1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på vegne af Skatteministeriets koncern
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Økonomiske anliggender
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af NTSE og DCS - Transition, drift, vedligeholdelse, support og videreudvikling
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører transition, drift, vedligeholdelse, support og videreudvikling af IT-systemerne Ny TastSelv Erhverv (NTSE) og Den Centrale Sikkerhedsløsning (DCS) og tilhørende platforme. Systemerne er i drift, men skal i udbud grundet ophør af nuværende kontrakt. Systemerne er teknisk afhængige men udbydes som særskilte kontrakter med én leverandør. NTSE er et selvbetjeningssystem, der anvendes af 850.000 danske virksomheder til skattemæssige indberetninger af fx moms, selskabsskat, miljø- og punktafgifter, EU-salg uden moms. NTSE har stor, politisk bevågenhed, er samfundskritisk og essentielt for indberetningspligtige virksomheder. Af samme årsag er drift, support og vedligehold af NTSE og platformen underlagt høje krav vedr. sikkerhed og serviceniveau. DCS er en fælles sikkerhedskomponent, der indeholder ordregivers sikkerhedsmodel for de webbaserede systemer, primært rettet mod det danske erhvervsliv, herunder NTSE, og i begrænset omfang borgere, herunder Motorregisteret (DMR).
Identifikator for proceduren
:
a20aad3a-24d8-4b62-9cff-b4431a381b9f
Tidligere bekendtgørelse
:
502008-2023
Intern ID
:
1
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72130000
Konsulentvirksomhed vedrørende planlægning af databehandlingsanlæg,
72150000
Konsulentvirksomhed vedrørende edb-revision og maskinel,
72210000
Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker,
72211000
Programmeringsservice i forbindelse med systemer og brugerprogrammel,
72212000
Programmeringsservice i forbindelse med applikationsprogrammel,
72212200
Udvikling af programmel til netværk, internet og intranet,
72212400
Udvikling af programmel til forvaltning af forretningstransaktioner og privatsager,
72212600
Udvikling af database- og operativsystemprogrammel,
72212700
Værktøjer til programmeludvikling,
72220000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik,
72230000
Udvikling af kundespecificeret programmel,
72300000
Datatjenester
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Osvald Helmuths Vej 4
By
:
Frederiksberg
Postnummer
:
2000
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
320 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af NTSE og DCS - Transition, drift, vedligeholdelse, support og videreudvikling
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører transition, drift, vedligeholdelse, support og videreudvikling af IT-systemerne Ny TastSelv Erhverv (NTSE) og Den Centrale Sikkerhedsløsning (DCS) og tilhørende platforme. Systemerne er i drift, men skal i udbud grundet ophør af nuværende kontrakt. Systemerne er teknisk afhængige men udbydes som særskilte kontrakter med én leverandør. NTSE er et selvbetjeningssystem, der anvendes af 850.000 danske virksomheder til skattemæssige indberetninger af fx moms, selskabsskat, miljø- og punktafgifter, EU-salg uden moms. NTSE har stor, politisk bevågenhed, er samfundskritisk og essentielt for indberetningspligtige virksomheder. Af samme årsag er drift, support og vedligehold af NTSE og platformen underlagt høje krav vedr. sikkerhed og serviceniveau. DCS er en fælles sikkerhedskomponent, der indeholder ordregivers sikkerhedsmodel for de webbaserede systemer, primært rettet mod det danske erhvervsliv, herunder NTSE, og i begrænset omfang borgere, herunder Motorregisteret (DMR).
Intern ID
:
1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72130000
Konsulentvirksomhed vedrørende planlægning af databehandlingsanlæg,
72150000
Konsulentvirksomhed vedrørende edb-revision og maskinel,
72210000
Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker,
72211000
Programmeringsservice i forbindelse med systemer og brugerprogrammel,
72212000
Programmeringsservice i forbindelse med applikationsprogrammel,
72212200
Udvikling af programmel til netværk, internet og intranet,
72212400
Udvikling af programmel til forvaltning af forretningstransaktioner og privatsager,
72212600
Udvikling af database- og operativsystemprogrammel,
72212700
Værktøjer til programmeludvikling,
72220000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik,
72230000
Udvikling af kundespecificeret programmel,
72300000
Datatjenester
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Osvald Helmuths Vej 4
By
:
Frederiksberg
Postnummer
:
2000
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
7
År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
320 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Tilgang til reduktion af miljøpåvirkninger
:
Modvirkning af klimaændringer
Tilgang til reduktion af miljøpåvirkninger
:
Forebyggelse og bekæmpelse af forurening
Grønne udbudskriterier
:
EU's kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Evalueringsteknisk pris
Beskrivelse
:
Bedømt på grundlag af den samlede evalueringstekniske pris. Den samlede evalueringstekniske pris opgøres som summen af de evaluerings-tekniske priser angivet i bilag 15.b Specifikation af priser for NTSE hhv. DCS.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
30
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Bedømt på grundlag af følgende delkriterier: • Transition Ind 15 % • Stabil Drift 25 % • Test og Kvalitetssikring 25 % • Samarbejde og medarbejdere 30 % • Bæredygtighed 5 %
Vægtning (procentdel, præcis)
:
70
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen elleret dynamisk ind-købssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på vegne af Skatteministeriets koncern
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på vegne af Skatteministeriets koncern
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på vegne af Skatteministeriets koncern
Organisation, der udfører betalingen
:
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på vegne af Skatteministeriets koncern
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på vegne af Skatteministeriets koncern
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
196 169 186,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
KMD A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Udbud af NTSE og DCS - Transition, drift, vedligeholdelse, support og videreudvikling
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
196 169 186,00
DKK
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Ja
Underentrepriseværdien er kendt
:
nej
Underentrepriseprocentdelen er kendt
:
nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Udbud af NTSE og DCS - Drift, vedligeholdelse, support og videreudvikling - KMD A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
12/09/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
04/10/2024
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på vegne af Skatteministeriets koncern
6.1.3.
Ikke-vindende tilbudsgivere
:
Officielt navn
:
CGI Danmark A/S
Officielt navn
:
DXC Technology Danmark A/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Udvalg af tilbud
:
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi
:
196 169 186,00
DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi
:
310 802 019,00
DKK
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på vegne af Skatteministeriets koncern
Registreringsnummer
:
19 55 21 01
Postadresse
:
Osvald Helmuths Vej 4
By
:
Frederiksberg
Postnummer
:
2000
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Lauge Bruun
Telefon
:
+45 72370861
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
KMD A/S
Registreringsnummer
:
DK26911745
Postadresse
:
Lautrupparken 40-42
By
:
Ballerup
Postnummer
:
2750
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
44 60 10 00
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
72 40 56 00
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
DXC Technology Danmark A/S
Registreringsnummer
:
15231599
Postadresse
:
Retortvej 8
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
36 14 40 00
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
CGI Danmark A/S
Registreringsnummer
:
63890812
Postadresse
:
Lautrupvang 4B
By
:
Ballerup
Postnummer
:
2750
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
44 78 40 00
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
8.1.
ORG-0007
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
e2adf6d7-6abd-445b-95a0-facf5f1f8080
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
11/10/2024
08:00:36 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
11/10/2024
08:00:36 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
618935-2024
EUT-S-nummer
:
200/2024
Offentliggørelsesdato
:
14/10/2024