23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
17.02.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Fredensborg Kommune

Udbud med forhandling om levering af Pladsanvisningssystem til Fredensborg Kommune og Jammerbugt Kommune


Fredensborg Kommune

106545-2025 - Resultater
Danmark – Programpakker og informationssystemer – Udbud med forhandling om levering af Pladsanvisningssystem til Fredensborg Kommune og Jammerbugt Kommune
OJ S 33/2025 17/02/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser - Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Fredensborg Kommune
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Jammerbugt Kommune
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud med forhandling om levering af Pladsanvisningssystem til Fredensborg Kommune og Jammerbugt Kommune
Beskrivelse Udbud med forhandling vedrørende to kontrakter om levering af et pladsanvisningssystem til henholdsvis Fredensborg Kommune og Jammerbugt Kommune. Tilbudsgiver skal byde på begge kontrakter, ligesom begge individuelle kontrakter tildeles til samme Tilbudsgiver. Udbuddet vedrører levering af et pladsanvisningssystem til understøttelse af forvaltning af de dele af dagtilbudsloven, som beskæftiger sig med retten til pasning af barn, samt at yde borgerservice til Ordregivers borgere i forbindelse med dette i Fredensborg Kommune og Jammerbugt Kommune. På baggrund af nærværende udbud vil der blive indgået én individuel kontrakt med Fredensborg Kommune og én individuel kontrakt med Jammerbugt Kommune. Kontrakterne er således uafhængige af hinanden og uden solidarisk hæftelse for hver af de to Kommuner. Kontrakternes indhold omfatter følgende hovedelementer: • Implementering af pladsanvisningssystem • Indledende uddannelse af Ordregivers aktører • Drift og vedligehold af løsningen • Support af Ordregivers superbrugere Fredensborg Kommune har 42.009 borgere og Jammerbugt Kommune har 38.500 borgere. Ordregiver forventer, at der vil være kontraktstart d. 15.01.2025.
Identifikator for proceduren 0d49d961-58fb-423c-8679-c118b326565f
Tidligere bekendtgørelse debf88da-77a0-4914-8f8a-e539699a30ee-01
Intern ID Udbud med forhandling om levering af Pladsanvisningssystem til Fredensborg Kommune og Jammerbugt Kommune
Udbudsprocedure Anden procedure, der afvikles i flere faser
Hovedpunkterne i proceduren Udbud med prækvalifikation, indledende tilbud og forventet én forhandlingsrunde, der forventes gennemført som mundtlige forhandlinger. Kunden forbeholder sig dog retten til at antage indledende tilbud, ligesom kunden forbeholder sig retten til at gentage forhandlingerne, såfremt dette vurderes relevant.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  48000000   Programpakker og informationssystemer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support, 72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed, 72600000   Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud med forhandling om levering af Pladsanvisningssystem til Fredensborg Kommune og Jammerbugt Kommune
Beskrivelse Udbud med forhandling vedrørende to kontrakter om levering af et pladsanvisningssystem til henholdsvis Fredensborg Kommune og Jammerbugt Kommune. Tilbudsgiver skal byde på begge kontrakter, ligesom begge individuelle kontrakter tildeles til samme Tilbudsgiver. Udbuddet vedrører levering af et pladsanvisningssystem til understøttelse af forvaltning af de dele af dagtilbudsloven, som beskæftiger sig med retten til pasning af barn, samt at yde borgerservice til Ordregivers borgere i forbindelse med dette i Fredensborg Kommune og Jammerbugt Kommune. På baggrund af nærværende udbud vil der blive indgået én individuel kontrakt med Fredensborg Kommune og én individuel kontrakt med Jammerbugt Kommune. Kontrakterne er således uafhængige af hinanden og uden solidarisk hæftelse for hver af de to Kommuner. Kontrakternes indhold omfatter følgende hovedelementer: • Implementering af pladsanvisningssystem • Indledende uddannelse af Ordregivers aktører • Drift og vedligehold af løsningen • Support af Ordregivers superbrugere Fredensborg Kommune har 42.009 borgere og Jammerbugt Kommune har 38.500 borgere. Ordregiver forventer, at der vil være kontraktstart d. 15.01.2025.
Intern ID Udbud med forhandling om levering af Pladsanvisningssystem til Fredensborg Kommune og Jammerbugt Kommune
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  48000000   Programpakker og informationssystemer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support, 72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed, 72600000   Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 6   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Ordregiver kan yderligere forlænge aftalen i op til 2 x 24 måneder, med 24 måneder ad gangen
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
Type Kvalitet
Navn Funktionalitet
Beskrivelse Underkriteriet vil blive evalueret på baggrund af en samlet vurdering af Tilbudsgivers besvarelse af: Kontraktbilag 03 –Kravspecifikation, afsnit 3 – Funktionelle krav. Kontraktbilag 03 – Kravspecifikation, afsnit 4 – Ikke funktionelle krav.
Vægtning (procentdel, præcis) 50

Kriterium
Type Kvalitet
Navn Metode
Beskrivelse Består af fem delkriterier henholdsvis Undervisning, som vægter 20%, Samarbejdsorganisation som vægter 30%, Tidsplan som vægter 10%, Vedligeholdelse og support som vægter 30% og Exit som vægter 10%' Delkriteriet vil blive evalueret på baggrund af en samlet vurdering af Tilbudsgivers besvarelse af: • Kontraktbilag 03 – Kravspecifikation, afsnit 6 – Undervisning • Kontraktbilag 07 – Samarbejdsorganisation • Kontraktbilag 01 – Tidsplan • Kontraktbilag 04 – Vedligeholdelse og support • Kontraktbilag 10 - Exit
Vægtning (procentdel, præcis) 25

Kriterium
Type Pris
Navn Pris
Beskrivelse Underkriteriet ”Pris” vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af Underbilag 8A– Vederlagsspecifikation.
Vægtning (procentdel, præcis) 25
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. En klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 22 827 440,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn KMD A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Udbud med forhandling om levering af pladsanvisningssystem til Fredensborg Kommune og Jammerbugt Kommune
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 22 827 440,00   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Kontrakt om levering af Pladsanvisningssystem til Fredensborg Kommune og Jammerbugt Kommune
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 16/12/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 03/02/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer ORG-37795526
Postadresse Toldboden 2    
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for udbud
Telefon +45 72405708
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer ORG-10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35    
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Fredensborg Kommune
Registreringsnummer 29188335
Postadresse Egevangen 3B    
By Kokkedal
Postnummer 2980
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
Telefon 0045 72 56 50 00
Internetadresse https://fredensborg.dk/
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Jammerbugt Kommune
Registreringsnummer 29189439
Postadresse Toftevej 43    
By Aabybro
Postnummer 9449
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Telefon 0045 72 57 77 77
Internetadresse https://www.jammerbugt.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn KMD A/S
Registreringsnummer 26911745
Postadresse Lautrupparken 40    
By Ballerup
Postnummer 2750
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Bent Kjær
E-mail bnk@kmd.dk
Telefon 44603306
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11    
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 0a14c83a-d0f8-4b82-b548-839628c6f8b7   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 14/02/2025   08:51:52 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 14/02/2025   08:54:12 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer 106545-2025
EUT-S-nummer 33/2025
Offentliggørelsesdato 17/02/2025

Send til en kollega

0.062