1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Rebild Kommune
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud på levering, vedligeholdelse og support af Managed WAN samt internet trunk forbindelse og DDoS beskyttelse og forbindelse til serviceleverandører
Beskrivelse
:
Rebild Kommune ønsker med dette udbud at indgå aftale med en leverandør for anskaffelse og efterfølgende drift af kommunens datanetværk, der er en yderst vigtig infrastruktur for fortsat digitalisering. Der udbydes en kontrakt med lang løbetid, hvor der over årene både er plads til at udvide på funktionalitet og ikke mindst på kapacitet. Kontrakten omfatter aftale på leverance og efterfølgende vedligehold og support på •WAN – lukket managed netværk til kommunens lokationer (ca. 75 ). Kommunens nuværende WAN-netværk er baseret på et MPLS managed netværk. Det efter-spurgte WAN-netværk skal understøtte samme arkitektur med minimale ændringer på kommunes netværk •Internet trunk forbindelser til kommunens datacenter •DoS og DDoS beskyttelse på internetforbindelser Leverancen af netværksydelserne skal ske på en måde, som er særdeles pålidelig og robust i forhold til den intensive brug og kommunens fuldstændige afhængighed af datakommunikation. Leverancen er opdelt i Managed WAN og internet trunk kapacitet samt DOS og DDoS beskyttelse på internetforbindelser. Internet trunk kapacitet og forbindelser til serviceleverandører termineres i kommunens datacenter på Rebild Kommunes Rådhus, Hobrovej 110, 9530 Støvring, i samme lokale, men alternativt fremført.
Identifikator for proceduren
:
364fa0e1-fc62-4b30-9e10-2905f08c22b0
Tidligere bekendtgørelse
:
760331-2024
Intern ID
:
385217
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72720000
Wan-tjenester
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
32412000
Kommunikationsnet,
32430000
WAN
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
11 200 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud på levering, vedligeholdelse og support af Managed WAN samt internet trunk forbindelse og DDoS beskyttelse og forbindelse til serviceleverandører
Beskrivelse
:
Rebild Kommune ønsker med dette udbud at indgå aftale med en leverandør for anskaffelse og efterfølgende drift af kommunens datanetværk, der er en yderst vigtig infrastruktur for fortsat digitalisering. Der udbydes en kontrakt med lang løbetid, hvor der over årene både er plads til at udvide på funktionalitet og ikke mindst på kapacitet. Kontrakten omfatter aftale på leverance og efterfølgende vedligehold og support på •WAN – lukket managed netværk til kommunens lokationer (ca. 66). Kommunens nuværende WAN-netværk er baseret på et MPLS managed netværk. Det efter-spurgte WAN-netværk skal understøtte samme arkitektur med minimale ændringer på kommunes netværk •Internet trunk forbindelser til kommunens datacenter •DoS og DDoS beskyttelse på internetforbindelser • Forbindelser til serviceleverandører •End-to-end Kryptering (obligatorisk option) •Applikationsblokering (obligatorisk option) •Overvågning af ”Shadow-IT” (obligatorisk option) •Realindsigt I netværks performance (obligatorisk option) Leverancen af netværksydelserne skal ske på en måde, som er særdeles pålidelig og robust i forhold til den intensive brug og kommunens fuldstændige afhængighed af datakommunikation. Leverancen er opdelt i Managed WAN og internet trunk kapacitet samt DOS og DDoS beskyttelse på internetforbindelser., samt obligatoriske optioner på levering af end-to-end kryptering, Overvågning af Shadow-IT, applikationsblokering og løsning til realtid i netværkets performance. Internet trunk kapacitet og forbindelser til serviceleverandører termineres i kommunens datacenter på Rebild Kommunes Rådhus, Hobrovej 110, 9530 Støvring, i samme lokale, men alternativt fremført.
Intern ID
:
385217
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72720000
Wan-tjenester
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
32412000
Kommunikationsnet,
32430000
WAN
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Aftalen kan forlænges i 4 x 12 måneder, således at den maksimale kontraktperiode er 8 år. Forlængelse kan ske af en eller flere omgange med et varsel på 3 måneder inden udløb af den ordinære eller forlængede kontraktperiode.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/05/2025
Varighed
:
4
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
4
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
11 200 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Pris
Vægtning (procentdel, præcis)
:
70
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Evalueringen af underkriteriet ”Kvalitet” vil blive vurderet på baggrund af kravopfyldelsen på baggrund af en pointskala fra 0 - 10. Kvalitet er opdelt i tre delkriterier: - Transitionsprojekt, 15 % - Overvågning, 7,5 % - Medarbejdernes kompetencer, 7,5 %
Vægtning (procentdel, præcis)
:
30
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Rebild Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Comdia ApS
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Rebild Kommune
Registreringsnummer
:
29189463
Postadresse
:
Hobrovej 110
By
:
Støvring
Postnummer
:
9530
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Jeanne Schou
Telefon
:
+45 99889988
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn
:
Comdia ApS
Registreringsnummer
:
33501404
Postadresse
:
Lindvedvej 73
By
:
Odense S
Postnummer
:
5260
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7199 3672
Denne organisations roller
:
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7240 5600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 4171 5000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
af4db3ba-50a2-4197-bfa7-65057c1b880f
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
23/01/2025
10:26:55 (UTC+1)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
53395-2025
EUT-S-nummer
:
17/2025
Offentliggørelsesdato
:
24/01/2025