1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
I/S Vestforbrænding og datterselskaber
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter
:
Produktion, transport eller distribution af gas eller varme
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud - Rammeaftale om energi- og flowmålere til energiproduktionen i forbindelse med Grøn Varmeplan 2030
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører en rammeaftale på levering og servicering af energi- og flowmålere til energiproduktionen i forbindelse med Varmeplan 2030.
Identifikator for proceduren
:
d11fd9b5-7db2-446d-afc4-4f9383225151
Tidligere bekendtgørelse
:
d107ee38-f1ed-4595-a165-09f2390ad9cb-01
Intern ID
:
24-02878
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Supplerende kontrakttype
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
38551000
Energimålere
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
50411300
Reparation og vedligeholdelse af elmålere
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
15 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
15 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/25/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud - Rammeaftale om energi- og flowmålere til energiproduktionen i forbindelse med Grøn Varmeplan 2030
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører en rammeaftale på levering og servicering af energi- og flowmålere til energiproduktionen i forbindelse med Varmeplan 2030.
Intern ID
:
24-02878
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Supplerende kontrakttype
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
38551000
Energimålere
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
50411300
Reparation og vedligeholdelse af elmålere
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
8
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Aftalen træder i kraft, når parterne har underskrevet Aftalen. Aftalen løber 48 måneder fra ikrafttrædelsesdatoen, hvorefter den ophører uden varsel, jf. dog straks nedenfor. Ordregiver har ret til at forlænge Aftalen 2 gange, idet forlængelse hver gang sker med 24 måneder regnet fra Aftalens gældende ophørstidspunkt. Ordregiver vil senest 2 måneder før Aftalens ophør give Leverandøren meddelelse, såfremt Aftalen ønskes forlænget.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
15 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
15 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Evalueringen af ”pris” sker ud fra en pointskala fra 0-10. Den laveste tilbudte pris tildeles 10 point. De øvrige priser tildeles point ud fra en lineær interpolation: Point=10 x ( ((Tilbudt pris-(BD x Laveste pris)))/((Laveste pris-(BD x Laveste pris))) ) Der tildeles ikke negative point. Vil en beregning efter ovenstående formel givet et negativt tal, vil det pågældende tilbud blive tildelt 0 point. BD står for bedømmelsesinterval. Hvis den højeste tilbudte pris er lig eller mindre end ”1,5 x laveste pris”, anvendes 1,5 som bedømmelsesinterval. Er prisspændet større end 1,5, vælges det nærmeste mulige bedømmelsesinterval (hhv. mindre: 0,5; 1,0 eller højere: 2,0; 2,5; 3; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0 osv.).
Vægtning (procentdel, præcis)
:
60
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Kvalitetskriteriet er opdelt på følgende vægtede delkriterier: Delkriterier - Vægt: Aktionstid 50 % Leveringstid 50 % Der tildeles point for hvert delkriterium ud fra følgende pointskala: Bedst mulige opfyldelse af kriteriet: 10 Glimrende/fortrinlig opfyldelse af kriteriet: 9 Meget tilfredsstillende opfyldelses af kriteriet: 8 Tilfredsstillende opfyldelse af kriteriet: 7 God opfyldelse af kriteriet: 6 Middel/tilfredsstillende opfyldelse af kriteriet: 5 Mindre tilfredsstillende opfyldelse af kriteriet: 4 Dårlig opfyldelse af kriteriet: 3 Meget dårlig opfyldelse af kriteriet: 2 Utilstrækkelig opfyldelse af kriteriet: 1 Uacceptabel opfyldelse af kriteriet: 0 Når der er tildelt point for ”Aktionstid” og ”Leveringstid”, gange pointene for delkriterierne med deres respektive vægtninger og herefter lægge tallene sammen for at finde det samlede antal point for kvalitet. Ved evalueringen af ”Aktionstid” lægges der vægt på følgende: • Hvis der kan stilles med en montør inden for 4 timer i normal arbejdstid og op til 24 timer uden for normal arbejdstid, vil der blive tildelt 10 point. • Hvis der kan stilles med en montør inden for 6 timer i normal arbejdstid og op til 24 timer uden for normal arbejdstid, vil der blive tildelt 5 point. • Hvis der kan stilles med en montør inden for 8 timer i normal arbejdstid og op til 36 timer uden for normal arbejdstid, vil der blive tildelt 0 point. Ved evalueringen af ”Leveringstid” lægges der vægt på følgende: • Hvis en måler leveres inden for 10 uger fra ordretidspunktet, vil der blive tildelt 10 point. • Hvis en måler leveres inden for 12 uger fra ordretidspunktet, vil der blive tildelt 5 point. • Hvis en måler leveres over 14 uger fra ordretidspunktet, vil der blive tildelt 0 point.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til Kapitel 3 i Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud, LBK nr. 593 af 2. juni 2016 (tilgængeligt ved www.retsinformation.dk), gælder følgende tidsfrister for udfyldelse af klage: En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter Ordregivers underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. jf. § 7(1) Bekendtgørelsen om Klagenævnet for Udbud, forudsat at meddelelsen inkluderer en kort beskrivelse af de relevante årsager for beslutningen. Andre klager skal i overensstemmelse med § 7(2) Bekendtgørelsen for Klagenævnet for Udbud udfyldes af Klagenævnet for Udbud indenfor: 1) Inden 45 kalenderdage fra datoen efter at Ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse om kontraktindgåelse Den Europæiske Unions Tidende (med effekt fra dagen efter offentliggørelsesdatoen): 2) Inden 30 kalenderdage fra dagen efter at Ordregiver underrettet de berørte Tilbudsgivere, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller såfremt at notifikationen inkluderer en kort redegørelse af de relevante årsager for beslutningen: 3) Inden 6 måneder fra dagen efter, at Ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale. såfremt at meddelelsen inkluderer en kort redegørelse for de relevante årsager for beslutningen: 4) Inden 20 kalenderdage fra dagen efter Ordregiver har offentliggjort en meddelelse vedrørende deres beslutning for at opretholde kontrakten, jf. § 185(2) af Udbudsloven. Klager skal, senest samtidig med indleveringen af klagen til Klagenævnet for Udbud, skriftligt informere Ordregiver om klagen, herunder oplyse om klagen er blevet indleveret i standstillperioden, jf. Bekendtgørelsens § 6(4). Hvis klagen er indleveret i standstillperioden, skal klageren dertil oplyse om der er anmodet om at klagen tillægges opsættende virkning, jf. Bekendtgørelsens § 12(1). E-mailen til Klagenævnet for Udbud er oplyst i sektion VI.4.1. Klagenævnet for Udbuds retningslinjer vedrørende klager er ligeledes tilgængelige på internetadressen oplyst i sektion VI.4.1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
I/S Vestforbrænding og datterselskaber
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Klagenævnet for udbud
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
15 000 000,00
DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure
:
15 000 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
15 000 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
15 000 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Gustaf Fagerberg A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Udbud - Rammeaftale om energi- og flowmålere til energiproduktionen i forbindelse med Grøn Varmeplan 2030 - Gustaf Fagerberg A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
7 831 796,00
DKK
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Udbud - Rammeaftale om energi- og flowmålere til energiproduktionen i forbindelse med Grøn Varmeplan 2030 - Gustaf Fagerberg A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
06/11/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
16/12/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
I/S Vestforbrænding og datterselskaber
Registreringsnummer
:
10866111
Postadresse
:
Ejby Mosevej 219
By
:
Glostrup
Postnummer
:
2600
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Claire Schmidt
Telefon
:
+45 21490104
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405708
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Gustaf Fagerberg A/S
Registreringsnummer
:
DK67186419
Postadresse
:
Kornmarksvej 8-10
By
:
Brøndby
Postnummer
:
2605
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 43290200
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
c0ef664d-245e-4b79-942b-a7b6f41a63e8
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
17/12/2024
10:07:21 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
17/12/2024
10:12:16 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
776527-2024
EUT-S-nummer
:
246/2024
Offentliggørelsesdato
:
18/12/2024