23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
07.04.2025
Udbudstype
Andre

Bestilling af materiale

https://www.eu-supply.dk

Udbyder

Styrelsen For Grøn Arealomlægning og Vandmiljø

Kontrakt vedrørende drift, support, vedligehold og videreudvikling af it-systemet CAP-TAS og tilknyttede it-systemer


Styrelsen For Grøn Arealomlægning og Vandmiljø

222504-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Kontrakt vedrørende drift, support, vedligehold og videreudvikling af it-systemet CAP-TAS og tilknyttede it-systemer
OJ S 68/2025 07/04/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Styrelsen For Grøn Arealomlægning og Vandmiljø
E-mail itudbud@sgav.dk
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Miljøbeskyttelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Kontrakt vedrørende drift, support, vedligehold og videreudvikling af it-systemet CAP-TAS og tilknyttede it-systemer
Beskrivelse CAP-TAS (Common Agricultural Policy - Tilskuds Administrations System) er et tilskudsadministrativt it-system, som Kunden anvender til understøttelse af sin kerneforretning. CAP-TAS er en central del af Kundens it-platform til tilskuds- og anden administration. Kunden ønsker gennem dette udbud i relation til systemet at indkøbe bistand til hovedydelserne: A. Drift, Support og Vedligehold forstået som levering af driftsydelser for Systemet, herunder installationer og opgraderinger, drift af databaser og middleware, integrationer og grænseflader med mere. Endvidere udarbejdelse og vedligeholdelse af driftsdokumentation, overvågning, rapportering, konfigurationsstyring, systemadministration, afvikling af batch- og jobkørsler, efterlevelse af ITIL- processerne med mere for Systemet. Support, blandt andet omfattende 2. line support og driftsstøtte, blandt andet til Kundens it-driftsafdeling med installation, opgradering eller dechifrering af logfiler med mere. Vedligehold, blandt andet omfattende løbende og forebyggende Vedligeholdelse, herunder levering af fejlrettelser samt evt. nødvendige opgraderinger med mere. B. Udvikling omfatter både ny- og videreudvikling af Systemet, herunder løbende tilpasning som følge af nye og ændrede forretningsbehov og lovgivningskrav, samt projektledelse og deltagelse i Kundens agile organisation. C. Samarbejde med Kunden og Kundens Øvrige Leverandører i forbindelse med kontraktens ydelser, blandt andet i forbindelse med Drift, Support, Vedligehold og udviklingsopgaver.
Identifikator for proceduren f4d5ed29-6413-4302-acab-202ccf57a2b7
Intern ID 25-0452-000004
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed, 72210000   Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker, 72211000   Programmeringsservice i forbindelse med systemer og brugerprogrammel, 72212000   Programmeringsservice i forbindelse med applikationsprogrammel, 72220000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik, 72230000   Udvikling af kundespecificeret programmel, 72261000   Programmelsupport, 72266000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med programmel, 72267000   Programmelvedligeholdelses- og reparationstjenester, 72600000   Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Nyropsgade 30    
By København K
Postnummer 1780
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 315 500 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Ad deltagelse i udbud: Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem jf. adressen i udbudsbekendtgørelsens. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal Tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger. Såfremt tilbuddet indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Spørgsmål skal stilles senest ved den oplyste frist i Udbudsbetingelsernes punkt 3.1. Spørgsmål stillet efter denne dato vil blive besvaret, såfremt de er modtaget så betids, at ordregiver kan nå at fremskaffe de nødvendige oplysninger og meddele svarene senest seks dage inden tilbudsfristens udløb. Spørgsmål, der modtages senere end seks dage før fristens udløb, kan ikke forventes besvaret, medmindre fristen samtidig udskydes. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt Tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail, dksupport@eu-supply.com, eller telefon, (+45) 70 20 80 14. Ad ESPD: Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, samt § 137, stk. 1, nr. 1 nævnte forhold. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt Tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, bedes hver deltagers ESPD-dokument være underskrevet af den pågældende deltager. Det er ikke nødvendigt for den ledende Tilbudsgiver, der indgiver tilbuddet, at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på, og ESPD-dokumentet bedes være underskrevet af den støttende enhed. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf. § 153. Som alternativ til den dokumentation, der er nævnt i udbudslovens §§ 153-155, 157 og 158 kan tilbudsgiver forelægge ordregiver et certifikat for optagelse på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. § 156, som er udstedt af den kompetente myndighed. Ordregiver kan kun acceptere certifikat for optagelse på en officiel liste fra tilbudsgivere, der er etableret i det land, som fører den officielle liste. Ad anslået værdi: Det bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid, inklusive prisen for alle optioner og forlængelser. Skønnet er baseret på ordregivers forventede behov. Ad supplerende oplysninger: Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5 og 6, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav. Ad Artikel 5k i forordning nr. 833/2014 med senere ændringer: Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Ordregiver forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at de økonomiske aktører ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve en erklæring herom og/eller dokumentation for aktørernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold. Ad Investeringsscreeningsloven: Efter investeringsscreeningsloven (https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/842) skal økonomiske aktører, i) som er hjemmehørende uden for EU eller EFTA, eller ii) som er under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse som defineret i loven fra en virksomhed hjemmehørende eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA, ansøge Erhvervsstyrelsen om tilladelse til at indgå en ”særlig økonomisk aftale” inden for en særligt følsom sektor eller aktivitet. Ordregiver vurderer, at indgåelse af kontrakten kan være omfattet af krav om tilladelse. Tilbudsgiver bør afklare, om dennes aftaleindgåelse vil være omfattet af et sådant krav. Se nærmere herom på https://erhvervs-styrelsen.dk/vejledning-aktiviteter-omfattet-af-investeringsscreeningsloven. Ad varighed af aftalen: Det bemærkes, at den anførte varighed er fra tidspunktet for overtagelse af Kontraktens Ydelser (Transitionsdagen). Ud over den anførte varighed vil der i forbindelse med kontraktens ophør være behov for en tidsmæssigt fleksibel udløbsfase med henblik på at sikre en uforstyrret funktion af Systemet i forbindelse med evt. genudbud. Ad datarum: I relation til adgang til udbudsmaterialet bemærkes det, at dele af udbudsmaterialet kun er tilgængeligt via et datarum. Adgang til datarum gives efter anmodning. Se udbudsbetingelser, punkt 3.2, for nærmere om adgangen til datarum, hvor der vil være mulighed for at besigtige System Dokumentation. Besigtigelsen finder sted hos Ordregiver på Nyropsgade 30, 1780 København V. Ad bevillingsmæssig hjemmel: Udbuddet gennemføres med forbehold for opnåelse af fornøden bevillingsmæssig hjemmel.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2).
Konkurs jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2).
Korruption jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 2).
Tvangsakkord uden for konkurs jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2).
Deltagelse i en kriminel organisation jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1).
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1).
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 5).
Svig jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 3).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 6).
Insolvens jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2).
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1).
Aktiver, der administreres af en kurator jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2).
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure jf. udbudslovens § 136, nr. 3).
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren jf. udbudslovens § 136, nr. 1).
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure jf. udbudslovens § 136, nr. 2).
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet jf. udbudslovens § 136, nr. 4).
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1).
Betaling af socialsikringsbidrag jf. udbudslovens § 135, stk. 3.
Erhvervsvirksomheden er indstillet jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2).
Betaling af skatter og afgifter jf. udbudslovens § 135, stk. 3.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 4).
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Kontrakt vedrørende drift, support, vedligehold og videreudvikling af It-systemet CAP-TAS og tilknyttede It-systemer
Beskrivelse CAP-TAS (Common Agricultural Policy - Tilskuds Administrations System) er et tilskudsadministrativt it-system, som Kunden anvender til understøttelse af sin kerneforretning. CAP-TAS er en central del af Kundens it-platform til tilskuds- og anden administration. Kunden ønsker gennem dette udbud i relation til systemet at indkøbe bistand til hovedydelserne: A. Drift, Support og Vedligehold forstået som levering af driftsydelser for Systemet, herunder installationer og opgraderinger, drift af databaser og middleware, integrationer og grænseflader med mere. Endvidere udarbejdelse og vedligeholdelse af driftsdokumentation, overvågning, rapportering, konfigurationsstyring, systemadministration, afvikling af batch- og jobkørsler, efterlevelse af ITIL- processerne med mere for Systemet. Support, blandt andet omfattende 2. line support og driftsstøtte, blandt andet til Kundens it-driftsafdeling med installation, opgradering eller dechifrering af logfiler med mere. Vedligehold, blandt andet omfattende løbende og forebyggende Vedligeholdelse, herunder levering af fejlrettelser samt evt. nødvendige opgraderinger med mere. B. Udvikling omfatter både ny- og videreudvikling af Systemet, herunder løbende tilpasning som følge af nye og ændrede forretningsbehov og lovgivningskrav, samt projektledelse og deltagelse i Kundens agile organisation. C. Samarbejde med Kunden og Kundens Øvrige Leverandører i forbindelse med kontraktens ydelser, blandt andet i forbindelse med Drift, Support, Vedligehold og udviklingsopgaver.
Intern ID 25-0452-000004
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed, 72210000   Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker, 72211000   Programmeringsservice i forbindelse med systemer og brugerprogrammel, 72212000   Programmeringsservice i forbindelse med applikationsprogrammel, 72220000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik, 72230000   Udvikling af kundespecificeret programmel, 72261000   Programmelsupport, 72266000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med programmel, 72267000   Programmelvedligeholdelses- og reparationstjenester, 72600000   Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Nyropsgade 30    
By København K
Postnummer 1780
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 7   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 3
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Den anslåede varighed af den udbudte aftale er inklusive option på forlængelse. 48 måneder udgør aftalens ordinære løbetid, mens de resterende 36 måneder udgør aftalens forlængelsesperiode. Aftalen kan forlænges med 3 gange 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 315 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives Krav til tilbud
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)nej
Yderligere oplysninger Ad deltagelse i udbud: Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem jf. adressen i udbudsbekendtgørelsens. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal Tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger. Såfremt tilbuddet indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Spørgsmål skal stilles senest ved den oplyste frist i Udbudsbetingelsernes punkt 3.1. Spørgsmål stillet efter denne dato vil blive besvaret, såfremt de er modtaget så betids, at ordregiver kan nå at fremskaffe de nødvendige oplysninger og meddele svarene senest seks dage inden tilbudsfristens udløb. Spørgsmål, der modtages senere end seks dage før fristens udløb, kan ikke forventes besvaret, medmindre fristen samtidig udskydes. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt Tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail, dksupport@eu-supply.com, eller telefon, (+45) 70 20 80 14. Ad ESPD: Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, samt § 137, stk. 1, nr. 1 nævnte forhold. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt Tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, bedes hver deltagers ESPD-dokument være underskrevet af den pågældende deltager. Det er ikke nødvendigt for den ledende Tilbudsgiver, der indgiver tilbuddet, at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på, og ESPD-dokumentet bedes være underskrevet af den støttende enhed. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf. § 153. Som alternativ til den dokumentation, der er nævnt i udbudslovens §§ 153-155, 157 og 158 kan tilbudsgiver forelægge ordregiver et certifikat for optagelse på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. § 156, som er udstedt af den kompetente myndighed. Ordregiver kan kun acceptere certifikat for optagelse på en officiel liste fra tilbudsgivere, der er etableret i det land, som fører den officielle liste. Ad anslået værdi: Det bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid, inklusive prisen for alle optioner og forlængelser. Skønnet er baseret på ordregivers forventede behov. Ad supplerende oplysninger: Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5 og 6, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav. Ad Artikel 5k i forordning nr. 833/2014 med senere ændringer: Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Ordregiver forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at de økonomiske aktører ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve en erklæring herom og/eller dokumentation for aktørernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold. Ad Investeringsscreeningsloven: Efter investeringsscreeningsloven (https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/842) skal økonomiske aktører, i) som er hjemmehørende uden for EU eller EFTA, eller ii) som er under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse som defineret i loven fra en virksomhed hjemmehørende eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA, ansøge Erhvervsstyrelsen om tilladelse til at indgå en ”særlig økonomisk aftale” inden for en særligt følsom sektor eller aktivitet. Ordregiver vurderer, at indgåelse af kontrakten kan være omfattet af krav om tilladelse. Tilbudsgiver bør afklare, om dennes aftaleindgåelse vil være omfattet af et sådant krav. Se nærmere herom på https://erhvervs-styrelsen.dk/vejledning-aktiviteter-omfattet-af-investeringsscreeningsloven. Ad varighed af aftalen: Det bemærkes, at den anførte varighed er fra tidspunktet for overtagelse af Kontraktens Ydelser (Transitionsdagen). Ud over den anførte varighed vil der i forbindelse med kontraktens ophør være behov for en tidsmæssigt fleksibel udløbsfase med henblik på at sikre en uforstyrret funktion af Systemet i forbindelse med evt. genudbud. Ad datarum: I relation til adgang til udbudsmaterialet bemærkes det, at dele af udbudsmaterialet kun er tilgængeligt via et datarum. Adgang til datarum gives efter anmodning. Se udbudsbetingelser, punkt 3.2, for nærmere om adgangen til datarum, hvor der vil være mulighed for at besigtige System Dokumentation. Besigtigelsen finder sted hos Ordregiver på Nyropsgade 30, 1780 København V. Ad bevillingsmæssig hjemmel: Udbuddet gennemføres med forbehold for opnåelse af fornøden bevillingsmæssig hjemmel.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Den samlede omsætning i hvert af de tre seneste regnskabsår.
Beskrivelse Tilbudsgiver skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger: − Tilbudsgivers samlede årsomsætning i de tre seneste disponible regnskabsår. Tilbudsgiver kan i dette udbud basere sig på andre aktørers økonomiske og/eller finansielle formåen for at opfylde egnethedskravene. Den/de aktør(er), der stiller sin økonomiske og/eller finansielle formåen til rådighed for tilbudsgiveren, skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne. Baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af kravene til egnethed, jf. nedenfor, kræver ordregiver, at tilbudsgiver og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder kravene til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet: Erklæring om virksomhedens samlede omsætning i de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne i [seneste/de tre seneste] disponible årsrapporter/årsregnskaber afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder. Minimumskrav: Som minimumskrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst DKK 630 mio. i hvert af de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som tilbudsgiver og disse andre enheders samlede omsætning i hvert af de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i hver af de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Soliditetsgraden i hvert af de tre seneste regnskabsår.
Beskrivelse Tilbudsgiver skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger: − Tilbudsgiver soliditetsgrad i de tre seneste disponible regnskabsår. Tilbudsgiver kan i dette udbud basere sig på andre aktørers økonomiske og/eller finansielle formåen for at opfylde egnethedskravene. Den/de aktør(er), der stiller sin økonomiske og/eller finansielle formåen til rådighed for tilbudsgiveren, skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne. Baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af kravene til egnethed, jf. nedenfor, kræver ordregiver, at tilbudsgiver og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder kravene til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet: Erklæring om virksomhedens egenkapital og aktiver i de tre seneste] disponible årsrapporter/årsregnskaber, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret, hvis tallene for egenkapital og aktiver foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne i de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder. Minimumskrav: Som minimumskrav kræves en soliditetsgrad på mindst 10 % i i hvert af de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber. Soliditetsgraden beregnes som virksomhedens samlede egenkapital i forhold til virksomhedens samlede aktiver, udregnet i procent. Soliditetsgraden udregnes således som (samlede egenkapital/samlede aktiver) x 100 = soliditetsgrad. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, beregnes soliditetsgraden som tilbudsgiverens og disse andre enheders samlede egenkapital i forhold til deres samlede aktiver, udregnet i procent. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes soliditetsgraden som virksomhedernes samlede egenkapital i forhold til deres samlede aktiver, udregnet i procent. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Andet
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Der henvises til Bilag A afsnit 1.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Der henvises til Bilag A afsnit 1.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 70,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Ad hoc-kommunikationskanal
Navn EU-Supply
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 16/05/2025   21:59:00 (UTC) Western European Time, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 17/05/2025   06:00:00 (UTC) Western European Time, GMT
Sted Det elektroniske udbudssystem.
Yderligere oplysninger Tilbuddene vil blive åbnet i det elektroniske udbudssystem. Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse I kontrakten er hensynet til samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, inddraget i relevant omfang. Der er desuden stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30. juni 2014. Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og ud-budslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbuds-lovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt under-rette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgi-vet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er nh@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Styrelsen For Grøn Arealomlægning og Vandmiljø
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Styrelsen For Grøn Arealomlægning og Vandmiljø
Organisation, der behandler tilbud Styrelsen For Grøn Arealomlægning og Vandmiljø
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Styrelsen For Grøn Arealomlægning og Vandmiljø
Registreringsnummer 20814616
Postadresse Nyropsgade 30
By København V
Postnummer 1780
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Julian Alexander Bethencourt
E-mail itudbud@sgav.dk
Telefon +45 33958000
Internetadresse http://sgav.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 35291000
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 20d3722d-adfc-42b1-9e97-f2d26c3b3170   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 03/04/2025   10:21:54 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 04/04/2025   08:01:12 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 222504-2025
EUT-S-nummer 68/2025
Offentliggørelsesdato 07/04/2025

Send til en kollega

0.047