23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
19.02.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Aalborg kommune

EU-udbud af kontrakt vedrørende ESJ-system til voksensocialområdet i Aalborg Kommune


Aalborg kommune

112672-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Programmering af software og konsulentvirksomhed – EU-udbud af kontrakt vedrørende ESJ-system til voksensocialområdet i Aalborg Kommune
OJ S 35/2025 19/02/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Aalborg kommune
E-mail lva@aalborg.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel EU-udbud af kontrakt vedrørende ESJ-system til voksensocialområdet i Aalborg Kommune
Beskrivelse Nærværende udbud omfatter kontrakt vedrørende support, vedligeholdelse, videreudvikling og drift af sagsstyringssystem til IT-understøttelse af det sociale område til Voksensocialområdet i Aalborg Kommune. Voksensocialafdelingen (VSA) i Aalborg Kommune ønsker at anskaffe og implementere en digital løsning (SaaS), der understøtter VSA’s kerneopgave og sikrer effektiv dokumentation og samarbejde mellem myndighed, Leverandører og borgere. Løsningen skal bidrage til en recovery-orienteret praksis og lette arbejdet for medarbejdere i VSA. Løsningen skal omfatte brugsret for de relevante brugere i Aalborg Kommune. Den samlede løsning skal være klar til drift pr. 01.01.2027. Aalborg Kommune ønsker at indgå kontrakt med én IT-leverandør om en samlet leverance. Kontrakten skal omfatte en standardløsning med mindst muligt behov for udvikling frem imod driftsstart. Leverancen skal omfatte alle ydelser, der er nødvendige for ibrugtagning og drift af løsningen
Identifikator for proceduren 3307d894-0383-440d-ab29-64956d68e05d
Intern ID 430186
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Ordregiver anvender udbudsproceduren udbud med forhandling med hjemmel i udbudslovens § 61, stk. 1, nr. 1, litra a. Udbuddet gennemføres i flere faser. Prækvalifikationsfasen er beskrevet i Udbudsbetingelsernes afsnit 4. Ansøger skal i forbindelse med ansøgning om prækvalifikation anvende det Fælles europæiske udbudsdokument (ESPD). Blandt de ansøgere som er konditionsmæssige, vil Ordregiver udvælge tre Ansøgere, som opfordres til at afgive tilbud. Udvælgelsen af egnede Ansøgere vil ske på baggrund af en helhedsvurdering af, hvilke Ansøgere der har de mest relevante referencer. Følgende forhold vægtes positivt: • I hvor høj grad referencerne omhandler en lignende eller tilsvarende levering, i forhold til udbuddets genstand, herunder om der er tale om et selvstændigt ESJ. • I hvor høj grad at referencen synes at understøtte de samlede arbejdsgange på voksenso-cialområdet. Forstået som sammenhængende sagsbehandling og workflows mellem myndighed og leverandør-/udførerleddet på voksensocialområdet, samt i hvor stort et omfang løsningen omfatter hele voksensocialområdet. • Kompleksiteten af referencerne målt på antallet af brugere ved referencekunden, således at referencer med et højt antal brugere vægter højere end referencer med et mindre antal brugere. Ordregiver identificerer 500 brugere eller mere som værende et højt antal brugere. Ovenstående forhold tillægges ligeligt værdi. De virksomheder, som prækvalificeres, opfordres til at deltage i tilbuds- og forhandlingsfasen. Tilbuds- og forhandlingsfasen er nærmere beskrevet i Udbudsbetingelsernes afsnit 5. Ordregiver forventer at gennemføre forhandlingsprocessen som et kortvarigt forløb i perioden d. 16.06.2025 - 20.06.2025 på baggrund af tilbudsgivernes indledende tilbud. Ordregiver forbeholder sig dog retten til at tildele kontrakten på baggrund af det indledende tilbud, og dermed ikke foretage forhandlinger, hvorfor Tilbudsgiver opfordres til at sørge for, at det indledende tilbud opfylder kravene i udbudsmaterialet. Yderligere forbeholder Ordregiver sig retten til at foretage flere forhandlingsrunder end kun 1, såfremt dette findes hensigtsmæssigt. Efter afslutningen af forhandlingerne opfordrer Ordregiver ved opfordringsskrivelse tilbudsgiverne til at afgive endeligt tilbud. Kontrakten tildeles tilbudsgiveren, der tilbyder det økonomisk mest fordelagtige tilbud på baggrund af tildelingskriteriet bedste forhold mellem pris og kvalitet.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 36 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Foruden de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a, 135, 136 finder de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137 stk. 1 nr. 1-4 anvendelse. Udbudslovens § 134 a finder anvendelse, hvorfor en ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Udbudslovens § 134 a, Stk. 2: § 135, stk. 6, finder tilsvarende anvendelse på situationer omfattet af stk. 1. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund. Ordregiver yder ikke vederlag for deltagelse i udbuddet, herunder afgivelse af tilbud og deltagelse i forhandlingsmøder.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Konkurs En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Insolvens En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Tvangsakkord uden for konkurs En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Aktiver, der administreres af en kurator En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Erhvervsvirksomheden er indstillet En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en interessekonflikt, jf. udbudslovens § 24, nr. 18, i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en konkurrencefordrejning som omhandlet i udbudslovens § 39 som følge af den forudgående inddragelse af de økonomiske aktører i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes med mindre indgribende foranstaltninger. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Ophævelse eller en lignende sanktion En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, kontrakt med en forsyningsvirksomhed eller koncessionskontrakt og misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i det pågældende udbud har givet groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger eller ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3, og, hvis det er relevant, i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 eller 6, de fastsatte minimumskrav til egnethed i udbudslovens §§ 140-144 eller udvælgelsen i § 145. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som defineret i henholdsvis artikel 1, 3 og 4 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2002, nr. L 164, side 3) som ændret ved Rådets rammeafgørelse 2008/919/RIA af 28. november 2008 om ændring af rammeafgørelse 2002/475/RIA om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2008, nr. L 330, side 21). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153
Betaling af socialsikringsbidrag Ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Betaling af skatter og afgifter Ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Deltagelse i en kriminel organisation En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for handlinger begået som led i en kriminel organisation som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 (EU-Tidende 2008, nr. L 300, side 42). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EU-Tidende 2005, nr. L 309, side 15). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Svig En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for svig som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for overtrædelse af straffelovens § 262 a eller, for så vidt angår en dom fra et andet land angående børnearbejde og andre former for menneskehandel som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EU-Tidende 2011, nr. L 101, side 1). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Korruption En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for bestikkelse som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater, og artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EU-Tidende 2003, nr. L 192, side 54) og bestikkelse som defineret i den nationale ret i ansøgerens eller tilbudsgiverens medlemsstat eller hjemland eller i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel EU-udbud af kontrakt vedrørende ESJ-system til voksensocialområdet i Aalborg Kommune
Beskrivelse Nærværende udbud omfatter kontrakt vedrørende support, vedligeholdelse, videreudvikling og drift af sagsstyringssystem til IT-understøttelse af det sociale område til Voksensocialområdet i Aalborg Kommune. Voksensocialafdelingen (VSA) i Aalborg Kommune ønsker at anskaffe og implementere en digital løsning (SaaS), der understøtter VSA’s kerneopgave og sikrer effektiv dokumentation og samarbejde mellem myndighed, Leverandører og borgere. Løsningen skal bidrage til en recovery-orienteret praksis og lette arbejdet for medarbejdere i VSA. Løsningen skal omfatte brugsret for de relevante brugere i Aalborg Kommune. Den samlede løsning skal være klar til drift pr. 01.01.2027. Aalborg Kommune ønsker at indgå kontrakt med én IT-leverandør om en samlet leverance. Kontrakten skal omfatte en standardløsning med mindst muligt behov for udvikling frem imod driftsstart. Leverancen skal omfatte alle ydelser, der er nødvendige for ibrugtagning og drift af løsningen
Intern ID 430186
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Udbuddet indeholder følgende obligatoriske optioner: Option nr. 1 vedr. forlængelse af kontraktperioden: Kontraktperioden kan af Ordregiver forlænges på uændrede vilkår i op til 2x24 måneder. Option nr. 2 vedr. Exit: Exitprocessen skal sikre, at Aalborg Kommune kan foretage en transition fra Løsningen til en anden it-løsning, sikre at Kommunen kan indlæse sine data fra Løsningen til en ny løsning, samt give Kommunen mulighed for at foretage hel eller delvis nedlukning af Løsningen. Option nr. 3: Opbevaring og kiggeadgang til data: Opbevaring og kiggeadgang til data er en option som Aalborg Kommune kan udnytte i forbindelse med kontraktens ophør. Option vedr. uddannelse af Kommunens uddannelseskorps - Bilag 5 Tilknyttede ydelser. Tilbudsgiver indsætter en pris pr. uddannelse af nøgleperson i Bilag 3A - Tilbudsliste, og angiver kravopfyldelsesmåde i Bilag 5. Beskrivelse af tilknyttede ydelser. Derudover indeholder udbuddet en frivillig option (option nr. 4 Håndtering af Økonomi). Såfremt tilbudsgiver vælger at give tilbud på optionen, skal dette anføres i Bilag 13. Kontraktretlige optioner og frivillig option.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her 24 måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 36 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Beskrivelse Forventeligt primo 2033
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives Krav til tilbud
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Yderligere oplysninger Kontrakten træder i kraft på underskriftstidspunktet. Kontrakten løber i 4 år efter overtagelsesdagen. I forhold til udbudslovens § 49, stk. 2 har Ordregiver valgt ikke at udbyde særskilte delkontrakter. Ordregiver har, med baggrund i kvalitetsmæssige og økonomiske hensyn, vurderet, at det ikke er hensigtsmæssigt at foretage en sådan opdeling. Der udbydes ikke særskilte kontrakter, da Ordregiver ønsker en sømløs digital understøttelse af samarbejdet mellem myndighed og udfører, hvor data genbruges og arbejdsgange effektiviseres.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse Ansøger skal som minimum have en soliditetsgrad på 20% for seneste afsluttede regnskabsår. Bemærk: Soliditetsgrad defineres som, egenkapital/aktiver i alt * 100 (Ansvarlig lånekapital må ikke medregnes i beregningen af soliditetsgraden).
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Relevante referencer
Beskrivelse Ansøger skal kunne fremvise mindst én (1) reference og maksimalt tre (3) referencer , hvor leverancen af en lignende eller tilsvarende løsning er i drift ved en offentlig kunde. Anføres mere end 3 referencer, vil Ordregiver alene tage udgangspunkt i de 3 første af de af Ansøger anførte referencer i ESPD’et. Lignende eller tilsvarende løsning defineres som en SaaS løsning vedrørende ESJ-system, der er baseret på ét eller flere standardprodukter eller mindre videreudvikling af dette, som er målrettet det socialfaglige område, og som Ansøger vil tilbyde i forbindelse med nærværende udbud. Referencen skal være/have været i drift inden for de seneste 3 år (regnet fra tidspunktet for ansøgningsfristen) Referencen skal anføres med: • Den offentlige kundes navn • Kontraktperiode, herunder hvor længe referenceløsningen har været i drift • Angivelse af kontaktperson for den pågældende kunde med telefonnummer og/eller e-mailadresse • Beskrivelse af leveranceleveringen med angivelse af om løsningen fungerer som en selvstændig ESJ-løsning, herunder skal det anføres om referencen omfatter hele voksensocialområdet, inkl. myndighed og udfører, deriblandt socialpsykiatri, mis-brugsområdet, forsorgs- og hjemløseområdet, kommunikationsområdet, sundhedsfaglig dokumentation, medicinhåndtering, magtanvendelse og data/BI. • Antallet af brugere ved referencekunden.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Højeste antal udvalgte tilbud 3

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Beskrivelse Ikke anvendt
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser
Proceduren afvikles i successive faser. I hver fase kan nogle ansøgere blive
Køberen forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de indledende tilbud uden yderligere forhandlinger
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
Type Pris
Navn Pris
Beskrivelse Pris - Bilag 3A Tilbudsliste
Vægtning (procentdel, præcis) 15

Kriterium
Type Kvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Kvalitet (med følgende delkriterier: Bilag 1 Tidsplan - 10%, Bilag 2 Generelle IT-Krav - 20%, Bilag 2 Generelle IT-Krav afsnit 3.7 Brugervenlighed - 3%, Bilag 2A Kravspecifikation Myndighed Ydelseskatalog og tilbudsstyring - 15%, Bilag 2A Kravspecifikation Dokumentation faglige metoder og værktøjer - 10%, Bilag 2A Kravspecifikation Workflow overblik og planlægning - 10%, Bilag 2A Kravspecifikation Sundhedsfaglig dokumentation FMK og MedCOM - 5%, Bilag 2A Kravspecifikation Digital selvbetjeningsløsning til Borgerne - 5%, Bilag 2A Kravspecifikation Bolig- og pladsanvisning - 2%, Bilag 2A Kravspecifikation Økonomistyring og Borgers økonomi - 2%, Bilag 2B Snitflader og integrationer - 6%, Bilag 5 Tilknyttede ydelser - 5%, Bilag 6 Kommunes deltagelse - 1%, Bilag 7 Support, vedligehold og videreudvikling - 5%, Bilag 11 Samarbejdsorganisation - 1%)
Vægtning (procentdel, præcis) 85
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 05/03/2025
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at afgive tilbud 31/03/2025
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Påkrævet
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse 21/03/2025   08:30:00 (UTC+1)
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at indhente manglende oplysninger, såfremt dette kan ske i overensstemmelse med udbudslovens § 159, stk. 5.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse I forbindelse med udførsel af kontrakten indgås en skriftlig databehandleraftale mellem vindende Tilbudsgiver (It-Leverandøren) og Ordregiver. Indgåelse af databehandleraftale vil ske på baggrund af vedlagte udkast til databehandleraftale inkl. bilag, hvor IT-leverandør er databehandler for Ordregiver og Ordregiver er dataansvarlig. Ordregiver gør opmærksom på, at databehandleraftalen indeholder krav om, at der én gang årligt skal fremsendes en revisionserklæring af typen ISAE 3000 GDPR type 2 med høj grad af sikkerhed udarbejdet efter helhedsmetoden, dækkende kravene beskrevet i databehandleraftalen. Derudover gøres der opmærksom på, at kontrakten indeholder en række bodsbestemmelser: Kontraktens pkt. 16,2 omfatter bod ved overskridelse af en bodspålagt milepæl i Afklarings - eller Etableringsfasen. Kontraktens pkt. 16.7 indeholder en bodsbestemmelse ved manglende opfyldelse af servicemål.
Der kræves en fortrolighedsaftale ja
Yderligere oplysninger om fortrolighedsaftalen   Kontrakten indeholder i afsnit 26 en fortrolighedsbestemmelse.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling 30 dage netto fra korrekt modtaget faktura.
Oplysninger om klagefrister I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Aalborg kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Comdia ApS
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Aalborg kommune
Registreringsnummer 29189420
Postadresse Boulevarden 13    
By Aalborg
Postnummer 9000
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Louise Vive Andersen
E-mail lva@aalborg.dk
Telefon +45 99313131
Internetadresse https://www.aalborg.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73    
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35    
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID a34fe1f9-10d7-4af5-a030-c9586ca7d6d9   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 18/02/2025   09:40:26 (UTC+1)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer 112672-2025
EUT-S-nummer 35/2025
Offentliggørelsesdato 19/02/2025

Send til en kollega

0.032