, integrationer, support, vedligehold og videreudvikling af en samlet løsning bestående af software og udstyr til optagelse af finger- og håndaftryk, der skal understøtte, at dansk politi kan identificere personer ved hjælp af person- og sporaftryk. Løsningen er anvendelig i efterforskningen, men også i retsprocessen, beredskabet, på udlændingeområdet m.m.
Intern ID : 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 30200000   Edb-maskiner og -artikler, 30233310   Fingeraftrykslæsere, 38520000   Scannere, 48000000   Programpakker og informationssystemer, 72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed, 72230000   Udvikling af kundespecificeret programmel, 72250000   System- og supporttjenester, 72263000   Implementering af programmel, 72265000   Konfigurering af programmel, 72267000   Programmelvedligeholdelses- og reparationstjenester, 72268000   Levering af programmel
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Ejby Industrivej 125-135    
By : Glostrup
Postnummer : 2600
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 96   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 36
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Kunden kan ved udløb af de 96 måneder forlænge kontrakten på samme vilkår med op til 3 gange af 12 måneder. Den maksimale varighed af kontrakten med fornævnte forlængelsesmuligheder er således 132 måneder.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Kvalitet
Vægtning (procentdel, præcis) : 65

Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Pris
Vægtning (procentdel, præcis) : 25

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Leveringssikkerhed
Beskrivelse : Leveringssikkerhed
Vægtning (procentdel, præcis) : 10
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalen-derdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og ud-budslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbuds-lovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt under-rette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgi-vet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Rigspolitiet
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Rigspolitiet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Rigspolitiet
Organisation, der udfører betalingen Rigspolitiet
Organisation, der underskriver kontrakten Rigspolitiet
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 110 937 185,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Sopra Steria
Tilbud
Tilbud – Identifikator Udbud af kontrakt af Automatisk biometri-identifikations-system (ABIS) og udstyr til dansk politi. - Sopra Steria
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 110 937 185,00   DKK
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Udbud af kontrakt af Automatisk biometri-identifikations-system (ABIS) og udstyr til dansk politi. - Sopra Steria
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 14/05/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 23/09/2024
Organisation, der underskriver kontrakten Rigspolitiet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Rigspolitiet
Registreringsnummer : 17143611
Postadresse : Polititorvet 14    
By : København V
Postnummer : 1780
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Lars Krat
Telefon : +45 45156565
Internetadresse : https://www.politi.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Sopra Steria
Registreringsnummer : 910909088
Postadresse : Biskop Gunnerus' gate 14a    
By : Oslo
Postnummer : 0185
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Telefon : +47 90082667
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405600
Internetadresse : https://naevneneshus.dk/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Internetadresse : http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 9d975128-ee9b-4c24-b77f-617ddd4939ad   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 31
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 08/10/2024   10:41:35 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 08/10/2024   11:00:36 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 606964-2024
EUT-S-nummer : 197/2024
Offentliggørelsesdato : 09/10/2024

Send til en kollega

0.047