23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
03.02.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Vejdirektoratet

DIT-VEJSUDST-2024 Udbud af rammeaftale om levering af kameraer samt relaterede produktkategorier


Vejdirektoratet

73879-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Overvågnings- og sikringssystemer og -anordninger – DIT-VEJSUDST-2024 Udbud af rammeaftale om levering af kameraer samt relaterede produktkategorier
OJ S 23/2025 03/02/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Vejdirektoratet
E-mail nim1@vd.dk
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel DIT-VEJSUDST-2024 Udbud af rammeaftale om levering af kameraer samt relaterede produktkategorier
Beskrivelse Udbuddet omfatter indgåelse af en rammeaftale på levering af kameraer samt relaterede produktkategorier, primært til brug for overvågning af Vejdirektoratets vejstrækninger, hvor kameradækning i dag typisk finder sted. Kameraerne er sædvanligvis placeret på motorvejsstrækninger, hvor de sidder på høje gitter- eller kipbare master samt bygværker. Placeringen kan dog også være på installationer i åbent land, hvor der ikke findes netværksforbindelse, og hvor kameraernes kommunikation foregår via mobilforbindelser. Udbuddet omfatter følgende produktkategorier: - Kameraer - Ophæng - Strømforsyning - Visker Udbuddet gennemføres jf. udbudslovens § 45, hvorfor den vindende tilbudsgiver i hele aftaleperioden skal stille sit fulde sortiment inden for de omfattede produktkategorier til rådighed for Ordregiver.
Identifikator for proceduren c9984c57-f593-4ad6-ab74-0f915e658f23
Intern ID DIT-VEJSUDST-2024
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  35120000   Overvågnings- og sikringssystemer og -anordninger
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  35125300   Sikkerhedskameraer
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 25 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
LBK nr. 10 af 6. januar 2023 (Udbudsloven)   - https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2023/10
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Bekendtgørelse
Deltagelse i en kriminel organisation Se udbudsloven § 135, stk. 1, nr. 1.
Korruption Se udbudsloven § 135, stk. 1, nr. 2
Svig Se udbudsloven § 135, stk. 1, nr. 3
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Se udbudsloven § 135, stk. 1, nr. 4
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Se udbudsloven § 135, stk. 1, nr. 5
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Se udbudsloven § 135, stk. 1, nr. 6
Overtrædelse af forpligtelse relateret til betaling af skatter Se udbudsloven § 135, stk. 3
Overtrædelse af forpligtelse relateret til betaling af sociale bidrag Se udbudsloven § 135, stk. 3
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Se udbudsloven § 136, stk. 1, nr. 1
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Se udbudsloven § 136, stk. 1, nr. 2
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Se udbudsloven § 136, stk. 1, nr. 3
Alvorlig professionel forseelse Se udbudsloven § 136, stk. 1, nr. 4
Konkurs Se udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 2
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Se udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 2
Insolvens Se udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 2
Aktiver, der administreres af en kurator Se udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 2
Tvangsakkord uden for konkurs Se udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 2
Erhvervsvirksomheden er indstillet Se udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 2 _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________ DOKUMENTATION: Ved ansøgning om prækvalifikation eller tilbudsgivning skal ansøger/tilbudsgiver udfylde det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) som foreløbigt bevis for ikke at være omfattet af udelukkelsesgrundene. Den tilbudsgiver, med hvem ordregiver agter at indgå kontrakt, skal forinden kontrakttildeling fremsende serviceattest fra Erhvervsstyrelsen eller tilsvarende dokumentation, jf. udbudsloven § 135, stk. 1-3 samt § 137, stk. 1, nr. 2. Dokumentationen skal opfylde kravene i § 153, og den må højest være 6 måneder gammel. Ovennævnte dokumentation skal ligeledes fremsendes for enheder (underleverandører/underrådgivere/underentreprenører), som tilbudsgiveren har baseret sin økonomiske og finansielle kapacitet eller tekniske og faglige kapacitet på med henblik på opfyldelse af minimumskrav og/eller prækvalifikation. _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ UDBUDSLOVEN § 134a: Udover ovennævnte udelukkelsesgrunde gøres opmærksom på udbudsloven § 134a, der medfører, at ordregiver skal udelukke tilbudsgivere, som er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt GPA-aftalen eller øvrige handelsaftaler, som er forpligtende for Danmark.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel DIT-VEJSUDST-2024 Udbud af rammeaftale om levering af kameraer samt relaterede produktkategorier
Beskrivelse Udbuddet omfatter indgåelse af en rammeaftale på levering af kameraer samt relaterede produktkategorier, primært til brug for overvågning af Vejdirektoratets vejstrækninger, hvor kameradækning i dag typisk finder sted. Kameraerne er sædvanligvis placeret på motorvejsstrækninger, hvor de sidder på høje gitter- eller kipbare master samt bygværker. Placeringen kan dog også være på installationer i åbent land, hvor der ikke findes netværksforbindelse, og hvor kameraernes kommunikation foregår via mobilforbindelser. Udbuddet omfatter følgende produktkategorier: - Kameraer - Ophæng - Strømforsyning - Visker Udbuddet gennemføres jf. udbudslovens § 45, hvorfor den vindende tilbudsgiver i hele aftaleperioden skal stille sit fulde sortiment inden for de omfattede produktkategorier til rådighed for Ordregiver.
Intern ID DIT-VEJSUDST-2024
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  35120000   Overvågnings- og sikringssystemer og -anordninger
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  35125300   Sikkerhedskameraer
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Ordregiver kan yderligere forlænge Aftalen på uændrede vilkår i op til 2 x 12 måneder, med 12 måneder ad gangen.
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 24   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 25 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Generel årlig omsætning
Beskrivelse Tilbudsgiver skal oplyse virksomhedens nettoomsætning for de de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Dette skal i udfyldes i "Det fælles europæiske udbudsdokument" (ESPD). Den påtænkte vinder af udbuddet skal inden tildeling, som dokumentation for nettoomsætning, fremsende kopi af årsregnskab eller revisorpåtegnet oplysning om nettoomsætning. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne gives for hver enkelt virksomhed, idet summen af virksomhedernes nettoomsætning skal opfylde minimumskravet. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der gives fuldmagt til en person, der bemyndiges til at tegne sammenslutningen. Samtlige deltagende virksomheder hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at de har ret til at råde over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder i form af en støtteerklæring. Der ønskes ikke økonomiske og finansielle oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis økonomiske og finansielle kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet. ___________________________________________________________ ________________________________ Minimumskrav til egnethed: Nettoomsætning for de seneste 3 afsluttede regnskabsår skal være mindst 2 mio. DKK pr. år.

Kriterium Referencer på specificerede leverancer
Beskrivelse Tilbudsgiver skal i ESPD eller i et særskilt bilag beskrive referencer, der dokumenterer, at minimumskravene under nærværende punkt er opfyldt. Beskrivelsen bedes indeholde følgende oplysninger: - Kontraktnavn - navn på ordregiver - kontraktsum - udførelsesperiode samt - beskrivelse af leverancen. Ved igangværende referencer skal det beskrives, hvor stor en del af opgaven, der er gennemført. Der ønskes ikke referencer på fremtidige opgaver. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der afleveres en referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde minimumskravet. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgive godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende. Tilsagn kan gives ved enhedens udfyldelse af felt hertil i ESPD og underskrift af ESPD. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet, henledes opmærksomheden på udbudsloven, § 144, stk. 3. Der ønskes ikke tekniske og faglige oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet. _____________________________________________________________________________________________ Tilbudsgiveren skal have erfaring indenfor de seneste 3 år med levering af IT-udstyr til en offentlig ordregiver til en værdi af min. 100.000 kr. ekskl. moms.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
Type Pris
Beskrivelse Den konditionsmæssige og egnede tilbudsgiver, der har tilbudt den laveste samlede evalueringspris, tildeles rammeaftalen
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Adresse på udbudsdokumenterne https://udbudsportalen.app.vd.dk/da/ongoing
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 03/03/2025   12:00:00 (UTC+1)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 3   Måneder
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om klagefrister I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Publications Office of the European Union
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Vejdirektoratet
Registreringsnummer 60729018
Postadresse Carsten Niebuhrs Gade 43, 5. sal    
By København V
Postnummer 1577
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Nicolai Saision Møller
E-mail nim1@vd.dk
Telefon +45 7244 3333
Internetadresse https://www.vejdirektoratet.dk/
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://udbudsportalen.app.vd.dk/da/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35    
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41 71 50 00
Internetadresse https://kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0000
Officielt navn Publications Office of the European Union
Registreringsnummer PUBL
By Luxembourg
Postnummer 2417
Landsdel (NUTS) Luxembourg   ( LU000 )
Land Luxembourg
Telefon +352 29291
Internetadresse https://op.europa.eu
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID ff86dfc5-03b9-41b7-af49-cf2ef668f0a9   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 30/01/2025   15:05:00 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer 73879-2025
EUT-S-nummer 23/2025
Offentliggørelsesdato 03/02/2025

Send til en kollega

0.078