23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 234-425973
Offentliggjort
03.12.2016
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Bestilling af materiale

http://www.rib-software.dk/udbudsportal

Anmodning om deltagelse

Til
06.01.2017 Kl. 12:00

Addresse
http://www.rib-software.dk/

Udbyder

Region Hovedstaden - Bispebjerg og Frederiksberg Hospital

Vindere

Valgt totalentreprenør

(16.08.2017)
Multi Køl & Energi A/S
Holmstrupgårdsvej 2
8220 Brabrand

ATES-anlæg i totalentreprise


Region Hovedstaden - Bispebjerg og Frederiksberg Hospital

Udbudsbekendtgørelse

Bygge- og anlægsarbejder

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Hovedstaden — Bispebjerg og Frederiksberg Hospital
29190623
Bispebjerg Bakke 23
København NV
2400
Danmark
Kontaktperson: Torben Jensen Lorentzen
Telefon: +45 40113555
E-mail: tjl@ingenior-ne.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.bispebjerghospital.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://www.rib-software.dk/udbudsportal
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://www.rib-software.dk/
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

ATES-anlæg i totalentreprise.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
45000000
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Region Hovedstaden — Bispebjerg og Frederiksberg Hospital (herefter »Ordregiver«) udbyder herved totalentreprisekontrakt vedrørende projektering og etablering af et centralt kombineret køle- og varmepumpeanlæg i kombination med et ATES-anlæg (Aquifer Thermal Energy Storage) på Bispebjerg Hospital. For yderligere information henvises der til udbudsmaterialet.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
31141000
45331230
71000000
71200000
71300000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
Hovedudførelsessted:

 

Bispebjerg Hospital.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Region Hovedstaden — Bispebjerg og Frederiksberg Hospital (herefter »Ordregiver«) udbyder herved totalentreprisekontrakt vedrørende projektering og etablering af et centralt kombineret køle- og varmepumpeanlæg i kombination med et ATES-anlæg (Aquifer Thermal Energy Storage) på Bispebjerg Hospital. Da design og projektering af anlægget i væsentlig udstrækning påhviler totalentreprenøren, gennemføres udbuddet som et udbud med forhandling. For yderligere information henvises der til udbudsmaterialet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 16
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Såfremt ordregiver modtager ansøgninger fra flere end 5 egnede totalentreprenører, vil ordregiver foretage en udvælgelse blandt ansøgerne. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af, hvilke 5 egnede ansøgere, der dokumenterer den mest relevante erfaring med projektering og etablering af køle-, ATES- og SRO-anlæg samt lignende anlæg.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ansøgere skal som led i ansøgningen udfylde og via Byggeweb uploade den af ordregiver udarbejdede skabelon for ESPD, der indgår i udbudsmaterialet som en xml-fil. Ansøgerne skal downloade filen og derefter importere og udfylde den via hjemmesiden https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/filter?lang=da. Vejledning findes på http://www.kfst.dk/Offentlig-konkurrence/Udbud/Udbudsregler/ESPD

 

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Ansøgere vil blive udelukket fra deltagelse i denne udbudsprocedure, såfremt de er omfattet af en eller flere af de i udbudslovens §§ 135-136 eller § 137, stk. 1, nr. 1-3 nævnte udelukkelsesgrunde. Der henvises i det hele til ESPD'ens del III, hvor ansøgerne skal oplyse, hvorvidt de er udelukket fra deltagelse efter nogen af de nævnte grunde.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

ESPD, del IV, litra B (»Samlet årsomsætning«) — ansøgeren skal angive sin samlede årsomsætning for hvert af de seneste 3 tilgængelige regnskabsår. Hvis ansøgeren har eksisteret i mindre end 3 år, oplyses der under ESPD del IV, litra B (»Etablering af virksomhed«) om omsætning fra det tidspunkt, hvor ansøgeren blev etableret eller startede sin virksomhed.

ESPD, del IV, litra B (»Øvrige økonomiske og finansielle krav«) — ansøgeren skal angive sin egenkapital for hvert af de seneste 3 tilgængelige regnskabsår. Hvis ansøgeren har eksisteret i mindre end 3 år gives oplysningerne for de år, hvor ansøgeren har aflagt årsrapport. Hvis ansøgeren endnu ikke har aflagt årsrapport, skal ansøgeren oplyse om egenkapitalen på ansøgningstidspunktet.

ESPD, del IV, litra B (»Øvrige økonomiske og finansielle krav«) — ansøgeren skal som del af ansøgningen vedlægge foreløbig (ikke bindende) tilkendegivelse fra pengeinstitut eller forsikringsselskab om at dette vil være indstillet på at stille sædvanlig sikkerhed efter ABT 93 § 6 for kontraktens opfyldelse (sikkerhedsstillelse på 15 % af en entreprisesum på mindst 40 000 000 DKK ekskl. moms). Tilkendegivelsen vedlægges som separat bilag til ansøgningen, hvorfor der i ESPD, del IV, litra B (»Øvrige økonomiske og finansielle krav«) blot henvises til dette bilag. I udbudsmaterialet indgår skabelon til en sådan tilkendegivelse.

Oplysningerne i ESPD benyttes som foreløbigt bevis for, at ansøgeren opfylder de nedenfor anførte mindstekrav.

Ansøgeren kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre enheder. Ansøgeren skal i givet fald som del af ansøgningen godtgøre at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved som del af ansøgningen at fremsende støtteerklæring for disse enheders juridiske forpligtelse til at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I udbudsmaterialet indgår skabelon til en sådan støtteerklæring.

En ansøger, der baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet, skal sikre, at ordregiver modtager selvstændige ESPD'er for disse andre enheder, hvori der meddeles de relevante oplysninger for hver af de enheder, som ansøgeren baserer sig på.

Når grupper af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) deltager i udbudsproceduren sammen skal for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes særskilt ESPD, der vedlægges ansøgningen. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom. Samtidig skal gruppen af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) afgive erklæring om en fælles befuldmægtiget, som kan forpligte gruppen over for ordregiver. I udbudsmaterialet indgår skabelon til en sådan erklæring.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et mindstekrav, at ansøgeren har haft en årlig omsætning på mindst 50 000 000 DKK i hvert af de seneste 3 regnskabsår (hvis ansøgeren har eksisteret i mindre end 3 år, skal omsætningen være mindst 50 000 000 DKK i de tilgængelige regnskabsår.)

Hvis ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som ansøgerens og disse andre enheders samlede årlige omsætning i hvert af de seneste 3 regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede årlige omsætning i hvert af de seneste 3 regnskabsår.

Herudover skal ansøgers egenkapital i det seneste regnskabsår være positiv. Hvis ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, tages der udgangspunkt i ansøgerens og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) tages der udgangspunkt i deltagernes samlede egenkapital i det seneste regnskabsår.

Ansøgeren skal vedlægge foreløbig (ikke bindende) tilkendegivelse fra pengeinstitut eller forsikringsselskab om at dette vil være indstillet på at stille sædvanlig sikkerhed efter ABT 93 § 6 for kontraktens opfyldelse (tilkendegivelsen skal vedrøre sikkerhedsstillelse på 15 % af en entreprisesum på mindst 40 000 000 DKK ekskl. moms).

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

ESPD, del IV, litra C (»Bygge- og anlægskontrakter: udførelse af arbejde af den anførte type«) — ansøgeren skal beskrive de opgaver, der er udført senere end 5 år før ansøgningsfristens udløb vedrørende projektering og/eller etablering af ATES- eller lignende anlæg.

Ansøger må maksimalt vedlægge 10 referencer, der hver maksimalt må fylde 1 A4-side. Referencerne bør påføres oplysninger om kunde, ansøgerens rolle og entreprisesum. Ansøgeren kan vælge at vedlægge referencelisten som et separat dokument. I så fald skal ansøgeren i ESPD, del IV, litra C specifikt henvise til, at der er vedlagt en sådan liste som separat dokument.

Ansøgeren kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre enheder. Ansøgeren skal i givet fald godtgøre at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved som del af ansøgningen at vedlægge støtteerklæring for disse enheders juridiske forpligtelse til at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I udbudsmaterialet indgår skabelon til en sådan støtteerklæring.

En ansøger, der baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet, skal sikre, at ordregiver modtager selvstændige ESPD'er for disse andre enheder, hvori der meddeles de relevante oplysninger for hver af de enheder, som ansøgeren baserer sig på.

Når grupper af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) deltager i udbudsproceduren sammen skal for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes særskilt ESPD, der vedlægges som del af ansøgningen. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom.

Oplysningerne i ESPD benyttes som foreløbigt bevis for, at ansøgeren opfylder de nedenfor anførte mindstekrav. Samtidig skal gruppen af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) afgive erklæring om fælles befuldmægtiget, som kan forpligte gruppen. I udbudsmaterialet indgår skabelon til en sådan erklæring.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Ansøgeren skal anføre mindst 1 reference for projektering og etablering af ATES- eller lignende anlæg indenfor de seneste 5 år.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Der henvises til udbudsmaterialet og det heri indeholdte kontraktudkast.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
Anvendelse af etapeopdelt procedure for gradvis at reducere det antal løsninger, der skal drøftes, eller tilbud, der skal forhandles
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 06/01/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Det samlede udbudsmateriale vil være offentligt tilgængeligt samtidig med offentliggørelsen af nærværende udbudsbekendtgørelse via http://www.rib-software.dk/udbudsportal uden brug af login.

Ansøgning om prækvalifikation/aflevering af tilbud kan kun afleveres via login på Byggeweb Udbud (http://www.rib-software.dk/). Udbudsportalen (http://www.rib-software.dk/udbudsportal) linker ind hertil. Såfremt man ikke har en profil med brugernavn og password til Byggeweb, skal en brugerprofil først oprettes. Dette kan gøres direkte inde fra den offentligt tilgængelige udbudsportal. Prækvalifikationen har et unikt nummer TN512942 på Byggeweb, som man efter login på Byggeweb Udbud (http://www.rib-software.dk/) kan finde ved at søge (på TN512942).

Ansøger/tilbudsgiver vil ved ny profiloprettelse modtage en personlig e-mail med et link, hvorfra det nødvendige password skal oprettes. Efter endt godkendelse, foretages der log-in på www.rib-software.dk med det nye brugernavn og password.

Er man i forvejen bruger på Byggeweb og har et log-in, er det dette brugernavn og password man skal anvende.

Herefter vil der være adgang til udbuddet/prækvalifikationen, der fremover vil kunne tilgås via fanen»Applikationer« og »Byggeweb Udbud«.

Ved spørgsmål til udbuds-/prækvalifikationsmaterialet, kan disse stilles via modulet Spørgsmål og svar inde i det digitale udbudsværktøj. Man vil modtage en notifikation via email når svar er publiceret. Ved tekniske spørgsmål kan RIB Support kontaktes på tlf. 35 245 250 (tast 2) og/eller på e-mail support@rib-software.dk.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klager over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning til berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen angiver en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. I andre tilfælde er klagefristen 45 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at der er indgået kontrakt.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/12/2016

Send til en kollega

0.093