1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Slots- og Kulturstyrelsen
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Fritid, kultur og religion
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af kontrakt om levering og vedligeholdelse af et it-system til understøttelse af kulturarvsområdet inkl. register for Fund og Fortidsminder (FF) og Fredede Bygninger (FB)
Beskrivelse
:
Center for Koncern IT og Udbud (KIU) skal i samarbejde med Center for Kulturarv udbyde udviklingen af en ny it-understøttelse af kulturarvsområdet. Der efterspørges en løsning i form af en tidssvarende, fleksibel it-arkitektur udviklet efter best practices i forhold til etablering af API’er, integrationer til andre fagsystemer eller offentlige registre, udstilling af data, GIS-opmærkning, editorer, etablering af brugerstyring og -adgange, etc. Løsningen skal bestå af to registre, med mulighed for at tilføje nye registre til it-arkitekturen løbende. De to registre udgør Fund og Fortidsminder (FF) og Fredede Bygninger (FB).
Identifikator for proceduren
:
741b36c1-72e5-4a9a-9c91-5d476e868a53
Tidligere bekendtgørelse
:
cf875e29-c075-48df-8b6d-18a2d55f09c8-01
Tidligere bekendtgørelse
:
57b75473-746a-4b8f-b618-0cc8e75cecd4-01
Intern ID
:
S 2401-018
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Efter modtagelse af de indledende tilbud afholder ordregiver individuelle forhandlingsmøder med alle tilbudsgivere, der rettidigt har afleveret et indledende tilbud, der er konditionsmæssigt. For en mere fyldestgørende beskrivelse af forhandlingsforløbet henvises der til udbudsbetingelsernes afsnit 7.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72250000
System- og supporttjenester,
72261000
Programmelsupport,
72262000
Programmeludvikling,
72263000
Implementering af programmel,
72267100
Vedligeholdelse af programmel til informationsteknologi
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
17 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Der ydes ikke vederlag for deltagelse i udbuddet. Den udbudte kontrakt er ikke opdelt i delkontrakter, jf. udbudslovens § 49, stk. 2, da ordregiver vurderer, at en opdeling i delkontrakter ikke vil være hensigtsmæssig af hensyn til den administrative og omkostningsmæssige byrde for ordregiver i at skulle håndtere to kontrakter.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af kontrakt om levering og vedligeholdelse af et it-system til understøttelse af kulturarvsområdet inkl. register for Fund og Fortidsminder (FF) og Fredede Bygninger (FB)
Beskrivelse
:
Center for Koncern IT og Udbud (KIU) skal i samarbejde med Center for Kulturarv udbyde udviklingen af en ny it-understøttelse af kulturarvsområdet. Der efterspørges en løsning i form af en tidssvarende, fleksibel it-arkitektur udviklet efter best practices i forhold til etablering af API’er, integrationer til andre fagsystemer eller offentlige registre, udstilling af data, GIS-opmærkning, editorer, etablering af brugerstyring og -adgange, etc. Løsningen skal bestå af to registre, med mulighed for at tilføje nye registre til it-arkitekturen løbende. De to registre udgør Fund og Fortidsminder (FF) og Fredede Bygninger (FB).
Intern ID
:
S 2401-018
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72250000
System- og supporttjenester,
72261000
Programmelsupport,
72262000
Programmeludvikling,
72263000
Implementering af programmel,
72267100
Vedligeholdelse af programmel til informationsteknologi
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Option 1: Automatisk oprettelse af dokument i Public 360 Option 2: Register for Bevaringsværdige Bygninger - BB Option 3: Simpelt register (kan trækkes på op til tre gange) Option 4: Komplekst register (kan trækkes på op til tre gange) Option 5: Integration til SARA Option 6: Upload af fotos til FYLR
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
5
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
To forlængelser på to år per forlængelse.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
17 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Der ydes ikke vederlag for deltagelse i udbuddet. Den udbudte kontrakt er ikke opdelt i delkontrakter, jf. udbudslovens § 49, stk. 2, da ordregiver vurderer, at en opdeling i delkontrakter ikke vil være hensigtsmæssig af hensyn til den administrative og omkostningsmæssige byrde for ordregiver i at skulle håndtere to kontrakter.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Underkriteriet pris evalueres på grundlag af en evalueringsteknisk pris, der opgøres som anført i udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
30
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Underkriteriet kvalitet har delkriterier med vægtninger, som fremgår af udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
70
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
20 508 600,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Septima P/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Vindende tilbud
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
20 508 600,00
DKK
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Ja
Underentrepriseværdien er kendt
:
nej
Underentrepriseprocentdelen er kendt
:
nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
25-C0006
Dato for indgåelse af kontrakten
:
19/03/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
ORG-37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
ORG-10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Slots- og Kulturstyrelsen
Registreringsnummer
:
34 07 21 91
Postadresse
:
Hammerichsgade 14
By
:
København V
Postnummer
:
1611
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Jette Brøndum
Telefon
:
20370047
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Septima P/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
34900841
Postadresse
:
Frederiksberggade 19, 2. sal
By
:
København K
Postnummer
:
1459
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Bo Overgaard
Telefon
:
91326940
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
424cb14e-7a92-4d8d-a0dc-c2cd9d7f9564
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
21/03/2025
14:08:31 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
21/03/2025
14:09:04 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
191705-2025
EUT-S-nummer
:
59/2025
Offentliggørelsesdato
:
25/03/2025