5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
48000000
Programpakker og informationssystemer,
48100000
Branchespecifik programpakke,
48219300
Programpakke til administration,
48311000
Programpakke til dokumentforvaltning,
48330000
Programpakke til tidsplanlægning og produktivitetsovervågning,
48482000
Programpakke til business intelligence-formål,
72200000
Programmering af software og konsulentvirksomhed,
72212100
Branchespecifik programmeludvikling
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Option nr. 1: Brugeruddannelse til 20 personer, jf. Bilag 12 pkt. 3.3 (option som kan udnyttes højst 25 gange) Option nr. 2: Superbrugeruddannelse til 20 personer, jf. Bilag 12 pkt. 4.3 (option som kan udnyttes højst 10 gange) Option nr. 3: Statistikuddannelse til 5 personer, jf. Bilag 12 pkt. 5.3 (option som kan udnyttes højst 10 gange) Option nr. 4: Systemejeruddannelse til 2 personer, jf. Bilag 12 pkt. 6.3 (option som kan udnyttes højst 5 gange) Option nr. 5: Yderligere 20 brugeradgange, jf. bilag 10, pkt. 2.1 (option som kan udnyttes højst 20 gange) Option nr. 6: Produktion af Arkiveringsversion til Stadsarkivet, jf. Bilag 1, pkt. 13.1 (option som kan udnyttes højst 5 gange) Option nr. 7: Understøttelse af gyldige Standardværdier for ”Visitationsrunder”, jf. Bilag 1, pkt. 12.2.1, krav-id 276 Option nr. 8: Understøttelse af gyldige Standardværdier for ”Nuværende tilbud”, jf. Bilag 1, pkt. 12.2.2, krav-id 277 Option nr. 9: Understøttelse af gyldige Standardværdier for ”Tilflytter/flygtning”, jf. Bilag 1, pkt. 12.2.3, krav-id 278 Option nr. 10: Understøttelse af gyldige Standardværdier for ”Anbefalet tilbud”, jf. Bilag 1, pkt. 12.2.4, krav-id 279 Option nr. 11: Understøttelse af gyldige Standardværdier for ”Visitation til klassetrin”, jf. Bilag 1, pkt. 12.2.5, krav-id 280 Option nr. 12: Understøttelse af gyldige Standardværdier for ”Skolestarter”, jf. Bilag 1, pkt. 12.2.6, krav-id 281 Option nr. 13: Understøttelse af gyldige Standardværdier for ”Målgruppe”, jf. Bilag 1, pkt. 12.2.7, krav-id 282 Option nr. 14: Understøttelse af gyldige Standardværdier for ”Fraplacering”, jf. Bilag 1, pkt. 12.2.8, krav-id 283 Option nr. 15: Understøttelse af arbejdsgang til Indstilling til specialpædagogisk tilbud, jf. Bilag 1, pkt. 12.2.9, krav-id 284 Option nr. 16: Understøttelse af registrering af nøgleinformationer for visitationssager, jf. Bilag 1, pkt. 12.2.10, krav-id 285 Option nr. 17: Understøttelse af massejournalisering af holdrelaterede Sagsdokumenter, jf. Bilag 1, pkt. 12.3, krav-id 286 Option nr. 18: Understøttelse af masseudsendelse via Digital Post, jf. Bilag 1, pkt. 12.4, krav-id 287
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er):
ja
Yderligere oplysninger
:
Ansøger eller tilbudsgiver udelukkes fra at deltage i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land (udbudslovens § 134a). For så vidt angår felterne "Procedure"-"Anden fase"-"antal ansøgere": Ordregiver vil prækvalificere 3 (tre) ansøgere, der opfordres til at afgive indledende tilbud. Modtager Ordregiver færre ansøgninger, kan Ordregiver opfordre den eller de ansøgere der ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i Dokument A - Udbudsbetingelser pkt. 6.1, og opfylder de fastsatte krav til egnethed, jf. Dokument A - Udbudsbetingelser, pkt. 6.2, til at afgive indledende tilbud. For så vidt angår felterne "Deltagelse" - "Udvælgelseskriterier" - "Økonomisk og finansiel formåen" – ”Udvælgelseskriterium 9” – ”Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, der skal indbydes til anden fase af proceduren.” skal det bemærkes, at det angivne kriterie er et egnethedskrav i henhold til udbudslovens § 140. Det er således en betingelse for at kunne blive opfordret til afgivelse af indledende tilbud at ansøger opfylder minimumskravet. For så vidt angår felterne "Deltagelse" - "Udvælgelseskriterier" - "Økonomisk og finansiel formåen" – ”Udvælgelseskriterium 10” – ”Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, der skal indbydes til anden fase af proceduren.” skal det bemærkes, at det angivne kriterie er et egnethedskrav i henhold til udbudslovens § 140. Det er således en betingelse for at kunne blive opfordret til afgivelse af indledende tilbud at ansøger opfylder minimumskravet. For så vidt angår felterne "Deltagelse" - "Udvælgelseskriterier" - "Faglig og teknisk formåen" – ”Udvælgelseskriterium 13” – ”Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, der skal indbydes til anden fase af proceduren.” skal det bemærkes, at det angivne kriterie er et egnethedskrav i henhold til udbudslovens § 140. Det er således en betingelse for at kunne blive opfordret til afgivelse af indledende tilbud at ansøger opfylder minimumskravet. For så vidt angår felterne "Deltagelse" - "Udvælgelseskriterier" - "Faglig og teknisk formåen" – ”Udvælgelseskriterium 14” – ”Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, der skal indbydes til anden fase af proceduren.” skal det bemærkes, at det angivne kriterie er et udvælgelseskriterium i henhold til udbudslovens § 145. Det er således et kriterium som anvendes ved udvælgelse af ansøgere i tilfælde af, at der er flere ansøgere som opfylder minimumskravene til egnethed i henhold til § 140 og som ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens §§ 134a-137 end antallet af ansøgere, som ordregiver opfordrer til at afgive tilbud. Ordregiver opfordrer maksimalt 3 ansøgere til at afgive indledende tilbud. Ansøgning, tilbud og øvrig kommunikation under udbudsforretningen skal være på dansk, jf. bilag V, del C, nr. 21. For så vidt angår ansøgningen udgøres denne af eESPD (Dokument E), som udfyldes af ansøger i Mercell Udbudsportal. Såfremt ansøger benytter en anden sprogversion af Mercell Udbudsportal end dansk, vil sproget i de fortrykte felter som genereres i eESPD’et i Mercell Udbudsportal svare til den sprogversion af Mercell Udbudsportal som ansøger benytter. I sådanne tilfælde vil Ordregiver lægge til grund, at de fortrykte felter svarer til den danske sprogudgave af eESPD’et, og Ordregiver vil således tillade at ansøgere fremsender et eESPD hvor de fortrykte felter er på et andet sprog end dansk. Tekst i de felter i eESPD’et som ansøger selv skal udfylde skal være på dansk. Endvidere tillades det at eventuelle bilag omfattende tekniske specifikationer samt dokumentation angående udelukkelse og egnethed, jf. pkt. 8.4 må være formuleret på engelsk. Herudover kan Bilag 10b (Leverandørens tredjepartslicensbetingelser) være på engelsk. Den i feltet "Procedure" - "Tidligere bekendtgørelser" - "Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt" anførte bekendtgørelse er en bekendtgørelse af 18. november 2024 om markedsdialog hvori dele af udbudsmaterialet tidligere har været offentliggjort som led i en høring af markedet, jf. bilag V, del C, nr. 26. Ordregiver har endvidere publiceret forhåndsmeddelelser i forbindelse med markedsdialog ved bekendtgørelse af 11. oktober 2021, bekendtgørelse nr. 2021/S 197-513894, samt bekendtgørelse af 8. maj 2023, bekendtgørelse nr. 2023/S 089-271213, jf. bilag V, del C, nr. 26. Den i feltet "Organisationer" - "Indkøber" – anførte køber, retligt ikke er en køber, men en ordregiver. Ordregivers retlige form er retteligt en kommune. Den i feltet "Aftalens genstand" - "CPV kode" – anførte primære CPV-kode er rettelig 48100000 Branchespecifik programpakke som det af systemtekniske årsager ikke har været muligt at vælge. Den i feltet "Aftalens genstand" - "Værdi" – "Forventet værdi eksklusive moms" anførte værdi som rettelig er kontraktens anslåede værdi i henhold til udbudslovens kapitel V, er rettelig DKK 26.371.000,00 som det af systemtekniske årsager ikke har været muligt at anføre. Det i feltet "Kommunikation" - "Udbudsbilag" – anførte bilag er rettelig et link til det samlede udbudsmateriale indeholdende dokumenter, kontraktudkast samt tilhørende bilag, som det af systemtekniske årsager ikke har været muligt at anføre. I feltet "Procedure" - "Anden fase" – "Successive reduktioner" - "Proceduren afvikles i successive faser. I hver fase kan nogle ansøgere blive afvist.” er der svaret ”Ja”, besvarelsen skal rettelig være nej, idet adgangen til at afvikle forhandlingen i successive faser i henhold til udbudslovens § 66, stk. 3, ikke er udnyttet, men af systemtekniske årsager har det været obligatorisk at svare ja. Til feltet "Procedure" - "Anden fase" – "Forhandling" - "Køberen forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de oprindelige tilbud uden yderligere forhandlinger” skal det bemærkes, at Københavns Kommune retligt ikke er køber, men ordregiver. I henhold til udbudslovens § 62, stk. 2 skal det endvidere oplyses 1) at ordregiver forbeholder sig ret til at tildele en kontrakt på grundlag af det indledende tilbud. 2) at forhandlingsforløbet forventes at forløbe som nærmere beskrevet i Dokument A – Udbudsbetingelser, pkt. 7.5. 3) at ordregiver ikke vil yde vederlag til deltagerne i forhandlingerne Til feltet "Deltagelse" - "Andre krav" – "Reserveret deltagelse" skal det bemærkes, at angivelsen af teksten ”Deltagelse uden forbehold” af systemtekniske årsager ikke har kunnet fravælges. Rettelig har ordregiver forbeholdt sig retten til at lade indledende tilbud være en del af forhandlingsrunderne, selvom tilbud ikke opfylder de formelle krav, mangler efterspurgte oplysninger, eller tilbud direkte og/eller indirekte tager forbehold overfor mindstekrav eller grundlæggende elementer i udbudsmaterialet, eller på anden vis ikke er konditionsmæssige, jf. Dokument A – Udbudsbetingelser pkt. 4.1.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Navn
:
Samlet årsomsætning
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktørs samlede årsomsætning for det antal regnskabsår, der anmodes om i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, er som følger:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Navn
:
Gennemsnitlig årsomsætning
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktørs gennemsnitlige årsomsætning for det antal regnskabsår, der anmodes om i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, er som følger:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Navn
:
Specifik årsomsætning
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktørs specifikke årsomsætning på det forretningsområde, som er omfattet af kontrakten, for det antal regnskabsår, der anmodes om i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, er som følger:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Navn
:
Specifik gennemsnitlig omsætning
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktørs specifikke gennemsnitlige omsætning på det forretningsområde, som er omfattet af kontrakten, for det antal regnskabsår, der anmodes om i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, er som følger:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Navn
:
Etablering af virksomhed
Beskrivelse
:
Hvis oplysningerne vedrørende omsætning (samlet eller specifik) ikke er til rådighed for hele den periode, der anmodes om, angives den dato, hvor virksomheden blev etableret, eller den økonomiske aktør startede sin virksomhed:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Navn
:
Finansielle nøgletal
Beskrivelse
:
For så vidt angår de finansielle nøgletal (såsom forholdet mellem aktiver og passiver), der er anført i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, erklærer den økonomiske aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om, er som følger:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Navn
:
Erhvervsansvarsforsikring
Beskrivelse
:
Det forsikrede beløb i den økonomiske aktørs erhvervsansvarsforsikring er følgende:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Navn
:
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Beskrivelse
:
For så vidt angår eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav, som måtte være blevet anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, erklærer den økonomiske aktør, at:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Navn
:
Minimumskrav til årlig omsætning
Beskrivelse
:
Ansøger eller tilbudsgivers gennemsnitlige (middeltal) årlige omsætning i de 3 senest afsluttede regnskabsår, eller ansøgers eller tilbudsgivers omsætning i det senest afsluttede regnskabsår skal udgøre minimum DKK 10.000.000,00 (ekskl. moms). I henhold til udbudslovens § 142 skal det oplyses, at dokumentation for opfyldelsen kan ske ved fremlæggelse af: - Årsrapporter for de seneste tre afsluttede regnskabsår eller anden erklæring om tilbudsgivers omsætning i de tre (3) seneste afsluttede regnskabsår, medmindre Ordregiver kan tilgå disse op-lysninger via en offentlig tilgængelig kilde (CVR.dk eller lignende) eller - Årsrapport for det seneste afsluttede regnskabsår eller anden erklæring om tilbudsgivers om-sætning i det seneste afsluttede regnskabsår, medmindre Ordregiver kan tilgå disse oplysninger via en offentlig tilgængelig kilde (CVR.dk eller lignende). Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Ordregiver vurderer passende, hvis tilbudsgiver af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge ovenstå-ende dokumenter, eller hvis dokumenterne ikke indeholder tilstrækkelige oplysninger til at Ordregiver kan fastslå om egnethedskravene til økonomisk og finansiel formåen er opfyldt, jf. Dokument A - Udbudsbetingelser, pkt. 8.4.2. -
Anvendelse af dette kriterium
:
Anvendt
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Navn
:
Minimumskrav til positiv egenkapital
Beskrivelse
:
Ansøger eller tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital. I henhold til udbudslovens § 142 skal det oplyses, at dokumentation for opfyldelsen kan ske ved fremlæggelse af: - Årsrapporter for de seneste tre afsluttede regnskabsår eller anden erklæring om tilbudsgivers omsætning i de tre (3) seneste afsluttede regnskabsår, medmindre Ordregiver kan tilgå disse op-lysninger via en offentlig tilgængelig kilde (CVR.dk eller lignende) eller - Årsrapport for det seneste afsluttede regnskabsår eller anden erklæring om tilbudsgivers om-sætning i det seneste afsluttede regnskabsår, medmindre Ordregiver kan tilgå disse oplysninger via en offentlig tilgængelig kilde (CVR.dk eller lignende). Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Ordregiver vurderer passende, hvis tilbudsgiver af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge ovenstå-ende dokumenter, eller hvis dokumenterne ikke indeholder tilstrækkelige oplysninger til at Ordregiver kan fastslå om egnethedskravene til økonomisk og finansiel formåen er opfyldt, jf. Dokument A - Udbudsbetingelser, pkt. 8.4.2. -
Anvendelse af dette kriterium
:
Anvendt
Kriterium
:
Type
:
Andet
Navn
:
Certifikater udstedt af uafhængige organer vedrørende kvalitetssikringsstandarder
Beskrivelse
:
Kan den økonomiske aktør fremlægge certifikater udstedt af uafhængige organer til bekræftelse af, at den økonomiske aktør opfylder de krævede kvalitetssikringsstandarder, herunder adgang for handicappede?
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Andet
Navn
:
Certifikater udstedt af uafhængige organer vedrørende miljøledelsessystemer eller -standarder
Beskrivelse
:
Er den økonomiske aktør i stand til at fremlægge certifikater udstedt af uafhængige organer til bekræftelse af, at den økonomiske aktør opfylder de krævede miljøledelsessystemer eller -standarder?
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn
:
Optagelse i et relevant fagligt register
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktør er optaget i det relevante faglige register i den medlemsstat, hvor denne er etableret, jf. bilag XI til direktiv 2014/24/EU; økonomiske aktører fra visse medlemsstater kan være nødt til at opfylde andre krav i nævnte bilag.
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn
:
Optagelse i et handelsregister
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktør er optaget i handelsregistre i den medlemsstat, hvor denne er etableret, jf. bilag XI til direktiv 2014/24/EU; økonomiske aktører fra visse medlemsstater kan være nødt til at opfylde andre krav i nævnte bilag.
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn
:
For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: særlig autorisation er nødvendig
Beskrivelse
:
Er det nødvendigt med en særlig autorisation for at kunne udføre den pågældende tjenesteydelse i den økonomiske aktørs etableringsland?
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn
:
For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: medlemskab af en bestemt organisation nødvendigt
Beskrivelse
:
Er det nødvendigt med medlemskab af en bestemt organisation for at kunne udføre den pågældende tjenesteydelse i den økonomiske aktørs etableringsland?
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse
:
Kun for så vidt angår offentlige tjenesteydelseskontrakter: I referenceperioden har den økonomiske aktør leveret følgende betydelige tjenesteydelser af den anførte type. Ordregivende myndigheder kan kræve op til tre års erfaring og tillade, at der tages hensyn til erfaring, som ikke er indhøstet inden for de seneste tre år.
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Teknikere eller tekniske organer til kvalitetskontrol
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktør kan disponere over følgende teknikere eller tekniske organer, navnlig dem, der er ansvarlige for kvalitetskontrol. For teknikere eller tekniske organer, som ikke direkte hører til den økonomiske aktørs virksomhed, men hvis kapacitet den økonomiske aktør baserer sig på, skal der udfyldes særskilte ESPD-formularer.
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Tekniske faciliteter og foranstaltninger til kvalitetssikring
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktør anvender følgende tekniske faciliteter og foranstaltninger til kvalitetssikring, og dennes undersøgelses- og forskningsfaciliteter er som følger:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Undersøgelses- og forskningsfaciliteter
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktør anvender følgende undersøgelses- og forskningsfaciliteter:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Forvaltning af forsyningskæden
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktør vil være i stand til at anvende følgende forvaltning af forsyningskæden og eftersporingssystemer ved gennemførelsen af kontrakten:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Tilladelse til kontrol
Beskrivelse
:
For komplekse produkter eller tjenesteydelser, der skal leveres, eller undtagelsesvis for produkter eller tjenesteydelser, som kræves til et særligt formål: Vil den økonomiske aktør tillade, at der foretages kontrol af dennes produktionskapacitet eller tekniske formåen og, om nødvendigt, af de undersøgelses- og forskningsfaciliteter, som denne råder over, og af kvalitetskontrolforanstaltningerne? Kontrollen skal foretages af den ordregivende myndighed eller, hvis denne indvilliger heri, på dennes vegne af et kompetent officielt organ i det land, hvor leverandøren eller tjenesteyderen er etableret.
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer
Beskrivelse
:
Følgende uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer indehaves af tjenesteyderen eller leverandøren selv, og/eller (afhængigt af, hvilke krav der er fastsat i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne) af de ledende medarbejdere.
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Miljøledelsesforanstaltninger
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktør kan anvende følgende miljøledelsesforanstaltninger i forbindelse med gennemførelsen af kontrakten:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Antal ledende medarbejdere:
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktørs antal ledende medarbejdere gennem de sidste tre år var som følger:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Årlige gennemsnitlige antal beskæftigede
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktørs årlige gennemsnitlige antal beskæftigede gennem de sidste tre år var som følger:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Værktøj, materiel og teknisk udstyr
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktør vil kunne disponere over følgende værktøj, materiel og tekniske udstyr til gennemførelse af kontrakten:
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Andel i underleverance
Beskrivelse
:
Den økonomiske aktør agter eventuelt at give følgende andel (i procent) af kontrakten i underleverance. Bemærk, at hvis den økonomiske aktør har besluttet at give en del af kontrakten i underleverance og baserer sig på underleverandørens kapacitet til at udføre denne del, udfyldes et særskilt ESPD for sådanne underleverandører.
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Minimumskrav til referencer
Beskrivelse
:
Ansøger skal have præsteret minimum 3 leveringer af varer eller tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år, og som har lighed med kontraktens genstand. Med lighed med kontraktens genstand forstås i denne forbindelse levering af et IT-system, som kan anvendes til elektronisk sags- og dokumenthåndtering og understøttelse af fagspecifikke opgaver og arbejdsgange inden for både afgørelsesvirksomhed og faktisk forvaltningsvirksomhed i en offentlig myndighed. I henhold til udbudslovens § 143 skal det oplyses, at dokumentation for opfyldelsen kan ske ved fremlæggelse af: - En liste over de betydeligste leveringer af varer eller tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år, med angivelse af beløb og tidspunkter og den offentlige eller private modtager, jf. udbudslovens § 155, stk. 1, nr. 2. -
Anvendelse af dette kriterium
:
Anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Mest relevante referencer
Beskrivelse
:
Er der flere end 3 ansøgere, som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, jf. Dokument A - Udbudsbetingelser, pkt. 6.1, og som opfylder minimumskravene til egnethed, jf. Dokument A - Udbudsbetingelser, pkt. 6.2, vil Ordregiver ved udvælgelsen af de 3 ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive indledende tilbud, lægge vægt på mest relevante referencer ud fra nedenstående momenter: A. At referencekunder i videst muligt omfang har en størrelse og kompleksitet svarende til Ordregivers B. At referencekontrakter i videst muligt omfang vedrører IT-systemer der anvendes i organisatoriske enheder med fagområder svarende til Ordregivers, jf. Bilag 1 (Kravspecifikation), pkt. 1.2. -
Anvendelse af dette kriterium
:
Anvendt
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Højeste antal udvalgte tilbud
:
3
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser
:
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
:
3
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
:
3
Proceduren afvikles i successive faser. I hver fase kan nogle ansøgere blive
Køberen forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de indledende tilbud uden yderligere forhandlinger
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren
:
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at afgive tilbud
:
12/05/2025
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Elektronisk katalog
:
Ikke tilladt
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse
:
05/05/2025
12:00:00 (UTC) Western European Time, GMT
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
:
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver forbeholder sig retten til at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre de modtagne tilbud, jf. udbudslovens § 159, stk. 5.
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse
:
Den udbudte kontrakt indeholder vilkår om samfundsansvar (CSR), jf. bilag 17 (Leverandørens samfundsansvar(CSR)), vilkår om arbejdsforhold og beskyttelse af arbejdstagerrettigheder m.v., jf. bilag 18 (Arbejdsklausul) samt vilkår om beskæftigelse af praktikanter, jf. bilag 20 (Kontraktklausul for beskæftigelse af praktikanter). Endvidere skal tilbudsgivere erklære sig om evt. tilhørsforhold til russiske enheder m.v., jf. bilag 19 (Egenerklæring vedrørende leverandørens tilhørsforhold til russiske enheder m.v.).
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
ja
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Københavns Kommune - Børne- og Ungdomsforvaltningen
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Københavns Kommune - Børne- og Ungdomsforvaltningen
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
:
Københavns Kommune - Børne- og Ungdomsforvaltningen
Organisation, der behandler tilbud
:
Københavns Kommune - Børne- og Ungdomsforvaltningen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA