23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 049-089815
Offentliggjort
10.03.2017
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Bestilling af materiale

http://www.biofos.dk/udbud/

Udbyder

Biofos A/S

Vindere

Kontrakt om drift, vedligeholdelse og support af IT-infrastruktur

(02.11.2017)
IT Attention A/S
Herstedvang 12, st.
2620 Albertslund

Opdateringer

Rettelse
(23.03.2017)

III.1.3)
I stedet for:
Oplysninger om ansøgernes finansielle og økonomiske kapacitet skal gives i ESPD del IV, afsnit C. Her skal ansøger give oplysning om følgende:
— Referencer
Dokumentation: Som dokumentation for sin tekniske kapacitet skal ansøger kunne fremlægge:
— Referenceliste med beskrivelse af tilsvarende eller lignende leverancer, som ansøgeren har udført i løbet af de sidste 3 år, maksimalt 5 referencer. Ordregiver ser gerne, at beskrivelsen indeholder følgende:
a) Kundens navn, adresse, telefonnummer og kontaktperson
b) Dato for opgavens udførelse
c) Kort beskrivelse af opgaven og dens omfang (i DKK/øre).
Såfremt opgaven ikke er afsluttet, bedes det angivet, hvilken del af opgaven der er udført.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
— Ansøger skal som minimum have udført 3 lignende eller tilsvarende opgaver inden for de seneste 3 år.
Læses:
Oplysninger om ansøgernes finansielle og økonomiske kapacitet skal gives i ESPD del IV, afsnit C. Her skal ansøger give oplysning om følgende:
— Referencer med oplysning om ansøgers betydeligste erfaring med lignende eller tilsvarende opgaver udført inden for de seneste 3 år.
Ansøger må maksimalt angive 5 referencer.
Ordregiver ser gerne, at referencerne indeholder følgende:
a) Kundens navn, adresse, telefonnummer og kontaktperson
b) Dato for opgavens udførelse
c) Kort beskrivelse af opgaven og dens omfang (i DKK/øre).
Såfremt opgaven ikke er afsluttet, bedes det angivet, hvilken del af opgaven der er udført.
Dokumentation: Den referenceliste, som skal indeholdes i ESPD'et, se ovenfor, anses af Biofos A/S for at være den endelige dokumentation for ansøgers tekniske kapacitet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
— Ansøger skal som minimum have udført 3 lignende eller tilsvarende opgaver inden for de seneste 3 år.

Udbud af kontrakt om drift, vedligeholdelse og support af IT-infrastruktur


Biofos A/S

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Biofos A/S
25601920
Refshalevej 250
København K
1432
Danmark
Kontaktperson: Anne-Sophie Kämpf Svane
E-mail: ans@horten.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.biofos.dk/

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://www.biofos.dk/udbud/
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af kontrakt om drift, vedligeholdelse og support af IT-infrastruktur.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72500000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omfatter drift, vedligeholdelse og support af IT-infrastruktur.

Opgaverne er mere detaljeret beskrevet i bilag 1 — Kravspecifikation og løsningsbeskrivelse.

Der vil blive indgået 1 kontrakt med 1 leverandør.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50312110
50312310
72610000
72611000
72500000
72510000
72514100
72700000
72315100
72315200
80533000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
NUTS-kode: DK012
Hovedudførelsessted:

IT-infrastrukturen skal indgå i en virksomhed som er delt over 3 forskellige lokationer på et større geografisk område i København.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter drift, vedligeholdelse og support af IT-infrastruktur.

De forskellige krav til IT-infrastrukturen er opdelt i 4 hovedområder for at give et bedre overblik over de enkelte delelementer. Det er som følger:

— Sikkerhed

— Backup

— Netværksdrift

— Serverdrift.

Opgaverne er mere detaljeret beskrevet i bilag 1 — Kravspecifikation og løsningsbeskrivelse.

Der vil blive indgået 1 kontrakt med 1 leverandør.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40 %
Kvalitetskriterium - Navn: Business case / Vægtning: 15 %
Pris - Vægtning: 45 %
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 60
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Der mulighed for forlængelse af kontrakten med 2 x 1 år.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Ved udvælgelse blandt de konditionsmæssige samt økonomisk og teknisk egnede ansøgere vil Ordregiver vælge de ansøgere, som samlet set vurderes at have den bedste og mest relevante tekniske erfaring ud fra ansøgerens referencer.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Aftalen omfatter 9 optioner beskrevet i Bilag 1 kravspecifikation og løsningsbeskrivelse, punkt 6. Alle optioner er obligatoriske.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

— Der stilles ingen krav til deltagernes egnethed i form af krav om optagelse i relevante faglige registre. ESPD del IV, afsnit A skal således ikke udfyldes.

— Ansøgere, der befinder sig i en obligatorisk eller frivillig udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 2, nr. 4 og nr. 6, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt. Oplysninger om udelukkelsesgrunde skal angives i ESPD del III, afsnit A-C.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Oplysninger om ansøgernes finansielle og økonomiske kapacitet skal gives i ESPD del IV, afsnit B. Ansøger skal her give oplysninger om følgende:

— Ansøgers årsomsætning i de seneste 3 regnskabsår

— Ansøgers egenkapital i de seneste 3 regnskabsår

— Ansøgers dækningssum for tingsskade på ansøgers erhvervsansvarsforsikring.

Dokumentation: Som dokumentation for sin tekniske kapacitet skal ansøger kunne fremlægge:

— Ansøgers seneste 3 årsregnskaber eller revisorpåtegnet erklæringer om de efterspurgte økonomiske nøgletal.

— Kopi af gyldigt forsikringspolice/certifikat.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

— Ansøger skal som minimum have en omsætning på 4 000 000 DKK om året i de seneste 3 regnskabsår.

— Ansøger skal indenfor de seneste 3 regnskabsår årligt have haft en positiv egenkapital.

— Ansøger skal som minimum have en erhvervsansvarsforsikring med en dækningssum på 5 000 000 DKK for tingsskade.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Oplysninger om ansøgernes finansielle og økonomiske kapacitet skal gives i ESPD del IV, afsnit C. Her skal ansøger give oplysning om følgende:

— Referencer

Dokumentation: Som dokumentation for sin tekniske kapacitet skal ansøger kunne fremlægge:

— Referenceliste med beskrivelse af tilsvarende eller lignende leverancer, som ansøgeren har udført i løbet af de sidste 3 år, maksimalt 5 referencer. Ordregiver ser gerne, at beskrivelsen indeholder følgende:

a) Kundens navn, adresse, telefonnummer og kontaktperson

b) Dato for opgavens udførelse

c) Kort beskrivelse af opgaven og dens omfang (i DKK/øre).

Såfremt opgaven ikke er afsluttet, bedes det angivet, hvilken del af opgaven der er udført.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

— Ansøger skal som minimum have udført 3 lignende eller tilsvarende opgaver inden for de seneste 3 år.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2017/S 028-049734
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 06/04/2017
Tidspunkt: 13:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 17/04/2017
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

— I henhold til udbudsloven skal standardformularen »Det fælles europæiske udbudsdokument« (»ESPD«) benyttes. ESPD fungerer som foreløbigt bevis for, at ansøger ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, samt som bevis for, at ansøger opfylder de fastsatte krav til egnethed.

Ordregiver kan afvise tilbud, der ikke indeholder ESPD som foreløbigt bevis.

Ansøger skal derfor udfylde ESPD i overensstemmelse med ordregivers anvisninger i udbudsbekendtgørelsen samt udbudsbetingelserne.

Der skal ikke vedlægges anden/supplerende dokumentation.

For yderligere oplysninger vedørende udfyldelse af de elektroniske ESPD henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens »Det elektroniske ESPD — Sådan virker det«: http://www.kfst.dk/~/media/KFST/Publikationer/Dansk/2017/20170303%20ESPD%20Saadan%20virker%20det%20version%202.pdf

— Bemærk: Inden kontrakten tildeles, skal den »vindende tilbudsgiver« (dvs. den tilbudsgiver, som står til at blive tildelt kontrakten), fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, jf. udbudslovens § 151.

— Er ansøger et konsortium/lignende sammenslutning eller baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle eller tekniske og faglige formåen, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet mv., jf. ESPD, del II afsnit A, C og D.

— Tilbuddet og ansøgningen skal affattes på dansk. Dokumenter af teknisk, beskrivende karakter vil blive accepteret på engelsk, norsk eller svensk.

— Bilag 7 om IT-strategi udgør alene et styringsredskab for Biofos. Dokumentet er således ikke forpligtende for nogen parter.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Lov nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud indeholder frister for indgivelse af klager over udbud. Det følger heraf, at ved udbud med udbudsformen udbud med forhandling skal klager over ikke at være blevet udvalgt være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2 eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Erhvervsstyrelsen
Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: erst@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
07/03/2017

Send til en kollega

0.078