1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter - Udbud af Rammeaftale om Cloud Platform Services til Københavns Kommune
Beskrivelse
:
Udbud af rammeaftale om Cloud Services til Københavns Kommune.Kundens vision er at lave en løbende transition af den nuværende driftsplatform til en public cloud platform, formentlig kombineret med en privat cloud. Det vil sige et Hybrid Cloud set-up.Dette vil sikre, at Kunden fremadrettet har den rette platform og det rette serviceudbud til at gennemføre en digital transformation og derved understøtte fremtidens scenarier og forretningsbehov.Endvidere forventer Kunden, at en transition til Servicemodeller, som eksempelvis PaaS, vil give en anseelig besparelse i forhold til at drive virtuelle servere. I tråd med dette, ønsker Kunden også så vidt muligt at standardisere på SaaS og PaaS og kun benytte IaaS, hvor legacy Applikationer ikke kan transformeres. Kunden ønsker altså så vidt muligt at gøre brug af PaaS og SaaS, dog uden at skulle foretage større omskrivninger af Applikationer. IaaS vil stadig være en relevant og nødvendig leveranceform for Kunden.Indenfor public cloud platforme søger Kunden derfor én cloud platform, der giver Kunden mulighed for:at få adgang til et stort og bredt Servicekatalog at opnå yderligere redundans i vores Applikationer at opnå høj tilgængelighed at mindske opgavebyrden for Kundens medarbejdere at få et højt it-sikkerhedsniveau.Det forventes, at Kunden efter kontraktindgåelse vil operere i en Hybrid Cloud, hvor der vil foregå integration og kommunikation imellem Cloud Platformen, on-premises datacentre og 3. parts hosting/driftscentre, idet migrationen af Kundens Applikationer til Cloud Platformen vil ske løbende.
Identifikator for proceduren
:
25b79a95-5406-4a3c-b037-108b491666fb
Tidligere bekendtgørelse
:
81542-2024
Intern ID
:
244892187
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet er gennemført som udbud med forhandling i overensstemmelse med udbudslovens § 55 nr. 3, jf. §§ 61-66.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
96 500 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
96 500 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter - Udbud af Rammeaftale om Cloud Platform Services til Københavns Kommune
Beskrivelse
:
Udbud af rammeaftale om Cloud Services til Københavns Kommune.Kundens vision er at lave en løbende transition af den nuværende driftsplatform til en public cloud platform, formentlig kombineret med en privat cloud. Det vil sige et Hybrid Cloud set-up.Dette vil sikre, at Kunden fremadrettet har den rette platform og det rette serviceudbud til at gennemføre en digital transformation og derved understøtte fremtidens scenarier og forretningsbehov.Endvidere forventer Kunden, at en transition til Servicemodeller, som eksempelvis PaaS, vil give en anseelig besparelse i forhold til at drive virtuelle servere. I tråd med dette, ønsker Kunden også så vidt muligt at standardisere på SaaS og PaaS og kun benytte IaaS, hvor legacy Applikationer ikke kan transformeres. Kunden ønsker altså så vidt muligt at gøre brug af PaaS og SaaS, dog uden at skulle foretage større omskrivninger af Applikationer. IaaS vil stadig være en relevant og nødvendig leveranceform for Kunden.Indenfor public cloud platforme søger Kunden derfor én cloud platform, der giver Kunden mulighed for:at få adgang til et stort og bredt Servicekatalog at opnå yderligere redundans i vores Applikationer at opnå høj tilgængelighed at mindske opgavebyrden for Kundens medarbejdere at få et højt it-sikkerhedsniveau.Det forventes, at Kunden efter kontraktindgåelse vil operere i en Hybrid Cloud, hvor der vil foregå integration og kommunikation imellem Cloud Platformen, on-premises datacentre og 3. parts hosting/driftscentre, idet migrationen af Kundens Applikationer til Cloud Platformen vil ske løbende.
Intern ID
:
244892187
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
4
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
96 500 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
96 500 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Der anvendes ikke delkriterier for "Pris." Udbuddet er gennemført som et sortimentsudbud jf. udbudslovens § 45. Rammeaftalens evalueringstekniske pris er således udtrykt gennem et repræsentativt udsnit af sammenlignelige produkter i tilbudsgivernes tilbudte sortiment.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
50
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Ved bedømmelsen af "Kvalitet" anvendes følgende delkriterier: 1) Kvaliteten af services (Vægter 65%) 2) IT- og behandlingssikkerhed og support (Vægter 15%) 3) Sortimentsbredden (Vægter 20%)
Vægtning (procentdel, præcis)
:
50
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Organisation, der udfører betalingen
:
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
96 500 000,00
DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure
:
96 500 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
96 500 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
96 500 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Atea A/S
Vinderens underentreprenører:
Officielt navn
:
Microsoft Danmark ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
222285742 (e-DOC: 2024-0427893)
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
96 500 000,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
222285742 (e-DOC: 2024-0427893)
Titel
:
Rammeaftale om Cloud Platform Services til Københavns Kommune
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
15/11/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
06/12/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
Udvalg af tilbud
:
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi
:
96 500 000,00
DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi
:
96 500 000,00
DKK
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Registreringsnummer
:
64942212
Afdeling
:
Økonomiforvaltningen
Postadresse
:
Borups Allé 177
By
:
København NV
Postnummer
:
2400
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Carsten Duedahl
Telefon
:
+45 33663366
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Atea A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Stor virksomhed
Organisationen er en fysisk person
Registreringsnummer
:
25511484
Postadresse
:
Lautrupvang 6
By
:
Ballerup
Postnummer
:
2750
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Søren Isbak
Telefon
:
+4540126346
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Microsoft Danmark ApS
Registreringsnummer
:
13612870
Postadresse
:
Kanalvej 7
By
:
Kgs. Lyngby
Postnummer
:
2800
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Nicklas Panzio
Telefon
:
2922 9070
Denne organisations roller
:
Underleverandør
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
215b78f6-f73a-4ed3-970f-bfa3290f8d2a
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
10/12/2024
14:11:45 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
10/12/2024
14:12:00 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
759402-2024
EUT-S-nummer
:
242/2024
Offentliggørelsesdato
:
12/12/2024