Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=172899&B=KOMBIT
Udbyder
Kombit A/S
Vindere
DUBU 3.0
(26.07.2017)
Netcompany IT and Business Consulting A/S
Grønningen 17
1270 København K
Udbud vedr. it-løsning til understøttelse af området for udsatte børn og unge (DUBU 3.0)
Kombit A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
2452452345
Halfdansgade 8
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Malene Bergstrøm Pedersen
Telefon: +45 33349400
E-mail: dubu@kombit.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kombit.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/128748
Del II: Genstand
Udbud vedr. it-løsning til understøttelse af området for udsatte børn og unge (DUBU 3.0).
Udbuddet omhandler it-løsningen DUBU (Digitalisering af Udsatte Børn og Unge), som er et fælleskommunalt system, som anvendes i ca. 70 kommuner i sagsbehandlingen på området »Udsatte børn og unge«. For nærmere beskrivelse henvises til punkt II.2.4). Kombit har valgt ikke at opdele kontrakten i flere delkontrakter, jf. punkt II.1.6). Baggrunden herfor er, at det er fundet hensigtsmæssigt, at den leverandør, som leverer systemet, også efterfølgende driftsafvikler og vedligeholder systemet, fordi den pågældende leverandør har betydeligt større indsigt i den udviklede løsning. Derudover forventes der et tæt samarbejde mellem leverandør og Kombit, og en opdeling i flere delkontrakter vil skabe en væsentlig større risiko i forhold til ansvarsfordelingen mellem leverandørerne. Endvidere taler økonomiske hensyn for en samlet kontrakt, da der forventes at være besparelser ved selve udbudsprocessen samt ved den efterfølgende kontraktstyring.
København S.
DUBU (Digitalisering af Udsatte Børn og Unge) er et fælleskommunalt system, som anvendes i ca. 70 kommuner i sagsbehandlingen på området »Udsatte børn og unge«.
DUBU har bidraget til at skabe en ensartethed, systematik og overblik i de kommuner, der anvender det. Målsætningen for udbuddet er at bidrage til en endnu mere professionel og effektiv sagsbehandling gennem en række nye funktionaliteter samt at få et system, der opleves som driftsstabilt og brugervenligt. Yderligere information om DUBU kan findes på http://www.kombit.dk/dubu
Systemet skal nu genudbydes, men da der er et ønske om at skifte den teknologiske platform, genudbydes hele systemet og ikke alene driften.
Udbuddet gennemføres på vegne af alle danske kommuner. På tidspunktet for udbuddets påbegyndelse er 70 kommuner tilsluttet. Kontrakten rummer mulighed for, at kommuner kan tilslutte sig efterfølgende. Kontrakten giver desuden mulighed for at stille uddannelsesmiljøet til rådighed for uddannelsessteder, der udbyder socialrådgiveruddannelsen.
Det bemærkes, at udbuddet og kontraktstyringen gennemføres af Kombit på vegne af kommunerne. Det er således Kombit, der er ansvarlig for leverandørdialog og er kontraktholder på vegne af kommunerne.
Nærværende udbud af DUBU omfatter følgende overordnede ydelser:
— Udvikling af et nyt DUBU
— Etablering af driftsmiljø
— Uddannelse
— Drift, support og vedligehold
— Videreudvikling.
Det væsentligste elementer er beskrevet nedenfor. Der henvises til udbudsmaterialet, som indeholder en udførlig beskrivelse af de udbudte ydelser.
Udvikling:
Udviklingsopgaven består i at udvikle et system eller tilpasse et standardsystem, så det i vid udstrækning indeholder samme funktionalitet som i det eksisterende DUBU, dog også med ny funktionalitet samt en høj grad af forbedringer og forenklinger. Det vil være op til den nye leverandør af DUBU at vurdere den teknologiske platform for systemet.
Etablering af driftsmiljø:
Der skal etableres et skalerbart og driftssikkert driftsmiljø bestående af produktionsmiljø, præproduktionsmiljø, internt testmiljø, eksternt testmiljø og uddannelsesmiljø. Alle miljøer omfatter relevant it-infrastruktur, faciliteter og driftsværktøjer. Leverandøren skal i den forbindelse håndtere migrering af data fra det eksisterende system til det nye. DUBU skal etableres med integrationer til den fælleskommunale rammearkitektur samt en række kommunale og offentlige systemer.
Uddannelse:
Der skal gennemføres uddannelse af DUBU's superbrugere samt gøre disse i stand til at uddanne brugere i kommunerne. Der skal i den forbindelse udarbejdes uddannelsesmateriale til begge brugertyper. Kontrakten indeholder mulighed for tilkøb af yderligere uddannelse.
Drift, support og vedligehold af DUBU:
Driftsopgaven består af flere elementer. Først og fremmest skal systemet drives, supporteres og vedligeholdes i overensstemmelse med ITIL v3 eller tilsvarende. Leverandøren skal varetage support over for kommunerne, herunder håndtering af henvendelser fra systemets superbrugere. Leverandøren skal være opmærksom på, at kontrakten indeholder en tredeling af driftsopgaverne i henholdsvis infrastrukturdrift, applikationsdrift og applikationsvedligehold. Opdelingen er et led i Kombits driftsstrategi og skal sikre, at Kombit i kontraktperioden kan opsige dele af driftsleverancen.
Videreudvikling:
Videreudvikling af systemet sker i løbende dialog med Kombit. Leverandøren skal dog også påregne at samarbejde med KL og de tilsluttede kommuner. En væsentlig opgave ved systemets videreudvikling er at sikre lovmedholdelighed, og at systemet fortsat bidrager til effektivt at understøtte børne- og ungeområdet i kommunerne.
3 gange med maks. 2 år pr. forlængelse.
Der henvises til udbudsbetingelserne.
Kontrakten indeholder kvalitative optioner samt optioner på forlængelse af kontrakten. Optioner på forlængelse af kontrakten fremgår af punkt II.2.7), og de kvalitative optioner fremgår af udbudsmaterialet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal udfylde et ESPD, som kan findes i EU-Supply. Hvis ansøger er et konsortium, skal hver deltager i konsortiet udfylde et ESPD. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne.
I ESPD'et del IV.B skal ansøgerne oplyse følgende økonomiske nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår, afhængigt af hvornår ansøgeren blev etableret eller startede sin virksomhed:
— Ansøger skal under »Gennemsnitlig årsomsætning« oplyse ansøgers gennemsnitlige årsomsætning for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
— Ansøger skal under »Finansielle nøgletal« oplyse ansøgers gennemsnitlige egenkapital for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
— Ansøger skal under »Øvrige økonomiske og finansielle krav« oplyse ansøgers EBITDA (Earnings Before Interests, Taxes, Depreciation and Amortisation) for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Det er et mindstekrav, at:
— Ansøgers gennemsnitlige årsomsætning beregnet på grundlag af de seneste 3 afsluttede regnskabsår skal være på mindst 100 000 000 DKK.
— Ansøgers gennemsnitlige egenkapital beregnet på grundlag af de seneste 3 afsluttede regnskabsår skal være på mindst 35 000 000 DKK.
— Ansøgers EBITDA (Earnings Before Interests, Taxes, Depreciation and Amortisation) skal samlet set i de seneste 3 afsluttede regnskabsår være positiv.
Fremgår af udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsbetingelserne indeholder retningslinjer for ansøgning om prækvalifikation samt udbuddet generelt.
For at modtage yderligere information om dette udbud, og for at kunne afgive ansøgning om prækvalifikation, skal ansøgere registrere sig på EU-Supply via følgende hjemmeside: https://www.eu-supply.com/kombit.asp
Det bemærkes, at ansøger alene kan indgive 1 ansøgning om prækvalifikation. Ansøgning om prækvalifikation skal afgives på https://www.eu-supply.com/kombit.asp
Udbudsmaterialet findes på https://www.eu-supply.com/kombit.asp under det konkrete udbud under »Dokumenter«.
Det bemærkes, at ansøger skal anvende den vedlagte ESPD i forhold til afgivelse af oplysninger og dokumentation i relation til pkt. III.1.1), III.1.2) og III.1.3).
Ad spørgsmål og svar under prækvalifikationen: Adgangen til at stille spørgsmål i prækvalifikationsfasen vil være begrænset til spørgsmål, der er direkte relevante i forbindelse med udarbejdelsen af ansøgningen, dvs. spørgsmål angående forhold, som har betydning for vurderingen af, om en virksomhed har interesse i at ansøge om prækvalifikation. Spørgsmål, der har direkte betydning for tilbudsafgivelsen, vil først blive besvaret i tilbudsfasen. Spørgsmål skal stilles via EU-Supply. Svar offentliggøres ligeledes via EU-Supply.
Ad pkt. II.1.3) og IV.1.3) Kontrakten indeholder visse elementer af en rammeaftale. Kombit har på den baggrund foretaget en vurdering og konstateret, at den anslåede værdi af den offentlige kontrakt væsentligt overstiger rammeaftalen, hvorfor kontrakten udbydes som en offentlig tjenesteydelseskontrakt.
Ad pkt. II.1.5 og II.2.6) Opgørelsen af kontraktens værdi udgør et skøn og er derfor forbundet med en vis usikkerhed.
Ad pkt. II.2.7) Den anførte kontraktlængde regnes fra tidspunktet for driftskontraktens ikrafttræden.
Kombit forventer, at der afholdes 1 forhandlingsrunde. Kombit forbeholder sig dog retten til at tildele kontrakten på baggrund af det foreløbige indledende tilbud uden gennemførelse af forhandlinger, ligesom Kombit forbeholder sig ret til at afholde yderligere forhandlingsrunder. Kombit vil ikke begrænse antallet af deltagere undervejs. Der ydes ikke vederlag for forhandlingen.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (Lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 med senere ændringer) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i klagenævnet inden:
45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk