23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
20.03.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Nordjyllands Trafikselskab

Kontrakt om etablering, drift, vedligeholdelse og support af et køreplanlægnings- og afregningssystem som en Service


Nordjyllands Trafikselskab

181063-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Kontrakt om etablering, drift, vedligeholdelse og support af et køreplanlægnings- og afregningssystem som en Service
OJ S 56/2025 20/03/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen - Meddelelse om ændring
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Nordjyllands Trafikselskab
E-mail kmlh@ramboll.com
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter Bytransport med jernbane, sporvogn, trolleybus eller bus
1.1.
Køber
Officielt navn FynBus
E-mail kmlh@ramboll.com
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter Bytransport med jernbane, sporvogn, trolleybus eller bus
1.1.
Køber
Officielt navn Midttrafik
E-mail kmlh@ramboll.com
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter Bytransport med jernbane, sporvogn, trolleybus eller bus
1.1.
Køber
Officielt navn Sydtrafik
E-mail kmlh@ramboll.com
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter Bytransport med jernbane, sporvogn, trolleybus eller bus
1.1.
Køber
Officielt navn BAT - Din bus på Bornholm
E-mail kmlh@ramboll.com
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter Bytransport med jernbane, sporvogn, trolleybus eller bus
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Kontrakt om etablering, drift, vedligeholdelse og support af et køreplanlægnings- og afregningssystem som en Service
Beskrivelse Udbuddet omfatter Kontrakt om etablering, drift, vedligeholdelse og support af et køreplanlægnings- og afregningssystem som en Service. De ordregivende myndigheder er Midttrafik, Nordjyllands Trafikselskab, Sydtrafik, BAT - Din bus på Bornholm og Fynbus. Alle selskaberne udgør tilsammen de ordregivende myndigheder. Formålet med dette projekt er at implementere et nyt, fælles køreplans-, afregnings- og administrationssystem, der skal sikre en tidssvarende og effektiv udvikling, planlægning og administration af den kollektive trafik. De ordregivende myndigheder ønsker at anskaffe ét system, der består af to moduler: et planlægningsmodul og et afregningsmodul. Udbuddet omfatter en Kontrakt, der indeholder elementer af en rammeaftale, idet Kontrakten omfatter leverandørens pligt til at levere det ovenfor angivne, ligesom der vil indgå et element af en rammeaftale i forbindelse med de ordregivende myndigheders muligheder for i kontraktperioden at tilkøbe nærmere angivne ad hoc ydelser til de fastsatte timepriser for ad hoc bistand. Kontrakten forventes at træde i kraft i primo september 2025.
Identifikator for proceduren 6b0b0d03-db12-4a78-ad12-e07b121ce69a
Intern ID Nordjyllands Trafikselskab
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren De ordregivende myndigheder tager forbehold for tildeling til det indledende tilbud. Efter modtagelse af ansøgning prækvalificerer de ordregivende myndigheder 3 ansøgere. Efter modtagelse af indledende tilbud forventer de ordregivende myndigheder følgende forhandlingsforløb (medmindre der tildeles til indledende tilbud): Alle prækvalificerede, der rettidigt har afgivet indledende tilbud, inviteres til en forhandlingsrunde. Derefter inviteres alle tilbudsgivere, der rettidigt har afgivet revideret tilbud, til en forhandlingsrunde. Herefter anmodes virksomhederne om at afgive endelige tilbud. Se uddybende beskrivelse af forløbet i udbudsbetingelserne. De ordregivende myndigheder forbeholder sig ret til at tilpasse forløbet, og f.eks. tilføje yderligere forhandlingsmøder og yderligere reviderede tilbud. Der ydes ikke vederlag for deltagelse i udbudsprocessen.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed, 72211000   Programmeringsservice i forbindelse med systemer og brugerprogrammel
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Hos leverandøren
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 48 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Der er tale om et udbud med forhandling, hvilket indebærer, at virksomheder, der ønsker at deltage i udbudsprocessen, først skal ansøge om prækvalifikation. Der prækvalificeres i alt 3 tilbudsgivere. Ansøgning skal uploades og afsendes via udbudssystemet inden udløb af den angivne ansøgningsfrist. Eventuelle spørgsmål til ansøgningsprocessen skal stilles via udbudssystemet. Ansøgerne opfordres til at stille deres spørgsmål senest 2 uger før ansøgningsfristen. Alle spørgsmål modtaget inden den 1. april 2025 vil blive besvaret, i det omfang det er muligt at fremkomme med en besvarelse senest 6 kalenderdage inden ansøgningsfristens udløb. Spørgsmål og svar, samt eventuelle rettelser vil løbende blive offentliggjort i udbudssystemet. Fristen for modtagelse af tilbud fastsættes i udbudsmaterialet. Udelukkelsesgrunde, kriterier for udvælgelse og minimumskrav til egnethed er angivet i udbudsbekendtgørelsen. Ansøger opfordres til at læse denne grundigt. Kun ansøgere, som prækvalificeres, anmodes om at deltage i forhandlings- og tilbudsfasen. Anmodning om prækvalifikation udarbejdes via udfyldelse af ESPD (” fælleseuropæisk udbudsdokument”), hvori ansøger skal afgive erklæringer om: Hvorvidt ansøger er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135-136 og de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137, stk. 1, nr. 1-6 De angivne forhold vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet og De angivne forhold vedrørende teknisk og faglig kapacitet En ansøger vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt de ovennævnte udelukkelsesgrunde finder anvendelse, medmindre udbudsloven giver mulighed for at undlade at udelukke ansøgeren (jf. herunder lovens § 138). Hvert ESPD skal være underskrevet af udsteder (medmindre udstederens egen identitet er e-autentificeret gennem udbudssystemet). EU har indført forbud mod deltagelse i EU-udbud af virksomheder med russisk involvering, jf. artikel 5k i Rådets Forordning (EU) no. 833/2014 af 31. juli 2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, som ændret ved Rådets Forordning (EU) nr. 2022/578 af 8. april 2022. Prækvalificerede tilbudsgivere skal sammen med det indledende tilbud aflevere en tro og love erklæring om, at virksomheden og tilbuddet ikke har russisk involvering, der overskrider grænserne i forordningen. Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge en tro og love erklæring. Udbudsmaterialet indeholder en skabelon, som kan benyttes. De ordregivende myndigheder kan til enhver tid anmode ansøger/tilbudsgiver om at indsende dokumentation for oplysninger i ESPD(er) - og tro og love erklæring(er) - inden en kortere tidsfrist der fastsættes af de ordregivende myndigheder, samt supplering og præcisering af indsendt dokumentation. Manglende fremsendelse af efterspurgt dokumentation kan føre til udelukkelse fra udbudsproceduren. Se udbudsbetingelserne for uddybende beskrivelse. Med henvisning til kontraktens varighed oplyses det supplerende, at kontrakten ikke har et fastsat udløbstidspunkt. Kontrakten kan opsiges af de ordregivende myndigheder helt eller delvist med 6 måneders skriftligt varsel til udgangen af en måned, dog tidligst 24 måneder efter kontraktens ikrafttrædelse. Leverandøren kan opsige kontrakten helt eller delvist med 18 måneders skriftligt varsel til udgangen af en måned, dog tidligst 78 måneder efter kontraktens ikrafttrædelse. Kontrakten indeholder ikke vilkår om fast udløbstidspunkt, men i forhold til tilbudsevalueringen og estimatet for kontraktens værdi, er en løbetid på 10 år lagt til grund.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret En ansøger eller en tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren befinder sig i en lignende situation (som konkurs, insolvens- eller likvidationsbehandling, aktiver administreres af en kurator eller af retten, tvangsakkord, eller indstillet erhvervsvirksomhed) i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende.
Konkurs En ansøger eller en tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs.
Korruption De ordregivende myndigheder skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for bestikkelse som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater, og artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EU-Tidende 2003, nr. L 192, side 54) og bestikkelse som defineret i den nationale ret i ansøgerens eller tilbudsgiverens medlemsstat eller hjemland eller i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. De ordregivende myndigheder skal desuden udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, når en person, der er dømt ved endelig dom eller vedtaget bødeforlæg for de ovenstående handlinger, er medlem af ansøgerens eller tilbudsgiverens bestyrelse, direktion eller tilsynsråd. De ordregivende myndigheder skal ligeledes udelukke en ansøger eller tilbudsgiver, hvis den dømte person har beføjelse til at repræsentere, kontrollere eller træffe beslutninger i ansøgerens eller tilbudsgiverens bestyrelse, direktion eller tilsynsråd.
Tvangsakkord uden for konkurs En ansøger eller en tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er under tvangsakkord.
Deltagelse i en kriminel organisation De ordregivende myndigheder skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for handlinger begået som led i en kriminel organisation som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 (EU-Tidende 2008, nr. L 300, side 42). De ordregivende myndigheder skal desuden udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, når en person, der er dømt ved endelig dom eller vedtaget bødeforlæg for de ovenstående handlinger, er medlem af ansøgerens eller tilbudsgiverens bestyrelse, direktion eller tilsynsråd. De ordregivende myndigheder skal ligeledes udelukke en ansøger eller tilbudsgiver, hvis den dømte person har beføjelse til at repræsentere, kontrollere eller træffe beslutninger i ansøgerens eller tilbudsgiverens bestyrelse, direktion eller tilsynsråd.
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning En ansøger eller en tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis de ordregivende myndigheder har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning.
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet En ansøger eller en tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis de ordregivende myndigheder kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljøretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljøretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme De ordregivende myndigheder skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EU-Tidende 2005, nr. L 309, side 15). De ordregivende myndigheder skal desuden udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, når en person, der er dømt ved endelig dom eller vedtaget bødeforlæg for de ovenstående handlinger, er medlem af ansøgerens eller tilbudsgiverens bestyrelse, direktion eller tilsynsråd. De ordregivende myndigheder skal ligeledes udelukke en ansøger eller tilbudsgiver, hvis den dømte person har beføjelse til at repræsentere, kontrollere eller træffe beslutninger i ansøgerens eller tilbudsgiverens bestyrelse, direktion eller tilsynsråd.
Svig De ordregivende myndigheder skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for svig som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser. De ordregivende myndigheder skal desuden udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, når en person, der er dømt ved endelig dom eller vedtaget bødeforlæg for de ovenstående handlinger, er medlem af ansøgerens eller tilbudsgiverens bestyrelse, direktion eller tilsynsråd. De ordregivende myndigheder skal ligeledes udelukke en ansøger eller tilbudsgiver, hvis den dømte person har beføjelse til at repræsentere, kontrollere eller træffe beslutninger i ansøgerens eller tilbudsgiverens bestyrelse, direktion eller tilsynsråd.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel De ordregivende myndigheder skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for overtrædelse af straffelovens § 262 a eller, for så vidt angår en dom fra et andet land angående børnearbejde og andre former for menneskehandel som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EU-Tidende 2011, nr. L 101, side 1). De ordregivende myndigheder skal desuden udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, når en person, der er dømt ved endelig dom eller vedtaget bødeforlæg for de ovenstående handlinger, er medlem af ansøgerens eller tilbudsgiverens bestyrelse, direktion eller tilsynsråd. De ordregivende myndigheder skal ligeledes udelukke en ansøger eller tilbudsgiver, hvis den dømte person har beføjelse til at repræsentere, kontrollere eller træffe beslutninger i ansøgerens eller tilbudsgiverens bestyrelse, direktion eller tilsynsråd.
Insolvens En ansøger eller en tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er under insolvens- eller likvidationsbehandling.
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område En ansøger eller en tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis de ordregivende myndigheder kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88.
Aktiver, der administreres af en kurator En ansøger eller en tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgerens eller tilbudsgiverens aktiver administreres af en kurator eller af retten.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure De ordregivende myndigheder skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når de ordregivende myndigheder kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i det pågældende udbud har givet groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger eller ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3, og, hvis det er relevant, i § 137, stk. 1, nr. 2 eller 6, de fastsatte minimumskrav til egnethed i §§ 140-144 eller udvælgelsen i § 145. En ansøger eller en tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis de ordregivende myndigheder kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren uretmæssigt har forsøgt at påvirke de ordregivende myndigheder beslutningsproces, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt ansøgeren eller tilbudsgiveren groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt.
Rent nationale udelukkelsesgrunde De ordregivende myndigheder skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren De ordregivende myndigheder skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når de ordregivende myndigheder kan påvise, at en interessekonflikt, jf. udbudslovens § 24, nr. 18, i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure De ordregivende myndigheder skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når de ordregivende myndigheder kan påvise, at en konkurrencefordrejning som omhandlet i udbudslovens § 39 som følge af den forudgående inddragelse af de økonomiske aktører i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes med mindre indgribende foranstaltninger.
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet De ordregivende myndigheder skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når de ordregivende myndigheder kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet.
Ophævelse eller en lignende sanktion En ansøger eller en tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis de ordregivende myndigheder kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, kontrakt med en forsyningsvirksomhed eller koncessionskontrakt og misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet En ansøger eller en tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis de ordregivende myndigheder kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det socialretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de socialretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88.
Betaling af socialsikringsbidrag De ordregivende myndigheder skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. En ansøger eller en tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld på under 100.000 kr. til offentlige myndigheder vedrørende bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret.
Erhvervsvirksomheden er indstillet En ansøger eller en tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgerens eller tilbudsgiverens erhvervsvirksomhed er blevet indstillet.
Betaling af skatter og afgifter De ordregivende myndigheder skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter og afgifter i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. En ansøger eller en tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld på under 100.000 kr. til offentlige myndigheder vedrørende skatter og afgifter i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet De ordregivende myndigheder skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som defineret i henholdsvis artikel 1, 3 og 4 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2002, nr. L 164, side 3) som ændret ved Rådets rammeafgørelse 2008/919/RIA af 28. november 2008 om ændring af rammeafgørelse 2002/475/RIA om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2008, nr. L 330, side 21). De ordregivende myndigheder skal desuden udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, når en person, der er dømt ved endelig dom eller vedtaget bødeforlæg for de ovenstående handlinger, er medlem af ansøgerens eller tilbudsgiverens bestyrelse, direktion eller tilsynsråd. De ordregivende myndigheder skal ligeledes udelukke en ansøger eller tilbudsgiver, hvis den dømte person har beføjelse til at repræsentere, kontrollere eller træffe beslutninger i ansøgerens eller tilbudsgiverens bestyrelse, direktion eller tilsynsråd.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Kontrakt om etablering, drift, vedligeholdelse og support af et køreplanlægnings- og afregningssystem som en Service
Beskrivelse Udbuddet omfatter Kontrakt om etablering, drift, vedligeholdelse og support af et køreplanlægnings- og afregningssystem som en Service. De ordregivende myndigheder er Midttrafik, Nordjyllands Trafikselskab, Sydtrafik, BAT - Din bus på Bornholm og Fynbus. Alle selskaberne udgør tilsammen de ordregivende myndigheder. Formålet med dette projekt er at implementere et nyt, fælles køreplans-, afregnings- og administrationssystem, der skal sikre en tidssvarende og effektiv udvikling, planlægning og administration af den kollektive trafik. De ordregivende myndigheder ønsker at anskaffe ét system, der består af to moduler: et planlægningsmodul og et afregningsmodul. Udbuddet omfatter en Kontrakt, der indeholder elementer af en rammeaftale, idet Kontrakten omfatter leverandørens pligt til at levere det ovenfor angivne, ligesom der vil indgå et element af en rammeaftale i forbindelse med de ordregivende myndigheders muligheder for i kontraktperioden at tilkøbe nærmere angivne ad hoc ydelser til de fastsatte timepriser for ad hoc bistand. Kontrakten forventes at træde i kraft i primo september 2025.
Intern ID Nordjyllands Trafikselskab
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed, 72211000   Programmeringsservice i forbindelse med systemer og brugerprogrammel
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Hos leverandøren
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 10   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 48 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Beskrivelse Kontrakten forventes genudbudt ved kontraktophør.
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
Yderligere oplysninger Der er tale om et udbud med forhandling, hvilket indebærer, at virksomheder, der ønsker at deltage i udbudsprocessen, først skal ansøge om prækvalifikation. Der prækvalificeres i alt 3 tilbudsgivere. Ansøgning skal uploades og afsendes via udbudssystemet inden udløb af den angivne ansøgningsfrist. Eventuelle spørgsmål til ansøgningsprocessen skal stilles via udbudssystemet. Ansøgerne opfordres til at stille deres spørgsmål senest 2 uger før ansøgningsfristen. Alle spørgsmål modtaget inden den 1. april 2025 vil blive besvaret, i det omfang det er muligt at fremkomme med en besvarelse senest 6 kalenderdage inden ansøgningsfristens udløb. Spørgsmål og svar, samt eventuelle rettelser vil løbende blive offentliggjort i udbudssystemet. Fristen for modtagelse af tilbud fastsættes i udbudsmaterialet. Udelukkelsesgrunde, kriterier for udvælgelse og minimumskrav til egnethed er angivet i udbudsbekendtgørelsen. Ansøger opfordres til at læse denne grundigt. Kun ansøgere, som prækvalificeres, anmodes om at deltage i forhandlings- og tilbudsfasen. Anmodning om prækvalifikation udarbejdes via udfyldelse af ESPD (” fælleseuropæisk udbudsdokument”), hvori ansøger skal afgive erklæringer om: Hvorvidt ansøger er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135-136 og de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137, stk. 1, nr. 1-6 De angivne forhold vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet og De angivne forhold vedrørende teknisk og faglig kapacitet En ansøger vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt de ovennævnte udelukkelsesgrunde finder anvendelse, medmindre udbudsloven giver mulighed for at undlade at udelukke ansøgeren (jf. herunder lovens § 138). Hvert ESPD skal være underskrevet af udsteder (medmindre udstederens egen identitet er e-autentificeret gennem udbudssystemet). EU har indført forbud mod deltagelse i EU-udbud af virksomheder med russisk involvering, jf. artikel 5k i Rådets Forordning (EU) no. 833/2014 af 31. juli 2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, som ændret ved Rådets Forordning (EU) nr. 2022/578 af 8. april 2022. Prækvalificerede tilbudsgivere skal sammen med det indledende tilbud aflevere en tro og love erklæring om, at virksomheden og tilbuddet ikke har russisk involvering, der overskrider grænserne i forordningen. Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge en tro og love erklæring. Udbudsmaterialet indeholder en skabelon, som kan benyttes. De ordregivende myndigheder kan til enhver tid anmode ansøger/tilbudsgiver om at indsende dokumentation for oplysninger i ESPD(er) - og tro og love erklæring(er) - inden en kortere tidsfrist der fastsættes af de ordregivende myndigheder, samt supplering og præcisering af indsendt dokumentation. Manglende fremsendelse af efterspurgt dokumentation kan føre til udelukkelse fra udbudsproceduren. Se udbudsbetingelserne for uddybende beskrivelse. Med henvisning til kontraktens varighed oplyses det supplerende, at kontrakten ikke har et fastsat udløbstidspunkt. Kontrakten kan opsiges af de ordregivende myndigheder helt eller delvist med 6 måneders skriftligt varsel til udgangen af en måned, dog tidligst 24 måneder efter kontraktens ikrafttrædelse. Leverandøren kan opsige kontrakten helt eller delvist med 18 måneders skriftligt varsel til udgangen af en måned, dog tidligst 78 måneder efter kontraktens ikrafttrædelse. Kontrakten indeholder ikke vilkår om fast udløbstidspunkt, men i forhold til tilbudsevalueringen og estimatet for kontraktens værdi, er en løbetid på 10 år lagt til grund.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Egenkapital
Beskrivelse Ansøger skal aflevere et ESPD, hvori ansøger skal afgive erklæring om ansøgers egenkapital i det seneste disponible regnskabsår (afhængigt af, hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed). Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer. Hvis ansøger baserer sig på andre virksomheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter erklæringer om den økonomiske og finansielle formåen, som enheden stiller til rådighed for ansøger (og ikke anden økonomisk og finansiel formåen). Såfremt ansøger baserer sig på andre virksomheders økonomiske kapacitet, eller såfremt flere virksomheder byder i sammenslutning (konsortium), bedømmes opfyldelse af minimumskrav ud fra virksomhedernes samlede økonomiske kapacitet. Egenkapital beregnes som virksomhedernes samlede egenkapital i seneste disponible regnskabsår, dvs. virksomhedernes egenkapital lægges sammen. Hver enkelt af disse enheder skal endvidere påtage sig solidarisk hæftelse for kontraktens gennemførelse, jf. Udbudslovens § 144, stk. 6. Ansøger skal på anmodning kunne dokumentere opfyldelsen af minimumskrav ved at fremlægge godkendte årsrapporter eller revisorerklæring, der indeholder det tal, som kræves oplyst i ESPD. En ansøger, der er optaget på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører i den EU-medlemsstat, hvor ansøgeren er etableret, kan – forudsat at optagelse på listen dokumenterer opfyldelse af de fastsatte minimumskrav – i stedet forelægge ordregiveren et certifikat for optagelse udstedt af den kompetente myndighed, jf. Udbudslovens § 152, stk. 4. Ansøger kan også dokumentere opfyldelsen ved ethvert andet dokument, som ordregiver vurderer passende, hvis ansøger af gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge ovenstående dokumenter.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Samlede aktiver
Beskrivelse Ansøger skal aflevere et ESPD, hvori ansøger skal afgive erklæringer om ansøgers samlede aktiver (også kaldet ”balancesum”) i det seneste disponible regnskabsår (afhængigt af, hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed). Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer. Hvis ansøger baserer sig på andre virksomheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter erklæringer om den økonomiske og finansielle formåen, som enheden stiller til rådighed for ansøger (og ikke anden økonomisk og finansiel formåen). Det er et minimumskrav, at ansøger i det seneste disponible regnskabsår (afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed) har haft en soliditetsgrad på mindst 15 %. Soliditetsgraden beregnes i procent som egenkapitalen divideret med de samlede aktiver (balancesummen). Såfremt ansøger baserer sig på andre virksomheders økonomiske kapacitet, eller såfremt flere virksomheder byder i sammenslutning (konsortium), bedømmes opfyldelse af minimumskrav ud fra virksomhedernes samlede økonomiske kapacitet. Soliditetsgrad beregnes som virksomhedernes samlede egenkapital for seneste disponible regnskabsår, divideret med virksomhedernes samlede aktiver for regnskabsåret, udregnet i procent. Hver enkelt af disse enheder skal endvidere påtage sig solidarisk hæftelse for kontraktens gennemførelse, jf. Udbudslovens § 144, stk. 6. Ansøger skal på anmodning kunne dokumentere opfyldelsen af minimumskrav ved at fremlægge godkendte årsrapporter eller revisorerklæring, der indeholder det tal, som kræves oplyst i ESPD. En ansøger, der er optaget på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører i den EU-medlemsstat, hvor ansøgeren er etableret, kan – forudsat at optagelse på listen dokumenterer opfyldelse af de fastsatte minimumskrav – i stedet forelægge ordregiveren et certifikat for optagelse udstedt af den kompetente myndighed, jf. Udbudslovens § 152, stk. 4. Ansøger kan også dokumentere opfyldelsen ved ethvert andet dokument, som ordregiver vurderer passende, hvis ansøger af gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge ovenstående dokumenter.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Referencer
Beskrivelse Ansøger skal aflevere et ESPD, hvori ansøger skal angive en liste over de betydeligste tilsvarende leveringer af tjenesteydelser, som ansøger har udført i løbet af de sidste tre år, med angivelse af beløb, tidspunkter og modtager. Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer. Hvis ansøger baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter erklæringer om den tekniske og faglige formåen, som enheden stiller til rådighed for ansøger (og ikke anden teknisk og faglig formåen). Hvis der modtages flere egnede ansøgninger end det fastsatte antal, der vil blive opfordret til at deltage, vil ordregiver foretage udvælgelsen af det fastsatte antal ud fra et sagligt skøn, hvor der lægges vægt på den tekniske og faglige kapacitet i form af de mest relevante referencer set i forhold til det system, der ønskes leveret i henhold til kontrakten. Det vurderes, i hvor høj grad referencerne tilsammen dokumenterer relevant erfaring med levering af et køreplanlægnings- og afregningssystem, idet der vil blive lagt særlig vægt på ansøgerens erfaring med levering af et sammenligneligt køreplanlægnings- og afregningssystem som det udbudte. Ansøger skal i sit ESPD angive de maksimalt tre (3) mest betydelige sammenlignelige referencer, som ansøger har udført i løbet af de sidste tre (3) år. Ansøger bedes oplyse følgende i forbindelse med referencerne: 1. Modtager af systemet, herunder oplysninger om virksomhedstype. 2. En beskrivelse af det leverede system. 3. Angivelse af, hvornår systemet blev leveret, og om systemet forsat er i drift. Referencerne bør dokumentere ansøgers mest relevante leverancer i forhold til det af de ordregivende myndigheder udbudte system. Referencerne skal omhandle arbejde udført inden for de seneste tre (3) år, med hvilket menes, at referencerne ikke må være afsluttet tidligere end den dato, der nås, når der regnes tre (3) år baglæns fra datoen for aflevering af prækvalifikationsansøgningen. Referencer ældre end dette vil ikke blive inddraget. Referencer, der endnu ikke er endeligt færdiggjort, kan inddrages i ansøgningen, men det skal i givet fald anføres, hvilke dele der endnu ikke er færdiggjort, og dette kan have betydning for udvælgelsen. Hvis der vedlægges flere end 3 referencer, vil de ordregivende myndigheder alene tage de tre første referencer i betragtning.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Systemkvalitet
Beskrivelse Delkriterierne fremgår af udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Metode og proces
Beskrivelse Delkriterierne fremgår af udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Vedligeholdelse og servicemål
Beskrivelse Delkriterierne fremgår af udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kontraktlige vilkår
Beskrivelse Delkriterierne fremgår af udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 5
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Delkriterierne fremgår af udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 25
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse 10/04/2025   10:00:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Kontrakten indeholder særlige betingelser for kontraktens gennemførelse i form af klausuler. Nærmere oplysninger fremgår af udbudsmaterialet.
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Retlig form, der skal antages af en gruppe af tilbudsgivere, der får tildelt en kontrakt Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse for kontraktens gennemførelse og udpege en fælles befuldmægtiget blandt de solidarisk hæftende deltagere.
Oplysninger om finansiering og betaling Finansielle vilkår fremgår af udbudsmaterialet
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klage skal være indgivet inden udløb af de klagefrister, der er fastsat i Lov om Klagenævnet for Udbud. De nugældende fristregler af relevans for dette udbud er følgende: En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor de ordregivende myndigheder har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. lovens § 7, stk. 1. Øvrige klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor de ordregivende myndigheder har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at de ordregivende myndigheder har indgået en kontrakt, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette de ordregivende myndigheder om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i stand still perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i stand still perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Nordjyllands Trafikselskab
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Nordjyllands Trafikselskab
Organisation, der behandler tilbud Nordjyllands Trafikselskab
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Nordjyllands Trafikselskab
Registreringsnummer 30015940
Postadresse John F. Kennedys Plads 1T, 3
By Aalborg
Postnummer 9000
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Kajsa Handberg
E-mail kmlh@ramboll.com
Telefon +45 51612193
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn FynBus
Registreringsnummer 29979944
Postadresse Tolderlundsvej 9
By Odense C
Postnummer 5000
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
Enhed Kajsa Handberg
E-mail kmlh@ramboll.com
Telefon +45 51612193
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Midttrafik
Registreringsnummer 29943176
Postadresse Søren Nymarks Vej 3
By Højbjerg
Postnummer 8270
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Kajsa Handberg
E-mail kmlh@ramboll.com
Telefon +45 51612193
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Sydtrafik
Registreringsnummer 29942897
Postadresse Banegårdspladsen 5
By Vejen
Postnummer 6600
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Kajsa Handberg
E-mail kmlh@ramboll.com
Telefon +45 51612193
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0007
Officielt navn BAT - Din bus på Bornholm
Registreringsnummer 26696348
Postadresse Munch Petersens Vej 2
By Rønne
Postnummer 3700
Landsdel (NUTS) Bornholm   ( DK014 )
Land Danmark
Enhed Kajsa Handberg
E-mail kmlh@ramboll.com
Telefon +45 51612193
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0008
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
10. Ændring
Udgave af den foregående bekendtgørelse, der skal ændres 419fa709-c83d-4c3f-83ed-b2b055720140-01
Hovedårsagen til ændringen Berigtigelse – køber
Beskrivelse De ordregivende myndigheder har præciseret udbudsbetingelsernes punkt 5 vedrørende sprog. Følgende ordlyd fremgik før i udbudsbetingelsernes punkt 5 (sprog): Sproget i udbudsmaterialet er dansk, men enkelte bilag af teknisk, beskrivende karakter fremgår på engelsk. Udbudsprocessen gennemføres på dansk. Tilbuddet skal være på dansk, dog accepteres dokumenter af teknisk, beskrivende karakter på engelsk, svensk eller norsk. Følgende ordlyd er blevet præciseret i udbudsbetingelsernes punkt 5 (sprog): Sproget i udbudsmaterialet er dansk, men enkelte bilag af teknisk, beskrivende karakter fremgår på engelsk. Udbudsprocessen, herunder forhandlingsmøderne gennemføres på dansk. Dog gælder det ligeledes for forhandlingsmøderne, at enkelte tekniske emner kan drøftes på engelsk. Tilbuddet skal være på dansk, dog accepteres dokumenter af teknisk, beskrivende karakter på engelsk, svensk eller norsk.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID cdd26dbe-bf3b-4553-bac5-a75c78334cad   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 17
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 18/03/2025   16:28:40 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 18/03/2025   16:28:40 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 181063-2025
EUT-S-nummer 56/2025
Offentliggørelsesdato 20/03/2025

Send til en kollega

0.047