1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Brugerklubben SBSYS
Køberens retlige status
:
Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Økonomiske anliggender
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud med forhandling af rammeaftale vedr. it-tjenesteydelser i form af udvikling, drift, vedligeholdelse og support af SBSYS ESDH
Beskrivelse
:
Udbuddet omhandler indgåelse af rammeaftale vedr. udvikling, videreudvikling, drift, vedligeholdelse og support af SBSYS-systemet som omfatter følgende ydelser: 1) Transitionen som udmunder i SBSYS-leverandørens overtagelse af udvikling-, vedligeholdelses-, drifts- og supportansvaret for SBSYS-systemet fra Brugerklubbens eksisterende leverandør. 2) Leverancen, jf. Rammeaftalebilag 03 – Leverancebeskrivelse som indeholder konkrete udviklingsopgaver til levering i henhold til tidsplanen i Rammeaftalebilag 01 – Tidsplan. 3) Efterfølgende udvikling og videreudvikling af SBSYS-systemet i form af primært agile udviklingsprojekter i nært samarbejde med Brugerklubben. 4) Vedligeholdelse, drift og teknisk support af SBSYS-systemet i medlemmernes driftsmiljøer og af nye Fælles Services i Hostingmiljøet. 5) Håndtering og varetagelse af opdateringer af SBSYS-systemet hos hvert medlem 1-3 gange om året. 6) Deployment af patches, versioner og releases hos hvert medlem ved behov. 7) Driftsafvikling af nye Fælles Services hos Brugerklubbens leverandør af et fælles Hostingmiljø til afgrænsede services/produkter som kan anvendes af Brugerklubbens medlemmer. 8) Samarbejde med Brugerklubbens øvrige leverandører og medlemmer, herunder særligt SBSIP-leverandøren i tilfælde af driftsforstyrrelser og gennemførelse af problem management. De udbudte ydelser er nærmere beskrevet i Rammeaftalen med tilhørende bilag. Primært skal SBSYS-leverandøren forsætte arbejdet med at modernisere SBSYS-systemet. Realiseringen skal ske i sameksistens med SBSIP-systemet og SBSIP-leverandøren. De to systemer er således hinandens forudsætninger. SBSYS-leverandørens primære opgave er således at fortsætte arbejde med at refaktorere og bygge services/API’er. De eventdrevne arkitekturprincipper skal udbygges, ligesom skedulerede jobs og vedligehold og udvikling på den rige klient er en væsentlig opgave. Den totale volumen på rammeaftalen er estimeret til 45 – 70 mio. DKK ekskl. moms. Volumen er udelukkende vejledende og baserer sig på historiske tal, hvorfor de ikke kan tages som udtryk for en garanteret fremtidig omsætningsstørrelse. Ordregiver forventer ikke, at volumen på Rammeaftalen vil overstige mere end 50% af den estimerede omsætning. Maksimal omsætning udgør derfor den estimerede omsætning på op til 70 mio. DKK ekskl. moms med et tillæg på 50%, som en buffer. Bufferen skal dække risikoen for en merudgift som følge af, at Ordregivers fremtidige behov overstiger de forgange års udgifter på området. Den maksimale omsætning for hele Rammeaftalens løbetid er derfor 105 mio. DKK.
Identifikator for proceduren
:
96d849c2-3858-4f58-bfe0-39594100b461
Tidligere bekendtgørelse
:
57026ae2-4d2d-4b78-b10c-2726f5aad62e-01
Intern ID
:
Udbud med forhandling af rammeaftale vedr. it-tjenesteydelser i form af udvikling, drift, vedligeholdelse og support af SBSYS ESDH
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
48000000
Programpakker og informationssystemer,
72212517
Udvikling af it-programmel,
72230000
Udvikling af kundespecificeret programmel,
72250000
System- og supporttjenester,
72261000
Programmelsupport
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Rammeaftalen omfatter hele Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
70 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
105 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud med forhandling af rammeaftale vedr. it-tjenesteydelser i form af udvikling, drift, vedligeholdelse og support af SBSYS ESDH
Beskrivelse
:
Udbuddet omhandler indgåelse af rammeaftale vedr. udvikling, videreudvikling, drift, vedligeholdelse og support af SBSYS-systemet som omfatter følgende ydelser: 1) Transitionen som udmunder i SBSYS-leverandørens overtagelse af udvikling-, vedligeholdelses-, drifts- og supportansvaret for SBSYS-systemet fra Brugerklubbens eksisterende leverandør. 2) Leverancen, jf. Rammeaftalebilag 03 – Leverancebeskrivelse som indeholder konkrete udviklingsopgaver til levering i henhold til tidsplanen i Rammeaftalebilag 01 – Tidsplan. 3) Efterfølgende udvikling og videreudvikling af SBSYS-systemet i form af primært agile udviklingsprojekter i nært samarbejde med Brugerklubben. 4) Vedligeholdelse, drift og teknisk support af SBSYS-systemet i medlemmernes driftsmiljøer og af nye Fælles Services i Hostingmiljøet. 5) Håndtering og varetagelse af opdateringer af SBSYS-systemet hos hvert medlem 1-3 gange om året. 6) Deployment af patches, versioner og releases hos hvert medlem ved behov. 7) Driftsafvikling af nye Fælles Services hos Brugerklubbens leverandør af et fælles Hostingmiljø til afgrænsede services/produkter som kan anvendes af Brugerklubbens medlemmer. 8) Samarbejde med Brugerklubbens øvrige leverandører og medlemmer, herunder særligt SBSIP-leverandøren i tilfælde af driftsforstyrrelser og gennemførelse af problem management. De udbudte ydelser er nærmere beskrevet i Rammeaftalen med tilhørende bilag. Primært skal SBSYS-leverandøren forsætte arbejdet med at modernisere SBSYS-systemet. Realiseringen skal ske i sameksistens med SBSIP-systemet og SBSIP-leverandøren. De to systemer er således hinandens forudsætninger. SBSYS-leverandørens primære opgave er således at fortsætte arbejde med at refaktorere og bygge services/API’er. De eventdrevne arkitekturprincipper skal udbygges, ligesom skedulerede jobs og vedligehold og udvikling på den rige klient er en væsentlig opgave. Den totale volumen på rammeaftalen er estimeret til 45 – 70 mio. DKK ekskl. moms. Volumen er udelukkende vejledende og baserer sig på historiske tal, hvorfor de ikke kan tages som udtryk for en garanteret fremtidig omsætningsstørrelse. Ordregiver forventer ikke, at volumen på Rammeaftalen vil overstige mere end 50% af den estimerede omsætning. Maksimal omsætning udgør derfor den estimerede omsætning på op til 70 mio. DKK ekskl. moms med et tillæg på 50%, som en buffer. Bufferen skal dække risikoen for en merudgift som følge af, at Ordregivers fremtidige behov overstiger de forgange års udgifter på området. Den maksimale omsætning for hele Rammeaftalens løbetid er derfor 105 mio. DKK.
Intern ID
:
Udbud med forhandling af rammeaftale vedr. it-tjenesteydelser i form af udvikling, drift, vedligeholdelse og support af SBSYS ESDH
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
48000000
Programpakker og informationssystemer,
72212517
Udvikling af it-programmel,
72230000
Udvikling af kundespecificeret programmel,
72250000
System- og supporttjenester,
72261000
Programmelsupport
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Rammeaftalen omfatter hele Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
4
År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
70 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
105 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Underkriteriet ”Pris” vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af Rammeaftalebilag 11A. Således vil de af Tilbudsgivers anførte priser ekskl. moms, men inkl. alle øvrige omkostninger blive lagt til grund.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
30
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Underkriteriet ”kvalitet” vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af: • Rammeaftalebilag 01 – Tidsplan, i form af Underbilag 1A, 1B og 1C, som samlet vægter 5 %. • Rammeaftalebilag 03 – Leverancebeskrivelse, som vægter 20 %. • Rammeaftalebilag 04 - Dokumentation, som vægter 5 %. • Rammeaftalebilag 05 – Drift, vedligeholdelse og support, som vægter 20 %. • Rammeaftalebilag 06 – SBSYS-leverandørens proces og metode, som vægter 20 %. • Rammeaftalebilag 09 – Samarbejdsorganisation, som vægter 20 %. • Rammeaftalebilag 13 - Prøver, i form af Underbilag 13A, 13B, 13C, 13D samt 13E, som samlet vægter 10 %. Rammeaftalebilagene beskriver hvad Ordregiver lægger vægt på ved evaluering af tilbuddene.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
70
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. En klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Brugerklubben SBSYS
Organisation, der udfører betalingen
:
Brugerklubben SBSYS
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Brugerklubben SBSYS
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
61 135 574,00
DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure
:
105 000 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
105 000 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
70 000 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Netcompany A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Netcompany A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
rammeaftale vedr. it-tjenesteydelser i form af udvikling, drift, vedligeholdelse og support af SBSYS ESDH
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
25/10/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
07/11/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Brugerklubben SBSYS
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Brugerklubben SBSYS
Registreringsnummer
:
33734476
Postadresse
:
c/o Ishøj Kommune, Ishøj Store Torv 20
By
:
Ishøj
Postnummer
:
2635
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Christina Lyneborg
Telefon
:
53360036
Denne organisations roller
:
Køber
Indkøbscentral, der tildeler offentlige kontrakter eller indgår rammeaftaler om bygge- og anlægsarbejder, vareindkøb eller tjenesteydelser tiltænkt andre købere
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer
:
ORG-37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for udbud
Telefon
:
+45 72405708
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
ORG-10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Netcompany A/S
Registreringsnummer
:
14814833
By
:
København K
Postnummer
:
1401
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
70131440
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
16329aff-812c-4734-a261-b6538fffe86a
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
08/11/2024
13:55:44 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
08/11/2024
13:56:25 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
687100-2024
EUT-S-nummer
:
220/2024
Offentliggørelsesdato
:
12/11/2024