23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 047-085864
Offentliggjort
08.03.2017
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Bestilling af materiale

http://www.au.dk/udbud

Anmodning om deltagelse

Til
05.04.2017 Kl. 14:00

Udbyder

Aarhus Universitet

Vindere

Levering og installeringer af skabsfrysere og skabskøleskabe til Institut for Biomedicin Aarhus Universitet

(15.11.2017)
Bolind
2860 Søborg

Levering og installeringer af skabsfrysere og skabskøleskabe til Institut for Biomedicin Aarhus Universitet


Aarhus Universitet

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Aarhus Universitet
311 19 103
Trøjborgvej 82-84
Aarhus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Lasse Krongaard
Telefon: +45 60202600
E-mail: udbud@au.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.au.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: www.au.dk/udbud
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Uddannelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Levering og installeringer af skabsfrysere og skabskøleskabe til Institut for Biomedicin Aarhus Universitet.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
39711130
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Ordregiver står overfor at skulle indkøbe et større antal af skabsfrysere og skabskøleskabe til Biomedicin. Biomedicin er i gang færd med at udvide faciliteterne og får opført en ny, stor Biomedicin-bygning, som efter planen står klar i 2017. Det samlede byggeprojekt består af 8 300 m² laboratoriebygninger, 4 000 m² underjordiske anlæg og en modernisering af 14 400 eksisterende m². Derudover skal der renoveres 2 eksisterende bygninger.

Det ved denne lejlighed er det blevet vedtaget at alle frysere og køleskabe skal udskiftes.

Skabsfrysere og skabskøleskabe skal bruges til forskningsmæssige produkter og prøver. Det er derfor vigtigt at produkterne er af høj kvalitet.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
39711122
39711120
39711130
39711123
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

 

Institut for Biomedicin Aarhus Universitet.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udbud med forhandling på indkøb af ca. 300 køleskabe og 220 skabsfrysere til laboratorier. Det forventes at det skal leveres over 3 år.

Ordregiver står overfor at skulle indkøbe et større antal af skabsfrysere og skabskøleskabe til Biomedicin. Biomedicin er i gang færd med at udvide faciliteterne og får opført en ny, stor Biomedicin-bygning, som efter planen står klar i 2017. Det samlede byggeprojekt består af 8 300 m² laboratoriebygninger, 4 000 m² underjordiske anlæg og en modernisering af 14 400 eksisterende m². Derudover skal der renoveres 2 eksisterende bygninger.

Det ved denne lejlighed er det blevet vedtaget at alle frysere og køleskabe skal udskiftes.

På Institut for Biomedicin forskes der i cellulære og molekylære teknikker, eksempelvis cellebiologi, biomembrantransport, celletransport, epitelial transport, stereologi, cellulær genetik, human genetiske og epigenetisk teknikker, proteomics og massespektrometri — alle med relevans for en lang række studier inden for cellefysiologi og celle patologi. Forskningen dækker over grundforskning, translationel forskning og tværdisciplinær forskning.

Der er ca. 450 medarbejdere på instituttet. Vi har til huse i Universitetsparken i Aarhus i 6 forskellige bygninger, hvor moderne laboratorie—faciliteter med tilhørende support-, core- og dyrestaldsfaciliteter danner rammerne for vores forskning.

Resultaterne bruges til forbedret diagnostik, rådgivning og patientbehandling.

Skabsfrysere og skabskøleskabe skal bruges til forskningsmæssige produkter og prøver. Det er derfor vigtigt at produkterne er af høj kvalitet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Kan forlænges med 1 år.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 4
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Se udbudsmaterialet afsnit 6.4 til 6.7.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Options køb år 3 til Anatomi bygningen 34 Skabskøleskabe 22 skabsfrysere

Options køb år 3 til Bartholin bygningen 110 Skabskøleskabe 101 skabsfrysere

for øvrige oplysninger se udbudsmaterialet.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 191-343034
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 05/04/2017
Tidspunkt: 14:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 16/04/2017
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 4171500
E-mail: kfst@kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/03/2017

Send til en kollega

0.047