23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
28.11.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Landsbyggefonden

Udbud af kontrakt om levering og drift af Huslejeregistersystemet, levering af Stamdatasystem og ESDH-system samt vedligeholdelse og videreudvikling af alle tre systemer


Landsbyggefonden

725613-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Udbud af kontrakt om levering og drift af Huslejeregistersystemet, levering af Stamdatasystem og ESDH-system samt vedligeholdelse og videreudvikling af alle tre systemer
OJ S 232/2024 28/11/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Landsbyggefonden
E-mail hju@lbf.dk
Køberens retlige status : Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Boliger og offentlige faciliteter
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af kontrakt om levering og drift af Huslejeregistersystemet, levering af Stamdatasystem og ESDH-system samt vedligeholdelse og videreudvikling af alle tre systemer
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Landsbyggefonden ("Ordregiver") at indhente tilbud på levering og drift af Huslejeregistersystemet, levering af et Stamdatasystem og ESDH-System samt vedligeholdelse og videreudvikling af alle tre Systemer. Kontrakten omfatter levering og drift af Ordregivers Huslejeregister. Huslejeregistret indeholder oplysninger om lejere og boliger i den almene sektor. Systemet skal driftes i Leverandørens miljø. Kontrakten omfatter tillige levering af et system til håndtering af Ordregivers Stamdataregister. Stamdataregistret er et register over alle almene boliger i Danmark. Registret modtager primært data fra Social- og Boligstyrelsens system BOSSINF (STB) og anvendes som udgangspunkt for alle Ordregivers selvbetjeningsløsninger, ligesom data videregives til en række aftagere bl.a. Danmarks Statistik. Systemet skal driftes i Ordregivers it-miljø. Kontrakten omfatter endvidere levering af et ESDH-system til håndtering af Ordregivers sags- og journalindex. Systemet skal driftes i Ordregivers it-miljø. Ordregiver har flere fokusområder for Systemerne, og der skal især fremhæves: Datakvalitet, optimal drift, samt tilgængelighed og integrationer til andre systemer. Derudover skal rettidig levering og stabil drift til enhver tid prioriteres i forhold til nye ikke velafprøvede funktionaliteter. Der er således tale om Systemer, der særligt stiller skærpede krav til Leverandøren for så vidt angår integriteten af data, fortrolighed og tilgængelighed. Det forventes således, at Leverandøren til enhver tid tester og indestår for integriteten og fuldstændigheden af de data, der behandles i Systemerne. Leverandøren skal sikre, at Systemerne kan flyttes og migreres til et andet driftsmiljø uden unødige komplikationer, hvis Ordregiver i Kontraktens løbetid ønsker at fremsætte en ændringsanmodning herom. Kontrakten stiller desuden krav til, at Leverandøren vedligeholder Systemerne, og Leverandøren skal sikre, at Systemerne fungerer korrekt. Leverandøren skal tillige sikre, at Stamdatasystemet og ESDH-Systemet har den bedst muligt optimerede drift i Ordregivers it-miljø i hele Kontraktens løbetid.
Identifikator for proceduren 08af05ad-bd42-41b0-bac4-0211a7d45131
Intern ID 405251
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling, hvilket indebærer, at kun prækvalificerede tilbudsgivere har ret til at afgive tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 72230000   Udvikling af kundespecificeret programmel, 72253200   Systemsupport, 72262000   Programmeludvikling, 72268000   Levering af programmel
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Efter anmodning fra Odregiver, er Leverandøren forpligtet til at lade sine medarbejdere levere Ydelserne fra Ordregivers lokaler, jf. Kontraktens Bilag 10 (Samarbejde).
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 40 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger UDVÆLGELSE: Ordregiver vil prækvalificere 4 ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud. Hvis Ordregiver modtager ansøgning fra flere end 4 egnede ansøgere, vil Ordregiver udvælge de 4 bedste på baggrund af ansøgernes referencer. Ordregiver vil ved udvælgelsen lægge vægt på, hvem der har de bedste og mest sammenlignelige referencer, set i forhold til Ordregivers krav. Der lægges ved vurderingen vægt på, at referencerne har en høj grad af sammenlignelighed, herunder at referencerne demonstrerer erfaring med: 1) Udvikling af og implementering af et dokumenthåndteringssystem (ESDH-system), der gnidningsfrit integrerer med Office 365, og indeholder en responsiv og let tilgængelig brugergrænseflade. 2) Design og udvikling af større webbaserede systemer baseret på standard Microsoft teknologier 3) At drifte systemer i eget datacenter eller i en public cloud, særligt systemer der stiller store krav til oppetid og tilgængelighed for alle dele af systemet, herunder databaser, servere, webservices, tilhørende klient applikationer og lignende. 4) Tilgængeliggørelse af data for flere forskellige brugere, herunder via API’er. 5) Levering af kundespecifikke løsninger, herunder licenser, integration, vedligeholdelse, support og udvikling i et omfang, der er en sammenligneligt med den udbudte kontrakt målt på kontraktværdi. 6) Flytning af kritisk infrastruktur til et andet driftsmiljø. Det tillægges særligt positiv vægt, hvis der er erfaring med flytning fra en leverandør til en anden. 7) Erfaring med håndtering af data om personer. Udvælgelsen finder sted på grundlag af ansøgers oplysninger i ESPD’et. FORELØBIG DOKUMENTATION: Som foreløbig dokumentation for, at ansøgeren ikke er udelukket efter udbudslovens §§ 134a-136 og § 137, stk. 1, nr. 1 og 2, og for at ansøger opfylder de fastsatte minimumskrav til egnethed, skal ansøgeren med ansøgningen kun fremsende et udfyldt ESPD. Hvis ansøger er et konsortium, skal der for hver deltager i konsortiet som dokumentation for egnethed (og for, at konsortiedeltagerne ikke er omfattet af de nævnte udelukkelsesgrunde) med ansøgningen fremlægges dokumentation i form af et udfyldt ESPD. Hvis ansøger i relation til egnethed baserer sig på andre økonomiske aktørers formåen (underleverandører, koncernforbundne selskaber mv.), skal der for hver af de pågældende økonomiske aktører sammen med ansøgningen som dokumentation for egnethed fremlægges et udfyldt ESPD. ENDELIG DOKUMENTATION: Forinden Ordregiver kan meddele tildelingsbeslutning, skal Ordregiver indhente dokumentation for rigtigheden af den vindende tilbudsgivers oplysninger i ESPD'et. Denne dokumentation vil for danske tilbudsgivere bestå af: 1) Serviceattest (udstedt ikke tidligere end 6 måneder før fremlæggelsestidspunktet). 2) Tilbudsgivers tre seneste årsrapporter eller anden dokumentation hvoraf omsætningen fremgår, f.eks. revisorpåtegnet erklæring. 3) Underskrevet erklæring om overholdelse af artikel 5k i Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. For at sikre, at proceduren gennemføres korrekt samt under den for Ordregiver fornødne hastighed, agter Ordregiver at indhente den endelige dokumentation umiddelbart efter prækvalifikationen, såfremt dokumentationen ikke er fremsendt sammen med ansøgning, jf. udbudsbetingelsernes 10.1 og 11.4.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer:a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt,b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger,c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, ogd) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Rent nationale udelukkelsesgrunde En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Udbud af kontrakt om levering og drift af Huslejeregistersystemet, levering af Stamdatasystem og ESDH-system samt vedligeholdelse og videreudvikling af alle tre systemer
Beskrivelse : Ved nærværende udbud ønsker Landsbyggefonden ("Ordregiver") at indhente tilbud på levering og drift af Huslejeregistersystemet, levering af et Stamdatasystem og ESDH-System samt vedligeholdelse og videreudvikling af alle tre Systemer. Kontrakten omfatter levering og drift af Ordregivers Huslejeregister. Huslejeregistret indeholder oplysninger om lejere og boliger i den almene sektor. Systemet skal driftes i Leverandørens miljø. Kontrakten omfatter tillige levering af et system til håndtering af Ordregivers Stamdataregister. Stamdataregistret er et register over alle almene boliger i Danmark. Registret modtager primært data fra Social- og Boligstyrelsens system BOSSINF (STB) og anvendes som udgangspunkt for alle Ordregivers selvbetjeningsløsninger, ligesom data videregives til en række aftagere bl.a. Danmarks Statistik. Systemet skal driftes i Ordregivers it-miljø. Kontrakten omfatter endvidere levering af et ESDH-system til håndtering af Ordregivers sags- og journalindex. Systemet skal driftes i Ordregivers it-miljø. Ordregiver har flere fokusområder for Systemerne, og der skal især fremhæves: Datakvalitet, optimal drift, samt tilgængelighed og integrationer til andre systemer. Derudover skal rettidig levering og stabil drift til enhver tid prioriteres i forhold til nye ikke velafprøvede funktionaliteter. Der er således tale om Systemer, der særligt stiller skærpede krav til Leverandøren for så vidt angår integriteten af data, fortrolighed og tilgængelighed. Det forventes således, at Leverandøren til enhver tid tester og indestår for integriteten og fuldstændigheden af de data, der behandles i Systemerne. Leverandøren skal sikre, at Systemerne kan flyttes og migreres til et andet driftsmiljø uden unødige komplikationer, hvis Ordregiver i Kontraktens løbetid ønsker at fremsætte en ændringsanmodning herom. Kontrakten stiller desuden krav til, at Leverandøren vedligeholder Systemerne, og Leverandøren skal sikre, at Systemerne fungerer korrekt. Leverandøren skal tillige sikre, at Stamdatasystemet og ESDH-Systemet har den bedst muligt optimerede drift i Ordregivers it-miljø i hele Kontraktens løbetid.
Intern ID : 405251
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 72230000   Udvikling af kundespecificeret programmel, 72253200   Systemsupport, 72262000   Programmeludvikling, 72268000   Levering af programmel
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Efter anmodning fra Odregiver, er Leverandøren forpligtet til at lade sine medarbejdere levere Ydelserne fra Ordregivers lokaler, jf. Kontraktens Bilag 10 (Samarbejde).
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 6   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Kontrakten træder i kraft ved begge Parters underskrivelse og løber i fire år fra Overtagelsesdagen for Stamdatasystemet og ESDH-Systemet, jf. Kontraktens punkt 33.1. Kontrakten indeholder en option på 2 x forlængelse på 1 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 40 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : UDVÆLGELSE: Ordregiver vil prækvalificere 4 ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud. Hvis Ordregiver modtager ansøgning fra flere end 4 egnede ansøgere, vil Ordregiver udvælge de 4 bedste på baggrund af ansøgernes referencer. Ordregiver vil ved udvælgelsen lægge vægt på, hvem der har de bedste og mest sammenlignelige referencer, set i forhold til Ordregivers krav. Der lægges ved vurderingen vægt på, at referencerne har en høj grad af sammenlignelighed, herunder at referencerne demonstrerer erfaring med: 1) Udvikling af og implementering af et dokumenthåndteringssystem (ESDH-system), der gnidningsfrit integrerer med Office 365, og indeholder en responsiv og let tilgængelig brugergrænseflade. 2) Design og udvikling af større webbaserede systemer baseret på standard Microsoft teknologier 3) At drifte systemer i eget datacenter eller i en public cloud, særligt systemer der stiller store krav til oppetid og tilgængelighed for alle dele af systemet, herunder databaser, servere, webservices, tilhørende klient applikationer og lignende. 4) Tilgængeliggørelse af data for flere forskellige brugere, herunder via API’er. 5) Levering af kundespecifikke løsninger, herunder licenser, integration, vedligeholdelse, support og udvikling i et omfang, der er en sammenligneligt med den udbudte kontrakt målt på kontraktværdi. 6) Flytning af kritisk infrastruktur til et andet driftsmiljø. Det tillægges særligt positiv vægt, hvis der er erfaring med flytning fra en leverandør til en anden. 7) Erfaring med håndtering af data om personer. Udvælgelsen finder sted på grundlag af ansøgers oplysninger i ESPD’et. FORELØBIG DOKUMENTATION: Som foreløbig dokumentation for, at ansøgeren ikke er udelukket efter udbudslovens §§ 134a-136 og § 137, stk. 1, nr. 1 og 2, og for at ansøger opfylder de fastsatte minimumskrav til egnethed, skal ansøgeren med ansøgningen kun fremsende et udfyldt ESPD. Hvis ansøger er et konsortium, skal der for hver deltager i konsortiet som dokumentation for egnethed (og for, at konsortiedeltagerne ikke er omfattet af de nævnte udelukkelsesgrunde) med ansøgningen fremlægges dokumentation i form af et udfyldt ESPD. Hvis ansøger i relation til egnethed baserer sig på andre økonomiske aktørers formåen (underleverandører, koncernforbundne selskaber mv.), skal der for hver af de pågældende økonomiske aktører sammen med ansøgningen som dokumentation for egnethed fremlægges et udfyldt ESPD. ENDELIG DOKUMENTATION: Forinden Ordregiver kan meddele tildelingsbeslutning, skal Ordregiver indhente dokumentation for rigtigheden af den vindende tilbudsgivers oplysninger i ESPD'et. Denne dokumentation vil for danske tilbudsgivere bestå af: 1) Serviceattest (udstedt ikke tidligere end 6 måneder før fremlæggelsestidspunktet). 2) Tilbudsgivers tre seneste årsrapporter eller anden dokumentation hvoraf omsætningen fremgår, f.eks. revisorpåtegnet erklæring. 3) Underskrevet erklæring om overholdelse af artikel 5k i Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. For at sikre, at proceduren gennemføres korrekt samt under den for Ordregiver fornødne hastighed, agter Ordregiver at indhente den endelige dokumentation umiddelbart efter prækvalifikationen, såfremt dokumentationen ikke er fremsendt sammen med ansøgning, jf. udbudsbetingelsernes 10.1 og 11.4.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Gennemsnitlig nettoomsætning
Beskrivelse Det er et mindstekrav, at ansøger har en nettoomsætning på minimum DKK 30.000.000 i gennemsnit i de seneste tre disponible regnskabsår. For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravet. For ansøgere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers økonomiske formåen gælder, at ansøgeren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravet.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal (egenkapital og soliditetsgrad)
Beskrivelse Det er et mindstekrav, at ansøger har en egenkapital på minimum DKK 10.000.000 i det seneste disponible regnskabsår og en soliditetsgrad på minimum 20 % i det seneste disponible regnskabsår. Soliditetsgraden beregnes i procent som (egenkapitalen/samlede aktiver) x 100. For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravene. For ansøgere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers økonomiske formåen gælder, at ansøgeren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravene.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Referencer
Beskrivelse Det er et minimumskrav, at ansøger har mindst 2 referencer, der er sammenlignelige med den udbudte opgave. Referencerne skal omfatte: 1) Udvikling og levering med efterfølgende vedligehold og videreudvikling af et dokumenthåndteringssystem (ESDH-system) der er overleveret til kunden og derefter er driftet af kunden som on-premise løsning. 2) Udvikling og levering med efterfølgende vedligehold og videreudvikling af et integrations tungt fagsystem baseret på standard teknologier. Referencen skal demonstrere, at tilbudsgiver har erfaring med at opbygge en brugergrænseflade som integrerer med en eksisterende backend, hvor der har været fokuseret på versionering og historik af de bagvedliggende data entiteter. 3) Drift og vedligehold af kritisk infrastruktur med tilhørende applikationer og integrationer og med fokus på tilgængelighed og oppetid. Der er integration med en lang række interessenter, som dels indberetter og dels aftager data fra løsningen, som indeholder følsomme oplysninger om personer. Referencerne vedrørende drift og vedligehold (punkt 3) skal have været igangværende i minimum 12 måneder. Det er ikke et krav, at de tre ovenstående opgavetyper (punkt 1, 2 og 3) er indeholdt i en og samme reference. Ansøger er berettiget til at indlevere 2 referencer pr. opgavetype, dvs. op til 6 referencer i alt. Hvis ansøger indleverer flere end 2 referencer pr. opgavetype, lægger Ordregiver alene vægt på de første 2 for den givne opgavetype. Referencerne skal være udført inden for de seneste tre år fra tidspunktet for ansøgningsfristen. Tidspunktet for udførelsen regnes fra idriftsættelsen. Referencekravet kan opfyldes via referencer, hvor ansøgeren har været leverandør eller underleverandør. Det afgørende er, at ansøger har udført det af referencen omfattede arbejde. Ansøger skal angive sine referencer i ESPD’et. For hver reference bedes ansøger oplyse følgende: a) Kundens navn. b) Beskrivelse af opgavens karakter og størrelse. c) Tidsperiode for opgavens udførelse, herunder dato for idriftsættelse. Bemærk, at en ansøger i sit eget ESPD alene kan angive egne referencer, dvs. for den pågældende juridiske person (f.eks. selskab). Dette indebærer f.eks., at koncernforbundne selskabers referencer kun kan tages i betragtning, hvis ansøgeren baserer sig på de pågældende koncernforbundne selskaber i relation til egnethed, og hvis der således indleveres særskilt ESPD og støtteerklæring for de pågældende koncernforbundne selskaber. For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravet. For ansøgere der baserer sig på andre økonomiske aktørers tekniske og faglige formåen gælder, at ansøgeren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravet.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 4
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 4
Proceduren afvikles i successive faser. I hver fase kan nogle ansøgere blive
Køberen forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de indledende tilbud uden yderligere forhandlinger
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Underkriteriet "Pris" er opdelt i tre delkriterier: 1) Timepriser (70 %), 2) Fast månedligt vederlag (20 %) og 3) Fast pris for flytning (10 %). Se nærmere beskrivelse i udbudsbetingelsernes pkt. 15.2.1.
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Ved vurdering af "Kvalitet”, vil der blive lagt vægt på tilbudsgivers opfyldelse af de fastsatte evalueringskrav. Se nærmere beskrivelse i udbudsbetingelsernes pkt. 15.2.2.
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Ressourcer og ledelse
Beskrivelse : Underkriteriet "Ressourcer og ledelse" er opdelt i to delkriterier: 1) Allokerede ressourcer (80 %) og 2) Ledelsesbevågenhed (20 %). Se nærmere beskrivelse i udbudsbetingelsernes pkt. 15.2.3.
Vægtning (procentdel, præcis) : 40
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 03/01/2025   22:59:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Tilladt
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : I henhold til § 7, stk. 2, i lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frist for indgivelse af klage: 1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter, at Ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at Ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 3) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at Ordregiver har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Ordregiver om, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Landsbyggefonden
Registreringsnummer : 62475412
Postadresse : Studiestræde 50    
By : København V
Postnummer : 1554
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Helle Juul
E-mail : hju@lbf.dk
Telefon : +45 33762123
Internetadresse : https://lbf.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405708
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Internetadresse : http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 800b52a7-46bd-4105-8621-ffba6eed4097   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 27/11/2024   12:51:23 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 27/11/2024   12:51:49 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 725613-2024
EUT-S-nummer : 232/2024
Offentliggørelsesdato : 28/11/2024

Send til en kollega

0.049