23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
17.04.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Aarhus Kommune

Udbud af Leveringskontrakt vedrørende implementering, drift og vedligeholdelse af et kørselssystem som en service


Aarhus Kommune

250746-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Udbud af Leveringskontrakt vedrørende implementering, drift og vedligeholdelse af et kørselssystem som en service
OJ S 76/2025 17/04/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Aarhus Kommune
E-mail camf@aarhus.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af Leveringskontrakt vedrørende implementering, drift og vedligeholdelse af et kørselssystem som en service
Beskrivelse Aarhus Kommune udbyder en Leveringskontrakt af implementering, drift og vedligeholdelse af et kørselssystem som en service, der kan håndtere 500.000-700.000 enkelttransporter årligt, cirka 3.000 dagligt. Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling efter udbudslovens afsnit II. Aarhus Kommune har til hensigt, at indgå Leveringskontrakt med én leverandør.
Identifikator for proceduren c00e1647-5e49-48cf-b876-3db2f6f8e9b0
Intern ID 462328
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72211000   Programmeringsservice i forbindelse med systemer og brugerprogrammel
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 13 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Aarhus Kommune har valgt udbudsproceduren udbud med forhandling, da ordregiverens behov ikke kan imødekommes uden tilpasning af allerede tilgængelige løsninger, jf. udbudslovens § 61, stk. 1, litra a, idet der er tale om et system, som skal tilpasses til ordregivers konkrete behov og integreres i ordregivers tekniske infrastruktur. Herunder skal systemet tilpasses ordregivers samarbejde med en række leverandører, som ordregiver skal interagere med gennem systemet. Forhandlingsfasen har som det væsentligste til formål at etablere en hensigtsmæssig dialog mellem ordregiver og tilbudsgiver om indledende og eventuelle reviderede tilbud og ordregivers udbudsmateriale. Dialogen skal sikre bedst mulig opfyldelse af ordregivers behov, understøtte en effektiv og god konkurrence om Leveringskontrakten og reducere misforståelser og fejl. Tilbudsgiverne kan ligeledes komme med forslag til ændringer af udbudsmaterialet. Såfremt forhandlingsforløbet ændres ift. det forventede, orienteres samtlige tilbudsgivere herom med angivelse af det reviderede forløb for forhandlingerne. Leverandørens omkostninger forbundet med deltagelse i forhandlingsrunde(n/r) er Aarhus Kommune uvedkommende. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne. Ordregiver skal udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Konkurs En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Insolvens En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Tvangsakkord uden for konkurs En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Aktiver, der administreres af en kurator En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Erhvervsvirksomheden er indstillet En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en interessekonflikt, jf. udbudslovens § 24, nr. 18, i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en konkurrencefordrejning som omhandlet i udbudslovens § 39 som følge af den forudgående inddragelse af de økonomiske aktører i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes med mindre indgribende foranstaltninger. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i det pågældende udbud har givet groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger eller ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3, og, hvis det er relevant, i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 eller 6, de fastsatte minimumskrav til egnethed i udbudslovens §§ 140-144 eller udvælgelsen i § 145. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Rent nationale udelukkelsesgrunde Udbudslovens § 134 a finder anvendelse, hvorfor en ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Udbudslovens § 134 a, Stk. 2: § 135, stk. 6, finder tilsvarende anvendelse på situationer omfattet af stk. 1. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som defineret i henholdsvis artikel 1, 3 og 4 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2002, nr. L 164, side 3) som ændret ved Rådets rammeafgørelse 2008/919/RIA af 28. november 2008 om ændring af rammeafgørelse 2002/475/RIA om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2008, nr. L 330, side 21). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153
Betaling af socialsikringsbidrag Ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Betaling af skatter og afgifter Ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Deltagelse i en kriminel organisation En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for handlinger begået som led i en kriminel organisation som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 (EU-Tidende 2008, nr. L 300, side 42). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EU-Tidende 2005, nr. L 309, side 15). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Svig En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for svig som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for overtrædelse af straffelovens § 262 a eller, for så vidt angår en dom fra et andet land angående børnearbejde og andre former for menneskehandel som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EU-Tidende 2011, nr. L 101, side 1). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Korruption En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for bestikkelse som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater, og artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EU-Tidende 2003, nr. L 192, side 54) og bestikkelse som defineret i den nationale ret i ansøgerens eller tilbudsgiverens medlemsstat eller hjemland eller i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af Leveringskontrakt vedrørende implementering, drift og vedligeholdelse af et kørselssystem som en service
Beskrivelse Aarhus Kommune udbyder en Leveringskontrakt af implementering, drift og vedligeholdelse af et kørselssystem som en service, der kan håndtere 500.000-700.000 enkelttransporter årligt, cirka 3.000 dagligt. Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling efter udbudslovens afsnit II. Aarhus Kommune har til hensigt, at indgå kontrakt med én leverandør.
Intern ID 462328
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72211000   Programmeringsservice i forbindelse med systemer og brugerprogrammel
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Leveringskontrakten træder i kraft, når den er underskrevet af begge Parter (forventeligt oktober) og ophører uden varsel 8 år efter Overtagelsesdagen, medmindre Aarhus Kommune forlænger Leveringskontrakten. Aarhus Kommune kan forlænge Leveringskontraktens maksimalt to gange. Hver forlængelse kan være op til 12 måneder. Den samlede forlængelse kan således maksimalt udgøre 24 måneder i alt. Forlængelse meddeles Leverandøren med et Skriftligt varsel på mindst 6 måneder før Leveringskontraktens ophør.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 8   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 13 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Disse prækvalifikations- og udbudsbetingelser omfatter de krav, der stilles til ansøgere, som ønsker at komme i betragtning som leverandør til Aarhus Kommune inden for området: Implementering, drift og vedligeholdelse af et kørselssystem som en service. Den udbudte opgave er ikke opdelt i delkontrakter pga. opgavens karakter og tekniske kompleksitet samt de enkelte ydelsers sammenhæng, hvor det er væsentligt, at én leverandør har ansvar for kontraktens opfyldelse. Derudover er det Ordregivers vurdering, at der opnås tilbud med det bedste forhold mellem pris og kvalitet, hvis opgaven udføres af én leverandør. Når ordregiver har vurderet, hvilket tilbud der er det økonomisk mest fordelagtige, jf. pkt. 6.1, skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele Leveringskontrakten, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et. Herudover skal tilbudsgiver fremlægge en underskrevet tro og love-erklæring om, at tilbudsgiver ikke er en økonomisk aktør omfattet af forbuddet i artikel 5k i forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger (herefter ”sanktionsforordningen”), der destabiliserer situationen i Ukraine. Først når ordregiver har indhentet fornøden dokumentation, træffer ordregiver beslutning om tildeling af Leveringskontrakten. Hvis tilbuddet er afgivet af en sammenslutning af virksomheder, skal ovenstående dokumentation for oplysninger i ESPD’et fremlægges af alle virksomheder, som indgår i tilbuddet, dvs. også af alle virksomheder som er en del af sammenslutningen. Tro og love-erklæringen skal også fremlægges af alle virksomheder, som indgår i en sammen-slutning af virksomheder. Ovenstående dokumentation skal dog ikke indhentes, hvis ordregiver undtagelsesvist har indhentet dokumentation tidligere, jf. udbudslovens § 151, stk. 2. Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation. Der vil således ikke blive indhentet yderligere dokumentation for referencerne fra de ansøgere, som Aarhus Kommune forventer at prækvalificere. Aarhus Kommune forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer. I det omfang dokumentationen omfatter en serviceattest, accepteres denne, såfremt den er maksimum 6 måneder gammel. Der gøres opmærksom på, at der kan forventes op til 2 ugers behandlingstid ved udstedelse af serviceattester. Serviceattesten kan afleveres sammen med ansøgningen, såfremt ansøger ønsker dette. Serviceattesten kan kun indeholde oplysning om, hvorvidt virksomheder eller ledelsespersoner er dømt og/eller har vedtaget bødeforlæg for strafbare forhold, hvis de har givet samtykke til, at Erhvervsstyrelsen indhenter straffeattest. Vær derfor opmærksom på, at der aktivt skal gives dette samtykke i forbindelse med rekvirering af serviceattesten. Den straffeattest, som Erhvervsstyrelsen har beføjelser til at indhente (til offentligt brug), dækker dog kun de seneste to år, og ikke de foreskrevne fem år. Derfor skal ledelsespersonerne også på tro og love erklære, at de ikke er dømt og/eller har vedtaget bødeforlæg for forhold, som ikke er indeholdt i den indhentede straffeattest. I praksis kan ansøger indgive både samtykkeerklæring samt tro og love-erklæring ved at anvende den skabelon hertil, som findes på Erhvervsstyrelsens hjemmeside. Såfremt ansøgningen er afgivet fra virksomheder, der er udenlandske og hjemmehørende i EU, indhentes der dokumentation i henhold til E-Certis. Hvis ansøgers land ikke har angivet oplysninger om dokumentation i E-Certis, anvendes fremgangsmåden i udbudslovens § 153. Såfremt ansøgningen er afgivet fra virksomheder, der er udenlandske og ikke hjemmehørende i EU, anvendes fremgangsmåden i udbudslovens § 153. Ansøger skal være opmærksom på, at hvis dokumenter eller certifikater ikke udstedes af den pågældende medlemsstat eller land eller ikke er dækkende for udelukkelsesgrunden, kan de erstattes af en erklæring under ed. I lande, hvor edsaflæggelse ikke anvendes, kan en erklæring på tro og love accepteres. Den skal opfylde en af følgende betingelser: • Afgivet for en kompetent retslig eller administrativ myndighed • Afgivet for en notar • Afgivet for en kompetent faglig organisation i hjemlandet eller et senere opholdsland
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Beskrivelse Ikke anvendt
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Beskrivelse Ikke anvendt
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Beskrivelse Der gælder ingen minimumskrav til ansøgers egnethed. Ansøger bedes i ESPD DEL IV ”Udvælgelseskriterier” angive op til 3 referencer for lignende leveringer, der er udført inden for de seneste 3 år forud for ansøgningsfristen. Med udført menes referencer, der er afsluttet eller under udførelse. Hvis der er tale om en igangværende kontraktforhold, er det alene den del af ydelserne, der allerede er udført på ansøgningstidspunktet, som skal angives/beskrives og vil indgå i vurderingen af referencen. Hver reference bedes indeholde en kort beskrivelse af den udførte leverance. Beskrivelsen bør i relevant omfang omfatte: • Opgavens art (fx beskrivelse af system/løsning samt leverede ydelser, fx implementering, drift og/eller vedligeholdelse) • Opgavens omfang (realiseret værdi og mængder, fx antal brugere, borgere, kørsler mv.) • Referencens varighed (for igangværende opgaver kan fremtidig slutdato angives, eller slutdato kan udelades) • Navn på kunden og kontaktperson med angivelse af e-mail og telefonnummer Såfremt der angives mere end 3 referencer, vil der blive set bort fra referencer, der overstiger det efterspurgte antal, Dvs. at angives der 4 referencer, vil der blive set bort fra den fjerde og sidste reference. Ordregiver forventer at udvælge 3 ansøgere til at afgive indledende tilbud. Såfremt der modtages flere end 3 egnede ansøgninger, vil ordregiver foretage udvælgelsen på baggrund af referencernes samlede relevans ift. den udbudte Leveringskontrakt, herunder: • Opgavens art • Opgavens omfang • Varighed/udførelsesperiode (jo flere referencer (dog maksimalt 3) og jo længere udførelsesperiode (dog maksimalt 3 år), desto bedre) Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig, og der vil således ikke blive indhentet yderligere dokumentation for referencerne fra den tilbudsgiver, som ordregiver forventer at indgå aftale med. Ordregiver forbeholder sig dog ret til at kontakte de oplyste referencer.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Vægtning (procentdel, præcis) 100
Højeste antal udvalgte tilbud 3
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 3
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 3
Køberen forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de indledende tilbud uden yderligere forhandlinger
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Funktionalitet og brugervenlighed
Beskrivelse Til brug for ordregivers evaluering i forhold til underkriteriet ”Funktionalitet og brugervenlighed” anvendes en model, der udmønter evalueringen i ét point. Der gives således et point fra 0-10 på ovennævnte skala. Hvad angår underkriteriet ”Funktionalitet og brugervenlighed” evalueres tilbud i forhold til en absolut standard, jf. ovennævnte skala. Ved evalueringen af ”Funktionalitet og brugervenlighed” vægtes det positivt, i hvilket omfang det tilbudte opfylder ordregivers behov som beskrevet i: • use cases fastsat i bilag 3. • optioner fastsat i bilag 3.3 Som grundlag for evalueringen af ”Funktionalitet og brugervenlighed” skal tilbudsgiver udfylde bilag 3.i. Ved evalueringen tillægges use cases større betydning end optioner.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Implementering af servicen
Beskrivelse Til brug for ordregivers evaluering i forhold til underkriteriet ”Implementering af servicen” anvendes en model, der udmønter evalueringen i ét point. Der gives således et point fra 0-10 på ovennævnte skala. Hvad angår underkriteriet ”Implementering af servicen” evalueres tilbud i forhold til en absolut standard, jf. ovennævnte skala. Ved evalueringen af ”Implementering af servicen” vægtes det positivt, i hvilket omfang det tilbudte lever op til følgende: • Tidspunktet for Overtagelsesdagen er så tidligt som muligt. • Tilbudsgivers beskrevne plan for implementering sandsynliggør, at tilbudsgiver kan gennemføre en succesfuld implementering til den nye service. • Tilbudsgivers fastsatte milepæle og tilknyttede aktiviteter er relevante. • De fastsatte tidsrammer og ressourcer for implementeringsplanen er realistiske i forhold til projektets omfang. • Tilbudsgivers tilbudte forslag til metoder og værktøjer vurderes egnede i forhold til opgaveløsningen og udførelse af implementeringsplanen. • Tilbudsgivers plan for test og prøver i implementeringen omfatter tilstrækkelige testcases for at sikre, at servicen er fyldestgørende implementeret hos Kunden. Som grundlag for evalueringen af ”Implementering af servicen” skal tilbudsgiver udfylde bilag 6.i. Ved evalueringen tillægges tidspunktet for Overtagelsesdagen samlet set større betydning end de øvrige anførte punkter.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Organisation og samarbejde
Beskrivelse Til brug for ordregivers evaluering i forhold til underkriteriet ”Organisation og samarbejde” anvendes en model, der udmønter evalueringen i ét point. Der gives således et point fra 0-10 på ovennævnte skala. Hvad angår underkriteriet ”Organisation og samarbejde” evalueres tilbud i forhold til en absolut standard, jf. ovennævnte skala. Ved evalueringen af ”Organisation og samarbejde” vægtes det positivt, i hvilket omfang det tilbudte lever op til følgende: Samarbejde: • Tilbudsgivers beskrivelse af organisation og samarbejde er tilpasset og egnet til løsning af aktiviteterne i de relevante styringsgrupper. • Tilbudsgivers beskrivelse af organisation og samarbejde sandsynliggør, at der ikke vil ske et uforholdsmæssigt stort træk på Kundens ressourcer i forhold til fx mødeafholdelse, krav til Kundens dokumentation af fejl samt øvrige forudsætninger for Kundens medvirken. Fejlhåndtering: • Tilbudsgivers tilgang til håndtering og udbedring af fejl understøtter Kundens behov for hurtig genoprettelse af adgang til servicen med mindst mulig forstyrrelse af Kundens forretning. • Tilbudsgiver har beskrevet en effektiv proces til incident management, hvor det er nemt og hurtigt at identificere en given fejls status for afhjælpning og prioritering. • Tilbudsgiver har beskrevet en effektiv proces til support management, hvor supportanmodninger bliver overvåget og evalueret. • Tilbudsgivers rapportering skaber overblik og giver fuldstændigt billede af servicens løbende tilstand og overholdelse af servicemål. Som grundlag for evalueringen af ”Organisation og samarbejde” skal tilbudsgiver udfylde bilag 1.i.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 10,00
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Til brug for ordregivers evaluering i forhold til underkriteriet ”Pris” anvendes en lineær pointmodel, hvor tilbud med den laveste evalueringstekniske pris, får tildelt 10 point, og hvor der gives 0 point ved laveste evalueringstekniske pris + 100 pct. Point for hvert tilbud udregnes efter følgende formel: Point = højeste point i skalaen – ((højeste point i skalaen – laveste point i skalaen) / 100 pct.) * (tilbuddets evalueringstekniske pris – laveste evalueringstekniske pris) /laveste evalueringstekniske pris. Såfremt et eller flere tilbud ligger uden for spændet laveste evalueringstekniske pris + 100 pct., vil spændet blive udvidet med 10 procentpoint, indtil alle tilbud kan rummes inden for prisspændet. Som grundlag for evalueringen af ”Pris” skal tilbudsgiver udfylde bilag 4.i, hvori den evalueringstekniske pris fremgår i celle E17 på fanen ”Opsummering”. I det tilfælde, at der er en Option, som tilbudsgiver ikke kan opfylde, vil Ordregiver evalueringsteknisk korrigere med den dyreste pris blandt øvrige modtagne tilbud for den aktuelle Option, hvorefter en sammenligning af tilbuddene kan færdiggøres.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 05/05/2025   23:59:00 (UTC+2) Eastern European Time, Central European Summer Time
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse 15/05/2025   10:00:00 (UTC+2) Eastern European Time, Central European Summer Time
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Der indgår en arbejdsklausul jf. bilag 7.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling Vederlaget forfalder til betaling 30 Dage efter Leverandørens afsendelse af fyldestgørende faktura. Leverandøren er alene berettiget til at fakturere bagud. Det betyder at betalingsfristen forudsætter, at Kunden har modtaget de af fakturaen omfattede Ydelser. Såfremt Leverandøren fremsender faktura, som omfatter Ydelser, der endnu ikke er leveret, gælder betalingsfristen fra det tidspunkt, Leverandøren har leveret Ydelserne.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Angår klagen overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, regnes klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelings beslutningen. Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Aarhus Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Aarhus Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Aarhus Kommune
Organisation, der behandler tilbud Aarhus Kommune
TED eSender Comdia ApS
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Aarhus Kommune
Registreringsnummer 55133018
Postadresse Rådhuspladsen 2
By Aarhus C
Postnummer 8000
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Camilla Merkistein Frederiksen
E-mail camf@aarhus.dk
Telefon +45 89402000
Internetadresse https://www.aarhus.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation med ansvar for mægling
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 4df94adf-3f14-4698-b32d-508e7531a1c8   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 15/04/2025   15:31:55 (UTC+2) Eastern European Time, Central European Summer Time
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 250746-2025
EUT-S-nummer 76/2025
Offentliggørelsesdato 17/04/2025

Send til en kollega

0.045