23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
24.12.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Brugerklubben SBSYS

Offentligt udbud af kontrakt vedr. etablering og drift af eksternt driftsmiljø til Brugerklubben SBSYS


Brugerklubben SBSYS

792059-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Offentligt udbud af kontrakt vedr. etablering og drift af eksternt driftsmiljø til Brugerklubben SBSYS
OJ S 250/2024 24/12/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Brugerklubben SBSYS
E-mail Kontakt@tohv.dk
Køberens retlige status : Gruppe af offentlige myndigheder
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Offentligt udbud af kontrakt vedr. etablering og drift af eksternt driftsmiljø til Brugerklubben SBSYS
Beskrivelse Aftalen omfatter hhv. etablering og drift af eksternt driftsmiljø til brug for fremtidig driftsafvikling af hhv. SBSYS- og SBSIP-systemet og omfatter følgende delydelser: 1. Leverancen, jf. Kontraktbilag 03 – Leverancebeskrivelse som indeholder leverandørens ydelser relateret til etablering af driftsmiljøet, og som udmunder i, at Brugerklubbens udviklingsleverandører kan tage driftsmiljøet i brug. 2. Efterfølgende driftsafvikling af driftsmiljøet og vedligeholdelse af dette, således der sikres stabil driftsafvikling. 3. Skaleringsydelser som, når Brugerklubben får behov for at udvide med antal af servere, eller udvidelse af allerede etablerede serveres kapacitet, kan leveres ved bestilling. 4. Samarbejde med Brugerklubbens øvrige leverandører, herunder særligt med SBSYS- og SBSIP-leverandøren i tilfælde af driftsforstyrrelser. De udbudte ydelser er nærmere beskrevet i det samlede udbudsmateriale. Formålet med aftalen er at give Brugerklubben det aftalemæssige fundament ift. at fortsætte udviklingen af de to applikationer SBSYS og SBSIP i henhold til Brugerklubbens vedtagne strategi for udvikling i de kommende år, således der skabes et driftsmæssigt fundament for fremtidig mulighed for, at SBSYS og SBSIP kan driftsafvikles uafhængigt af Brugerklubbens medlemmers lokale driftsmiljøer. Den udbudte Kontrakt indeholder rammeaftalelignende elementer ift. Brugerklubbens forventede behov for skalering. Ordregiver har ikke et bindende estimat for anvendelsen af disse skaleringsydelser, hvorfor Kontrakten udbydes som en rammeaftale. Kontraktens varighed er således begrænset til 48 måneder. Kontraktens forventede totale volumen er estimeret til mellem 8 - 10 mio. DKK ekskl. moms. Den forventede volumen er udelukkende vejledende og baserer sig på estimater baseret på en as-is analyse af Brugerklubbens medlemmers eksisterende 43 driftsmiljøer, hvorfor den ikke kan tages som udtryk for en garanteret fremtidig omsætningsstørrelse.
Identifikator for proceduren 90518075-8125-41f2-86db-17c737a96343
Intern ID Offentligt udbud af kontrakt vedr. etablering og drift af eksternt driftsmiljø til Brugerklubben SBSYS
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 72220000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik, 72251000   Retablering efter katastrofe, 72252000   Edb-arkivering, 72253000   Help-desk og støttetjenester, 72311000   Behandling og tabulering af data, 72315200   Drift af datanetværk, 72317000   Datalagring, 72320000   Databasevirksomhed, 72500000   Servicevirksomhed i forbindelse med datamater, 72600000   Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb, 72700000   Datamatnetværkstjenester, 72900000   Computer backup og katalogkonvertering, 72910000   Backup-service
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Bornholm   ( DK014 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østsjælland   ( DK021 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 100 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 20 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Udelukkelsesgrunde efter udbudslovens § 134 a: Er den økonomiske aktør etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO's Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. Tilbudsgiver, andre enheder og sammenslutninger skal, på Ordregivers opfordring, fremlægge dokumentation for de oplysninger, som er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 144 og 152. Nedenfor beskrives det, hvorledes denne dokumentation skal fremlægges. ESPD Del III – Dokumentation for ikke at være omfattet af udelukkelsesgrunde Hvis Tilbudsgiver, sammenslutningens deltagere eller andre enheder er fra Danmark, fremlægges dokumentationen i form af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra: • Skifteretten v. Domstolsstyrelsen • Skatteforvaltningen • ATP • Politiet (Kriminalregistret) o Bemærk, at der skal udfyldes og underskrives en ”samtykkeerklæring”, som skal uploades i forbindelse med bestillingen af serviceattesten. Serviceattesten bestilles hos Virk. Serviceattesten må maksimalt være seks (6) måneder gammel regnet fra den dato, som Ordregiver ved en opfordring har fastsat som frist. Til orientering er behandlingstiden hos Erhvervsstyrelsen ca. to (2) uger fra bestilling er modtaget. Hvis Tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder ikke er fra Danmark, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. E-Certis er et online informationssystem, som skal benyttes til at finde frem til den rette dokumentation, der skal anvendes af EU-medlemslandene i forbindelse med udbud. Hvis disse lande ikke udsteder de relevante certifikater eller dokumenter, eller de udstedte certifikater eller dokumenter ikke dækker alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love. ESPD Del IV – Udvælgelseskriterier, dokumentation for formåen Verifikation af afgivne oplysninger i ESPD Del IV – Udvælgelseskriterier sker på følgende måde: • Oplysninger om økonomiske nøgletal kan ske gennem årsregnskaber eller fremlæggelse af en erklæring om Tilbudsgivers samlede årsomsætning, medmindre Ordregiver kan skaffe de relevante oplysninger direkte gennem adgang til en national database, eller Ordregiver allerede er i besiddelse af den fornødne dokumentation fra tidligere gennemførte udbudsprocedurer. • Der skal ikke afleveres dokumentation for referencer, men Ordregiver forbeholder sig retten til at få bekræftet referencernes rigtighed hos kunderne. • Dokumentation for kvalitetssikringsstandarder kan ske ved fremlæggelse af certifikater fra et uafhængigt organ til bekræftelse af, at Tilbudsgiver opfylder det stillede krav. Informationsmøde Ordregiver vil på et informationsmøde orientere om Brugerklubben SBSYS, baggrunden for udbuddet samt præsentere udbudsmaterialet og Brugerklubbens forventninger til kontrakten samt gennemførelsen af udbudsprocessen. Informationsmødet afholdes fredag den 10.01.2025, kl. 12.30 - 14.00 via Teams. Informationsmødet afholdes på dansk. Af hensyn til den praktiske planlægning af informationsmødet bedes tilmelding ske via udbudssystemet ETHICS senest den 09.01.2025, kl. 12.00 ved at fremsende tilmeldingen som ”spørgsmål”. Ved tilmelding bedes ansøger for hver af de tilmeldte oplyse navn, e-mailadresse, stillingsbetegnelse og firmatilknytning. Spørgsmål og svar Tilbudsgiver opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet. Alle spørgsmål skal stilles i udbudssystemet ETHICS ved at klikke på ”Send Spørgsmål” under fanen ”Kommunikation” . Herefter udfyldes dialogboksen med henvisning og spørgsmålet. Ved at klikke på ”Send” fremsendes spørgsmålet til Ordregiver. Ordregiver besvarer spørgsmål ved at uploade Kontraktbilag 14 – Spørgsmål og svar. Det er Tilbudsgivers eget ansvar at holde sig ajour med materialet i udbudssystemet ETHICS. Ordregiver udbyder kontrakten som én samlet aftale. Brugerklubben har, med baggrund i økonomiske forhold skønnet, at der med en samlet aftale kan opnås mere fordelagtige priser og bedre forpligtende samarbejder med leverandører. Af hensyn til kvaliteten og sammenhængen i den samlede udbudte opgave og Brugerklubbens eksisterende driftsforhold med to applikationsleverandører, vurderes det hensigtsmæssigt med en samlet aftale, ligesom en opdeling, ud fra et markedsmæssigt forhold, ikke skønnes at give yderligere virksomheder – herunder SMV – mulighed for at afgive tilbud.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret? Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger”.
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs? Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger”.
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør. Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger”.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs? Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger”.
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42). Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger”.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15). Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger”.
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48). Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger”.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1). Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger”.
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling? Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger”.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten? Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger”.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling? Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger”.
Rent nationale udelukkelsesgrunde Andre udelukkelsesgrunde, der måtte være fastsat i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstats lovgivning. Finder de rent nationale udelukkelsesgrunde, der er anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, anvendelse? Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger”.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren? Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger”.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren? Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger”.
Ophævelse eller en lignende sanktion Har den økonomiske aktør væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en ordregivende enhed eller en tidligere koncessionskontrakt, hvor misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion? Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger”.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet? Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger”.
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet? Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger”.
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet? Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger”.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4. Se krav til dokumentation under afsnittet ”Yderligere oplysninger”.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Offentligt udbud af kontrakt vedr. etablering og drift af eksternt driftsmiljø til Brugerklubben SBSYS
Beskrivelse : Aftalen omfatter hhv. etablering og drift af eksternt driftsmiljø til brug for fremtidig driftsafvikling af hhv. SBSYS- og SBSIP-systemet og omfatter følgende delydelser: 1. Leverancen, jf. Kontraktbilag 03 – Leverancebeskrivelse som indeholder leverandørens ydelser relateret til etablering af driftsmiljøet, og som udmunder i, at Brugerklubbens udviklingsleverandører kan tage driftsmiljøet i brug. 2. Efterfølgende driftsafvikling af driftsmiljøet og vedligeholdelse af dette, således der sikres stabil driftsafvikling. 3. Skaleringsydelser som, når Brugerklubben får behov for at udvide med antal af servere, eller udvidelse af allerede etablerede serveres kapacitet, kan leveres ved bestilling. 4. Samarbejde med Brugerklubbens øvrige leverandører, herunder særligt med SBSYS- og SBSIP-leverandøren i tilfælde af driftsforstyrrelser. De udbudte ydelser er nærmere beskrevet i det samlede udbudsmateriale. Formålet med aftalen er at give Brugerklubben det aftalemæssige fundament ift. at fortsætte udviklingen af de to applikationer SBSYS og SBSIP i henhold til Brugerklubbens vedtagne strategi for udvikling i de kommende år, således der skabes et driftsmæssigt fundament for fremtidig mulighed for, at SBSYS og SBSIP kan driftsafvikles uafhængigt af Brugerklubbens medlemmers lokale driftsmiljøer. Den udbudte Kontrakt indeholder rammeaftalelignende elementer ift. Brugerklubbens forventede behov for skalering. Ordregiver har ikke et bindende estimat for anvendelsen af disse skaleringsydelser, hvorfor Kontrakten udbydes som en rammeaftale. Kontraktens varighed er således begrænset til 48 måneder. Kontraktens forventede totale volumen er estimeret til mellem 8 - 10 mio. DKK ekskl. moms. Den forventede volumen er udelukkende vejledende og baserer sig på estimater baseret på en as-is analyse af Brugerklubbens medlemmers eksisterende 43 driftsmiljøer, hvorfor den ikke kan tages som udtryk for en garanteret fremtidig omsætningsstørrelse.
Intern ID : Offentligt udbud af kontrakt vedr. etablering og drift af eksternt driftsmiljø til Brugerklubben SBSYS
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 72220000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik, 72251000   Retablering efter katastrofe, 72252000   Edb-arkivering, 72253000   Help-desk og støttetjenester, 72311000   Behandling og tabulering af data, 72315200   Drift af datanetværk, 72317000   Datalagring, 72320000   Databasevirksomhed, 72500000   Servicevirksomhed i forbindelse med datamater, 72600000   Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb, 72700000   Datamatnetværkstjenester, 72900000   Computer backup og katalogkonvertering, 72910000   Backup-service
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Nordsjælland   ( DK013 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Bornholm   ( DK014 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Østsjælland   ( DK021 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Fyn   ( DK031 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 100 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 20 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Yderligere oplysninger : Udelukkelsesgrunde efter udbudslovens § 134 a: Er den økonomiske aktør etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO's Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. Tilbudsgiver, andre enheder og sammenslutninger skal, på Ordregivers opfordring, fremlægge dokumentation for de oplysninger, som er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 144 og 152. Nedenfor beskrives det, hvorledes denne dokumentation skal fremlægges. ESPD Del III – Dokumentation for ikke at være omfattet af udelukkelsesgrunde Hvis Tilbudsgiver, sammenslutningens deltagere eller andre enheder er fra Danmark, fremlægges dokumentationen i form af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra: • Skifteretten v. Domstolsstyrelsen • Skatteforvaltningen • ATP • Politiet (Kriminalregistret) o Bemærk, at der skal udfyldes og underskrives en ”samtykkeerklæring”, som skal uploades i forbindelse med bestillingen af serviceattesten. Serviceattesten bestilles hos Virk. Serviceattesten må maksimalt være seks (6) måneder gammel regnet fra den dato, som Ordregiver ved en opfordring har fastsat som frist. Til orientering er behandlingstiden hos Erhvervsstyrelsen ca. to (2) uger fra bestilling er modtaget. Hvis Tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder ikke er fra Danmark, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. E-Certis er et online informationssystem, som skal benyttes til at finde frem til den rette dokumentation, der skal anvendes af EU-medlemslandene i forbindelse med udbud. Hvis disse lande ikke udsteder de relevante certifikater eller dokumenter, eller de udstedte certifikater eller dokumenter ikke dækker alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love. ESPD Del IV – Udvælgelseskriterier, dokumentation for formåen Verifikation af afgivne oplysninger i ESPD Del IV – Udvælgelseskriterier sker på følgende måde: • Oplysninger om økonomiske nøgletal kan ske gennem årsregnskaber eller fremlæggelse af en erklæring om Tilbudsgivers samlede årsomsætning, medmindre Ordregiver kan skaffe de relevante oplysninger direkte gennem adgang til en national database, eller Ordregiver allerede er i besiddelse af den fornødne dokumentation fra tidligere gennemførte udbudsprocedurer. • Der skal ikke afleveres dokumentation for referencer, men Ordregiver forbeholder sig retten til at få bekræftet referencernes rigtighed hos kunderne. • Dokumentation for kvalitetssikringsstandarder kan ske ved fremlæggelse af certifikater fra et uafhængigt organ til bekræftelse af, at Tilbudsgiver opfylder det stillede krav. Informationsmøde Ordregiver vil på et informationsmøde orientere om Brugerklubben SBSYS, baggrunden for udbuddet samt præsentere udbudsmaterialet og Brugerklubbens forventninger til kontrakten samt gennemførelsen af udbudsprocessen. Informationsmødet afholdes fredag den 10.01.2025, kl. 12.30 - 14.00 via Teams. Informationsmødet afholdes på dansk. Af hensyn til den praktiske planlægning af informationsmødet bedes tilmelding ske via udbudssystemet ETHICS senest den 09.01.2025, kl. 12.00 ved at fremsende tilmeldingen som ”spørgsmål”. Ved tilmelding bedes ansøger for hver af de tilmeldte oplyse navn, e-mailadresse, stillingsbetegnelse og firmatilknytning. Spørgsmål og svar Tilbudsgiver opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet. Alle spørgsmål skal stilles i udbudssystemet ETHICS ved at klikke på ”Send Spørgsmål” under fanen ”Kommunikation” . Herefter udfyldes dialogboksen med henvisning og spørgsmålet. Ved at klikke på ”Send” fremsendes spørgsmålet til Ordregiver. Ordregiver besvarer spørgsmål ved at uploade Kontraktbilag 14 – Spørgsmål og svar. Det er Tilbudsgivers eget ansvar at holde sig ajour med materialet i udbudssystemet ETHICS. Ordregiver udbyder kontrakten som én samlet aftale. Brugerklubben har, med baggrund i økonomiske forhold skønnet, at der med en samlet aftale kan opnås mere fordelagtige priser og bedre forpligtende samarbejder med leverandører. Af hensyn til kvaliteten og sammenhængen i den samlede udbudte opgave og Brugerklubbens eksisterende driftsforhold med to applikationsleverandører, vurderes det hensigtsmæssigt med en samlet aftale, ligesom en opdeling, ud fra et markedsmæssigt forhold, ikke skønnes at give yderligere virksomheder – herunder SMV – mulighed for at afgive tilbud.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Gennemsnitlig årsomsætning
Beskrivelse Den økonomiske aktørs gennemsnitlige årsomsætning for det antal regnskabsår, der anmodes om i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, er som følger: Det er et mindstekrav, at den gennemsnitlige årsomsætning er på mindst otte (8) millioner DKK baseret på de tre (3) seneste afsluttede regnskabsår.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Andet
Navn Certifikater udstedt af uafhængige organer vedrørende kvalitetssikringsstandarder
Beskrivelse Tilbudsgiver skal være i besiddelse af certifikater fra et uafhængigt organ til bekræftelse af, at Tilbudsgiver opfylder følgende kvalitetssikringsstandarder: ISO 27001 eller tilsvarende.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver dokumenterer mindst en (1) reference vedr. etablering og driftsafvikling af et offentligt system med følsomme data til en kommune og/eller region.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Underkriteriet ”Pris” vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af Underbilag 07A - Vederlagsspecifikation til Kontraktbilag 07 - Vederlag og betalingsplan. Således vil de af Tilbudsgiver anførte priser ekskl. moms, men inkl. alle øvrige omkostninger blive lagt til grund. Primær evalueringsmodel De samlede evalueringspriser evalueres relativt og ud fra en lineær pointmodel fra 0 – 8 point. ”Laveste samlede evalueringspris”, blandt de konditionsmæssige tilbud, tildeles 8 point. En samlet evalueringspris, der svarer til ”laveste samlede evalueringspris” plus 50 % eller derover tildeles 0 point, dog med forbehold for anvendelse af nedenstående sekundære og tertiære evalueringsmodel, såfremt betingelser herfor er opfyldt. Øvrige samlede evalueringspriser tildeles points ud fra følgende formel: Z=(Tilbuddets samlede evalueringspris-laveste samlede evalueringspris )/(Laveste samlede evalueringspris) Tilbuddets point=Maksimumpoint-maksimumpoint • Z/(X ) hvor X således fastsættes til 50 %. Såfremt nedenstående sekundære eller tertiære evalueringsmodel anvendes, tilpasses ovenstående formel i overensstemmelse hermed. De tildelte point vil i den samlede evaluering blive ganget med vægtningen af underkriteriet pris. Sekundær evalueringsmodel Såfremt det konstateres, at den samlede evalueringspris i halvdelen eller flere af de konditionsmæssige tilbud er højere end ”laveste samlede evalueringspris” plus 50 %, fastsættes X til 75 %. Således tildeles en samlet evalueringspris, der svarer til ”laveste samlede evalueringspris” plus 75 % eller derover, 0 point. Tertiær evalueringsmodel Såfremt det konstateres, at den samlede evalueringspris i halvdelen eller flere af de konditionsmæssige tilbud er højere end ”laveste samlede evalueringspris” plus 75 %, fastsættes X til 100 %. Således tildeles en samlet evalueringspris, der svarer til ”laveste samlede evalueringspris” plus 100 % eller derover, 0 point.
Vægtning (procentdel, præcis) : 25

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Underkriteriet ”Kvalitet” vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af følgende Kontrakt- og underbilag som hver især udgør delkriterier til underkriteriet ”Kvalitet”: • Kontraktbilag 01 – Tidsplan, i form af Underbilag 1A, som vægter 15 %. • Kontraktbilag 03 – Leverancebeskrivelse, som vægter 30 %. • Kontraktbilag 05 – Drift, vedligeholdelse og support vedlagt serviceaftale eller tilsvarende, som vægter 40 %. • Kontraktbilag 09 - Prøver, i form af Underbilag 09A, som vægter 15 %. Kontraktbilagene beskriver hvad Ordregiver lægger vægt på ved evaluering af tilbuddene.
Vægtning (procentdel, præcis) : 75
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 24/01/2025   22:55:00 (UTC)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 31/01/2025   11:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 3   Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet :
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger : Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at anmode en Tilbudsgiver om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre tilbuddet ved at indsende relevante oplysninger eller dokumentation inden for en passende frist, hvis dette kan ske i overensstemmelse med udbudslovens § 159, stk. 5.
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 31/01/2025   11:00:00 (UTC)
Sted : Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen at tilbuddene.
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Der er stillet kontraktvilkår i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter. Kontrakten regulerer parternes misligholdelsesbeføjelser i relation til kontraktens gennemførelse.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. En klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere : 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Brugerklubben SBSYS
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Brugerklubben SBSYS
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Brugerklubben SBSYS
Organisation, der behandler tilbud Brugerklubben SBSYS
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Brugerklubben SBSYS
Registreringsnummer : 33734476
Postadresse : Ishøj Store Torv 20    
By : Ishøj
Postnummer : 2635
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : Kontakt@tohv.dk
Telefon : 53360036
Internetadresse : https://www.sbsys.dk
Denne organisations roller
Køber
Indkøbscentral, der tildeler offentlige kontrakter eller indgår rammeaftaler om bygge- og anlægsarbejder, vareindkøb eller tjenesteydelser tiltænkt andre købere
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Klagenævnet for udbud
Telefon : +45 72405708
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : b10e8781-8e52-4b72-8930-8c730e287ebc   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 20/12/2024   14:16:25 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 20/12/2024   14:17:05 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 792059-2024
EUT-S-nummer : 250/2024
Offentliggørelsesdato : 24/12/2024

Send til en kollega

0.094