1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Fredensborg Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Jammerbugt Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud med forhandling om levering af Pladsanvisningssystem til Fredensborg Kommune og Jammerbugt Kommune
Beskrivelse
:
Udbud med forhandling vedrørende to kontrakter om levering af et pladsanvisningssystem til henholdsvis Fredensborg Kommune og Jammerbugt Kommune. Tilbudsgiver skal byde på begge kontrakter, ligesom begge individuelle kontrakter tildeles til samme Tilbudsgiver. Udbuddet vedrører levering af et pladsanvisningssystem til understøttelse af forvaltning af de dele af dagtilbudsloven, som beskæftiger sig med retten til pasning af barn, samt at yde borgerservice til Ordregivers borgere i forbindelse med dette i Fredensborg Kommune og Jammerbugt Kommune. På baggrund af nærværende udbud vil der blive indgået én individuel kontrakt med Fredensborg Kommune og én individuel kontrakt med Jammerbugt Kommune. Kontrakterne er således uafhængige af hinanden og uden solidarisk hæftelse for hver af de to Kommuner. Kontrakternes indhold omfatter følgende hovedelementer: • Implementering af pladsanvisningssystem • Indledende uddannelse af Ordregivers aktører • Drift og vedligehold af løsningen • Support af Ordregivers superbrugere Fredensborg Kommune har 42.009 borgere og Jammerbugt Kommune har 38.500 borgere. Ordregiver forventer, at der vil være kontraktstart d. 15.01.2025.
Identifikator for proceduren
:
0d49d961-58fb-423c-8679-c118b326565f
Tidligere bekendtgørelse
:
debf88da-77a0-4914-8f8a-e539699a30ee-01
Intern ID
:
Udbud med forhandling om levering af Pladsanvisningssystem til Fredensborg Kommune og Jammerbugt Kommune
Udbudsprocedure
:
Anden procedure, der afvikles i flere faser
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbud med prækvalifikation, indledende tilbud og forventet én forhandlingsrunde, der forventes gennemført som mundtlige forhandlinger. Kunden forbeholder sig dog retten til at antage indledende tilbud, ligesom kunden forbeholder sig retten til at gentage forhandlingerne, såfremt dette vurderes relevant.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Supplerende kontrakttype
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
48000000
Programpakker og informationssystemer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support,
72200000
Programmering af software og konsulentvirksomhed,
72600000
Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud med forhandling om levering af Pladsanvisningssystem til Fredensborg Kommune og Jammerbugt Kommune
Beskrivelse
:
Udbud med forhandling vedrørende to kontrakter om levering af et pladsanvisningssystem til henholdsvis Fredensborg Kommune og Jammerbugt Kommune. Tilbudsgiver skal byde på begge kontrakter, ligesom begge individuelle kontrakter tildeles til samme Tilbudsgiver. Udbuddet vedrører levering af et pladsanvisningssystem til understøttelse af forvaltning af de dele af dagtilbudsloven, som beskæftiger sig med retten til pasning af barn, samt at yde borgerservice til Ordregivers borgere i forbindelse med dette i Fredensborg Kommune og Jammerbugt Kommune. På baggrund af nærværende udbud vil der blive indgået én individuel kontrakt med Fredensborg Kommune og én individuel kontrakt med Jammerbugt Kommune. Kontrakterne er således uafhængige af hinanden og uden solidarisk hæftelse for hver af de to Kommuner. Kontrakternes indhold omfatter følgende hovedelementer: • Implementering af pladsanvisningssystem • Indledende uddannelse af Ordregivers aktører • Drift og vedligehold af løsningen • Support af Ordregivers superbrugere Fredensborg Kommune har 42.009 borgere og Jammerbugt Kommune har 38.500 borgere. Ordregiver forventer, at der vil være kontraktstart d. 15.01.2025.
Intern ID
:
Udbud med forhandling om levering af Pladsanvisningssystem til Fredensborg Kommune og Jammerbugt Kommune
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Supplerende kontrakttype
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
48000000
Programpakker og informationssystemer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support,
72200000
Programmering af software og konsulentvirksomhed,
72600000
Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
6
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Ordregiver kan yderligere forlænge aftalen i op til 2 x 24 måneder, med 24 måneder ad gangen
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Funktionalitet
Beskrivelse
:
Underkriteriet vil blive evalueret på baggrund af en samlet vurdering af Tilbudsgivers besvarelse af: Kontraktbilag 03 –Kravspecifikation, afsnit 3 – Funktionelle krav. Kontraktbilag 03 – Kravspecifikation, afsnit 4 – Ikke funktionelle krav.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
50
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Metode
Beskrivelse
:
Består af fem delkriterier henholdsvis Undervisning, som vægter 20%, Samarbejdsorganisation som vægter 30%, Tidsplan som vægter 10%, Vedligeholdelse og support som vægter 30% og Exit som vægter 10%' Delkriteriet vil blive evalueret på baggrund af en samlet vurdering af Tilbudsgivers besvarelse af: • Kontraktbilag 03 – Kravspecifikation, afsnit 6 – Undervisning • Kontraktbilag 07 – Samarbejdsorganisation • Kontraktbilag 01 – Tidsplan • Kontraktbilag 04 – Vedligeholdelse og support • Kontraktbilag 10 - Exit
Vægtning (procentdel, præcis)
:
25
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Underkriteriet ”Pris” vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af Underbilag 8A– Vederlagsspecifikation.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
25
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. En klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
22 827 440,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
KMD A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Udbud med forhandling om levering af pladsanvisningssystem til Fredensborg Kommune og Jammerbugt Kommune
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
22 827 440,00
DKK
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Kontrakt om levering af Pladsanvisningssystem til Fredensborg Kommune og Jammerbugt Kommune
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
16/12/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
03/02/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer
:
ORG-37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for udbud
Telefon
:
+45 72405708
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
ORG-10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Fredensborg Kommune
Registreringsnummer
:
29188335
Postadresse
:
Egevangen 3B
By
:
Kokkedal
Postnummer
:
2980
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
0045 72 56 50 00
Denne organisations roller
:
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Jammerbugt Kommune
Registreringsnummer
:
29189439
Postadresse
:
Toftevej 43
By
:
Aabybro
Postnummer
:
9449
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
0045 72 57 77 77
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
KMD A/S
Registreringsnummer
:
26911745
Postadresse
:
Lautrupparken 40
By
:
Ballerup
Postnummer
:
2750
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Bent Kjær
Telefon
:
44603306
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
0a14c83a-d0f8-4b82-b548-839628c6f8b7
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
14/02/2025
08:51:52 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
14/02/2025
08:54:12 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
106545-2025
EUT-S-nummer
:
33/2025
Offentliggørelsesdato
:
17/02/2025