Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=178382&B=DS
Udbyder
Danske Spil A/S
Vindere
Levering af konfiguration, test og implementering af salesforce-baseret forhandler CRM
(04.07.2017)
Netcompany IT & Business Consulting A/S
Grønningen 17
1270 København K
Levering af konfiguration, test, implementering og videreudvikling af salesforce-baseret forhandler CRM
Danske Spil A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
64011715
Korsdalsvej 135
Brøndby
2605
Danmark
Kontaktperson: Trine Dall
Telefon: +45 36720011
E-mail: udbud@danskespil.dk
NUTS-kode: DK012
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.danskespil.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/62993
Del II: Genstand
Levering af konfiguration, test, implementering og videreudvikling af salesforce-baseret forhandler CRM.
Leverancen omhandler konfiguration, test, implementering og videreudvikling af et forhandler-CRM, baseret på en allerede anskaffet Salesforce-platform.
Hos ordregiver.
De omfattede ydelser under rammeaftalen inkluderer konsulentbistand til konfiguration, test og implementering af et Salesforce-baseret forhandler-CRM i Danske Spil, samt tilknyttede ydelser i relation hertil. De tilknyttede ydelser består af timebaserede ydelser til videreudvikling af CRM-systemet, abonnementsbaserede ydelser på månedsbasis (supportaftaler) til CRM-systemet og uddannelse af kundens medarbejdere i brug af CRM-systemet. De tilknyttede ydelser andrager følgende kategorier:
Timebaserede ydelser:
— Salesforce-arkitekter på timebasis
— Salesforce-udviklere på timebasis
— Salesforce-integrationskonsulenter på timebasis
— Salesforce-implementeringskonsulenter/administratorer på timebasis
— Salesforce-forretningskonsulenter på timebasis
— Salesforce-projektledere på timebasis.
Abonnementsbaserede ydelser på månedsbasis:
— Serviceniveau: Bronze
— Serviceniveau: Bronze+
— Serviceniveau: Sølv
— Serviceniveau: Sølv+
— Serviceniveau: Guld
— Serviceniveau: Guld+
— Serviceniveau: Platin
— Serviceniveau: Platin+
— Serviceniveau: Hypercare
— Serviceniveau: Hypercare+.
Uddannelse:
— Superbrugerkurser
— Kurser i rapporter og dashboards
— Administratorkurser.
Hvis der indkommer flere egnede ansøgere end det fastsatte antal ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive tilbud, vil ordregiver foretage udvælgelsen af det fastsatte antal ud fra et sagligt skøn, hvor der lægges vægt på den tekniske og faglige kapacitet ud fra de i pkt. III.1.3) afgivne oplysninger, som beskrevet ved følgende vurderingsgrundlag:
Den bedste og mest relevante tekniske og faglige formåen vurderet på grundlag af ansøgers referencer, der dokumenterer erfaring med lignende opgaver, hvor der vil blive lagt særlig vægt på erfaring med levering af tilsvarende CRM-implementeringer.
I henhold til Udbudslovens § 49, stk. 2 om opdeling af udbuddet i delkontrakter (opdel-eller-forklar-princippet), kan det oplyses, at det er ordregivers vurdering, at der er tale om en rammeaftale med sammenhængende leverancer, der er vurderet til hverken strategisk
eller teknisk at være egnet til at opdele i delaftaler.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal som en del af sin anmodning om prækvalifikation aflevere et »fælleseuropæisk udbudsdokument« (også kaldet ESPD-dokumentet), hvori ansøger skal afgive erklæringer om følgende forhold:
— Hvorvidt ansøgeren er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1-3
(obligatoriske udelukkelsesgrunde om deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig,
terrorhandlinger, hvidvaskning, børnearbejde, ubetalt forfalden gæld mv.), og
— Hvorvidt ansøgeren er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 136
(obligatoriske udelukkelsesgrunde om interessekonflikter, konkurrencefordrejning, groft
urigtige oplysninger m.v.), og
— Hvorvidt ansøgeren er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1,
nr. 2 (vedrører konkurs, insolvens eller likvidationsbehandling, rekonstruktion, indstillet
erhvervsvirksomhed og lignende situationer).
Anmodning om prækvalifikation kan alene tages i betragtning, såfremt ovennævnte
erklæringer er afgivet i ESPD-dokumentet, jf. udbudslovens § 148, stk. 3. Erklæringer kan
således ikke afgives på anden vis.
Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i
sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD-dokument, som omfatter ovennævnte
erklæringer.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske/finansielle formåen og/eller
teknisk/faglige formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern,
herunder moder, søster eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder
vedlægge et særskilt ESPD-dokument, som omfatter ovennævnte erklæringer.
Ansøger skal som en del af sin anmodning aflevere et »fælleseuropæisk
udbudsdokument« (også kaldet ESPD-dokumentet), hvori ansøger skal afgive erklæringer
om følgende forhold:
Ansøgers samlede omsætning de 3 seneste disponible regnskabsår (afhængigt af,
hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed), inden for de ydelser, der er omfattet af rammeaftalen (CRM-implementeringer).
Anmodning om prækvalifikation kan alene tages i betragtning, såfremt ovennævnte
erklæringer er afgivet i ESPD-dokumentet, jf. udbudslovens § 148, stk. 3. Erklæringer kan
således ikke afgives på anden vis.
Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i
sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD-dokument, som omfatter ovennævnte
erklæringer.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks.
enheder inden for samme koncern, herunder moder, søster eller datterselskaber), skal
hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD-dokument, som omfatter ovennævnte erklæringer.
Ved tilbud fra konsortier og tilbud med underleverandører: Der vil ved vurderingen af den
finansielle/økonomiske formåen ikke ske en matematisk beregning og sammenlægning af
deltagernes økonomiske nøgletal med henblik på at beregne gennemsnitlige nøgletal for
konsortiet eller hovedleverandøren/underleverandøren i sin helhed.
Vurderingen af den økonomiske og finansielle formåen for et konsortium eller for en
hovedleverandør med underleverandør(er) vil derimod ske på basis af dels en vurdering af
de enkelte deltageres forhold, dels samlet overordnet vurdering af konsortiets eller
hovedleverandøren/underleverandørens økonomiske og finansielle formåen i sin helhed.
Som mindstekrav kræves det, at ansøger dokumenterer en omsætning på minimum 5 000 000 DKK, i hvert af de seneste 3 regnskabsår, inden for de ydelser, der er omfattet af rammeaftalen (CRM-implementeringer).
Ansøger skal som en del af sin anmodning aflevere et »fælleseuropæisk
udbudsdokument« (også kaldet ESPD-dokumentet), hvori ansøger skal afgive erklæringer
om følgende forhold:
— Forelæggelse af en liste over de betydeligste tilsvarende leverancer, der viser erfaring
med levering af tilsvarende ydelser (CRM-implementeringer), ansøger har udført i løbet af
de sidste 3 år, med angivelse af beløb og tidspunkter samt den offentlige eller private modtager.
Der gøres særligt opmærksom på, at ansøger ved udfyldelse af sine referencer i
ESPD-dokumentet i feltet »Beskrivelse«skal sørge for, at beskrivelsen af de enkelte
referencer er udførlig og fyldestgørende, således at ordregiver kan vurdere referencerne i
forhold til, hvorvidt og i hvilket omfang de er udtryk for tilsvarende leverancer.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders faglige erfaringer vedrørende udførelsen af
konkrete dele af leverancerne, skal de pågældende konkrete dele af leverancerne udføres
af den enhed, som ansøgeren baserer sin ansøgning på, jf. udbudslovens § 144, stk. 3.
Anmodning om prækvalifikation kan alene tages i betragtning, såfremt ovennævnte
erklæringer er afgivet i ESPD-dokumentet, jf. udbudslovens § 148, stk. 3. Erklæringer kan
således ikke afgives på anden vis.
Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i
sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD-dokument som omfatter ovennævnte
erklæringer.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder, søster eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et ESPD-dokument, som
omfatter ovennævnte erklæringer.
Som mindstekrav kræves det, at ansøger har minimum 3 referencer på opgaver, udført i løbet af de seneste 3 år, indenfor de ydelser, der er omfattet af rammeaftalen (CRM-implementeringer).
Såfremt rammeaftalen tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (konsortium),
skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse for rammeaftalens gennemførelse og
udpege en fælles befuldmægtiget blandt de solidarisk hæftende deltagere.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Rammeaftalen vil blive udbudt ved udløb af rammeaftalen, hvis der fortsat er behov for ydelserne.
Der er tale om et begrænset udbud, hvilket indebærer, at virksomheder, der ønsker at
deltage i udbudsprocessen, først skal anmode om prækvalifikation. Anmodning om
prækvalifikation skal udarbejdes på baggrund af de i del III.1) angivne betingelser for
deltagelse og skal indeholde de oplysninger, erklæringer mv., der efterspørges i pkt. III.1.1),
III.1.2) og III.1.3).
Anmodning om prækvalifikation udarbejdes via udfyldelse af ESPD-dokumentet.
ESPD-dokumentet kan udfyldes via eESPD, jf. vejledning herom i udbudsbetingelserne.
Fristen i punkt IV.2.2) er fristen for modtagelse af anmodning om prækvalifikation. Fristen
for modtagelse af tilbud fastsættes i udbudsmaterialet. Hver ansøger kan alene afgive 1
anmodning om prækvalifikation. Anmodning om prækvalifikation skal uploades via EU-Supply
Anmodning om prækvalifikation kan ikke afgives andetsteds.
Til punkt III.1): En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i
udbudsproceduren, såfremt de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135-136
og/eller de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 finder
anvendelse, medmindre udbudsloven giver mulighed for at undlade at udelukke ansøgeren/tilbudsgiveren (jf. herunder lovens § 138).
Til punkt III.1): Før ordregivers beslutning om tildeling af rammeaftalen skal ordregiver
kræve, at den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele til, fremlægger
dokumentation iht. udbudslovens §152 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD-dokumentet.
Ordregiver kan på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren anmode en ansøger eller
tilbudsgiver om at fremlægge (endelig) dokumentation for de forhold, der er blevet erklæret
i ESPD-dokumentet, jf. udbudslovens § 151, stk. 2. Tilsvarende kan ordregiver anmode en
ansøger eller tilbudsgiver om at supplere eller præcisere modtaget dokumentation. I så fald
skal den efterspurgte dokumentation fremsendes inden en kortere tidsfrist der fastsættes
af ordregiver. Manglende fremsendelse af efterspurgt dokumentation kan føre til
udelukkelse af den pågældende ansøger eller tilbudsgiver fra udbudsproceduren.
Følgende dokumentation vil blive krævet:
For opfyldelse af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1-6,
og stk. 3 og for opfyldelse af den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk.1,
nr. 2:
For danske virksomheder:
— Serviceattest
— Såfremt der er udenlandske medlemmer af bestyrelse, direktion og/eller tilsynsråd i
virksomheden, er disse ikke p.t. dækket af serviceattesten. Som supplement skal der derfor
indleveres:
— Straffeattest for de pågældende personer (normalt vil en dansk »privat straffeattest«
kunne anvendes), og
— Tro og love-erklæring fra de pågældende personer om, at de ikke er dømt for forhold
omfattet af § 135, stk. 1 i de seneste 4 år.
For udenlandske virksomheder:
— Uddrag fra relevant register, certifikat eller tilsvarende dokument(er) udstedt af kompetent
myndighed (hvis sådanne ikke findes, så kan der afgives en erklæring der opfylder kravene i udbudslovens § 153, stk. 2). Såfremt ovenstående dokumentation ikke omfatter (alle) medlemmer af virksomhedens bestyrelse, direktion og/eller tilsynsråd, skal der indleveres dokumentation for, at de
pågældende personer ikke er dømt for forhold omfattet af § 135, stk. 1 i de seneste 4 år.
Dette kan f.eks. være ved en straffeattest (normalt vil en straffeattest udstedt i
virksomhedens hjemland kunne anvendes) og/eller en erklæring der opfylder kravene i
udbudslovens § 153, stk. 2.
Følgende dokumentation vil blive krævet i forhold til konsortier: Erklæring om
konsortiedannelse.
Følgende dokumenter vil blive krævet i forhold til støtteerklæring fra underleverandører, jf.
udbudslovens § 144,stk. 2 i det omfang det er relevant:
Underleverandørerklæring i forhold til økonomisk og finansiel formåen.
Underleverandørerklæring i forhold til teknisk og faglig formåen.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:www.klfu.dk
En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til
Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren
har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet
prækvalificeret, jf. lovens § 7, stk. 1.
Øvrige klager skal være indgivet inden 6 måneder fra dagen efter den dag, hvor
ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere om beslutningen om
indgåelse af rammeaftalen, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt
underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt
klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: kfst@kfst.dk