23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
25.03.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Slots- og Kulturstyrelsen

Udbud af kontrakt om levering og vedligeholdelse af et it-system til understøttelse af kulturarvsområdet inkl. register for Fund og Fortidsminder (FF) og Fredede Bygninger (FB)


Slots- og Kulturstyrelsen

191705-2025 - Resultater
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Udbud af kontrakt om levering og vedligeholdelse af et it-system til understøttelse af kulturarvsområdet inkl. register for Fund og Fortidsminder (FF) og Fredede Bygninger (FB)
OJ S 59/2025 25/03/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Slots- og Kulturstyrelsen
E-mail JEBR@slks.dk
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Fritid, kultur og religion
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af kontrakt om levering og vedligeholdelse af et it-system til understøttelse af kulturarvsområdet inkl. register for Fund og Fortidsminder (FF) og Fredede Bygninger (FB)
Beskrivelse Center for Koncern IT og Udbud (KIU) skal i samarbejde med Center for Kulturarv udbyde udviklingen af en ny it-understøttelse af kulturarvsområdet. Der efterspørges en løsning i form af en tidssvarende, fleksibel it-arkitektur udviklet efter best practices i forhold til etablering af API’er, integrationer til andre fagsystemer eller offentlige registre, udstilling af data, GIS-opmærkning, editorer, etablering af brugerstyring og -adgange, etc. Løsningen skal bestå af to registre, med mulighed for at tilføje nye registre til it-arkitekturen løbende. De to registre udgør Fund og Fortidsminder (FF) og Fredede Bygninger (FB).
Identifikator for proceduren 741b36c1-72e5-4a9a-9c91-5d476e868a53
Tidligere bekendtgørelse cf875e29-c075-48df-8b6d-18a2d55f09c8-01
Tidligere bekendtgørelse 57b75473-746a-4b8f-b618-0cc8e75cecd4-01
Intern ID S 2401-018
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Efter modtagelse af de indledende tilbud afholder ordregiver individuelle forhandlingsmøder med alle tilbudsgivere, der rettidigt har afleveret et indledende tilbud, der er konditionsmæssigt. For en mere fyldestgørende beskrivelse af forhandlingsforløbet henvises der til udbudsbetingelsernes afsnit 7.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72250000   System- og supporttjenester, 72261000   Programmelsupport, 72262000   Programmeludvikling, 72263000   Implementering af programmel, 72267100   Vedligeholdelse af programmel til informationsteknologi
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 17 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Der ydes ikke vederlag for deltagelse i udbuddet. Den udbudte kontrakt er ikke opdelt i delkontrakter, jf. udbudslovens § 49, stk. 2, da ordregiver vurderer, at en opdeling i delkontrakter ikke vil være hensigtsmæssig af hensyn til den administrative og omkostningsmæssige byrde for ordregiver i at skulle håndtere to kontrakter.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af kontrakt om levering og vedligeholdelse af et it-system til understøttelse af kulturarvsområdet inkl. register for Fund og Fortidsminder (FF) og Fredede Bygninger (FB)
Beskrivelse Center for Koncern IT og Udbud (KIU) skal i samarbejde med Center for Kulturarv udbyde udviklingen af en ny it-understøttelse af kulturarvsområdet. Der efterspørges en løsning i form af en tidssvarende, fleksibel it-arkitektur udviklet efter best practices i forhold til etablering af API’er, integrationer til andre fagsystemer eller offentlige registre, udstilling af data, GIS-opmærkning, editorer, etablering af brugerstyring og -adgange, etc. Løsningen skal bestå af to registre, med mulighed for at tilføje nye registre til it-arkitekturen løbende. De to registre udgør Fund og Fortidsminder (FF) og Fredede Bygninger (FB).
Intern ID S 2401-018
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72250000   System- og supporttjenester, 72261000   Programmelsupport, 72262000   Programmeludvikling, 72263000   Implementering af programmel, 72267100   Vedligeholdelse af programmel til informationsteknologi
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Option 1: Automatisk oprettelse af dokument i Public 360 Option 2: Register for Bevaringsværdige Bygninger - BB Option 3: Simpelt register (kan trækkes på op til tre gange) Option 4: Komplekst register (kan trækkes på op til tre gange) Option 5: Integration til SARA Option 6: Upload af fotos til FYLR
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 5   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her To forlængelser på to år per forlængelse.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 17 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Der ydes ikke vederlag for deltagelse i udbuddet. Den udbudte kontrakt er ikke opdelt i delkontrakter, jf. udbudslovens § 49, stk. 2, da ordregiver vurderer, at en opdeling i delkontrakter ikke vil være hensigtsmæssig af hensyn til den administrative og omkostningsmæssige byrde for ordregiver i at skulle håndtere to kontrakter.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Underkriteriet pris evalueres på grundlag af en evalueringsteknisk pris, der opgøres som anført i udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Underkriteriet kvalitet har delkriterier med vægtninger, som fremgår af udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 70
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 20 508 600,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Septima P/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Vindende tilbud
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 20 508 600,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Ja
Underentrepriseværdien er kendt nej
Underentrepriseprocentdelen er kendt nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 25-C0006
Dato for indgåelse af kontrakten 19/03/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer ORG-37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer ORG-10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Slots- og Kulturstyrelsen
Registreringsnummer 34 07 21 91
Postadresse Hammerichsgade 14
By København V
Postnummer 1611
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Jette Brøndum
E-mail JEBR@slks.dk
Telefon 20370047
Internetadresse https://slks.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Septima P/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 34900841
Postadresse Frederiksberggade 19, 2. sal
By København K
Postnummer 1459
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Bo Overgaard
E-mail bo@septima.dk
Telefon 91326940
Internetadresse https://septima.dk/
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 424cb14e-7a92-4d8d-a0dc-c2cd9d7f9564   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 21/03/2025   14:08:31 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 21/03/2025   14:09:04 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 191705-2025
EUT-S-nummer 59/2025
Offentliggørelsesdato 25/03/2025

Send til en kollega

0.068