23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 025-044080
Offentliggjort
04.02.2017
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Danske Spil A/S

Vindere

Levering af konfiguration, test og implementering af salesforce-baseret forhandler CRM

(04.07.2017)
Netcompany IT & Business Consulting A/S
Grønningen 17
1270 København K

Levering af konfiguration, test, implementering og videreudvikling af salesforce-baseret forhandler CRM


Danske Spil A/S

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Danske Spil A/S
64011715
Korsdalsvej 135
Brøndby
2605
Danmark
Kontaktperson: Trine Dall
Telefon: +45 36720011
E-mail: udbud@danskespil.dk
NUTS-kode: DK012

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.danskespil.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/62993

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=178382&B=DS
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=178382&B=DS
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: spilvirksomhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Levering af konfiguration, test, implementering og videreudvikling af salesforce-baseret forhandler CRM.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Leverancen omhandler konfiguration, test, implementering og videreudvikling af et forhandler-CRM, baseret på en allerede anskaffet Salesforce-platform.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 15 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72200000
72600000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK012
Hovedudførelsessted:

Hos ordregiver.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

De omfattede ydelser under rammeaftalen inkluderer konsulentbistand til konfiguration, test og implementering af et Salesforce-baseret forhandler-CRM i Danske Spil, samt tilknyttede ydelser i relation hertil. De tilknyttede ydelser består af timebaserede ydelser til videreudvikling af CRM-systemet, abonnementsbaserede ydelser på månedsbasis (supportaftaler) til CRM-systemet og uddannelse af kundens medarbejdere i brug af CRM-systemet. De tilknyttede ydelser andrager følgende kategorier:

Timebaserede ydelser:

— Salesforce-arkitekter på timebasis

— Salesforce-udviklere på timebasis

— Salesforce-integrationskonsulenter på timebasis

— Salesforce-implementeringskonsulenter/administratorer på timebasis

— Salesforce-forretningskonsulenter på timebasis

— Salesforce-projektledere på timebasis.

Abonnementsbaserede ydelser på månedsbasis:

— Serviceniveau: Bronze

— Serviceniveau: Bronze+

— Serviceniveau: Sølv

— Serviceniveau: Sølv+

— Serviceniveau: Guld

— Serviceniveau: Guld+

— Serviceniveau: Platin

— Serviceniveau: Platin+

— Serviceniveau: Hypercare

— Serviceniveau: Hypercare+.

Uddannelse:

— Superbrugerkurser

— Kurser i rapporter og dashboards

— Administratorkurser.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 15 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Hvis der indkommer flere egnede ansøgere end det fastsatte antal ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive tilbud, vil ordregiver foretage udvælgelsen af det fastsatte antal ud fra et sagligt skøn, hvor der lægges vægt på den tekniske og faglige kapacitet ud fra de i pkt. III.1.3) afgivne oplysninger, som beskrevet ved følgende vurderingsgrundlag:

Den bedste og mest relevante tekniske og faglige formåen vurderet på grundlag af ansøgers referencer, der dokumenterer erfaring med lignende opgaver, hvor der vil blive lagt særlig vægt på erfaring med levering af tilsvarende CRM-implementeringer.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

I henhold til Udbudslovens § 49, stk. 2 om opdeling af udbuddet i delkontrakter (opdel-eller-forklar-princippet), kan det oplyses, at det er ordregivers vurdering, at der er tale om en rammeaftale med sammenhængende leverancer, der er vurderet til hverken strategisk

eller teknisk at være egnet til at opdele i delaftaler.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Ansøger skal som en del af sin anmodning om prækvalifikation aflevere et »fælleseuropæisk udbudsdokument« (også kaldet ESPD-dokumentet), hvori ansøger skal afgive erklæringer om følgende forhold:

— Hvorvidt ansøgeren er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1-3

(obligatoriske udelukkelsesgrunde om deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig,

terrorhandlinger, hvidvaskning, børnearbejde, ubetalt forfalden gæld mv.), og

— Hvorvidt ansøgeren er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 136

(obligatoriske udelukkelsesgrunde om interessekonflikter, konkurrencefordrejning, groft

urigtige oplysninger m.v.), og

— Hvorvidt ansøgeren er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1,

nr. 2 (vedrører konkurs, insolvens eller likvidationsbehandling, rekonstruktion, indstillet

erhvervsvirksomhed og lignende situationer).

Anmodning om prækvalifikation kan alene tages i betragtning, såfremt ovennævnte

erklæringer er afgivet i ESPD-dokumentet, jf. udbudslovens § 148, stk. 3. Erklæringer kan

således ikke afgives på anden vis.

Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i

sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD-dokument, som omfatter ovennævnte

erklæringer.

Hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske/finansielle formåen og/eller

teknisk/faglige formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern,

herunder moder, søster eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder

vedlægge et særskilt ESPD-dokument, som omfatter ovennævnte erklæringer.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal som en del af sin anmodning aflevere et »fælleseuropæisk

udbudsdokument« (også kaldet ESPD-dokumentet), hvori ansøger skal afgive erklæringer

om følgende forhold:

Ansøgers samlede omsætning de 3 seneste disponible regnskabsår (afhængigt af,

hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed), inden for de ydelser, der er omfattet af rammeaftalen (CRM-implementeringer).

Anmodning om prækvalifikation kan alene tages i betragtning, såfremt ovennævnte

erklæringer er afgivet i ESPD-dokumentet, jf. udbudslovens § 148, stk. 3. Erklæringer kan

således ikke afgives på anden vis.

Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i

sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD-dokument, som omfatter ovennævnte

erklæringer.

Hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks.

enheder inden for samme koncern, herunder moder, søster eller datterselskaber), skal

hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD-dokument, som omfatter ovennævnte erklæringer.

Ved tilbud fra konsortier og tilbud med underleverandører: Der vil ved vurderingen af den

finansielle/økonomiske formåen ikke ske en matematisk beregning og sammenlægning af

deltagernes økonomiske nøgletal med henblik på at beregne gennemsnitlige nøgletal for

konsortiet eller hovedleverandøren/underleverandøren i sin helhed.

Vurderingen af den økonomiske og finansielle formåen for et konsortium eller for en

hovedleverandør med underleverandør(er) vil derimod ske på basis af dels en vurdering af

de enkelte deltageres forhold, dels samlet overordnet vurdering af konsortiets eller

hovedleverandøren/underleverandørens økonomiske og finansielle formåen i sin helhed.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Som mindstekrav kræves det, at ansøger dokumenterer en omsætning på minimum 5 000 000 DKK, i hvert af de seneste 3 regnskabsår, inden for de ydelser, der er omfattet af rammeaftalen (CRM-implementeringer).

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal som en del af sin anmodning aflevere et »fælleseuropæisk

udbudsdokument« (også kaldet ESPD-dokumentet), hvori ansøger skal afgive erklæringer

om følgende forhold:

— Forelæggelse af en liste over de betydeligste tilsvarende leverancer, der viser erfaring

med levering af tilsvarende ydelser (CRM-implementeringer), ansøger har udført i løbet af

de sidste 3 år, med angivelse af beløb og tidspunkter samt den offentlige eller private modtager.

Der gøres særligt opmærksom på, at ansøger ved udfyldelse af sine referencer i

ESPD-dokumentet i feltet »Beskrivelse«skal sørge for, at beskrivelsen af de enkelte

referencer er udførlig og fyldestgørende, således at ordregiver kan vurdere referencerne i

forhold til, hvorvidt og i hvilket omfang de er udtryk for tilsvarende leverancer.

Hvis ansøger baserer sig på andre enheders faglige erfaringer vedrørende udførelsen af

konkrete dele af leverancerne, skal de pågældende konkrete dele af leverancerne udføres

af den enhed, som ansøgeren baserer sin ansøgning på, jf. udbudslovens § 144, stk. 3.

Anmodning om prækvalifikation kan alene tages i betragtning, såfremt ovennævnte

erklæringer er afgivet i ESPD-dokumentet, jf. udbudslovens § 148, stk. 3. Erklæringer kan

således ikke afgives på anden vis.

Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i

sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD-dokument som omfatter ovennævnte

erklæringer.

Hvis ansøger baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder, søster eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et ESPD-dokument, som

omfatter ovennævnte erklæringer.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Som mindstekrav kræves det, at ansøger har minimum 3 referencer på opgaver, udført i løbet af de seneste 3 år, indenfor de ydelser, der er omfattet af rammeaftalen (CRM-implementeringer).

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Såfremt rammeaftalen tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (konsortium),

skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse for rammeaftalens gennemførelse og

udpege en fælles befuldmægtiget blandt de solidarisk hæftende deltagere.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 07/03/2017
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

Rammeaftalen vil blive udbudt ved udløb af rammeaftalen, hvis der fortsat er behov for ydelserne.

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
VI.3) Yderligere oplysninger:

Der er tale om et begrænset udbud, hvilket indebærer, at virksomheder, der ønsker at

deltage i udbudsprocessen, først skal anmode om prækvalifikation. Anmodning om

prækvalifikation skal udarbejdes på baggrund af de i del III.1) angivne betingelser for

deltagelse og skal indeholde de oplysninger, erklæringer mv., der efterspørges i pkt. III.1.1),

III.1.2) og III.1.3).

Anmodning om prækvalifikation udarbejdes via udfyldelse af ESPD-dokumentet.

ESPD-dokumentet kan udfyldes via eESPD, jf. vejledning herom i udbudsbetingelserne.

Fristen i punkt IV.2.2) er fristen for modtagelse af anmodning om prækvalifikation. Fristen

for modtagelse af tilbud fastsættes i udbudsmaterialet. Hver ansøger kan alene afgive 1

anmodning om prækvalifikation. Anmodning om prækvalifikation skal uploades via EU-Supply

(www.eusupply.com/ds.asp).

Anmodning om prækvalifikation kan ikke afgives andetsteds.

Til punkt III.1): En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i

udbudsproceduren, såfremt de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135-136

og/eller de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 finder

anvendelse, medmindre udbudsloven giver mulighed for at undlade at udelukke ansøgeren/tilbudsgiveren (jf. herunder lovens § 138).

Til punkt III.1): Før ordregivers beslutning om tildeling af rammeaftalen skal ordregiver

kræve, at den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele til, fremlægger

dokumentation iht. udbudslovens §152 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD-dokumentet.

Ordregiver kan på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren anmode en ansøger eller

tilbudsgiver om at fremlægge (endelig) dokumentation for de forhold, der er blevet erklæret

i ESPD-dokumentet, jf. udbudslovens § 151, stk. 2. Tilsvarende kan ordregiver anmode en

ansøger eller tilbudsgiver om at supplere eller præcisere modtaget dokumentation. I så fald

skal den efterspurgte dokumentation fremsendes inden en kortere tidsfrist der fastsættes

af ordregiver. Manglende fremsendelse af efterspurgt dokumentation kan føre til

udelukkelse af den pågældende ansøger eller tilbudsgiver fra udbudsproceduren.

Følgende dokumentation vil blive krævet:

For opfyldelse af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1-6,

og stk. 3 og for opfyldelse af den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk.1,

nr. 2:

For danske virksomheder:

— Serviceattest

— Såfremt der er udenlandske medlemmer af bestyrelse, direktion og/eller tilsynsråd i

virksomheden, er disse ikke p.t. dækket af serviceattesten. Som supplement skal der derfor

indleveres:

— Straffeattest for de pågældende personer (normalt vil en dansk »privat straffeattest«

kunne anvendes), og

— Tro og love-erklæring fra de pågældende personer om, at de ikke er dømt for forhold

omfattet af § 135, stk. 1 i de seneste 4 år.

For udenlandske virksomheder:

— Uddrag fra relevant register, certifikat eller tilsvarende dokument(er) udstedt af kompetent

myndighed (hvis sådanne ikke findes, så kan der afgives en erklæring der opfylder kravene i udbudslovens § 153, stk. 2). Såfremt ovenstående dokumentation ikke omfatter (alle) medlemmer af virksomhedens bestyrelse, direktion og/eller tilsynsråd, skal der indleveres dokumentation for, at de

pågældende personer ikke er dømt for forhold omfattet af § 135, stk. 1 i de seneste 4 år.

Dette kan f.eks. være ved en straffeattest (normalt vil en straffeattest udstedt i

virksomhedens hjemland kunne anvendes) og/eller en erklæring der opfylder kravene i

udbudslovens § 153, stk. 2.

Følgende dokumentation vil blive krævet i forhold til konsortier: Erklæring om

konsortiedannelse.

Følgende dokumenter vil blive krævet i forhold til støtteerklæring fra underleverandører, jf.

udbudslovens § 144,stk. 2 i det omfang det er relevant:

Underleverandørerklæring i forhold til økonomisk og finansiel formåen.

Underleverandørerklæring i forhold til teknisk og faglig formåen.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til

Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren

har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet

prækvalificeret, jf. lovens § 7, stk. 1.

Øvrige klager skal være indgivet inden 6 måneder fra dagen efter den dag, hvor

ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere om beslutningen om

indgåelse af rammeaftalen, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt

underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt

klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: kfst@kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
02/02/2017

Send til en kollega

0.047