1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Brugerklubben SBSYS
Køberens retlige status
:
Gruppe af offentlige myndigheder
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Offentligt udbud af kontrakt vedr. etablering og drift af eksternt driftsmiljø til Brugerklubben SBSYS
Beskrivelse
:
Aftalen omfatter hhv. etablering og drift af eksternt driftsmiljø til brug for fremtidig driftsafvikling af hhv. SBSYS- og SBSIP-systemet og omfatter følgende delydelser: 1. Leverancen, jf. Kontraktbilag 03 – Leverancebeskrivelse som indeholder leverandørens ydelser relateret til etablering af driftsmiljøet, og som udmunder i, at Brugerklubbens udviklingsleverandører kan tage driftsmiljøet i brug. 2. Efterfølgende driftsafvikling af driftsmiljøet og vedligeholdelse af dette, således der sikres stabil driftsafvikling. 3. Skaleringsydelser som, når Brugerklubben får behov for at udvide med antal af servere, eller udvidelse af allerede etablerede serveres kapacitet, kan leveres ved bestilling. 4. Samarbejde med Brugerklubbens øvrige leverandører, herunder særligt med SBSYS- og SBSIP-leverandøren i tilfælde af driftsforstyrrelser. De udbudte ydelser er nærmere beskrevet i det samlede udbudsmateriale. Formålet med aftalen er at give Brugerklubben det aftalemæssige fundament ift. at fortsætte udviklingen af de to applikationer SBSYS og SBSIP i henhold til Brugerklubbens vedtagne strategi for udvikling i de kommende år, således der skabes et driftsmæssigt fundament for fremtidig mulighed for, at SBSYS og SBSIP kan driftsafvikles uafhængigt af Brugerklubbens medlemmers lokale driftsmiljøer. Den udbudte Kontrakt indeholder rammeaftalelignende elementer ift. Brugerklubbens forventede behov for skalering. Ordregiver har ikke et bindende estimat for anvendelsen af disse skaleringsydelser, hvorfor Kontrakten udbydes som en rammeaftale. Kontraktens varighed er således begrænset til 48 måneder. Kontraktens forventede totale volumen er estimeret til mellem 8 - 10 mio. DKK ekskl. moms. Den forventede volumen er udelukkende vejledende og baserer sig på estimater baseret på en as-is analyse af Brugerklubbens medlemmers eksisterende 43 driftsmiljøer, hvorfor den ikke kan tages som udtryk for en garanteret fremtidig omsætningsstørrelse.
Identifikator for proceduren
:
90518075-8125-41f2-86db-17c737a96343
Tidligere bekendtgørelse
:
e472da59-3ac5-4087-9889-d863afbada27-01
Intern ID
:
Offentligt udbud af kontrakt vedr. etablering og drift af eksternt driftsmiljø til Brugerklubben SBSYS
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72220000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik,
72251000
Retablering efter katastrofe,
72252000
Edb-arkivering,
72253000
Help-desk og støttetjenester,
72311000
Behandling og tabulering af data,
72315200
Drift af datanetværk,
72317000
Datalagring,
72320000
Databasevirksomhed,
72500000
Servicevirksomhed i forbindelse med datamater,
72600000
Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb,
72700000
Datamatnetværkstjenester,
72900000
Computer backup og katalogkonvertering,
72910000
Backup-service
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Bornholm
(
DK014
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østsjælland
(
DK021
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
10 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
20 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Offentligt udbud af kontrakt vedr. etablering og drift af eksternt driftsmiljø til Brugerklubben SBSYS
Beskrivelse
:
Aftalen omfatter hhv. etablering og drift af eksternt driftsmiljø til brug for fremtidig driftsafvikling af hhv. SBSYS- og SBSIP-systemet og omfatter følgende delydelser: 1. Leverancen, jf. Kontraktbilag 03 – Leverancebeskrivelse som indeholder leverandørens ydelser relateret til etablering af driftsmiljøet, og som udmunder i, at Brugerklubbens udviklingsleverandører kan tage driftsmiljøet i brug. 2. Efterfølgende driftsafvikling af driftsmiljøet og vedligeholdelse af dette, således der sikres stabil driftsafvikling. 3. Skaleringsydelser som, når Brugerklubben får behov for at udvide med antal af servere, eller udvidelse af allerede etablerede serveres kapacitet, kan leveres ved bestilling. 4. Samarbejde med Brugerklubbens øvrige leverandører, herunder særligt med SBSYS- og SBSIP-leverandøren i tilfælde af driftsforstyrrelser. De udbudte ydelser er nærmere beskrevet i det samlede udbudsmateriale. Formålet med aftalen er at give Brugerklubben det aftalemæssige fundament ift. at fortsætte udviklingen af de to applikationer SBSYS og SBSIP i henhold til Brugerklubbens vedtagne strategi for udvikling i de kommende år, således der skabes et driftsmæssigt fundament for fremtidig mulighed for, at SBSYS og SBSIP kan driftsafvikles uafhængigt af Brugerklubbens medlemmers lokale driftsmiljøer. Den udbudte Kontrakt indeholder rammeaftalelignende elementer ift. Brugerklubbens forventede behov for skalering. Ordregiver har ikke et bindende estimat for anvendelsen af disse skaleringsydelser, hvorfor Kontrakten udbydes som en rammeaftale. Kontraktens varighed er således begrænset til 48 måneder. Kontraktens forventede totale volumen er estimeret til mellem 8 - 10 mio. DKK ekskl. moms. Den forventede volumen er udelukkende vejledende og baserer sig på estimater baseret på en as-is analyse af Brugerklubbens medlemmers eksisterende 43 driftsmiljøer, hvorfor den ikke kan tages som udtryk for en garanteret fremtidig omsætningsstørrelse.
Intern ID
:
Offentligt udbud af kontrakt vedr. etablering og drift af eksternt driftsmiljø til Brugerklubben SBSYS
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72220000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik,
72251000
Retablering efter katastrofe,
72252000
Edb-arkivering,
72253000
Help-desk og støttetjenester,
72311000
Behandling og tabulering af data,
72315200
Drift af datanetværk,
72317000
Datalagring,
72320000
Databasevirksomhed,
72500000
Servicevirksomhed i forbindelse med datamater,
72600000
Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb,
72700000
Datamatnetværkstjenester,
72900000
Computer backup og katalogkonvertering,
72910000
Backup-service
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Bornholm
(
DK014
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østsjælland
(
DK021
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
48
Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
10 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
20 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Underkriteriet ”Pris” vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af Underbilag 07A - Vederlagsspecifikation til Kontraktbilag 07 - Vederlag og betalingsplan. Således vil de af Tilbudsgiver anførte priser ekskl. moms, men inkl. alle øvrige omkostninger blive lagt til grund. Primær evalueringsmodel De samlede evalueringspriser evalueres relativt og ud fra en lineær pointmodel fra 0 – 8 point. ”Laveste samlede evalueringspris”, blandt de konditionsmæssige tilbud, tildeles 8 point. En samlet evalueringspris, der svarer til ”laveste samlede evalueringspris” plus 50 % eller derover tildeles 0 point, dog med forbehold for anvendelse af nedenstående sekundære og tertiære evalueringsmodel, såfremt betingelser herfor er opfyldt. Øvrige samlede evalueringspriser tildeles points ud fra følgende formel: Z=(Tilbuddets samlede evalueringspris-laveste samlede evalueringspris )/(Laveste samlede evalueringspris) Tilbuddets point=Maksimumpoint-maksimumpoint • Z/(X ) hvor X således fastsættes til 50 %. Såfremt nedenstående sekundære eller tertiære evalueringsmodel anvendes, tilpasses ovenstående formel i overensstemmelse hermed. De tildelte point vil i den samlede evaluering blive ganget med vægtningen af underkriteriet pris. Sekundær evalueringsmodel Såfremt det konstateres, at den samlede evalueringspris i halvdelen eller flere af de konditionsmæssige tilbud er højere end ”laveste samlede evalueringspris” plus 50 %, fastsættes X til 75 %. Således tildeles en samlet evalueringspris, der svarer til ”laveste samlede evalueringspris” plus 75 % eller derover, 0 point. Tertiær evalueringsmodel Såfremt det konstateres, at den samlede evalueringspris i halvdelen eller flere af de konditionsmæssige tilbud er højere end ”laveste samlede evalueringspris” plus 75 %, fastsættes X til 100 %. Således tildeles en samlet evalueringspris, der svarer til ”laveste samlede evalueringspris” plus 100 % eller derover, 0 point.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
25
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Underkriteriet ”Kvalitet” vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af følgende Kontrakt- og underbilag som hver især udgør delkriterier til underkriteriet ”Kvalitet”: • Kontraktbilag 01 – Tidsplan, i form af Underbilag 1A, som vægter 15 %. • Kontraktbilag 03 – Leverancebeskrivelse, som vægter 30 %. • Kontraktbilag 05 – Drift, vedligeholdelse og support vedlagt serviceaftale eller tilsvarende, som vægter 40 %. • Kontraktbilag 09 - Prøver, i form af Underbilag 09A, som vægter 15 %. Kontraktbilagene beskriver hvad Ordregiver lægger vægt på ved evaluering af tilbuddene.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
75
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. En klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Brugerklubben SBSYS
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Brugerklubben SBSYS
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Brugerklubben SBSYS
Organisation, der udfører betalingen
:
Brugerklubben SBSYS
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Brugerklubben SBSYS
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
7 471 200,00
DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure
:
10 000 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
20 000 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
10 000 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Netic A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Netic A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
7 471 200,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Kontrakt vedr. etablering og drift af eksternt driftsmiljø til Brugerklubben SBSYS
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
27/02/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
18/03/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen
:
792059-2024
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Brugerklubben SBSYS
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
4
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Brugerklubben SBSYS
Registreringsnummer
:
33734476
Postadresse
:
Ishøj Store Torv 20
By
:
Ishøj
Postnummer
:
2635
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Casper Uldbjerg
Telefon
:
53360036
Denne organisations roller
:
Køber
Indkøbscentral, der tildeler offentlige kontrakter eller indgår rammeaftaler om bygge- og anlægsarbejder, vareindkøb eller tjenesteydelser tiltænkt andre købere
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for udbud
Telefon
:
+45 72405708
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Netic A/S
Registreringsnummer
:
26762642
Postadresse
:
Alfred Nobels Vej 25
By
:
Aalborg Ø
Postnummer
:
9220
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
77770888
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
f93728f0-abf1-49df-93de-ae16d8d6d3a9
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
27/03/2025
10:07:06 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
27/03/2025
14:32:49 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
205734-2025
EUT-S-nummer
:
63/2025
Offentliggørelsesdato
:
31/03/2025